Kokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (2 dalis)

2017 metų pasiūla – įperkami elektromobiliai

įperkami elektromobiliaiTesla kol kas siūlo tik prabangius Model S ir Model X elektromobilius, kurių kaina yra gana aukšta (80000 Eur ir daugiau). Daugiau informacijos apie juos rasite pirmojoje šio straipsnelio dalyje. Antroji elektromobilių kategorija – įperkami elektromobiliai, kainuojantys iki 45 tūkstančius eurų, arba beveik 2 kartus pigiau nei Tesla Model S / Model X.

Iki 2017 metų šios kainų kategorijos atstovai galėjo pasiūlyti ir tik gerokai mažesnį nuvažiuojamą atstumą viena pilna baterijos įkrova, nei Tesla Model S / Model X. Bet gi, 2017 metai šią situaciją žada kiek pakoreguoti. Pabandysiu apžvelgti dalį įdomesnių laukiamų arba jau pasirodžiusių modelių, nuvažiuojančių nemažiau nei 160 km (100 mylių).

Naujas lyderis – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e

opel-ampera-e2017 metų pradžioje labiausiai laukiamas elektromobilis – Chevrolet Bolt, kuris Europoje bus pardavinėjamas Opel Ampera-e vardu. Chevrolet Bolt prekyba JAV po truputį jau prasideda, o Opel Ampera-e turėtų būti parduodamas nuo 2017 pavasario.

Šis rinkos naujokas atėjo sujaukti planų visiems kitiems dalyviams, mat jis siūlo 60 kWh bateriją (tokią pat kaip pigiausias Tesla Model S be mokamo pagerinimo). Ši baterija viena įkrova leis nuvažiuoti net iki 381 km (pagal EPA matavimo metodiką). Tai – ženkliai daugiau nei bet kuris kitas šiuo metu siūlomas šios kainų kategorijos elektromobilis. Kadangi Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e, palyginus su Tesla Model S yra nedidelis automobilis, turėdamas tokios pat talpos bateriją jis gali nuvažiuoti toliau, nei pigiausias Model S.

Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e turėtų būti kitų metų elektromobilių „hitas“. Jo laukiamas pasisekimas galėtų būti didesnis, jei ne keistas General Motors koncerno sprendimas – negaminti šio elektromobilio su vairu dešinėje. Taigi, Chevrolet Bolt / Ampera-e iškart praranda UK, Kipro, Maltos, Japonijos, Australijos bei kitas rinkas. Australijoje elektromobilių pasiekimai neįspūdingi, bet Japonija ir UK tikrai „vertos grieko“.

Opel Ampera-e kaina Europoje

Kol kas oficialios informacijos apie kainas dar nėra, bet, tikėtina, kad Europinis Opel Ampera-e kainuos tiek pat, kiek jo amerikietiškas brolis Chevrolet Bolt. Amerikoje Bolt kaina prasideda nuo 37500 dolerių, o tai yra apie 33 tūkstančius Eurų.

Atnaujintas Volkswagen e-Golf 2017

volkswagen-e-golfTurbūt, populiariausias hečbekas Europoje turi ir elektrinį „brolį“, kuris populiarumu gerokai nusileidžia ne elektriniam modeliui. Viena iš priežasčių – e-Golf į elektromobilių traukinį įšoko gerokai vėluodamas. Pirmieji elektriniai e-Golf Europos pardavimo salonuose pasirodė vos 2014 metais.

Vėlyvas startas nesutrukdė elektromobilių rojuje – Norvegijoje – pasiekti geriausiai parduodamo 2015 metų elektromobilio titulą. Šį titulą užtikrino per metus ten parduoti 8943 e-Golf. Tesla Model S tuo pačiu metu parduota 4039, o trečia vieta atiteko Nissan Leaf su 3189 parduotais automobiliais.

e-Golf nuo pardavimų starto siūlė 24,2 kWh bateriją – vos 0,2 kWh didesnę, nei „gimtoji“ 24 kWh Nissan Leaf. Nissan Leaf tokią talpą siūlė nuo pat 2010 metų, kai buvo pristatytas. Taigi, e-Golf siūlė praktiškai tokią pat bateriją bei beveik identišką nuvažiuojamą atstumą, kaip ir Nissan Leaf. Bet, nepamirškime, kad Volkswagen e-Golf visgi yra Golf brolis, tad kokybės ir komforto jame tikrai daugiau nei Nissan Leaf. Kitas populiarumo recepto ingridientas – tai buvo naujas modelis, kai Nissan rinkoje jau buvo 4 metus.

2016 metais Nissan Leaf šiek tiek sustabdė domėjimąsi Volkswagen e-Golf, mat sureagavo į atsiradusią rimtesnę konkurenciją ir padidino bateriją iki 30 kWh, bent trumpam aplenkdami Volkswagen elektromobilį.

2017 metų e-Golf turės 35,8 kWh bateriją, su kuria galės įveikti 198,4 km (kol kas – neoficiali informacija), o tai būtų ženklus žingsnis į priekį nuo prieš tai siūlytų 133 km.

2017 metų Volkswagen e-Golf kaina

Amerikoje Volkswagen e-Golf 2016 metų modelis parduodamas už 29000 dolerių. 2017 metų kainų kol kas nėra. Europoje e-Golf 2016 siūlomas už 35000 Eurų.

Hyundai Ioniq 2017

 hyundai-ioniqHyundai Ioniq yra visiškai „šviežias“ žaidėjas elektromobilių rinkoje, pristatytas 2016 metais. Pardavimai startavo namų rinkoje – Pietų Korėjoje, o 2017 metais jį galima bus nusipirkti ir kitur. Ioniq turi ir pilnai elektrinę (Ioniq Electric), ir hibridinę (Ioniq Plug-in) versijas.

Hyundai Ioniq Electric turės 88 kW galingumo elektrinį variklį, kurį maitins 28 kWh talpos Ličio polimerų baterija. Pagal EPA matavimus, Hyndai Ioniq vairuotojams turėtų pavykti nuvažiuoti iki 200 km. Nissan Leaf 2016 siūlo 30 kWh bateriją, bet nuvažiuojamas atstumas pagal EPA skaičiavimus yra mažesnis. Panašu, kad Hyundai atėjo pavėlavęs, bet turi neprastą pasiūlymą.

Beje, gamintojas žada, kad 2018 metų Hyundai Ioniq Electric galės nuvažiuoti nemažiau nei 320 km, kas būtų tikrai neblogas rezultatas, nors, lyginant su Chevrolet Bolt ir nebūtų pats geriausias.

Hyundai Ioniq Electric kaina

Buvau nuoširdžiai nustebintas, radęs Hyundai Ioniq Electric kainą atstovo Lietuvoje kainyne. Kiek teko domėtis, Ioniq Electric JAV rinką pasieks tik 2017 metų antroje pusėje. Panašu, kad šį kart Lietuviai turės galimybę įsigyti Ioniq Electric anksčiau. Lietuvoje siūlomi du variantai – Comfort (34990 Eurų) ir Style (37990 Eurų). Papildomos opcijos – metallic dažai (jie vis dar nėra standartinė įranga!) – 295 Eurai, o odinis salonas jums kainuos 1495 Eurus.

Ford Focus Electric

ford_focus_electricKaip ir Volkswagen e-Golf, Ford Focus Electric yra puikiai žinomo ir populiaraus hečbeko elektrinė versija. Deja, skirtingai nuo e-Golf, Focus Electric nepasižymi aukštais pardavimų skaičiais. Pasak ekspertų, Ford gamina šiuos elektromobilius tik tam, kad atitiktų reikalaujamas kai kuriose pasaulio vietose išmetimo dujų emisijos normas. Na, o jei gamini tik dėl to – pardavimų skaičiai ir negali būti puikūs.

Ford Focus electric pasirodė JAV 2011 metais, o Europą pasiekė dviem metais vėliau – 2013. Iki 2017 metų Ford Focus Electric siūlė 107 kW galios elektrinį variklį bei 23 kWh talpos bateriją. Mažesnė nei Nissan Leaf (24 kWh) baterija leido nuvažiuoti 122 km.

2017 metais Ford Focus Electric baterijos talpa išaugs iki 33,5 kWh, tad ir nuvažiuojamas atstumas – 184 km – bus gerokai konkurencingesnis.

Ford Focus Electric kaina 

JAV Ford Focus Electric kainuoja apie 30000 dolerių. Vokietijoje šį elektromobilį galima nusipirkti už 34900 Eurų. Tiesa, vokiškame puslapyje dar nėra informacijos apie 2017 metų modelį, tad ir kaina gali keistis.

Kitos 2017 naujienos – trečioje straipsnelio dalyje, jau netrukus.

2 mintys apie „Kokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (2 dalis)“

    1. Tesla Model 3, Leaf 2017 ir dar būrelis kitų liko kitai straipsnio daliai. Pamiršau parašyt, kad ji bus – tuoj pasitaisau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *