Kokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (4 dalis)

Kokį elektromobilį pirkti 2017 metaisŠtai ir ketvirtoji dalis straipsnelio apie elektromobilius, kuriuos galėsime (arba vis dar galėsime) pirkti 2017 metais. Pateiksiu šiek tiek informacijos apie modelius, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių nesulaukė tokio populiarumo, kaip prieš tai aprašyti arba jų populiarumas stipriai nukrito.

Šį kart į mano akiratį papuolė keturios Smart ed kartos, Kia Soul EV, Fiat 500e bei Mitsubishi i-MiEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero elektromobiliai. Visi jie turi savo privalumų, tad lengvai gali tapti ir jūsų pasirinkimu.

Smart ed (2007-)

smart-ed-2017Išmani Smart automobilių markė, kaip žinia, priklauso Daimler koncernui, kuris geriau žinomas Mercedes-Benz automobilių vardu. Taigi, Smart yra beveik „Mersas“, tik mažas :). Jei Smart ed (electric drive) būtų masiškai gaminamas nuo tada, kada buvo pristatytas, jis turbūt būtų laikomas pirmuoju moderniųjų elektromobilių atstovu.

Keista, bet šis mažylis per savo gamybos laiką turi net 4 naujus modelius, kai tuo tarpu tokie elektromobiliai kaip Nissan Leaf ar Mitsubishi i-MiEV – vos po vieną. Trumpai apžvelgsiu kiekvieną iš Smart modelio kartų.

Pirmoji Smart ed karta (2007)

smart-ed-first-generationPirmoji Smart ed karta pristatyta 2007 metais. Tiesa, tai buvo tik 100 automobilių bandomoji partija, testuota Londono gatvėse ir jų nebuvo galima nusipirkti. Realiai, tai buvo paprasti Smart for two automobiliai, kuriuos į elektromobilius pavertė Zytek kompanija. Smart ed gavo 30 kW arba 41 arklio galią turintį elektros variklį ir 13,2 kWh talpos nikelio chlorido bateriją. Gamyklos testų rezultatai teigė, kad pirmos kartos Smart ed galėjo nuvažiuoti iki 110 km, bet, tikėtina, kad realus atstumas buvo mažesnis.

Antroji Smart ed karta (2009-2012)

smart-ed-second-generationAntroji Smart ed karta, pristatyta 2009 metais taip pat buvo testinė, tik testas apėmė gerokai didesnę teritoriją. Antros kartos Smart ed buvo pagaminta 2300 vnt ir jie buvo testuojami 18-oje rinkų, tame tarpe ir JAV bei Kanadoje. Iš pradžių Daimler koncernas planavo pagaminti 1000 Smart ed, bet paklausa buvo didesnė, nei tikėtasi, tad galutinis gamybos skaičius buvo du kart didesnis.

Įdomus faktas, kad antros kartos Smart ed turėjo Tesla kompanijos pagamintą bateriją (taip, tos pačios Tesla). Ši Smart ed karta turėjo 16,5 kWh ličio jonų bateriją bei 20-30 kW (27-40 arklio galių) variklį. NEDC skaičiavimais šis modelis galėjo įveikti 135 km. Elektromobiliui pasiekus JAV rinką, EPA skaičius, kaip ir galima tikėtis, buvo stipriai mažesnis – 101 km.

Trečioji Smart ed karta (2013-2016)

smart-ed-third-generationTrečios kartos Smart ed jau buvo masiškai gaminamas elektromobilis, parduodamas įvairiausiuose pasaulio kampeliuose. Tiesa, daug kur baterija buvo nuomojama, o ne parduodama. Viena vertus, tai užtikrino, kad bus išvengta baterijos kokybės ar degradavimo problemų. Kita vertus, tai apsunkino antrinės rinkos atsiradimą ir platesnį geografinį paplitimą, lygiai kaip ir Renault Zoe.

Smart ed pagaliau gavo savęs vertą variklį. Vos 20-30 kW galios antros kartos agregatą pakeitė naujas, 55 kW arba 74 arklio galių motoras. 17,6 kWh talpos ličio baterijas šiam elektromobiliui pradėjo gaminti vokiečių kompanija ACCUmotive. Tai leido pasiekti 145 km nuvažiuojamą atstumą pagal NEDC matavimus. EPA išmatavo 109 km.

Ketvirtoji Smart ed karta (2016-)

smart-ed-2017-22016 metų rugsėjį pasaulis išgirdo apie jau 4 kartos Smart ed elektromobilį. Viešai jis buvo pristatytas automobilių parodoje Paryžiuje, o pardavimai JAV rinkoje startuoja 2016 metų gruodį. Europos automobilių pardavimo salonuose naujausio Smart ed reiktų laukti 2017 metų pradžioje.

Deja, bet pagrindinio patobulinimo – talpesnės baterijos naujasis Smart ed negaus. Taigi, ir 2017 metais siūloma ta pati, kaip ir trečios kartos elektromobilyje buvusi ličio jonų 17,6 kWh baterija. Šiek tiek, iki 60 kW arba 80 arklio galių padidėjusi variklio galia nėra labai didelis privalumas. Nuvažiuojamas atstumas, tikėtina, kad bus kiek didesnis – NEDC skaičiavimais tai – 155 km. EPA skaičiavimas kol kas neatnaujintas ir jis siekia tuos pačius 109 km.

Smart ed 2017 kaina

2018-smart-fortwo-ed-106-876x535Pasak Daimler pranešimo spaudai, 2017 metų Smart ed Vokietijoje kainuos nuo 22 iki 25 tūkstančių eurų. Tiesa, tai – greičiausiai neįskaičiuojant baterijos nuomos. Visi Smart ed bus gaminami Slovėnijos gamykloje, o baterijos – Vokietijoje.

JAV Smart ed kaina prasideda nuo 13000 dolerių. Tiesa, tai – be baterijos nuomos kainos ir tai dar ne naujausio modelio kaina.

Kia Soul EV (2014-)

kia-soul-evKia Soul EV, kaip ir VW e-Golf ar Ford Focus Electric naudoja automobilio su vidaus degimo varikliais bazę. Iš vienos pusės, tai leidžia sutaupyti kaštus. Kita vertus – perdarant automobilį, kuris nebuvo kuriamas būti elektromobiliu tenka imtis kompromisų.

Kaip ten bebūtų, bet 2014 metais pristatytas elektromobilis Kia Soul EV 2016 metų pradžioje pasiekė 10000 pardavimų rezultatą. Lyginant su populiariausiais Nissan Leaf ar Tesla Model S – rezultatas labai kuklus. Kuklus jis ir lyginant su ne tokiais populiariais BMW i3 ar Renault Zoe.

Kia Soul EV turi beveik identiškos Nissan Leaf galios elektrinį variklį, generuojantį 81,4 kW arba 109 arklio jėgas.

Neaišku, kas pakišo koją šio elektromobilio pardavimų skaičių augimui. Galbūt, tai – gamintojo ženklelis. Gal išskirtinio dizaino modelio pasirinkimas, kuris patinka toli gražu ne visiems. O gal tai, kad pats automobilis negimė elektriniu.

Kia Soul EV kaina 

1426842880Oficialaus gamintojo atstovo Lietuvoje tinklapyje rašoma, jog Kia Soul EV kainuoja beveik 40 tūkstančių Eurų. Reali kaina, arba „nuolatinė akcija“ – 30000 Eur. Tai – tiek pat, kiek ir pigiausias Nissan Leaf, kuris dar neturi talpesnės baterijos. Kia laimi kaina ir nuvažiuojamu atstumu, bet, deja, pardavimai to neatspindi. Regitros duomenimis, šiuo metu Lietuvoje turime registruotą vos vieną Kia Soul EV.

Naujas lyderis! Bet tik trumpam…

ev-battery2014 metais pasirodęs Kia Soul EV privertė pasitempti netgi elektromobilių pardavimų lyderį Nissan Leaf. Kodėl? Ogi todėl, kad Soul EV gavo 27 kW talpos bateriją ir iš kart aplenkė Nissan Leaf 24 kWh talpos bateriją turinčius elektromobilius. EPA skaičiavimais Kia Soul EV gali įveikti 150 km atstumą, kai tuo tarpu Nissan Leaf – 135 km.

Na, bet 2016 metų modelyje pristatyta 30 kWh talpos baterija Nissan Leaf vėl leido išsiveržti į priekį su 172 km rezultatu ir gražinti lyderystę į savo rankas. Kol kas iš KIA jokių naujienų nėra, tad, tikėtina, 2017 metais Kia Soul EV populiarumu neblizgės. Juo labiau, kad to paties koncerno naujasis Hyundai Ioniq stipriai lenkia Soul EV pagal turbūt visus parametrus.

Mitsubishi i-MiEV/ Peugeot iOn / Citroen C-Zero (2009-)

citroen-c-zeroKlystate, jei galvojate, kad Nissan Leaf yra ne tik populiariausias elektromobilis pasaulyje, bet ir pirmasis modernus elektromobilis. Mitsubishi savo elektromobilį pagamino gerokai anksčiau, o pardavinėti pradėjo 2009 – 2010 metais. Pavadinimas MiEV yra šifruojamas kaip Mitsubishi Innovative Electric Vehicle ir šis elektromobilis iš tiesų yra modernių elektromobilių pradininkas.

Taip pat Mitsubishi i-MiEV pirmas pasiekė ir į Gineso rekordų knygą įrašytą 10000 parduotų elektromobilių skaičių. Tai atsitiko 2011 metų vasarį, bet rekordą vos po 7 mėnesių pagerino Nissan Leaf. Na, o po to Leaf šovė į viršūnę, o Mitsubishi liko nedidelis rinkos gabalas. Iki 2016 metų birželio pavyko parduoti 37600 Mitsubishi elektromobilių. Tiesa, įskaičiuojami ir praktiškai tik gamintojo ženkliuku besiskiriantys Peugeot iOn bei Citroen C-Zero.

10000 Mitsubishi elektromobilių yra parduota gimtojoje rinkoje – Japonijoje. 17500 (Mitsubishi + Peugeot + Citroen) – Europoje. Labai silpnai atrodo JAV pardavimų skaičiai, siekiantys mažiau nei 2000 vnt.

Mitsubishi i-MiEV skaičiais

mitsubishi_i_miev_engine_roomMitsubishi i-MiEV yra labai nedidelis automobilis, bet visi jį išbandę būna nustebinti tuo, kaip gamintojas sugebėjo mažą elektromobilį padaryti dideliu viduje. Kai kas sako, kad čia vietos yra daugiau nei Nissan Leaf. Pačiam bandyti neteko, tad nesiimsiu ginti ar neigti šio teiginio.

Mažas automobilis gavo 47 kW / 63 arklio galių elektrinį variklį bei vos 16 kWh talpos bateriją. EPA vertinimu, toks variklio ir baterijos komplektas šį mažylį ir jo keleivius gali nuvežti 100 km. Įskaitant tai, kad naudojant šildymą drastiškai mažėja nuvažiuojamas atstumas, šalto klimato šalyse šis pasiūlymas nėra labai patrauklus.

Įdomus faktas apie Mitsubishi i-MiEV – jis turi galinę varomą ašį, o variklis irgi yra bagažinėje.

Mitsubishi i-MiEV kaina

woody_mitsubishi_i_2011_la_auto_showVos pasirodęs Mitsubishi elektromobilis kainavo žvėriškus pinigus. Kai kuriose rinkose kaina viršijo 50000 JAV dolerių. Šiuo metu Vokietijoje naują Citroen C-Zero galima įsigyti už kiek daugiau nei 19000 Eur. Tai gerokai pigiau nei bet koks konkurentas, bet ir techniniais parametrais, deja, neblizga.

Didžiausią įtaką prastiems pardavimų skaičiams akivaizdžiai turėjo ir tai, jog Mitsubishi savo elektromobiliu nesirūpino. Pasirodęs 2009 jis vis dar taip pat atrodo ir turi tokią pat bateriją. Dėl analogiškų priežasčių vartotojai nusigręžia ir nuo Nissan Leaf, bet Leaf bent jau bateriją padidino, o ir rinkoje Nissan Leaf yra beveik 2 metais trumpiau nei mažasis Mitsubishi…

Fiat 500e (2013-)

1024px-2013-03-05_geneva_motor_show_8283Fiat-Chrysler aljansas taip pat turi savo elektrinį mažylį Fiat 500e. Šis, kaip ir Ford Focus electric, yra gaminamas ne dėl to, kad koncernui labai patinka elektromobiliai, o tik dėl to, kad to reikalauja kai kurios JAV valstijos. Pasak koncerno vadovo, kiekvienas parduotas elektrinis Fiat 500e atneša 14000 dolerių nuostolį. Taigi, prasmės jų gaminti daugiau ir pardavinėti visose rinkose Fiat nemato.

JAV rinkoje nuo 2013 metų starto Fiat pavyko parduoti apie 16500 vnt 500e mažylių, o tai tik 2 kartus mažiau nei Mitsubishi i-MiEV ar jo brolių iš Citroen bei Peogeot stovyklų. Panašu, kad italams netikėtai gavosi visai smagus elektromobilis!

Nors Fiat 500e gaminamas per prievartą, jo techninės charakteristikos visai neprastos. Toks mažylis turi 3 kW galingesnį elektrinį variklį nei Nissan Leaf bei 24 kWh talpos skysčiu aušinamą bateriją. Nissan Leaf bateriją aušina oras, tad ir čia Fiat turi privalumą. EPA vertinimu Fiat 500e gali įveikti apie 140 km.

Fiat 500e kaina

500e-exterior-03Fiat 500e elektromobilis siūlomas tik JAV rinkoje, o jo kaina – nuo 31800 dolerių. Tai nėra mažai, bet šis stilingas mažylis ir ne su elektriniu varikliu nėra iš pačių pigiausių pasirinkimų. Taigi, jei ieškote mažo, žvitraus elektromobilio, Fiat 500e gali būti puikus pasirinkimas!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *