nissan leafKiek nuvažiuoji? Šį klausimą iš Nissan Leaf besidominčių piliečių, turbūt, išgirstu dažniausiai. Antras pagal populiarumą klausimas – kiek kainuoja 100 km su elektromobiliu. Kadangi į antrą klausimą jau esu atsakęs čia ir čia, turbūt atėjo laikas atsakyti ir į pirmąjį.

Turėkite omenyje, jog atsakymas – iš mano asmeninės patirties su Nissan Leaf 2013 metų modelio elektromobiliu, tad jei ieškote kito gamintojo elektromobilio nuvažiuojamo atstumo informacijos, galiu jums atsakyti labai paprastai – dauguma nuvažiuos panašiai tiek, ar šiek tiek daugiau / mažiau nei Nissan Leaf (apie jį – žemiau), o Tesla Model S bei Model X ir žadamas kitąmet Tesla Model 3 – daugiau. Realus Tesla nuvažiuojamas atstumas – nuo 200 iki 700 km su viena įkrova, priklausantis nuo oro sąlygų, važiavimo greičio, vairavimo įpročių ir tikslaus modelio bei baterijos talpos.

Nissan Leaf deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu

Šiame bloge esu apžvelgęs visus Nissan Leaf 2011-2016 modelius, tad čia pateiksiu tik santrauką:

  • 2011 metų Nissan Leaf deklaruojamas atstumas buvo 117 km pagal EPA matavimo sistemą, nors pats Nissan reklamavo 100 mylių arba 160 km
  • 2012 metų Nissan Leaf tiek EPA, tiek pačių Nissan nurodomas atstumas toks pats, kaip ir 2011
  • 2013 metų Nissan Leaf buvo patobulintas ir EPA metodika įvertintas kiek daugiau – 121 km. Nissan brošiūrose nebeliko 100 nuvažiuojamų mylių atstumo. Liko tik mažomis raidėmis brošiūros nugarėlėje įrašyti ankstesni EPA duomenys – 117 km
  • 2014 metais Nissan sugudravo ir pakeitė matavimo metodiką, (apie kurią galite paskaityti straipsnelyje apie 2014 metų modelį), tad, nors realiai niekas nepasikeitė, EPA nurodomas atstumas – 135 km. Nissan brošiūrose vėl daug kur nurodomas toks atstumas. Turbūt, tikėjosi, kad vartotojai jau pamiršo, jog 2011-2012 metais buvo daugiau 🙂
  • 2015 metais niekas nepasikeitė, tad atstumas liko toks pats – 135 km
  • 2016 metais pristatyta didesnė – 30 kW baterija (anksčiau visi modeliai buvo su 24 kW), nors 30 kW baterija siūloma tik brangesniuose įrangos paketuose. EPA metodika teigia, kad talpesnę bateriją turintis Nissan Leaf 2016 gali nuvažiuoti 172 km. JAV modelio Nissan brošiūrose nurodomas toks pats atstumas – 172 km, nors Europoje nurodoma kiek kitokia informacija – nuo 152 iki 250 km.

Galimas nuvažiuoti atstumas – asmeninė patirtis

Asmeninė patirtis, nuvažiuojamas atstumas, greitis, vairavimo būdas ir kiti dalykai išbandyti su savuoju Nissan Leaf. Straipsnelio rašymo metu jau esu nuriedėjęs 11000 kilometrų, tiesa, visi jie – šiltuoju metų laiku. Minimali temperatūra ryte buvo +2.

Taupymas – 159 km

70Mano pirma kelionė su Nissan Leaf – Šiauliai – Kaunas. Išvažiavau turėdamas 99% baterijos įkrovos likutį ir 141 km deklaruojamo nuvažiuoti atstumo spidometro parodymuose. Kauną pasiekiau su apskaičiuotu 22 km likučiu bei 137 nuvažiuotais kilometrais. Taigi, teoriškai, galėjau nuvažiuoti apie 159 km, kas yra labai netoli Nissan 2011-2012 reklamuoto atstumo.

Tiesa, nors lauke buvo +8, važiavau be įjungto šildymo, niekur neviršijau greičio – netgi  tolerancijos ribose esančių +10 km/h negalėjau sau leisti. Ten, kur buvo galima važiuoti 90 km/h, važiavau 70-90 km/h, nes turėjau tikslą pasiekti Kauną ir nesinaudoti traliuko paslaugomis.

Neperseniausiai pavyko nuo Molėtų rajono pasiekti Vievio įkrovimo stotelę, iki kurios buvo apie 100 km su 63% baterijos. Matematikai sakytų, kad tokiu atveju su 100% galima įveikti 158,7 km. Tiesa, važiavau YPAČ ramiai, atsargiai ir lėtai – tarp 40 iki 70 km/h.

Išvada iš pirmos kelionės – 160 km yra įveikiamas atstumas, bet tam reikia nemažai pastangų.

Ramios kelionės mieste – 140-160 km

50Kasdien į darbą bei atgal važiuoju 30 km atstumą. Važiuojant ramiai, tam reikia ~20% baterijos resurso. Kelis kart važiavau nekrovęs po 2-3 dienas ir rezultatas labai nepakisdavo – 1 diena (30 km) – 20%, 2 dienos (60 km) – 40%, 3 dienos (90 km) – 60%.

Taupant, tuos pačius 30 km įmanoma nuvažiuoti ir su 18%, o kai nuotaika nelabai tinkama ramiam važiavimui – neužtenka ir 25%.

Taigi, ramiai važinėdami mieste su Nissan Leaf galite nuvažiuoti 140 km. Taupant – iki 160 km, nelabai taupant – iki 120 km. 

Ramus važiavimas  užmiestyje – 130 km

80Kelis kartus esu nuvažiavęs vienu įkrovimu iš Kauno į Alytų ir atgal. Bendras atstumas – apie 130 km. Tokį atstumą galima įveikti užmiestyje, važiuojant 70-100 km/h greičiu, bet neįsijaučiant į lenkimus, „nespaudžiant dugno” įkalnėse bei regeneruojant energiją nuokalnėse.

Taigi, jei esate ramus vairuotojas, užmiestyje pavyks pasiekti 130 km nuvažiuojamą atstumą.

Ramus greitkelio režimas – max 100 km

greitkelisKaunas – Vilnius keliauju bent kelis kartus per mėnesį, tad daugiausia patirties ir skaičiavimų bei bandymų atlikta būtent šiame kelyje.

Važiuojant 110 km/h greičiu, su Nissan Leaf 2013 metų modeliu suvartoja apie 1% energijos vienam kilometrui. Taigi, važiuodami tokiu greičiu įveiksite ~ 100 km atstumą.

Greitį sumažinę iki 100 km/h tokiomis pat sąlygomis galite tikėtis 110-120 km nuvažiuoto atstumo.

Dažnas stebisi, kai pasakau, kad nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių be krovimo su mano elektromobiliu neįmanoma. Iš tikrųjų, gyvenu 15 km nuo greitkelio, tad mano baterijos atsargos netgi važiuojant taupesniu 100 km/h režimu išsektų maždaug prie Maxima Bazės šalia Vilniaus. Deja, ten įkrovimo stotelės nėra, o ir rizikuoti sustoti nesinori.

Taigi, važiuodami 100-110 km/h greitkeliu, Kaunas-Vilnius be įkrovimo įveiksite tik jei gyvenate šalia greitkelio Kaune ir jūsų tikslas šalia savanorių prospekto Vilniuje.

Automagistralė – 33 km?

automagistraleSąžiningai pasakysiu – tokio bandymo iš tikrųjų nedariau. Tiesiog, neaišku ką reikėtų daryti po tų 33 greitai nuvažiuotų kilometrų – juk elektromobilių įkroviklių automagistralėse apskritai nėra, nekalbant jau kad jų reiktų kas 33 km.

Kodėl rašau, kad tokiu greičiu galima nuvažiuoti 33 km? Nes porą kartų žinodamas, kad iki įkrovimo stotelės liko keli ar keliolika kilometrų, o baterijos dar turiu „sočiai”, tokiu greičiu važiavau po kelis kilometrus. Mano subjektyviais skaičiavimais, 1 km įveikti važiuojant 130 km/h reikia apie 3% baterijos.

Pasitelkus elementarią matematiką, 100% baterijos gauname 33.3 km nuvažiuoti galimą atstumą.

Maksimalus Nissan Leaf greitis – 152 km/h

speed-limitA kiek „eina”? Dar vienas, labai populiarus klausimas, kurio sulaukiu iš „bachūriukų”.

Tokiomis pat sąlygomis, kokiomis bandžiau imituoti važiavimą automagistrale, esu pabandęs ir maksimalų Nissan Leaf greitį. Maksimaliai „nuspaudus tapkę” galima pasiekti lygiai 152 km/h. Toliau – na nebent būtų nuokalnė ir palankios krypties vėjas, bet tokių sąlygų neturėjau. Nesu tikras, at tiek pat galima pasiekti įkalnėje.

Žinoma, turint omenyje kiek procentų baterijos „suvalgo” 130 km/h greitis, važiuojant maksimaliu greičiu gali nenuvažiuoti ir iki artimiausios parduotuvės…

Previous articleKiek kainuoja važinėti elektromobiliu (2016 rugpjūtis)
Next articleElektromobiliai Lietuvoje – pasiūla bei statistika

3 COMMENTS

  1. Keista, man kai dave Leaf (kol e-nv200 buvo tvarkomas), tai isbandziau ir ramiai spaudziau 105mph, e-nv200 turi limita – 93mph, taip pat 60mph limita, kai lieka 17% baterijos.
    Mano nuvaziuojami atstumai:
    Mieste drasiai 100 myliu
    Uzmiescio keliais neskubant (nes kaimu dazniausiai nemazai) – 90-100 myliu
    Autostrados: jei netingiu vilktis 60mph uz furos – 100 myliu imanoma, jei skubu 60-70mph – 70-80 myliu max
    Beje, pas mane po 49.000 myliu, tik 92% akumuliatoriaus talpos belike.
    Rekordai: apmokestino ikrovimo stoteles autostradose (£6/30min; arba 52 nemokamos ikrovos per metus, jei ecotricity tavo energijos tiekejas), tai vaziavau 40-50km/h ir su 92%, tiek rode spidometras, nuvaziavau 110 myliu ir atvaziavau prie pakrovejo likus 2%. Vaziuota buvo kaimo keliukais. Uztrukau truputi ilgiau negu 3 valandas, bet susitaupe £24 (nes kirtau skersai, o autostradom butu reikeje krautis 4 kartus), laiko atzvilgiu nepraradau nieko,
    Tiesa, pas mane padangos turi buti, pagal lipduka, pripustos 42psi. Gelezine taisykle vairuojant EV + 10%. Todel pas mane visada 46psi.
    Atstuma zymiai galima prailgint slepiantis uz furos, drafting vadinama, daugiausia esu 105 mylias taip nuvaziaves, butu daugiau, bet sekantis ikroviklis buvo per toli ir nenorejau rizikuot.
    Parveztas ant traliuko esu tik karta su e-nv200. Ne todel, kad issikroviau, bet atvaziavus neveike pakrovejas (online rode, kad veikia) ir turejau per mazai, kad davaziuociau iki kito. Nissan liepe vaziuot, kol issikrausiu, o as pamelavau, kad jau net is aiksteles nebeisvaziuosiu, nes rodo — (5%), nors turejau 15 berods

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here