KIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 gruodis)

100 km kainaMažiau nei prieš dvi savaites jums rašiau apie tai, kaip man sekėsi rinkti elektrinius kilometrus spalį ir lapkritį. Na o dabar – informacija apie ką tik pasibaigusį gruodį. Žinote juk – nauji metai, nauji pažadai susiję su straipsnelių nevėlavimu ir t.t. Bent jau vieną mėnesį bandysiu to laikytis 🙂

Taigi, prabėgo penktas mėnuo, kai Nissan Leaf elektromobilio vairą iškeičiau į KIA Soul EV. Gruodis – rekordinis kilometrų mėnuo, per kurį įveikiau 3892 km. Pripažįstu – koks 1100 iš jų buvo pasiekta tokiose kelionėse, apie kurias užsiminus žmonės pasukioja pirštą prie smilkinio. Pvz., kelionė iš Kauno į Klaipėdą ir atgal vien tam, kad išbandyti visas naujai paleistas greito įkrovimo stoteles magistralėje. Na, bet likusieji kilometrai susukti „sąžiningai“ ir su tikslu.

Elektromobilis skirtas miestui? Ne, negirdėjau

Daug kas sako – elektromobilis gali būti naudingas tik mieste. Sutinku, kad tai – puikus miesto automobilis, bet įdėjus truputį kantrybės, jis gali puikiai tarnauti ir užmiestyje. Žinoma, su sąlyga, kad ten, kur jums reikia važiuoti, yra įkrovimo galimybių. O jų gruodį padaugėjo stipriai, mat pagaliau baigėsi 10 valstybinių greito įkrovimo stotelių statybos projektas.

Pirmos 5 įkrovimo stotelės buvo paleistos anksčiau nei likusios, tad nieko nelaukę, kartu su Top Gear bei Automanas chebra išbandėme jas apsiginklavę keturiais elektromobiliais – BMW i3, VW e-Golf, Hyundai Ioniq bei KIA Soul EV. Beje, ši trijulė privertė mano KIA jaustis nepatogiai, mat jie visi turi talpesnes baterijas ir nuvažiuoja toliau. Pvz., gėdingai pakeliui turėjau pildyti baterijos atsargas Panevėžyje, kai kiti ramiai važiavo toliau.

Paleidus likusias 5 greito įkrovimo stoteles, ilgai nelaukiau ir išlėkiau aplankyti Lietuvos pajūrio. Tai buvo – mano trečia elektrinė kelionė į Klaipėdą, bet pirmoji – nuosavu elektromobiliu. Kai kelionės metu bendravau telefonu su vienais elektromobilių draugais, mane diplomatiškai pavadino keistuoliu. Tikėtina, kad tai tiesa, nes man atrodo visai normalu sėsti į elektromobilį, „numinti“ 500 km „šiaip sau“, tam sugaištant begalę laiko. Toks jau aš keistas paukštis 🙂

Kalėdinis giminių ir draugų lankymas

Kaip jau sakiau, kokį 1100 km per mėnesį nuriedėjau „veltui“, o kaip gi atsirado kiti? Paprastai – kalėdos, giminių ir draugų lankymo metas. Buvome Alytuje, Šakiuose, Molėtuose. Alytus ir Šakiai man nėra dideli iššūkiai, mat turiu galimybę įkrauti bateriją ten, nors miestai ir neturi savo įkrovimo stotelių. Molėtuose su elektromobiliu irgi jau kartą buvau, bet tada tai buvo iššūkis su daug streso ir krūva nužudytų nervų ląstelių. Tiesa, iššūkis, pasibaigęs sėkmingai (tik lėtai).

Nuo Kauno iki Molėtų – atstumas, neįveikiamas KIA Soul EV elektromobiliui žiemą. Bet situaciją pakeitė ta vienintelė šalia Ukmergės pastatyta greitojo įkrovimo stotelė, kuri yra ir netoli kelio iš Kauno į Molėtus. Ji leido šį kartą Molėtuose apsilankyti kur kas greičiau (ne per Vilnių ar Vievį) ir be streso. Vasarą tokia kelionė bus dar paprastesnė, o kol kas – ačiū kelių direkcijai už Kurėnų įkrovimo stotelę.

Nauji metai – nauji potyriai

Pusantrų metų važinėjau Nissan Leaf elektromobiliu, dabar vairuoju KIA Soul EV. Nauji, 2018 metai žada būti ne mažiau įdomūs, nors ir ne tik 100% elektriniai. Turiu planą pasigilinti ir jums parašyti straipsnių apie įkraunamus hibridus, mat jie dažnai yra pirmas žingsnis link pilnai elektra varomos transporto priemonės. Aš pats šį etapą peršokau, bet jaučiu spragą „išsilavinime“, tad dalis metų bus skirta pusiau elektrinių bolidų pažinimui.

Kiekvienas elektromobilistas svajoja apie Tesla. Nebūtinai todėl, kad tai – geidžiamas vardas ir ženkliukas ant kapoto. Gan dažnai todėl, kad tiesiog Tesla jų savininkus riboja gerokai mažiau ir leidžia pamiršti, jog vairuojate elektrinį automobilį. Jei būtų didesnė elektromobilių, kurie gali nuvažiuoti iki jūros viena įkrova pasiūla, tikėtina, kad ir apie Tesla svajotų mažiau žmonių. Aš tikrai 2018 metais norėčiau išbandyti Tesla ir apie tai parašyti straipsnių, bet artimiausiu metu tapti jos savininku neatrodo realu. Gal kitąmet?

Dar labai laukiu 2018 metų naujienos iš Hyundai – KIA koncerno. Elektrinė Kona / Niro žada tai, ką šiandien gali pasiūlyti tik Tesla. 64 kWh baterija žada puikius įveikiamo atstumo rezultatus, o jei kaina bus proto ribose – šis elektromobilis gali būti labai sėkmingas pirkinys. Na, bet jo, tikėtina, teks truputį palūkėti.

Na, o artimiausias metų planas – Nissan Leaf 2.0 bandymas. Nepažadu, kad būsiu pirmasis išbandęs ir aprašęs savo įspūdžius apie šį naują ir daug žadantį elektromobilį, bet kai jau jį bus bandę visi automobilių guru, tikiu, kad ir man pasiseks susipažinti su Leaf 2.0 artimiau.

Gruodžio KIA Soul EV 100 km kaina

Prirašiau apie viską, bet ne apie tai, apie ką skelbia straipsnio pavadinimas, tad laikas grįžti į realybę ir pažvelgti į gruodžio skaičius. Gruodį, kaip jau minėjau, buvo daug užmiesčio kelionių, o tai vadinasi – daug įkrovimų viešose stotelėse ir palyginus mažai – namie.

Nors už lango – kalendorinė žiema, šaltis dar nespaudžia. Du kartai, kai įkroviau KIA Soul EV bateriją tik namuose teigia, kad 2017 metų gruodį 100 km atstumas su elektromobiliu man kainavo apie 2.15 euro. Žinoma, tai – daugiau nei vasarą, bet vis tiek yra geras rezultatas. Žiūrėsime, kaip kaina keisis temperatūrai gerokai nukritus.

„Pigiausi“ mėnesio kilometrai – 657 km už 0,624 Eur, arba 100 km už 0,09 Eur. Kiti šio gabalo įkrovimai buvo nemokami Vilniuje, Ukmergėje, Panevėžyje, Šiauliuose bei kitose greito įkrovimo stotelėse. Kaip ir visada – lentelėje tokie įkrovimai turi žvaigždutę prie datos:

Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
*1 392 0.64 0.16
*2-5 442 1.44 0.33
*6-10 657 0.62 0.09
11 83 1.79 2.15
*12-13 238 2.16 0.91
*14-17 163 1.45 0.89
18-19 110 2.35 2.14
*20-24 721 0.98 0.14
*25-29 641 0.67 0.10
*30 204 2.02 0.99
*31 241 1.31 0.54
VISO 3892 15 0.40

KIA Soul EV palyginimas su dyzeliniu BMW 530d

Dar viena svarbi mėnesio lentelė – palyginimas, kiek man kainuodavo kelionės prieš tai turėtu dyzeliniu automobiliu ir kiek – elektromobiliu. Ar daug galima sutaupyti važinėjant elektromobiliu? Taip, bet važiuoti irgi reikia daug. Taigi, štai šio mėnesio rezultatas:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.12 KIA Soul EV 3892 15.43 291.07
2017.12 BMW 530d 3892 306.50
Ankstesni mėnesiai
Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.11 KIA Soul EV 2025 9.34 150.13
2017.11 BMW 530d 2025 159.47

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.10 KIA Soul EV 1328 12.62 91.96
2017.10 BMW 530d 1328 104.58

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.09 KIA Soul EV 1948 15.86 137.55
2017.09 BMW 530d 1948 153.41
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.08 KIA Soul EV 4639 58.26 289.67
2017.08 BMW 530d 4639 347.93

Bendrai nuo rugpjūčio su elektromobiliu KIA Soul EV jau nuvažiavau 13832 km, o viso sutaupiau kurui 960 Eur.

Facebook Comments

Viena mintis apie „KIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 gruodis)“

  1. Man būtų aktualesnė informacija kiek kWh/100km (arba km/kWh) sunaudoja, kad galėčiau palyginti su savo Nissan Leafu su 30 kWh baterija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *