Elektromobilių įkrovimo stotelių daugėja, bet ne taip sparčiai, kaip norėtųsi. Dalinai, manau, dėl to, kad verslas iki šiol nesupranta, kam reikia „tokios nesąmonės” kaip elektromobilių įkrovimo stotelė. Juk, kaip teigia statistika, elektromobilių Lietuvoje turim gerokai mažiau nei 1%. Įskaičiuojant ir įkraunamus hibridus, turbūt perliptume vieną procentą, bet tai vis tiek yra žiauriai mažai. Bet verslas turbūt pamiršta, kiek kainuoja elektromobilis ir kad tai dažniausiai yra piliečiai, galintys sau leisti šiek tiek daugiau, nei tie, kurie susitinka „už Norfos”.

Klientus prekybos tinklai vilioja akcijomis bei nuolaidų kortelėmis. Kai atsirado nuolaidų kortelės, daugiausiai laimėjo tas tinklas, kuris buvo pirmas ir išskirtinis bei labiausiai dėl to stengėsi. Kiti gi prisijungė vėliau, o dabar turime situaciją kai visi turi nuolaidų korteles (išskyrus LIDL) ir tai neskatina jokio prisirišimo prie konkrečios parduotuvės. Kaip tai pakeisti? Aš manau, kad pokytis gali būti elektromobilių įkrovimo stotelės. Kodėl? Pabandysiu pademonstruoti asmeniniu pavyzdžiu.

Laikas iki 2016 metų – mano favoritas – Maxima

Taip sutapo, kad visur, kur gyvenau pastaruosius 15 metų, šalia turėjau IKI parduotuvę. Tai buvo ir yra arčiausiai mano namų esanti parduotuvė ir net kelis kartus persikrausčius, bei pakeitus net ir miestą, situacija nepasikeitė. Kaip ten bebūtų, IKI aš nemėgau ir nemėgstu – dėl eilių managinimo nebuvimo, dėl akcijinių prekių trūkumo, dėl dažnokai pasenusių šviežios mėsos produktų ir dėl dažniausiai aukštesnių vidutinių kainų. Bent jau mano toks įspūdis apie IKI.

Iki 2016 metų vidurio mano favoritas buvo Maxima – ten man viskas tinka / patinka. IKI, Rimi, Norfa ar kito tinklo parduotuvėse lankiausi tik reikalus prispaudus, arba kai nebūdavo kitos išeities. Kodėl gi Maxima buvo, o ne yra mano favoritas? Ogi todėl, kad 2016 balandžio mėnesį mano kieme atsirado elektromobilis.

2016 metai – dabar – LIDL 

Pas mus šeimoje maistą perkam abu, bet aš skaičiuosiu tik savo asmeninių sąskaitų išlaidas. Taigi, tai nėra absoliutūs skaičiai, bet mano tikslas – parodyti tai, kaip mano pirkimo įpročius ir pinigų srautą pakeitė vienintelis pliusas, kurį iki šiol prieš Maxima turi LIDL – elektromobilių įkrovimo stotelė.

Elektromobilį reikėjo įkrauti ir čia atsirado naujas prekybos tinklas LIDL su įkrovimo stotele. Tuo metu – vienintele greito įkrovimo stotele Kaune. Ačiū jiems. Maxima vis dar liko 2016 metų favoritu, bet LIDL atsiriekė dalį mano pirkiniams skirtų pinigų.

2017 buvo „lūžio” metai, kai LIDL dalis persvėrė Maxima. Na, o 2018 metais Maxima dalis yra beveik du kart mažesnė, nei LIDL.

LIDL plėtra be stotelių. Kodėl???

Labai gaila, bet turbūt LIDL nedarė tokio pobūdžio analizių kaip aš ir neįrengė daugiau elektromobilių greito įkrovimo stotelių prie naujai atidaromų savo parduotuvių Lietuvoje. Jiems, matyt, elektromobilių įkrovimo stotelės yra tik minusinė eilutė parduotuvės balanse…

Manau, kad kiekviename mieste LIDL reikia turėti bent po vieną įkrovimo stotelę. Ypač nusivyliau supratęs, kad įkrovimo stotelės nesuplanavo naujausiame LIDL prie Elektrėnų. Na ir kaip taip? Turbūt, nė vienas LIDL plėtra užsiimantis vadovas nevažinėja elektromobiliu… Bet jei norėtų – esu pasiruošęs pasidalinti patirtim ir savo įžvalgom.

Ką prarado Maxima ir ką laimėjo LIDL?

Pateiksiu tik skaičius, komentarų, manau, nereikia.

Metai Maxima Lidl
2014 1259 Lt 0 Lt
2015 580 Eur 0 Eur
2016 1031 Eur 230 Eur
2017 524 Eur 655 Eur
2018 711 Eur 1186 Eur

Previous articleAr lengva nusipirkti gerą naudotą Nissan Leaf elektromobilį?
Next articleLėtas elektromobilio įkrovimas namuose

4 COMMENTS

  1. Čia neteisinga prielaida: „Juk, kaip teigia statistika, elektromobilių Lietuvoje turim gerokai mažiau nei 1%. Įskaičiuojant ir įkraunamus hibridus, turbūt perliptume vieną procentą” – tikrai neperliptumėm nes įkraunamų yra 4x mažiau negu elektromobilių. Bendras kiekis nesiekia net 0.1%. Gal verta tikrai pagal statistiką žiūrėti? 2018 11 01 duomenys M1 kategorijos: 1440801 – bendras LT auto parkas, 926 (0.064%) – elektromobiliai, 238 (0.017%) – įkraunami hibridai. Bendrai turim 926+238=1164 (0.081%). Jei jau skaičiuosim su visais hibridais – tada atrodo kaip tik spalio mėn ir „įlipom” į 1%.
    https://www.regitra.lt/lt/atviri-duomenys/
    https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/kita-veikla/pletra-ir-inovacijos/elektromobiliu-skaicius-lietuvoje
    Man toks jausmas , kad LT yra lygybės ženklas tarp įkraunamo hibrido ir paprasto hibrido. Kai tik pradėjo dalinti EV numerius įkraunamiems hibridams – visiems prasidėjo panika, kad užims visas nemokamas vietas ir kažkodėl tokie hibridai neverti EV numerių. Ir dar puolė naikinti įkraunamiems hibridams nemokamas vietas. Asmeninė patirtis su įkraunamu hibridu per 10 mėn: 17 000 km, benzino sąnaudos 200l …. Manau prisidedu pakanakamai prie iškastinio kuro nenaudojimo.

  2. isivaiduoju didesni elektro mobil procenta….kai tris pakrovimo vietos ir prilekia 30 auto …
    tiesiog bandau isivaizduoti ateiti…ir kiek kainuos automobilis kaip baigsis batareikos laikas kokia 10 met
    ant daliu paleist siuolaikiniuose kaip akumas baigesi tai dar galima ipirkt….
    kas nors ziurejo laidas ,apzvalgas apie galiojimo laika….kas po to…..ar ka sutaupai dedi i auto saskaita ir taupai kitam….kas skaiciavo galutine verte,,,,

  3. Jei snekame apie masinius elektromobilius tai nebutina pirkti naujos baterijos ir moketi apie 200-300eur uz 1kWh. Pilna yra panaudotu geru bateriju uz perpus mazesne kaina 100-150eur uz 1kWh. Nes baterija yra gan saugioje automobilio vietoje ir po avarijos daznai ji lieka sveika.

  4. Pakrovimo stotelių didėja. Iš kitos pusės manau tikslas turi būti krautis namie naktį, o pakeliui tik jei neužtenka likučio. Netgi su savo pakraunamu hibridu Chevrolet Volt kurui išleidžiu tik ~20% – visa kita tik nuo elektros. Čia reikia įvertinti, kad nuvažiuojamas atstumas su pakrautu akumuliatoriumi nėra didelis (40-75km) ir važiuoti tenka ne tik mieste, bet ir toliau kai nebuvo galimybės krautis.
    O dėl ilgaamžiškumo labai priklauso kaip gamintojas padarė. Jei turim palaikomus temperatūrinius rėžimus su skysčiu – baterija tikrai tarnaus ilgau. Volt’as apskritai dar ir naudoja tik 60-70% realios talpos. Rezultatas:
    https://insideevs.com/zero-first-generation-chevrolet-volt-battery-packs-replaced-due-general-capacity-degradation/
    https://insideevs.com/chevy-volt-400000-miles-odometer-no-noticeable-battery-degradation/

    Tesla:
    https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/
    https://cleantechnica.com/2018/04/16/tesla-batteries-have-90-capacity-after-160000-miles-may-last-for-500000-miles/

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here