Nissan Leaf 2018 testas

Nissan Leaf 2018Šiemet pagaliau sulaukėme naujojo Nissan Leaf, arba kitaip – Leaf 2. Laukti teko ilgai – senasis modelis atrodė praktiškai taip pat nuo 2011 iki pat 2018 metų. Viduje Leaf keitėsi ir tobulėjo, bet dizainas, kurio gražiu nepavadintum, liko tas pats visus tuos ilgus 7 metus. Ir štai – turime naują, 2017 metų rugsėjo mėnesį pristatytą naują modelį, į kurį Nissan tikrai deda daug vilčių.

Aš nesu naujausių ir šviežiausių naujienų medžiotojas, pasitenkinantis mažu grobiu (trumpu pasivažinėjimu). Esu linkęs palaukti ilgiau tik tam, kad galėčiau bandomą automobilį išbandyti gerokai ilgiau – bent jau parą. Tada spėji ir mieste pavažinėti, ir įkrovimą ne vieną atlikti ir užmiestyje įveikiamus kilometrus susiskaičiuoti. Na, o tokiam elektromobilio bandymui idealus laikas – žiema, arba tas mūsų šaltas Lietuviškas pavasaris.

SPARK elektromobilių nuoma Vilniuje

Kaip turbūt daugelis žinote, Vilniuje veikia elektromobilių nuomos kompanija SPARK, kuri ir leido man išbandyti naująjį Nissan Leaf. Ši kompanija nuomoja elektrinius VW e-Up! ir jau dabar „senesnius“ Nissan Leaf su 30 kWh baterijomis. Prie šių elektromobilių parko SPARK dar pridėjo ir septynis naujuosius Leaf 2018, kurių vieną turėjau progą paturėti 24 valandas.

Ne vienam, kuris su manimi bendravo elektromobilio pirkimo klausimu esu rekomendavęs pasiimti SPARK ar Citybee elektromobilį kelioms paroms ir tik tada spręsti, ar esate pasiruošę „nerti“ į elektrinį liūną, mat elektromobilių pardavėjai, su retom išimtim, tokiom paslaugom neužsiima. Gaila, kad SPARK elektromobilius galima išsinuomoti tik Vilniuje, bet tai nesutrukdė man padaryti tiek senesniojo, 30 kWh bateriją turinčio Nissan Leaf, tiek ir naujojo Leaf 2018 bandymo. Taigi, kaip man sekėsi?

Lūkesčiai ir realybė

Ko aš tikėjausi iš naujojo Nissan Leaf? Patikėkit – labai daug. Simply amazing – tokia Naujojo Nissan Leaf marketinginė žinutė. Ar naujasis modelis pateisina tą marketinginę žinutę? Mano asmenine nuomone, tai – tik marketinginė žinutė, nieko daugiau. Jei nesutinkate – esu atviras diskusijai ir jūsų pastebėjimams / nuomonei. Na, o žemiau išsakysiu visas savo mintis apie tai, kodėl galvoju, kad naujasis Nissan Leaf yra ne visai tai, ko aš laukiau ir ko tikėjausi.

Nissan Leaf 2018 dizainas

Senasis Nissan Leaf, švelniai tariant buvo „baisokokas“. Pažįstu ne vieną žmogų, kuriam tas senasis dizainas buvo ir labai gražus, bet tokių – vienetai. Didesnė dalis elektromobilių vairuotojų ir beveik absoliuti dauguma ne elektromobilių vairuotojų Nissan Leaf nelabai mėgo dėl iššokusių, neproporcingai didelių priekinių žibintų. Jei kitas detales dar galėjo užglaistyti gražūs ratlankiai ar ryški spalva, tai žibintų užgožti nepavyko niekam. Nelabai gelbėjo ir tai, jog Nissan teigė, kad tai – auka superiniam aerodinamiškumui pasiekti. Kažkodėl dar efektyvesnė Tesla Model S buvo kitoje grožio konkursų eilės pusėje.

Iš tikrųjų yra gan lengva leisti naują dizainą po tokio pobaisio senojo. Juk blogiau jau nebegali būti? Juo labiau, kad bent asmeniškai man, visi paskutiniai Nissan nauji modeliai – Micra, Note, Pulsar, Qashqai yra labai gražūs automobiliai. Na, o kai aplink pilna gražaus dizaino detalių, sukurti kažką gražesnio nei senasis Leaf Nissan dizaineriams tikrai nebuvo sudėtinga. Ar naujasis Leaf yra gražus automobilis – na, man, sakyčiau apie 6-7 balus iš 10 galimų. Ar jis galėtų būti gražesnis – tikrai taip.

Naujasis Leaf atsikratė tų varliagyviškų priekinių žibintų, gavo Nissan Juke būdingą galinę dalį ir šiaip, pasidarė visai dailus automobilis. Pirmojo Leaf tikslas buvo išsiskirti ir tikslas buvo pasiektas. Antrojo Leaf tikslas, turbūt, yra integruotis į kitų automobilių gretas, nes išskirtinumas jau padarė elektromobilius žinomais. Dabar reikia išpopuliarėti, o tai naujamam Leaf turėtų pavykti. Išskirtinumo (baisumo) praktiškai nebeliko, su nedidelėm išimtim, tad automobilių sraute jo gali net nepastebėti.

Nissan Leaf 2018 pokyčiai viduje

Senojo Nissan Leaf vidaus dizainas ir komfortas buvo neblogas, tad viduje naujojo modelio pokyčiai ženkliai mažesni, nei išorėje. Mano pirmas įspūdis – kad viskas labai pažįstama. O pažįstama dėl to, kad senesnio modelio Nissan Leaf važinėjau 1.5 metų ir nuvažiavau ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų. Iš vienos pusės – jaustis pažįstamai naujame automobilyje nėra blogai. Iš kitos pusės – jei viskas taip pažįstama, pradedi gilintis į tai, kodėl taip yra, daugiau dėmesio skiri detalėms.

Ką pastebėjau, kai pradėjau skirti dėmesį detalėms? Pasakysiu tai, kas daugelį jūsų nustebins, o kitus vers kategoriškai su manimi nesutikti. Mano asmenine nuomone, Nissan Leaf 2018 nėra naujas modelis. Jis yra, deja, tik stipriai (ypač išorės dizainu) atnaujintas, vis dar tas pats senasis Leaf. Kodėl gi taip sakau, jei pats gamintojas deklaruoja, jog tai – visiškai naujas automobilis?

Naujo modelio durelių panelės, ypač tiems, kas yra ardę senojo modelio duris, turėtų nesunkiai priminti senąsias. Galinė sėdynė nusiverčia su lygiai tokiu pačiu slenksčiu, kaip ir senojo modelio. Bagažinės tūris padidėjo tik dėl to, kad Nissan ištaisė nesamonę, kurią turėjo senasis modelis nuo 2013 metų – plastiko iškilimus, po kuriais realiai nieko nebuvo. Patikėkit, ardžiau ir keikiau Nissan dizainerius už tą kvailą sprendimą ir net galvojau apie „custom“ sprendimą jų atsikratyti.

Nežinau kodėl, bet Nissan grįžo prie analoginio spidometro. Po tokio futuristinio pirmojo Leaf spidometro naujasis atrodo… senas. Dar įdomiau atrodo, kad šalia analoginio spidometro yra naujoviškas ekranas kitiems parametrams rodyti. Keista. Priprantama, bet vis tiek keista. e-Golf su „seno“ dizaino spidometru, kurį galima keisti į modernesnius – visa galva aukščiau.

Langų reguliavimo mygtukai – tokie pat kaip senieji. Galbūt irgi nepastebėjau skirtumų? „Bėgių“ perjungimo svirtis – taip pat tokia, kaip senoji. Audio sistemos ekranas pernelyg panašus į 2016 metų modelio ekraną bei, kaip bebūtų gaila, to meto vaizdo kokybę, kuri, deja, 2018 metams nebetinka. Galbūt, aš neteisingai suprantu teiginį „naujas modelis“? Gal. Bet tiesiog, iš naujo modelio aš tikiuosi naujo požiūrio visur.

Nissan Leaf 2018 baterija 

Visi prisimename, kad 2011 metais Nissan Leaf startavo su 24 kWh talpos baterija, kurią kai kuriose komplektacijose išlaikė net iki 2017 metų galo. Nuo 2016 metų turėjome ir 30 kWh baterijos pasirinkimą, bet po 5 metų pridėti 25% talpos, mano asmenine nuomone, buvo juokinga. Jau tada visi laukė ženklaus baterijos talpos augimo, bet teko nusivilti.

Kai pradėjo sklisti gandai apie naująjį Leaf 2018, kartu sklandė gandai ir kad jis gaus 60 kWh talpos bateriją. Tokie gandai atrodė labai realūs, mat naujajam Leaf konkurenciją panašiame kainų segmente sudaryti turėjo Chevrolet Bolt bei Tesla Model 3. Kiti konkurentai pristatė savo modelius su mažesnėm baterijom, nei šie du, tad jų Nissan įveikti nereikėjo.

Deja, Nissan yra maksimalaus pelno siekianti kompanija, o jos vadovas – žiauriai gerai automobilizmo šachmatus išmanantis žaidėjas. Esu praktiškai įsitikinęs, kad jis žinojo, jog Tesla turės Model 3 gamybos problemų, arba kaip Tesla vadovas pasakė „production hell“. Žinojo jis ir apie tai, jog General Motors, kuriems priklauso Chevrolet, neturės dešiniavairio modelio (atkrenta Australija, Japonija, UK bei dar nemažai šalių).

Įtariu ir Opel pardavimas Peugeot-Citroen koncernui buvo Nissan vadovui žinomas. Šis pardavimas pakėlė Bolt (Ampera-e) kainas Europoje labai ženkliai, o tuo pačiu – sumažino ir mūsų žemyną pasiekiančių Ampera-e kiekius. Taigi, ne tik Model 3, bet ir Bolt / Ampera-e sudarė per menką konkurenciją būsimam Nissan Leaf. Nissan vadovas nusprendė – kam gaminti labai gerą modelį (su 60 kWh baterija) dabar, jei galima rinkai pateikti 40 kWh modelį ir geresnę kainą, taip visiškai liekant be konkurencijos? Business is business. Štai kodėl turime gerokai mažesnį baterijos talpos padidėjimą, nei norėtume. Na ir pažadą 60 kWh turėti po metų.

Nissan Leaf baterijos aušinimas 

Naujasis Nissan Leaf 2018, lygiai kaip ir senasis, neturi baterijos aušinimo. Jokio – nei skysčiu, nei oru. Už šitą sprendimą tai ant Nissan tikrai pykstu, nes tai buvo vienas iš didžiausių pirmos kartos Leaf trūkumų. Ypač šis trūkumas matėsi 3o kWh talpos baterijas turinčiuose modeliuose, kurių baterijos yra linkę degraduoti netgi greičiau, nei senosios 24 kWh talpos. O pastarosios taip pat nėra stebuklingos.

Jau dabar yra straipsnių ir vaizdo medžiagos apie tai, kad 40 kWh talpos baterija dar labiau kenčia nuo temperatūros svyravimų. Vartotojo instrukcijoje parašyta, jog po ilgesnio važiavimo greičiau rekomenduojama baterijai leisti atvėsti ir tik tada ją įkrauti greitojo įkrovimo stotelėje. Reikalavimas atrodo absurdiškas…

Beje, realus Didžiojoje Britanijoje atliktas ilgesnės kelionės su keliais greitais įkrovimais iš eilės testas parodė, kad įkaitusi 40 kWh naujojo Leaf baterija ypatingai lėtai įkraunama. Teste 40 kWh Nissan Leaf pralaimėjo ne tik 30 kWh talpos bateriją turinčiam senesniam modeliui, bet ir Hyundai Ioniq, kurio baterija taip pat gerokai mažesnė. Ir pralaimėjo ne minutėmis, o keliomis valandomis…

Nissan Leaf 2018 nuvažiuojamas atstumas

Vos prieš kelias dienas pasirodė Norvegų žieminio elektromobilių testo straipsnis, kuriame Hyundai Ioniq su 28 kWh baterija nuvažiavo praktiškai lygiai tiek pat, kaip ir naujasis Leaf su 40 kWh. Kad Ioniq yra geras – sunku ginčytis, bet kad toks geras – nelabai galėjau patikėti. Ką gi sako oficialūs skaičiai?

NEDC metodika išmatavo, kad naujasis Leaf gali įveikti 378 km. Žinoma, tai – absoliuti nesąmonė, nes toks rezultatas įmanomas tik laboratorijoje. Gerokai realesnius skaičius pateikianti EPA agentūra „surado“ gerokai mažiau – 243 km. Tokį atstumą jūs galėsite su naujuoju Nissan Leaf įveikti vasarą. Deja, bet žiemą naujasis Leaf „krenta“ žemiau kritikos ribos, mat energijos sąnaudos yra tiesiog stulbinamai aukštos.

Kas lemia tokias aukštas sąnaudas – ar pablogėjęs aptakumas, ar tiesiog naujų technologijų nebuvimas – nesiimsiu spėlioti. Pasakysiu tik tiek, kad visiškos kaladėlės formos KIA Soul EV yra efektyvesnė (nors aerodinamika ne KIA pusėje), o Hyndai Ioniq apskritai verčia Nissan Leaf jaustis pažemintu. Viliuosi, kad vasarą naujasis Nissan Leaf „atsigriebs“, nes žiema tikrai nėra šio naujo modelio stichija.

Kita vertus, jei naujasis Leaf 2018 turi problemų su baterijos perkaitimu, gali kilti bėdų ir vasarą. Bus labai įdomu stebėti 2018 metų elektromobilių lenktynes iš Vilniaus į Palangą, kur naujasis modelis gali būti pirmas, bet yra tikimybė, kad gali ir „gauti malkų“ nuo praėjusių metų lenktynių nugalėtojų – Ioniq bei e-Golf. O už ką sirgsite jūs?

Nissan Leaf 2018 garso izoliacija

Kiek supratau, šis punktas nėra aktualus daugeliui elektromobilių vairuotojų, tad apsiribosiu tik trumpu paburbėjimu. Nežinau, ar iššokusių žibintų atsisakymas turėjo tam įtakos, bet važiuojant greičiau už langų gan aiškiai girdisi vėjelis. Gan garsiai iš priekinių ratų arkų girdisi ir per žvyrkelį važiuojant pakelti akmenukai bei grumstai. Bendra garso izoliacija nėra labai bloga, bet iki geros jai, deja, labai toli…

Nissan Leaf 2018 e-Pedal

Nissan reklamuoja Leaf kaip labai pažangų automobilį su visa krūva išmanių technologijų, kurios pavadintos ProPILOT bei e-Pedal pavadinimais. Mano bandytas Leaf 2018 neturi vienintelės naujos funkcijos – ProPILOT Park, tad turėjau progą išbandyti visas kitas. Apie ProPILOT Part esu girdėjęs tik „pliatkų“, kad sistema veikia lėtai ir gelbsti tik tikrai mažai patyrusiems vairuotojams. Ar tai tiesa – galėsiu papasakoti, kai šią sistemą išbandysiu pats.

e-Pedal yra labai akcentuojama naujojo Nissan Leaf 2018 sistema. Pats principas – labai paprastas. Jei vairuojate elektromobilį, puikiai žinote, kad atleidus akseleratorių jis regeneruoja energiją, tuo pačiu stabdydamas. e-Pedal yra naujas žingsnis regeneracijoje – jis leidžia pilnai sustoti, o ne tik lėtėti. Leaf tikrai sustoja. Net ir įkalnėje ar nuokalnėje.

Aš pripratęs prie gan agresyvios regeneracijos su KIA Soul EV B važiavimo režimu, tad e-Pedal nepasirodė toks jau ir tobulas. Kas man asmeniškai nepatiko – e-Pedal stabdymas vos atleidus akseleratorių yra švelnus ir jis palaipsniui stiprėja iki pat pilno sustojimo. KIA Soul EV tuo tarpu stabdo automobilį tolygiai, tad jau moku numatyti, kada reikia atleisti akseleratorių, kad laiku sustočiau ar sulėtėčiau prieš posūkį.

Leaf 2018 e-Pedal pasirodė sunkiau prognozuojamas – atleidus vos lėtėja, bet staiga pradeda stipriai lėtėti ir sustoja gerokai arčiau, nei norėtųsi. Ne vienoje vietoje teko šiek tiek švelniai akseleratoriaus pedalu bandyti pasiekti numatytą sustojimo tašką. Galbūt tai perprantama, bet iš pirmo žvilgsnio – dar ne tobula. Beje – pataisykite, jei klystu – bet man atrodo, kad panašią į e-Pedal technologiją BMW i3 turi jau kuris laikas… Tiesa, BMW stabdymas lyg ir neveikia, kai baterija pilna (EV Nero pastaba).

Nissan Leaf 2018 ProPILOT

Eismo juostų palaikymo sistema

Manau – naudingiausia funkcija važiuojant greitkeliu ar užmiesčio keliu su nedideliais posūkiais. Važiuojant keliu Vilnius – Kaunas ši sistema leidžia praktiškai ilsėtis. Jei juostos yra sužymėtos kokybiškai, problemų, rodos nekyla, bet retkarčiais ir ši sistema „sugrybauja“ – kelis kart begaudydamas linijas Leaf pradėjo vingiuoti taip, kad iš galo važiuojantis policijos ekipažas nedelsiant jus stabdytų blaivumo testui atlikti.

Kiek blogiau sistema veikia mūsų užmiesčio keliuose, kur juostų žymėjimas yra ne toks puikus. Blogiausia, ką teko patirti – kai juostas elektromobilis „pameta“ viduryje posūkio. Tokiu atveju rizikuojate „išskristi“ iš posūkio, nes automobilis tiesiog paleidžia vairą tiesiai. Beje – tai ne tik Nissan Leaf problema – analogiškai elgiasi ir Hyundai Ioniq bei e-Golf, turintys šią sistemą.

Pastebėjau ir galima šios sistemos „bug’ą“ – jei sužymėtos juostos plotis yra mažesnis, nei kažkoks nustatytas dydis – juostų palaikymo sistema tiesiog neveikia. Pvz., gatvėje, kurioje gyvenu juostos yra sužymėtos prieš mažiau nei pusę metų ir jos yra tobulos, bet Leaf sistema jų nemato. Na, ir žinoma, jei juostos nesužymėtos apskritai, sistema jų tikrai nesukuria. Neveikia ji ir jei yra tik viena juosta.

Įspėjimo apie juostos kirtimo sistema

Jei nenorite, kad Nissan Leaf vairuotų už jus, galite apriboti jo galimybes vairuoti ir leisti jam tik įspėti apie kertamas eismo juostas. Keista, bet jau mano minėtoje gatvėje, kur juostų palaikymo sistema neveikė (tikėtina, dėl per mažo pločio), juostų kirtimo sistema apie tai įspėja puikiai. Žinoma, jei rodote posūkį, sistema juostų kirtimą ignoruoja.

Avarinio stabdymo sistema

Teoriškai, automobiliai turintys tokią sistemą turėtų nepatekti į autoįvykius – juk jie „mato“ kliūtis priekyje ir stabdo esant avarinei situacijai. Teorija yra teorija, bet tokias sistemas turintys automobiliai vis tiek yra pardavinėjami po eismo įvykių. Taigi, sistema yra pirmas žingsnis, bet jai dar reikia tobulėti, tiek Nissan Leaf, tiek ir kitų automobilių atveju.

Adaptyvi greičio palaikymo sistema užmiestyje

Elektromobiliams labai naudinga sistema. Kodėl? Ogi todėl, kad galima „įsikabinti“ į gerokai didesnių gabaritų transporto priemonės galą ir taip važiuoti „aerodinaminiame maiše“. Tokią kelionę turėjau su e-Golf nuo Klaipėdos iki pat Kauno ir esu tikras, kad toks važiavimo būdas leido sutaupyti ne vieną energijos kilovatą.

Kita vertus, ši sistema, kartu su juostų laikymosi sistema yra tobulas vairuotojo pagalbininkas greitkelyje. Galima leisti sau mažiau dėmesio kreipti į kelią (aišku, to nerekomenduoju daryti). Sistema automatiškai stabdo, jei pamato lėčiau prieš jus važiuojančią kitą transporto priemonę, o jai pagreitėjus ar jums parodžius ir darant posūkį grįžta prie nustatyto greičio.

Adaptyvi kruizo kontrolės kontrolės sistema mieste

Deja, bet ši sistema mažai gelbėja tokiu atveju, jei su ja važiuojate link prie šviesoforo stovinčio automobilio. Sistema pradeda stabdyti gerokai vėliau, nei įprastai tai daro žmogus. Tikėtina, kad priekinio radaro veikimo diapazonas yra per mažas ir per vėlai nustato, kad priekyje esantis automobilis stovi. Jei kelio danga būtų slidi, vargu, ar sistema sustabdytų laiku. Mano bandymo metu vieną kartą tokioje situacijoje netgi įsijungė avarinio stabdymo sistema, mat išmanioji greičio ir atstumo kontrolė savo veiksmus pradėjo per vėlai.

Ši sistema gali ir po pilno sustojimo pati įsibėgėti – tam tereikia spustelti mygtuką „resume“. Viskas būtų neblogai, bet bėgėjasi sistema lėčiau, nei babytė iš sodų bendrijos, išvažiuojanti su savo žiguliuku tik per velykas ar vėlines. Taigi – teoriškai – sistema tai gali, bet realiai – tenka jai gerokai padėti, kad ji bent kiek atitiktų lūkesčius.

Aklos zonos stebėjimo sistema

Naujasis Leaf turi ir aklosios zonos stebėjimo sistemą, kuri po truputį iš prabangesnių modelių atkeliavo ir į žemesnius segmentus. Vėlgi – tai nėra naujovė ir šią sistemą jau turi didesnė dalis Nissan Leaf konkurentų. Ją jau turi netgi kai kurie tikrai nebrangūs B segmento atstovai, tad daugiau nei 30 tūkstančių eurų kainuojantis Leaf ir čia „vėluoja į balių“.

Nissan Leaf ProPILOT ir e-Pedal verdiktas

Tai yra tik mano nuomonė, tad, vėlgi, galite su ja nesutikti. Nissan reklamuoja visas naujas Leaf 2018 technologijas kaip išskirtinį privalumą prieš konkurentus. Sakyčiau, kad privalumai juntami tik lyginant senesnįjį ir naujesnįjį Leaf modelius, mat konkurentai jau yra pabėgę į priekį bei panašias sistemas montuoja jau kelis metus. Jos mus stebino prieš porą metų, bet tik ne 2018. Taip – jos naujos Nissan Leaf, bet tikrai nenaujos segmente, kuriame Nissan Leaf konkuruoja.

Dar vienas „akmenėlis“ į šių sistemų daržą, tik šį kart – į visų, ne tik Nissan – jos visos dar toli nuo tobulumo. Visos turi akivaizdžių trūkumų, tad per daug jomis pasitikint galite savo kelionę baigti griovyje šalia kelio ar „susiinstaliavę“ į priekyje stovinčio automobilio galinę dalį. Man asmeniškai neteko bandyti Tesla turimų autonominio vairavimo sistemų, bet viliuosi, kad jos yra geresnės, nei Leaf, e-Golf ar Ioniq. Beje, turint omenyje beveik identiškus sistemų trūkumus, spėju, kad jas visas gamina tas pats gamintojas.

Beje, nors ir visos šios sistemos teoriškai leidžia nevairuoti automobilio, vairo paleidimo jos netoleruoja – jį nuolat turite laikyti ir „priešintis“ vairo sukinėjimui, kad sudarytumėte automobiliui įspūdi, jog vis dar kontrolė jūsų rankose.

Kitos Nissan Leaf 2018 naujienos

Įkrovimo sparta

Tiek greito, tiek lėto standartų įkrovimo sparta bei galia nepakito. Prisimenate mano paburbėjimą apie atnaujintą, bet ne naują modelį? Tai štai – Leaf šioje vietoje nepatobulėjo nė per nago juodymą. Greitojo įkrovimo maksimali galia – vis dar 50 kW, o lėtojo – 6.6 kW. Tikėtina, kad šie komponentai nėra patobulinti, o pagerėjimą šioje srityje lyg ir žada su Nissan Leaf 2019 metų modeliu su 60 kWh talpos baterija. Just saying – tame pačiame kainų segmente „žaidžiantis“ Hyundai Ioniq gali įkrauti baterijas iki 70 kW galia.

Greitojo įkrovimo jungtis

Greitojo įkrovimo jungtis nepakito – ten vis dar randame iki skausmo pažįstamą Chademo jungtį. Žinau žmones, kurie labai keikia tokį Nissan sprendimą, mat šviesią ateitį numato tik CCS Combo standartui. Iš dalies sutinku – CCS jau dabar turi realiai veikiančias 350 kW galios „ultra fast“ tipo įkrovimo stoteles, bet kol kas jų galios negali panaudoti nė vienas gaminamas elektromobilis. Tikėtina, kad Porsche Mission-E gali būti pimas toks, bet pagyvensim – pamatysim.

Kodėl sutinku tik iš dalies, kad Chademo išlikimas Leaf priekyje yra blogas sprendimas? Tiesiog Chademo kol kas turi didesnį įkrovimo vietų tinklą. Lietuvoje irgi yra stotelių, turinčių tik Chademo ir jokio kito kabelio. Vokietijoje tokių teko sutikti ne vieną ir ne dvi. Manau, kad kol CCS standartas paims viršų, jau turėsime Nissan Leaf 3.0. Kita vertus – CCS įkrovimą turintys elektromobiliai turi keistų problemų įkraunant juos šaltyje. Neaišku ar tai – standarto bėdos ar visgi stotelių / baterijos, bet faktas, kad Chademo su panašiomis problemomis nesusiduria.

Lėtojo įkrovimo jungtis

Šioje srityje Europoje siūlomas Nissan Leaf turi naujieną – jau įprastą Type 1 jungtį pakeitė Europos Bendrijos standartu nustatyta Type 2. Jei savo senąjį Nissan Leaf atnaujinate į Leaf 2018, miesto stotelių įkrovimo laidą galite padovanoti naujam senojo modelio savininkui – jis jums nebetiks.

Šio pokyčio pliusas – galėsite be problemų naudotis Type 2 kabelius turinčių įkrovimo stotelių paslaugomis. Na, o miesto stotelėse jums reikės nebe Type1 į Type2, bet Type2 į Type2 kabelio. Beje, JAV gaminamas Nissan Leaf (kurių, tikėtina pas mus atvažiuos taip pat daug, kaip ir pirmos kartos modelio) išlaikė Type1 jungtį. Taigi, jei naują Nissan Leaf 2018 pirksite iš JAV, turimo kabelio nedovanokite 🙂

Nissan Leaf 2018 verdiktas

Naujasis Nissan Leaf man sukelia dvejopus jausmus. Taip – tai kitas automobilis, nei mes įpratę matyti gatvėse ar prie įkrovimo stotelių. Ar jis yra kitoks automobilis ir ar jį galima pavadinti iš pagrindų nauju – nelabai. Jis turi visą krūvą pagalbinių sistemų, kurios yra „nice to have“ ir, palyginus, su senuoju Leaf, naujasis yra stipriai patobulėjęs.

Kas mane nuvilia:

  • nelabai didelis baterijos talpos padidėjimas
  • bėdos su baterijos perkaitimu dėl sprendimo neįdiegti aušinimo sistemos
  • maži pokyčiai elektromobilio salone
  • didokos energijos sąnaudos, lyginant su konkurentais.

Aš manau, kad jei tokį Nissan Leaf mes būtume išvydę 2016 metais – jis būtų „pirmūnas“ ir teisėtai galėtų vadintis „simply amazing“. Na, o kai juo pradėjo Europoje prekiauti tik 2018 metais, jis atrodo kiek „pavėlavęs į traukinį“, kurio garvežiu buvo nuo pat 2011 metų.

Kodėl vis tiek Leaf 2018 bus gerai parduodamas?

Konkurentai kai kuriose srityse Nissan Leaf naująjį kūdikį lenkia, bet tikrai ne visose. Manau, kad labai daug kam Leaf bus „aukso viduriukas“ ir todėl jis pasmerktas populiarumui. Jo kaina yra stipriai geresnė nei pvz e-Golf, o panašiai kainuojantys Ioniq, ZOE ar KIA Soul EV irgi nėra tobuli.

Galbūt Hyundai Ioniq galėtų būti tikrai rimtas konkurentas naujajam Leaf, bet gamintojas nesusitvarko su jų paklausa – užsakyto naujo Ioniq jums gali tekti laukti netgi metus. Na, o Leaf, panašu, su šiom problemom nesusiduria – jį gali nusipirkti be didesnių problemų. Taigi, Leaf pasiūlymas, įvertinus viską, vis dar neturi realių, stiprių konkurentų. Gal būt tik kol kas?

6 mintys apie „Nissan Leaf 2018 testas“

  1. Hyundai su paklausa susitvarko, kaip ir Kona atveju – tirazas ribotas del darbuotoju profsajungu veiksmu (Kona bus gaminama 20.000 vnt per metus).
    Leaf tikslas yra ne toks kaip kitu gamintoju, jie bendrai norejo palikti 30, 40 ir 60kWh baterijos dydzio pasirinkima, kas is tikruju butu awesome, nes jei tu daug keliauji – imi su 60kWh baterija, jei tik iki turgaus ir kapiniu- 30kWh.
    Taip, tu teisus del Leaf (beje 2.0 yra atskira komplektacija, o ne bendrai antros kartos Leaf pavadinimas, nes nebera tik 3 standartiniu komplektaciju) tai yra tiesiog stiprus facelift, daug ka paliekant ta pati, bet is dalies tai yra gera strategija, nes kainos atzvilgiu konkurentas lieka tik vienas – Renault Zoe su 41kWh baterija (netgi Zoe i modeli visiskai nauja uz £18000 paimt galima, net reikia pusmeti laukt).
    Dabartinis Chademo standartas leidzia ikrauti iki 150kW Sparta, tai taip pat yra vienintelis standartas, kuris leidzia energijai teketi net kuria prasme, ir aciu Japonijai uz V2G. As pats naudoju Chademo nuo 2012 ir maciau su kojom bedom susiduria CCS turintis EV, ypac VW E-Golf.
    Leaf, kaip ir kitus auto, turincius pagalbines vairavimo sistemas, galima apgauti su vandens buteliu 🙂
    e-PEDAL veikia kitaip nei i3, nes e-PEDAL veikia net ir kai pilna baterija, pakolkas Nissan vienintelis sugebejo tai apeit.
    Avarinio stabdymo sistema, berods nuo 2020, ES, bus privaloma standartine iranga, gaila, bet uzteks deklaruoti, kad ji, nesvarbu kaip prastai veikia.
    Kiek man yra teke meginti, tai geriausiai kamsciuose su autonomija susitvarko Tesla, jei policija nebaustu uz naudojimasi mobiliais irenginiais, kol sedime uz vairo – tikiu, kad Tesla taptu ne vieno vairuotojo darbo kabinetu rytais, arba velyvom popietem, iskaitant ir mane 😃
    Beje, ne i tema, bet Nissan vienintelis gamintojas, kuris pradejo siulyti atnaujinta baterija (pakolkas tik Japonijoj, bet 24kWh kainuoja tik 2850$). Mano nuomone yra tokia: kadangi LG Chem perima bateriju tiekima Nissan, tai jiems reikia rasti buda atsikratyti nebereikalingu celiu. Beje, idomus pastebejimas, 40kWh kaina skiriasi tik 200$ nuo 30kWh

  2. „…e-PEDAL veikia net ir kai pilna baterija, pakolkas Nissan vienintelis sugebejo tai apeit…“ —>>> labai įdomi „techninė“ dalis, kodėl e-pedal veikia kai baterija pilnai įkrauta? juk stabdymas „varikliu“ iš principo gali veikti tik tada kai to el. variklio sukurtą el. energiją turi kas sunaudoti. O kas tą energiją sunaudoja (ir stabdo) kai baterija pilnai įkrauta ?

  3. Dėl sistemų visų kurios leidžia vairuoti pačiam automobiliui tai kažkur skaičiau yra lygiai, tai šie auto nėra pilnai autonominiai, o tik dalinai ir jie neturi veikti tobulai, kad neprarastu vairuotojas budrumo. Bet atliekant tęstą su naujuoju leaf, pastebėjau, kad pėsčiųjų jis ne visad mato ir nestoja….. O vairą apgauti lengvai galima, mačiau kažkur youtube jis puikiai važiuoja uždėjus ant vairo tiesiog svorio, tarkim sunkesnę piniginę ir sistema jau apgaunama, galvoja, kad vairuotojas laiko vairą;) Taigi jei linijos nuo Kauno iki Vilniaus geros, tai teoriškai pilnai galima tikėtis pilnai atvykti į Vilnių, net nepalietus vairo, jei aišku posūkių aštrių nebus, nes sistema, neleidžia į per daug aštrius posūkius įvažiuoti, vėl tai priminsiu, dėl to, kad vairuotojas neprarastu budrumo 😉

    1. mano vakar dienos pasiektas „rekordas“ su 2016 metų lyfu, važiuojant Kaune:
      nuvažiuota 25 km
      lauko temperatūra svyravo tarp 10-20 laipsnių
      baterijų temperatūra: penkios padalos
      važiuota tik mieste, ECO režimu, max greitis 53 km/val
      „degalų“ sąnaudos: 8,3 km/kWh->-12 kWh/100km

  4. mano vakar dienos pasiektas „rekordas“ su 2016 metų lyfu, važiuojant Kaune:
    nuvažiuota 25 km
    lauko temperatūra svyravo tarp 10-20 laipsnių
    baterijų temperatūra: penkios padalos
    važiuota tik mieste, ECO režimu, max greitis 53 km/val
    „degalų“ sąnaudos: 8,3 km/kWh->-12 kWh/100km

  5. Naujas šiandienos „rekordas“ su 2016 metų lyfu, važiuojant Kaune:
    nuvažiuota 38 km
    lauko temperatūra apie 19 laipsnių
    baterijų temperatūra: penkios padalos
    važiuota tik mieste, ECO režimu, max greitis 53 km/val
    „degalų“ sąnaudos !!!: 9,4 km/kWh->-10,6 kWh/100km !!!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *