Kaunas-Klaipėda elektromobiliuVasarą rašiau, kad Lietuvos kelių direkcija vykdo 10 elektromobilių greito įkrovimo stotelių projektą. Tada su 30 kWh bateriją turinčiu Nissan Leaf važiavau iš Kauno į Klaipėdą ir Nidą bei atgal, norėdamas apžiūrėti statomas įkrovimo stoteles. Tuo metu įrengimo darbai buvo mažai pasistūmėję, o kai kur – dar visai nepradėti. Optimistinė paleidimo data, parašyta ant ES paramos lentelių teigė, kad projektas turėtų baigtis 2017.08.31. Praėjo dar „kelios dienos”, o tiksliau – keli mėnesiai ir Kalėdoms gavome dovaną – paleistos visos 10 įkrovimo stotelių.

Pirmosios kelionės su Nissan Leaf metu teko važiuoti lėtai – 70-80 km/h, po kiek daugiau nei pusę valandos praleidžiant Kryžkalnio autobusų stotyje. Antrą kartą į Klaipėdą važiavau naujausiu Volkswagen e-Golf su tikrai talpia 35,8 kWh baterija, tad pavyko tikslą pasiekti neįkrovus baterijos pakeliui. Be šildymo. 80 km/h. Ir su 4km likučiu… Na dar ir Klaipėdos greito įkrovimo stotelė su e-Golf nedraugavo… O štai trečia kelionė iš Kauno į Klaipėda – jau su nuosavu KIA Soul EV, turinčiu 27 kWh talpos bateriją. Apie ją išsamiai – šiame straipsnelyje.

Geriausia dovana elektromobilistams

Kas yra laukiamiausia dovana, kai vairuoji elektromobilį? Žinoma, įkrovimo stotelė. Kol Kaune nebuvo nė vienos greito įkrovimo stotelės (tokia prabanga džiaugėsi tik sostinė), džiaugiausi ir bet kokia nauja įkrovimo stotele. Netgi, jei ji ir buvo „lėta”. Na, bet pirmoji greito įkrovimo stotelė prie LIDL parduotuvės pakeitė požiūrį.

Mes (ar bent jau aš) išlepome ir dabar laukiame tik greito, o ne lėto įkrovimo stotelių. Pastarųjų daugėja, bet apie jas net nebeįdomu rašyti, o va greito įkrovimo – kitas reikalas. Ypač, kai jos statomos tokiame kelyje kaip Vilnius-Klaipėda. Labai daug elektromobilių skeptikų man yra rašę ir sakę, kad kol elektromobiliu negali nuvažiuoti prie jūros, į tą pusę net nežiūrės. Tai štai – dabar jau galite ten nuvažiuoti. Net nežiūrint į faktą, kad ten kokius 5 ar 7 metus jau nebuvote 🙂

5, tai ne 10, bet kam laukti?

Prieš beveik mėnesį pradėjo veikti pirmos 5 iš 10 greito įkrovimo stotelės. Viena – netoli Ukmergės, kelyje Vilnius-Panevėžys ir 4 netoli Kauno. Vos tik jas paleido, su kolegomis iš Top Gear Lietuva bei Automanas „pasikinkėme” 4 elektromobilius ir išvažiavome jų išbandyti. Kaip tyčia, pataikėme važiuoti, turbūt, per pačių didžiausių kamščių dieną, tad gerokai vėlavome išvažiuoti.

Kelyje užtrukome visą dieną, aplankėme 4 naujai atidarytas ir dar 3 jau seniau veikiančias stoteles. Kiekvienas susukome po maždaug 500 km ir susidūrėme su dviem stotelių gedimais (iš 4 naujų, arba 50%). Kaip ten bebūtų, maršrutą Vilnius-Panevėžys-Šiauliai-Kaunas-Vilnius įveikėme sėkmingai, tralo neprireikė. Apie kelionę daugiau turbūt parašys Top Gear žurnalas. Jie ir nuotraukų turės tikrai gražesnių, nei man su telefonu pavyko padaryti.

Pasiruošimas Kūčiom? Ne, negirdėjau

Šeštadienį, kai normalūs namiškiai tvarko namus ir pjausto salotas bei silkę, aš sugalvojau, kad laukti negaliu ir reikia dabar pat išbandyti naująsias, vos prieš dvi dienas pastatytas stoteles ir „sulakstyti” į Klaipėdą. Žinau, kad esu šiuo klausimu išprotėjęs ir bent per pasiruošimą šventėm galėčiau būti „normalus”, bet yra kaip yra. Galiu džiaugtis, kol namiškiai mano tokias „nesąmones” pakenčia.

Pradinis planas buvo, kad vežuosi ir bent porą dukrų (kad namie ramiau būtų), bet nė viena „nepasirašė”… Vyresnėlėms tolima kelionė, stoviniavimas baterijos įkrovimams ir Klaipėda nenuskambėjo viliojančiai. Mažąją buvau beveik sugundęs žodžiu „jūra”, bet greit vyresnėlės paaiškino, kad maudytis toje jūroje nepavyks. O ana jau buvo maudymosi įrangos beeinanti ieškoti… Taigi, likau vienas. Valandėlę kitą pasvarsčiau, ir visgi nusprendžiau „greitai” nulėkti pirmyn ir atgal. Juk reikia įrašo tinklaraštyje. Ar ne?

Pasiruošimas kelionei ir jos planavimas

Paprastai, kai ruošiuosi važiuoti kur nors toliau, iš anksto bateriją būnu pilnai įkrovęs. Šį kart mintis avantiūrai gimė neplanuotai, tad iš namų pajudėjau su 63% baterijos likučiu, su planu ją pildyti jau pirmoje naujoje, artimiausioje man, prie „Pas Lado” esančioje stotelėje. Iki pastarosios – 17 km, tad ją pasiekiau su 49% baterijos likučiu.

Vasarą, važiuodamas lėtai (60-70 km/h), turbūt, galėčiau atstumą nuo Kauno ribos iki Klaipėdos įveikti ir be įkrovimo. Bėda, kad man iki autostrados – dar 17 km, o nuo namų iki Klaipėdos greito įkrovimo stotelės – 231 km. Toks atstumas nepasiekiamas net su visiškai teoriniu KIA Soul EV NEDC metodika išmatuotu nuvažiuojamu atstumu – 212 km. Taigi, baterijas įkrauti reikia neišvengiamai. Na, o jei norisi ne šliaužti, o važiuoti padoriu greičiu – įkrauti ir ne kartą.

Šį kartą visą kelią važiavau 110 km/h greičiu (toks jis šiuo metu šiame kelyje leidžiamas). Kadangi, oras buvo labai nekoks – lietus, sniegas ir purvas – buvo nemažai važiuojančių dar lėčiau. Žinoma buvo ir „praskrendančių kaip pro stovintį”. Bet kokiu atveju, toks greitis kelyje Kaunas-Klaipėda su elektromobiliu man atrodo pakankamas ir realiai parodantis šiuolaikinių elektromobilių galimybes.

Kiek, per kiek ir kiek laiko reikia stovėti

Jaučiu, kad ši straipsnių dalis yra visada įdomesnė, nei mano rašliava, tad štai jie, skaičiai. Norėjau patikrinti visas 9 stoteles tarp Kauno ir Klaipėdos + dar pildžiau atsargas Klaipėdoje, tad iš viso padariau 10 sustojimų įkrauti baterijas. Kaip jau minėjau, iš namų išvažiavau su 63% baterijos likučiu.

Pirmoji stotelė – „Pas Lado”
(Vilnius-Kaunas 93 km)

Iki šios stotelės nuo namų važiavau miesto režimu:

  • Nuvažiuota kilometrų – 17,1
  • Užtrukau – 22 min
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 45 km/h
  • Išnaudota baterijos – 14%
  • Vidutinės sąnaudos – 22,1 kWh / 100 km

Pirmasis įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 49%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 17:30 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 32,3 kW
Antroji stotelė – „Pastogė”
(Kaunas-Klaipėda 142 km)

Iki antrosios stotelės jau važiavau 110 km/h (kur leidžama):

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 49,6 (66,7)
  • Užtrukau – 31 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 75 km/h
  • Išnaudota baterijos – 46%
  • Vidutinės sąnaudos –  25 kWh / 100 km

Antrasis įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 37%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 18:30 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 38,6 kW
Trečioji įkrovimo stotelė – „Nikola”
(Kaunas-Klaipėda 192 km)

Iki trečiosios stotelės taip pat važiavau 110 km/h:

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 50 (117,4)
  • Užtrukau – 30 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 84 km/h
  • Išnaudota baterijos – 53%
  • Vidutinės sąnaudos –  28,6 kWh / 100 km

Trečiasis įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 30%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 19:30 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 41,9 kW
Ketvirta įkrovimo stotelė – „Kvistija”
(Kaunas-Klaipėda 238 km)

Iki „Kvistijos” važiavau 110 km/h (kur leidžiama):

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 46 (163,5)
  • Užtrukau – 27 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 87 km/h
  • Išnaudota baterijos – 47%
  • Vidutinės sąnaudos –  27,6 kWh / 100 km

Ketvirtas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 36%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 20:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 40,0 kW
Penkta įkrovimo stotelė – „Kilena”
(Kaunas-Klaipėda 293 km)

Iki „Kilenos” važiavau 110 km/h (kur leidžiama). Iki Klaipėdos buvo likę mažiau nei 20 km, o baterijos likučio turėjau 34%, tad stoti tikrai nereikėjo. Na, bet vardan kilnaus tikslo – visų stotelių patikrinimo, vis tiek sustojau:

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 55 (218,2)
  • Užtrukau – 33 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 90 km/h
  • Išnaudota baterijos – 49%
  • Vidutinės sąnaudos –  24,0 kWh / 100 km

Penktas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 34%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 21:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 39,7 kW

„Pagrybavimas”

Nuo paskutinės atkarpoje Kaunas-Klaipėda esančios greito įkrovimo stotelės iki Klaipėdos – mažiau nei 20 km. Kadangi buvau sustojęs ir pasipildžiau baterijos atsargas iki 83%, Klaipėdą būčiau pasiekęs su ~67% likučiu. Nuo Klaipėdos iki pirmos įkrovimo stotelės link Kauno – 72 km, tad įkrovimas Klaipėdoje buvo absoliučiai beprasmis.

Ką gi aš sumąsčiau prieš Jakų žiedą pamatęs ženklą „Palanga 26 km”? Žinoma, kodėl gi ne? Baterijos likučio daugiau nei pakankamai nuvažiuoti iki Palangos ir grįžti iki Klaipėdos. O Basanavičiaus gatvės pasiekimas su elektromobiliu KIA Soul EV juk „priceless”!

Mintys netruko susitapatinti su veiksmais ir štai – 50 + km „pagrybavimas” į Palangos pusę:

  • pasivažinėjimas jau tik vienkrypčio eismo Vytauto gatve
  • Basanavičiaus gatvės kirtimas 4 ratais
  • trumpas sustojimas žvejų gatvės gale paklausyti jūros ošimo
  • stabtelėjimas Vytauto gatvėje, kad įamžinti Kalėdinę eglutę.

Trumpa ekskursija po Palangą greit baigėsi ir grįžau atgal į Klaipėdą tęsti įkrovimo stotelių lankymo.

Šešta (sena) Autopildyk įkrovimo stotelė prie PC- „Arena”

„Pagrybavimas” link Palangos buvo kiek mažesniu greičiu, mat magistralės ta kryptimi dar neturime. Iki Palangos važiavau 80-100 km/h, o pačioje Palangoje – kiek leidžiama. Atgal iki Klaipėdos – 100 km/h (kur leidžiama):

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 76 (293,8)
  • Užtrukau – 1 val ir 11 min
  • Greitis (kur leistina) – 50-100 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 81 km/h
  • Išnaudota baterijos – 57%
  • Vidutinės sąnaudos –  20,3 kWh / 100 km

Šeštas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 26%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 94%
  • Įkrovimo laikas – 44:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 32,5 kW
Septinta įkrovimo stotelė – „Kvistija”
(Klaipėda-Kaunas 72 km)

Pakeliui iš Klaipėdos galėjau dar kartą stoti „Kilenos” stotelėje, mat ji, nors ir yra kitoje magistralės pusėje, yra lengvai pasiekiama per viaduką. Kadangi iš anksto galvojau ten nestoti, gausiau papildžiau baterijos atsargas Klaipėdoje ir sėkmingai pasiekiau dar vieną „Kvistijos” įkrovimo stotelę. Iki pastarosios vėl važiavau 110 km/h (kur leidžiama):

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 70 (364,1)
  • Užtrukau – 44 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 83 km/h
  • Išnaudota baterijos – 54%
  • Vidutinės sąnaudos –  20,8 kWh / 100 km

Septintas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 40%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 21:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 37,3 kW
Aštunta įkrovimo stotelė – „niekur”
(Klaipėda-Kaunas 124 km)

Jau gerokai sutemus pasiekiau aštuntąją stotelę, kuri, bent jau jau naktį, yra „niekur”. Aplink nemačiau nei kavinių, nei degalinių, bet tai galėjo būti dėl to, kad buvo išties tamsu. Iki šios stotelės, kaip ir iki visų kitų pakeliui, važiavau 110 km/h greičiu:

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 53 (417,5)
  • Užtrukau – 32 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 85 km/h
  • Išnaudota baterijos – 40%
  • Vidutinės sąnaudos –  20,4 kWh / 100 km

Aštuntas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 43%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 20:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 37,0 kW
Devinta įkrovimo stotelė – „Aibė/Švyturys”
(Klaipėda-Kaunas 169 km)

Devinta stotelė yra pirma pakeliui iš Klaipėdos, kuri pradėjo veikti anksčiau, tad joje jau lankiausi trečią kart. Šalia įkrovimo stotelės – parduotuvė Aibė bei kavinė. Tualetas – mokamas… Kaip ir iki to, važiavau 110 km/h greičiu:

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 44 (461,5)
  • Užtrukau – 27 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 86 km/h
  • Išnaudota baterijos – 33%
  • Vidutinės sąnaudos –  20,3 kWh / 100 km

Devintas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 50%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 18:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 35,1 kW
Dešimta įkrovimo stotelė – „Šalia kelio”
(Klaipėda-Kaunas 214 km)

Dešimtoji įkrovimo stotelė yra jau pasiekus kauną, prieš įsukimą į savanorių prospektą. Pagal tai, kiek kartų šią stotelę radau neveikiančią (arba „nulaužiau” įkraudamas), tai – kol kas pati nepatikimiausia vieta planuoti įkrovimą. Jei galite planuoti kitaip – geriau čia sustojimo nedarykite. Jei atvažiavote iki 22 val, vos už poros kilometrų rasite LIDL įkrovimo stotelę, kuri veikia gerokai patikimiau. Bent jau kol ABB neišsiaiškino tikrosios šios stotelės nestabilaus veikimo priežasties. Kaip bebūtų keista, stotelė šį kart veikė, tad, nors ir nereikėjo (turėjau pakankamai energijos pasiekti namus), papildžiau baterijos atsargas ir čia. Greitis iki Kauno – 110 km/h, ties Kaunu ribojamas iki 90 km/h:

  • Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 45 (506,6)
  • Užtrukau – 28 min
  • Greitis (kur leistina) – 110 km/h
  • Vidutinis visos kelionės greitis – 86 km/h
  • Išnaudota baterijos – 34%
  • Vidutinės sąnaudos –  20,3 kWh / 100 km

Dešimtas įkrovimas:

  • Įkrovimo pradžioje baterijos – 49%
  • Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
  • Įkrovimo laikas – 19:00 min
  • Įkrovimo vidutinė galia – 35,1 kW

Tolimos elektromobilio kelionės išvados

  • Ar galima elektromobiliu nuvažiuoti prie jūros? Taip, galima, tik užtrunka
  • Ar būtina daryti tiek daug įkrovimų? Tikrai ne. Mano kelionės tikslas buvo išbandyti visas stoteles, o ne nuvažiuoti greičiausiai, darant kiek galima mažiau įkrovimų
  • Kiek kartų visgi stoti reiktų? Su pilna baterija iš namų, tikėtina, galėjau beveik pasiekti stotelę prie „Nikola” kavinės. Jei jūs važiuojate su Nissan Leaf, turinčiu 24 kWh bateriją, greičiausiai turėsite stoti anksčiau, prie kavinės „Pastogė”. Antrasis mano sustojimas matyt būtų buvęs prie „Kilena” arba netgi pačioje Klaipėdoje, prie PC „Arena”. Taigi, man su KIA Soul EV iki Klaipėdos reiktų 2 sustojimų
  • Kiek laiko trunka kelionė nuo Kauno iki Klaipėdos? Tai geriausiai parodo mano kelionė atgal, kai niekur „negrybavau”. Nors ir stojau daugiau nei reikėjo – 3 kartus, Kauną nuo PC Arena pasiekiau per 3 val ir 14 min. Turint omenyje, kad tai padariau su 49% likučiu, man tikrai nereikėjo stoti stotelėje prie parduotuvės „Aibė”. Būčiau dar sutaupęs 20 min, o kelionė būtų trukusi mažiau nei 3 val. Manau, kaip elektromobiliui – labai neblogai
  • Ar galima Klaipėdą pasiekti be sustojimų važiuojant 100-110 km/h? Jei turite elektromobilį su mažiau nei 35 kWh baterija ir važiuojate įjungę šildymą, deja, dar ne. To negali net 35 kWh baterija apsiginklavęs Volkswagen e-Golf. Su e-Golf esu įveikęs Kaunas-Klaipėda kelionę be įkrovimo, bet tai buvo kelionė be salono šildymo ir Klaipėdoje baterijos likutis buvo 4 km… Šiandien Klaipėdą be sustojimo galite pasiekti tik su Tesla, Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e arba Renault Zoe ZE40. Kitąmet prie jų prisijungs ir naujasis Nissan Leaf 2.0 bei kiti „naujokai”
  • Ar galima važiuoti greičiau? Pvz. 130-140 km/h? Teoriškai – taip. Praktiškai, tikėtina, kad taip važiuodami energiją naudosite greičiau, nei baterijas pildo greito įkrovimo stotelės (galios vidurkis apie 35 kW). Tokiu atveju, jūsų greitas važiavimas virs ilgesnėmis pildymo pertraukėlėmis ir, labai tikėtina, galutiniam rezultate užtruksite ilgiau. Nepamirškite, kad daugelio elektromobilių (jei jie neturi Tesla ženklelio priekyje), maksimalus greitis yra apie 150 km/h.
Previous articleKIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 spalis-lapkritis)
Next articleKIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 gruodis)

10 COMMENTS

  1. Labai patiko aprašymas, bet turiu vieną (mano manymu esminę) pastabą. Būtų labai naudinga paminėti ne tik įkrovimo stotelės vietos pavadinimą, bet ir kokiame kilometre nuo Vilniaus ar nuo Klaipėdos ši stotel;ė yra!

    • Ačiū už pastabą. Tuoj papildysiu, kažkaip jau turėjau visas stoteles surašęs pirmame straipsnelyje apie jas, tad, pagalvojau, nedubliuosiu.

      Dainius

      • Puiku 🙂 O kodėl „kol kas”? Čia juk ne privačios, o valstybinės pakrovimo stotelės, kaip suprantu,
        ar turit kažkokios informacijos, kad bus apmokestintos artimiausiu laiku/metais?

        • Visos valdiškos stotelės yra dalinai finansuojamos iš EU lėšų. Ten yra sąlyga, kad jos turi būti nemokamos 5 metus. Kaip bus toliau – neaišku.

          • Supratau, dėkui už atsakymą.
            Na, tikėkimės, kad valstybė ne tik ras noro palikti jas ir toliau nemokamomis, bet ir toliau plės jų tinklą, taip skaitindama elektromobilių naudojimą 🙂

  2. Savaitgali isbandziau kelione Kaunas-Klaipeda-Kaunas su Nissan leaf 24kWh baterija.
    Greitis pastovus 90km/h, sustojimai karautis kiekvienoje is ikrovimo stoteliu lygiai 20min.
    Kelione Kaunas-Klaipeda pries veja, vidutinio stiprumo, puse kelio ir per dideli lietu, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie +2C.
    Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2:30val. kelyje, ir 1:20 ikraudamas automobili.
    Paskutineje stoteleje Kilena galejau ir nestoti, taciau Klaipeda buciau pasiekes su neikrauta baterija. Tai butu keliones laikas sutrumpejes 20min.
    Ikrautas energijos kiekis:
    Pastoge 7.45kWh
    Nikola 9,85kWh
    Kvistija 10,5kWh
    Kilena 10,5kWh
    Ikrovos skirtumas isvaziuojant is Kauno ir nuvaziajus i Klaipeda 20% tai bus apie 4kWh
    Viso: 7.45+9.85+10.5+10.5+4=42.3kWh/210km=0.2kWh vienam km.
    Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.16kWh arba 6.2 km/kWh

    Grizimas atgal labai panasus taciau buvo geras oras be vejo, sausa danga, -2C tai laikas toks pat tik sanaudos 40kWh tai sudarytu 6.6 km/kWh
    Klaipedoje greito ikrovimo stotis neveike visa savaitgali, tai teko krautis Priespilio g. Net labai letai is paprastos rozetes 2kWh galingumu.
    Gal kas zinote kokios ten korteles reikia kad paleisti greitesnio ikrovimo stotele Priespilio g. ?

    • Tomai – ačiū už tokį išsamų komentarą su statistika! Beje, gal turite kokią kelionės nuotrauką? Norėčiau pasidalinti šia statistika Facebook grupėje. Būtų puiku, jei atsiųstumėte nuorauką į lgeras@gmail.com

  3. Kelione Kaunas-Nida-Kaunas su Nissan leaf 24kWh baterija.
    Greitis pastovus 100 km/h, sustojimai karautis kiekvienoje is ikrovimo stoteliu lygiai 25min.
    Kelione Kaunas-Klaipeda vejo nebuvo, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie -7C.
    Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2:10val. kelyje, ir 1:40 ikraudamas automobili.
    Ikrautas energijos kiekis:
    Pastoge 7.45kWh 9.07kWh
    Nikola 9,85kWh 11.83kWh
    Kvistija 10,5kWh 12.23kWh
    Kilena 10,5kWh 12.60kWh
    Ikrovos skirtumas isvaziuojant is Kauno ir nuvaziajus i Klaipeda 0%
    Viso: 9.07+11.83+12.23+12.60=45.73kWh/210km=0.218kWh vienam km.
    Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.174kWh arba 5.74 km/kWh
    Kelionei Klaipeda-Nida-Klaipeda (51km). baterija isikroviau 100% ir vaziavau letai 60km/h, ir pagal taisykles, nes ten daug atkarpu 40, 50km/h tam kad pavyktu sugristi jei kartais Nidos stotele neveiktu. Maloniai nustebino ivaziavimas i Neringa nemokamas (nereikia moketi 5eur ekologinio mokescio). Tai Nida pasiekiau sunaudojes 38% baterijos, su 62% likuciu. Tiesa Nidos stotele veike ir net labai greitai ikrove baterija (reikalinga autopildy kortele). Atgal netaupydamas tai Klaipeda pasiekiau isnaudojes 50% baterijos.

    Klaipeda-Kaunas greitis pastovus 110 km/h.
    Vejo nebuvo, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie -9C.
    Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2val. kelyje, ir 1:50 ikraudamas automobili.
    Is Klaipedos pajudejau su 30% ikrova
    Ikrautas energijos kiekis:
    Kilena 15kWh 36min.
    Kvistija 17.2kWh 29min
    Nikola 13.74kWh 25min
    Pastoge 11.91kWh 20min
    Kaune likutis 45%
    Ikrovos skirtumas -15%
    Viso: 15+17.2+13.74+11.91-3=54.85kWh/210km=0.261kWh vienam km.
    Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.209kWh arba 4.78 km/kWh

    Pakolkas isvada nesvarbu kokiu greiciu vaziuoji 90/100/110 sugaistas laikas vienodas.

    Sekanti karta reikes pabandyti vaziuoti 90km/h ir krautis du kartus.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here