KIA Soul EV vs Nissan Leaf (2 dalis)

KIA Soul EVPirmoje KIA Soul EV palyginimo su Nissan Leaf dalyje apžvelgiau svarbiausias mano galva elektromobilių savybes – kainą, baterijos talpą, nuvažiuojamą atstumą bei įkrovimo galimybes. Į šiuos dalykus, manau, dėmesį kreipia visi elektromobilių pirkėjai. Bet yra visa krūva kitų savybių, svarbių vieniem, bet visiškai bereikšmių kitiems. Antroje dalyje pamėginsiu apžvelgti būtent tokias KIA Soul EV bei Nissan Leaf elektromobilių savybes.

Pradėsiu nuo to, kas mane erzina ir ko aš tikrai nelabai suprantu. Juk žinote, kad mėgstu paburbėti. Kartais klausiu savęs – na kaip gi galėjo automobilius kuriantys inžinieriai sugalvoti vieną ar kitą nesąmonę? Bet sugalvojo! O tu jau arba džiaukis, arba taikstykis 🙂

KIA Soul vs Nissan Leaf – kiti minusai ir pliusai

Tam, kad visų Leaf ir Soul EV palyginimo straipsnelių ciklą užbaigčiau pozityvia gaida, pradėsiu nuo KIA Soul EV minusų. Minusai yra visiškai subjektyvūs, tad jums galbūt jie ir nebūtų svarbūs. Aš esu toks „freak’as“, kuriam tik duok progą paburbėti, tad mano minusų sąrašiukas nėra mažas.

KIA Soul EV automatinis greito įkrovimo atjungimas

KIA Soul EV saugo savo bateriją ir neleidžia jos greitai įkrauti iki daugiau nei 83% talpos. Pirmą kartą įkraunant greituoju būdu Vokietijoje pagalvojau, kad kažkas tiesiog man iškrėtė piktą pokštą ir atjungė mano įkrovimo procesą. Kita mintis – stotelė „sugrybavo“. Deja, vėliau įsitikinau, kad KIA Soul EV pati atjungia įkrovimą vos tik pasiekia pilnus 83% baterijos.

Kiek vėliau supratau, kad įkrovimo laidą ištraukus ir įkišus jį vėl galima bateriją įkrauti toliau. Tiesa, irgi ne iki 100%, o tik iki 93%. Dėl tolimesnio įkrovimo nesu tikras, mat pasiekus 93% baterijos talpos, greito įkrovimo stotelės pradeda krauti labai lėtai. Tam, kad nuo 93% pasiekti 100% naudojau Type 2 vidutinės spartos įkrovimo laidą.

Suprantu, kad KIA vartotoją taip verčia bateriją saugoti, bet man tai yra riebus minusas. Tiksliau, riebus minusas yra ne pats atjungimas, bet atjungimo funkcijos panaikinimo nebuvimas elektromobilio nustatymuose. Kadangi su KIA Soul EV keliavau iš Vokietijos, nuolat reikėjo turėti maksimaliai pilną bateriją. Patikėkit – sėdėti prie elektromobilio ir tris kartus kaišioti kabelius buvo tikrai ne pats smagiausias užsiėmimas.

Teisingas Nissan Leaf greitas įkrovimas

Mano Nissan Leaf irgi turi tokią funkciją, kuri saugo bateriją ir atjungia įkrovimą ties 80%. Nuo KIA Soul ši funkcija skiriasi esmine savybe – ją galima išjungti. Klausimas, kodėl Nissan Leaf, pasirodžiusio rinkoje keliais metais anksčiau inžinieriai tą suprato, o KIA Soul kūrėjai – ne, man lieka neatsakytas.

Ši problema Lietuvoje kol kas nėra tokia opi, bet pvz. Vokietijoje kai kurios įkrovimo stotelės yra apmokamos sesijomis (per session). Pvz. viena mano sutiktos stotelės sesija kainavo 5 Eur. Nissan Leaf bateriją papildyti iki 100% ten kainuotų 5 Eur, o KIA – 15 Eur. Jei toks apmokėjimo modelis bus taikomas ir Lietuvoje – KIA Soul EV savininkai turės rimtą bėdą. Labai tikiuosi, kad tai įmanoma pataisyti programinės įrangos atnaujinimu ir kad gamintojas, supratęs savo klaidą, ją ištaisys.

Rezultatas – Nissan Leaf – 1 : KIA Soul EV – 0

Nissan Leaf vs KIA Soul EV – garso izoliacija

Dar vienas ir turbūt pats subjektyviausias palyginimo kriterijus – garso izoliacija, nulemiantis išorės garsų sklaidą salone bei važiavimo tyloje malonumą. Kas dar neskaitė – į savo Nissan Leaf sudėjau nemažai pinigų ir labai daug laiko tam, kad šią sritį patobulinti. Daug kam tai atrodo pinigų švaistymas, bet man tai atrodė labai protinga investicija, kuria esu labai patenkintas.

Kadangi į KIA Soul EV sėdau iš papildomą garso izoliaciją turinčio Nissan Leaf, Soul EV žinoma pasirodė prasčiau. Šiuo metu kieme turiu ir Nissan Leaf be papildomos garso izoliacijos ir subjektyvia mano nuomone, Nissan šioje srityje padirbėjo geriau. Niekad nemaniau, kad tai sakysiu po to, kai ne kartą išvadinau Nissan Leaf „kibiru“, bet štai pasakiau. Juk jau sakiau – netikėkite viskuo, ką rašau 🙂

Jei leistis į detales – KIA geriau izoliavo duris bei stogą, bet mažiau stengėsi izoliuoti priekinių ratų triukšmą. Leaf stogo izoliacija yra tiesiog tragiška. Jei tiksliau – jos ten nėra. Atrodo, kad KIA geriau padirbėjo su garsu elektromobilio gale, bet tai gali būti klaidingas įspūdis dėl to, kad triukšmas iš priekinių ratų tikrai labai girdimas. Bendras įspūdis, deja – KIA Soul EV nenaudai. Kadangi garso izoliacija daug kam gali būti ne tokia jau svarbi, skirsiu šiai savybei pusę minuso.

Nissan juda į priekį – Nissan Leaf – 1.5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – baterijos procentai

Nissan Leaf labai aiškiai pateikia baterijos likutį pagrindiniame „spidometre“, tai dubliuodamas ir navigacijos ekrane. KIA Soul EV, deja, ekrane baterijos likutį rodo tik „pagaliukais“, kurie, skirtingai nuo labai tiksliai sugraduotų 12 Leaf pagaliukų, labiau atspindi pieno riebumą, nei realų baterijos procentų likutį.

Tam, kad matyti KIA Soul EV baterijos likutį, reikia navigacijos ekraną perjungti į EV informacijos režimą. Tikrai nėra patogu, ypač jei važiavimo metu naudojate navigaciją. Tam, kad pamatyti baterijos likutį tenka kaskart perjunginėti ekrano rodmenis tarp navigacijos ir EV informacijos. Ilgojoje kelionėje tai teko daryti nuolat, mat nesinorėjo nei posūkio pražiopsoti, nei nepastebėti išsekusios baterijos.

Galbūt, kažkam tai – nedidelė smulkmena, bet man tai – gan žymus trūkumas. Vis ieškojau pakankamai nemažai funkcijų turinčiame „spidometro“ ekranėlyje šios funkcijos, bet galiausiai teko nusivilti. Jos ten nėra…
Beje, tam, kad jums galėčiau kas mėnesį pateikti suvestinę apie baterijos įkrovimus ir jų kainą Leaf atveju man užtekdavo kaskart padaryti dvi nuotraukas – spidometro ir elektros skaitliuko. KIA atveju – tris – spidometro, EV mode ekrano parodymų ir elektros skaitliuko.

Nissan Leaf – 2.5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul vs Nissan Leaf – baterijos temperatūra

Nesu tikras, ar tai – labai didelis minusas, bet KIA Soul EV savo vairuotojui nerodo baterijos temperatūros. Kol kas neteko susidurti su baterijos perkaitimu, tad nežinau ar KIA ši problema apskritai kamuoja. Na, bet indikaciją lyg ir būtų gerai matyti, ar ne?

Jei neklystu, vienas iš elektromobilių lenktynėse Lietuvoje važiavęs Hyundai Ioniq Electric užleido savo gan geras pozicijas būtent dėl baterijos perkaitino, kuris išsivertė į sugaištą papildomą laiką lanktynių atstumui įveikti. Tikėtina, kad KIA Soul EV dalinasi nemažai bendrų komponentų su Hyundai Ioniq Electric, mat tai – vieno koncerno gaminami automobiliai. Jei taip – KIA greičiausiai turi galimybę susidurti su baterijos perkaitimu. Informacija apie tai nepamaišytų. Kadangi minusas ne kritinis – Leaf gauna pusę taško

Tiesa, gal normaliomis sąlygomis ši problema ir nėra aktuali – per pusantrų metų su Leaf nesu matęs baterijos temperatūros parodymų raudonoje zonoje. Kita vertus – vienas labai žymus Tesla savininkas Norvegijoje Tesla Bjorn, kai bandė Leaf, nuolat kėlė nuotraukas su labai įkaitusia baterija. Galbūt, jis irgi važiavo lenktynes su kita Tesla?

Nissan Leaf – 3 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – įkrovimo dangtelis

Iš tikrųjų ši pastraipėlė ne apie patį įkrovimo dangtelį, o apie jo atidarymo galimybę nuo rakto. Tiesa, 2011-2012 metų Nissan Leaf šios galimybės neturi. Bet aš juk KIA Soul EV lyginu su 2013 metų Nissan Leaf, kuriame ši funkcija yra.

Nesakau, kad aš esu beviltiškai tinginys ir negaliu paspausti dangtelio atidarymo mygtuko viduje, bet sakau, kad ši funkcija, mano nuomone, labai gera. Turiu du pagrindimus – vieną teorinį, kitą – praktinį.

Teoriškai – žiemą prišalus įkrovimo dangteliui, jį atidarinėti ir tuo pačiu metu jam padėti Leaf atveju būtų įmanoma, o KIA atveju – deja, ne. Tiksliau – tam KIA atveju reiktų dviejų žmonių – vieno viduje, ir vieno lauke. Dar labiau šią teoriją artina prie realybės tas faktas, kad KIA Soul EV priekis yra statmenas, tad jokia aerodinamika nepadeda dangteliui neapsinešti šlapiu sniegu ir po to sėkmingai užledėti.

Praktinė mano patirtis – vieno mano Leaf įkrovimo dangtelis kažkodėl sunkiai atsidaro. Kartais jam reikia padėti kilstelint dangtelį, tuo pat metu spaudžiant atidarymo mygtuką ant Leaf raktelio. KIA tam vėlgi reiktų antro žmogaus pagalbos.

Reziume – minusas nėra labai didelis, bet, kai KIA elektromobilis į rinką išleidžiamas vėliau, tikėčiausi, kad geras funkcijas gamintojas tikrai galėtų įdiegti. Dar pusė pliuso Nissan Leaf naudai.

Nissan Leaf – 3.5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – bagažinė

Jau turbūt šimtąjį kartą kartojuosi, bet KIA Soul EV bagažinės dydis – apgailėtinai mažas. Ypač didesnei šeimai, kokia yra maniškė. Ilgesnėms kelionėms KIA būtų labiau tinkama dėl tolimesnio nuvažiuojamo atstumo, bet važiuoti teks beveik kaip skristi su Wizzair – su mažu rankiniu bagažu.

Leaf tikrai nėra bagažinės tūrio lyderis, sėdynės užsilenkia, bet tarp jų ir bagažinės susidaro nemažas laiptas (KIA to nėra). Dar pikčiau man buvo, kai dėdamas garso izoliaciją supratau, kad Leaf bagažinės šonuose esantys išsikišimai iš tikrųjų po savimi nieko neturi… Jų tiesiog gali nebūti, taip gerokai padidinant bagažinės talpumą ir patogumą.

Kaip ten bebūtų, Leaf esu vežęs įmontuojamą orkaitę su visa jos pakuote. Esu vežęs ir vaikišką dviratį su nuimtu ratu. KIA Soul šios misijos nebūtų įmanomos. Beje, KIA Soul EV dizaineriams turiu tą patį priekaištą, kaip ir Nissan Leaf – po lygiomis bagažinės grindimis yra dėtuvė, kur puikiai telpa visokio plauko pakrovėjai. Po ja – dar krūva laisvos vietos dėl to, kad bagažinėje nėra atsarginio rato. Nepykit, bet vietą tikrai galima buvo išnaudoti geriau.

Dar vienas minusas į KIA Soul EV daržą:

Nissan Leaf – 4.5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – LED žibintai

Priekiniai mano turimo Leaf žibintai yra LED. Tiesa, tai – SL – prabangiausia komplektacija. Jei jūsų Leaf S ar SV komplektacijos – LED žibintų greičiausiai neturite. SV gali būti su LED jei pirkėjas pasirenka papildomą paketą. Taigi, Leaf gali būti su LED arba ne, priklausomai nuo komplektacijos.

Mano KIA Soul EV yra tikrai turtingos komplektacijos, su odinėmis sėdynėmis ir panašiais „pribambasais“, bet priekiniai žibintai yra ne LED. Kodėl tai priskiriu prie minusų? Tiesiog, tai yra ekonomiškesnis žibintų variantas. Jei lygintume standartinius žibintus ir LED žibintus, pastarieji suvartoja apie du kartus mažiau energijos.

KIA Soul EV už šį skirtumą galėtų drąsiai užsidirbti minusą, bet šį kartą situaciją gelbsti tai, kad KIA turi dienos LED žibintus, kurių standartiškai Leaf neturi. Pliusiukas vienam, minusas kitam už LED trumpas šviesas, bet pliusiuskas KIA už dienos LED žibintus ir minusiukas Lead už jų neturėjimą. Bendras rezultatas nuo šio skirtumo nepasikeičia:

Nissan Leaf – 4.5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – įkrovimo stotelės

Mano Leaf yra gimęs Amerikoje, bet nors ir Leaf navigacinė sistema Lietuvos žemėlapio neturi, o pagal Leaf navigaciją Lietuva yra kažkur Atlanto vandenyne, vieną pliusą Leaf turi. Sustojus elektromobilį įkrauti vis pamatau pranešimą, kad pridėta nauja įkrovimo stotelė. Nesu tikras, ar ši funkcija veikia tinkamai, bet kad ji tokia yra – faktas.

KIA Soul EV yra „europietis“, tad žemėlapiai europiniai ir jie veikia. Deja, Lietuvoje KIA nėra aptikusi nė vienos įkrovimo stotelės ir nei rankiniu, nei automatiniu būdu pridėti jos nepavyko. Na, arba aš pakankamai kvailas ir per kvailumą neradau, kaip šią galimybę įsijungti. Mano Soul EV vartotojo instrukcija parašyta prancūziškai, o šia kalba skaityti, deja, nemoku. Taip kad, už šį minusą galiu skirti tik pusę minuso – gal gi aš neradau, o funkcionalumas tikrai yra:

Nissan Leaf – 5 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – įkrovimo laikmatis

Paskutinis KIA Soul EV minusas ir antras minusas iš serijos „kaip taip sugebėjo?“ – įkrovimo laikmačio nustatymas. Aš savo elektromobilius įkraunu namie naktį, kai galioja naktinis elektros energijos tarifas. Tam, kad nereiktų elektromobilio prijungti krautis po 12 valandos, tiek Nissan Leaf, tiek ir KIA Soul EV kūrėjai įdiegė įkrovimo laikmatį.

Nissan Leaf atveju – yra du laikmačiai. Pasirenki įkrovimo įjungimo laiką, išjungimo laiką ir dienas, kada laikmatis turi veikti. Mano atveju pirmasis laikmatis yra nustatytas darbo dienomis, tiksliau – naktimis, nuo 0:00 iki 6:00. Antrasis – visą parą savaitgaliais.

KIA Soul EV irgi turi du laikmačius, su beveik analogiškai pasirenkamais parametrais. Išskyrus vieną – išjungimo laiko nėra. Yra tik įjungimo. WTF? Tikrai, WTF? Aš suprantu, kad galiu nustatyti įkrovimo pradžią tada, kai prasideda naktinis elektros energijos tarifas, bet kodėl negaliu to išjungti, kai jis baigiasi??? Juk jei vidutiniškai per valandą įkraunu 3 kWh, pilnai bateriją įkrauti „nuo 0“ reikia apie 8 valandų, kurios jau „išlipa“ iš naktinės energijos tarifo galiojimo laiko.

Dar vienas susijęs minusiukas – Leaf aiškiai indikuoja, kada yra įjungtas laikmatis ir jį paprasta išjungti paprastu mygtuko paspaudimu. KIA Soul EV galima laikmatį irgi išjungti, bet tai yra ne mygtukas, o jungiklis, labai nedaug mechaniškai pajudantis gilyn. Teko gerokai pasiknaisioti forumuose, kad suprasti, jog pas mane jungiklis paspaustas ir todėl neveikia apskritai jokie laikmačiai….

Už laikmačio nustatymus KIA gauna dar pusę minuso, už jungiklį, o ne mygtuką laikmačiui išjungti – dar pusę. Bendras rezultatas:

Nissan Leaf – 6 : KIA Soul EV – 0

KIA Soul EV vs Nissan Leaf – veidrodėliai

Minusų kraičio šis nesusipratimas nepapildys dėl nevisiškai sąžiningos konkurencijos, bet tai yra vienas iš „WTF???“ nesusipratimų.

KIA Soul EV turi užsilenkiančius šoninius veidrodėlius. Amerikoniški Nissan Leaf jų neturi, tad čia kaip ir būtų minusas Leaf, o ne Soul EV. Vienintelis europinis Leaf, kuriuo teko važiuoti turi užsilenkiančius veidrodėlius, tad tokiu atveju KIA Soul EV pliuso visgi negautų.

KIA Soul EV veidrodėliuose netgi yra papildomi posūkių žibintai, ko neturi net ir europinis Leaf. Vėlgi, atrodytų pliusas už veidrodėlius bendrai turėtų tekti KIA elektromobiliui. Jei ne vienas WTF???…

KIA Soul EV yra labai kultūringas elektromobilis – jei užsilenkiantys veidrodėliai nustatyti „auto“ pozicijoje“, priėjus prie automobilio veidrodėliai atsilenkia. Na, atrodytų – ko daugiau norėt? Visgi tai yra, bent jau man, labiau minusas, nei pliusas. Pastačius KIA Soul EV į pakankamai siaurą parkavimo vietą užsilenkę veidrodėliai padeda praeiti pro automobilį jų neužkabinus.

Na ir įsivaizduokite – grįžtate prie automobilio, kurį pasistatėte siauroje vietoje arba kurį užstatė kitas vairuotojas. Bandote pralįsti pro likusį tarpą ir čia jus nemaloniai nustebina besisveikinantys atsilenkiantys veidrodėliai. Jei būsite greitas – galite spėti „prasprūsti“, bet tada rizikuojate visgi nulaužti veidrodėlius. Na ir kaip taip reikėjo sugalvoti…

Prieš pradėdamas rašyti šią antrą Leaf ir Soul EV palyginimo dalį maniau, kad puikiai sutalpinsiu visus pliusus ir visus minusus į vieną dalį. Kaip matau dabar – tikrai ne, mat straipsnis jau dabar labai ilgas. Išsiskiriam iki kitos dalies apie KIA Soul EV pliusus su „sausu“ rezultatu 6:0. Bet juk kita dalis – tik pliusai! Galite drąsiai spėti – ar KIA Soul EV atsigriebs prieš Leaf? O gal visgi ne?

Facebook Comments

2 mintys apie „KIA Soul EV vs Nissan Leaf (2 dalis)“

  1. Del Kia zemelapiu tai paskutinei versijoje jau yra net kelios ikrovimo stoteles zemelapy bet tik koks trecdalis:) Vilniaus aplinkelio paskutinio etapo dar nera.
    Ps. Jeigu reikia galima megint nuklonuot SD:)

    1. Jei teisingai suprantu, KIA turėtų atnaujinti žemėlapius garantiniu laikotarpiu. Bet jei ne, tai reiks jūsų paslaugos 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *