Spalio ir lapkričio mėnesių sandūroje atostogavau, tad KIA Soul EV elektromobilis ilsėjosi namuose. Na, o kai pusę mėnesio prasiilsi, nelabai yra prasmės skaičiuoti mėnesio sąnaudų rezultatų. Būtent dėl to, šį kartą – straipsnelis su dviejų mėnesių informacija apie tai, kiek gi kainuoja elektromobilio KIA Soul EV nuvažiuojami kilometrai.

Kaip jau skaitėte ankstesniame tinklaraščio įraše, KIA Soul EV rieda toliau nei mano anksčiau turėtas Leaf su 24 kWh baterija. Atitinkamai, jį retai kraunu kasdien. Nebent, žinau, kad kitą dieną reikės viso baterijos rezervo. Kita vertus, kai nėra tokios rimtos priklausomybės nuo rozetės, gan dažnai pavyksta pasipildyti atsargas viešose nemokamose stotelėse. Jei tai reiktų daryti kasdien – tikrai nepavyktų, nebent važiuočiau įkrauti baterijos specialiai. Na, o kai reikia rečiau – suderinu įkrovimą su apsipirkimu ar pietumis.

Svarbiausia naujiena elektromobilistams

Šią vasarą laukiamiausias elektromobilių stotelių projektas – 10 valstybinės kelių direkcijos greito įkrovimo stotelių keliuose Vilnius-Klaipėda (9) ir Vilnius-Panevėžys (1). Apie beveik visas šias stoteles jau taip pat rašiau anksčiau. Ir štai, atėjo ta diena, kai buvo paleistos 5 iš 10 šių stotelių. Viena – netoli Ukmergės bei keturios netoli Kauno.

Kauno stotelių patikrinimas

Tą dieną, o jau tiksliau – vakarą, kai sužinojau, kad stotelės paleistos, po darbų pirmu taikymu padariau nedidelį pasivažinėjimą ir patikrinau 4 netoli Kauno esančias stoteles. Užsižymėjau ir Plugshare programėlėje kaip pirmas visų jų testuotojas 🙂

Štai visos keturios naujos stotelės:

  • Prie kavinės „Pas Lado”, Vilnius-Kaunas 93 km, dešinėje kelio pusėje
  • Prie užeigos „Šalia Kelio” (Hesburger, Circle K, Lukoil), Vilnius – Kaunas 96 km, kairėje kelio pusėje
  • Prie kavinės „Pastogė”, Vilnius – Klaipėda 142 km, dešinėje kelio pusėje
  • Prie kavinės „Švyturys”, Vilnius – Klaipėda 141 km, kairėje kelio pusėje.
Ukmergės stotelės patikrinimas su dar 3 elektromobiliais

Ukmergės stotelę tikrinau ne vienas – kartu su TopGear ir Automanas komanda bei dar trimis elektromobiliais – Hyundai Ioniq, Volkswagen e-Golf ir BMW i3. Pirma pažintis su stotele nebuvo gera – atvažiavus ji tiesiog neveikė. ABB pagalba pravertė – stotelę perkrovė per kelias minutes nuotoliniu būdu ir visi 4 elektromobiliai sėkmingai įsikrovė baterijų atsargas.

Per dieną visi 4 padarėme ratuką Vilnius – Panevėžys – Šiauliai – Kryžkalnis – Kaunas – Vilnius. Patikrinome naujas stoteles, smagiai pabendravome, papietavome. Deja, bet ilgiausia kelionės dalis buvo ne važiavimas, o įkrovimas – prie kiekvienos stotelės visiems teko lūkuriuoti. Būtų žymiai geriau, jei viešos stotelės būtų pastatytos poromis, nors po dvi. Deja, taip nėra, tad net 4 elektromobiliai joms – jau minia. Revoliucijai mes dar tikrai nepasiruošę…

Naujos Autopildyk stotelės Kaune, PC Mega

Praktiškai tuo pačiu metu, kaip ir pirmos penkios valstybinės stotelės, PC Mega pasidarė gerokai draugiškesnė elektromobiliams. Iki šiol prie PC Mega buvo viena vidutinės spartos stotelė, o dabar ji turi 4 naujas drauges. Privati kompanija Autopildyk parkingo antrame aukšte pastatė vieną greito įkrovimo ir tris vidutinės spartos stoteles, turinčias po du Type2 lizdus.

Po šios stotelės paleidimo, Kaune ir netoli jo dabar yra keturios greito įkrovimo stotelės. Jei lyginti stoteles, turinčias Chademo tipo greitą įkrovimą, Kaunas susilygino su Vilniumi. Jei skaičiuotume tik CCS tipą – Kaunas 4 : Vilnius 3.

Spalio ir lapkričio KIA Soul EV skaičiukai

Kaip jau minėjau, KIA Soul EV neįkraunu kas dieną. Tai pat nemažai kilometrų susukau pasipildęs viešose stotelėse. Viso to minusas – nebeteko prasmės dienos temperatūrų stulpelis šalia įkrovimo eilutės. Galbūt, kai labiau atšals, šį stulpelį dar sugrąžinsiu. Na, o kol kas – stulpeliai tik su esmine informacija – įkrovimo namie kaina, nuvažiuoti kilometrai ir 100 km kelionės kaina tarp įkrovimų namie.

Nemokami vieši įkrovimai neskaičiuojami, bet prie tokių dienų yra žvaigždutė (kurių daug).

Spalis
Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
*1-8 131 1.44 1.10
9 141 2.35 1.67
10-11 101 1.92 1.90
12-13 124 2.12 1.71
*14 145 1.16 0.80
*15-16 186 1.32 0.71
*17-24 500 2.30 0.46
VISO 1328 13 0.95
Lapkritis
Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
*25-12 461 2.30 0.50
*12-20 721 1.80 0.25
*21-23 478 0.47 0.10
24-25 20 0.79 3.94
*26 251 2.14 0.85
27 94 1.83 1.95
VISO 2025 9 0.46

Kiek eurų sutaupiau, važinėdamas KIA Soul EV?

Įdomiausia (bent jau man) dalis – palyginimas, kiek pavyksta sutaupyti „kurui”, važinėjant elektromobiliu. Kaip ir prieš tai turėto Nissan Leaf atveju, sąnaudas lyginu su elektromobiliais pakeistu BMW 530d, naudojusiu apie 7.5 litro dyzelino 100 km kelio (beveik 5 metų kruopščiai vestas vidurkis).

Spalis
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.10 KIA Soul EV 1328 12.62 91.96
2017.10 BMW 530d 1328 104.58
Lapkritis
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.11 KIA Soul EV 2025 9.34 150.13
2017.11 BMW 530d 2025 159.47
Ankstesni mėnesiai
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.09 KIA Soul EV 1948 15.86 137.55
2017.09 BMW 530d 1948 153.41
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.08 KIA Soul EV 4639 58.26 289.67
2017.08 BMW 530d 4639 347.93

Bendrai nuo rugpjūčio su elektromobiliu KIA Soul EV jau nuvažiavau beveik 10000 km, o viso sutaupiau kurui 669 Eurus. Juk visai neblogai?

Previous articleBeveik sveika ar beveik mirus Tesla?
Next articleKaunas-Klaipėda ir Klaipėda-Kaunas elektromobiliu KIA Soul EV

1 COMMENT

  1. Sveiki,
    ar savo Leaf’ą jau pardavėt?
    Jeigu dar ne, tai kaip tik mąstau apie pirkimą,
    domintų kaina ir kita informacija, mestelkit emeilą 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here