KIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 rugsėjis)

KIA Soul EV elektromobilio 100 km kainaPasibaigė paskutinis daugiau mažiau šiltas mėnuo, tad laikas skaičiukams. Nors ir buvau išvažiavęs į komandiruotę, KIA nenuobodžiavo ir per ją „prisuko“ visą 1000 km, tad ir bendras mėnesio kilometrų skaičius gavosi visai neprastas – 1948 km. Žinoma, tai – toli nuo rugpjūčio 4639 km, bet šį kartą iš Prancūzijos nevažiavau ir 6 kart per mėnesį Vilniaus nelankiau.

Rugsėjį šildymo stengiausi dar nejungti – juk elektromobilių vairuotojai tam turi šildomą vairą ir šildomas sėdynes. Tiesa, buvo pora rytų, kai juntamas šaltis tiesiog „stingdė kaulus“, tad visgi teko šildytis normaliuoju būdu. Čia labai pravertė KIA Soul EV turima „Driver only“ funkcija, apie kurią šiek tiek plačiau – kitą savaitę. Kaip ten bebūtų, bendrą rugsėjo sąnaudų rezultatą vis dar priskirčiau vasariniam važinėjimo režimui.

Nissan Leaf vs KIA Soul EV

Nors turimų dviejų elektromobilių palyginimui skyriau net kelis atskirus straipsnelius (kurių trečią skaitysite ateinančią savaitę), rugsėjo paskutinėmis dienomis, grįžęs iš komandiruotės, išgirdau iš žmonos turbūt aiškiausią palyginimo variantą, kuriuo su jumis noriu pasidalinti. Skambėjo maždaug taip – „man labai patiko važinėti KIA, kol tavęs nebuvo, nes išvažiavus į miestą nereikia galvoti apie besibaigiančius procentus“.

Aš, lygindamas elektromobilius, žiūriu į visokias detales ir techninius subtilumus, o va šis žmonos teiginys atspindi juntamąjį skirtumą. Ir, kaip bebūtų keista, tai duoda, rodos, visai nedaug – vos 25 procentais talpesnė baterija. Jei lyginti skaičiais (taip, kaip aš mėgstu), EPA metodika išmatuotas Leaf ir Soul EV nuvažiuojamas atstumas skiriasi visai nedaug – 135 km ir 150 km.

Realiai, KIA Soul EV nuvažiuoja tikrai daugiau nei 15 km toliau, nei Nissan Leaf. Sakyčiau, kad nuvažiuojamas atstumas mieste yra tiesiogiai proporcingas baterijos talpos skirtumui – 25%, arba 135 km ir 170 km. Rodos, ir šis skirtumas nėra labai esminis, bet nuo ten, kur gyvename, tai duoda ekstra papildomą kelionę į miestą, kurios kartais Leaf ir pritrūksta.

KIA Soul EV reikia rečiau įkrauti

Talpesnė baterija reiškia ne tik tolesnį nuvažiuojamą atstumą, bet ir leidžia rečiau įkrauti bateriją. Leaf atveju, turėdamas 49% jau dažniausiai naktį bateriją įkraunu. Su Soul EV yra kiek kitaip – net matydamas 30% likutį ekrane, tikrai žinau, kad „iki darbo ir atgal užteks“. Juolab, retesni įkrovimai leidžia lengviau suplanuoti krovimus  viešoje ir nemokamoje greito įkrovimo stotelėje, taip dar sumažinant naminių krovimų dažnumą.

Dabar jau žinau, kad labai norėčiau įsigyti Nissan Leaf su talpesne baterija, kad galėčiau deramai palyginti beveik vienodos talpos baterijas turinčius Nissan Leaf ir KIA Soul EV. Tiesiog, tokiu atveju konkurencija būtų „lygesnė“, mat dabar KIA Nissan’ui „duoda į kaulus“. Lygiai taip, kaip 2015 metų lietuviškose elektromobilių lenktynėse 🙂

KIA Soul EV vs dyzelinis BMW 530d

Vis dar darau palyginimą su anksčiau turėtu dyzeliniu automobiliu, bet nesu tikras ar kažkam ir skaitančių toks palyginimas dar yra įdomus. Būtų puiku, jei pasidalintumėte savo nuomone komentaruose – gal aš tiesiog bergždžiai gaišinu laiką bereikalingomis pastraipomis?

Na, o kol neturiu atsakymo į šį klausimą, palyginimas 2017 metų rugsėjį atrodo štai kaip:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.09 KIA Soul EV 1948 15.86 137.55
2017.09 BMW 530d 1948 153.41

Taigi, įveikus beveik 2000 km per rugsėjį, KIA Soul EV kuro sąskaita (dyzelinas skaičiuotas po 1,05 Eur) man sutaupė 137 eurus. Praėjusio mėnesio rezultatas buvo dar rimtesnis:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2017.08 KIA Soul EV 4639 58.26 289.67
2017.08 BMW 530d 4639 347.93

Viso, per 2 mėnesius, vairuodamas elektromobilį, o ne dyzelinį, vidutiniškai 7,5 litro naudojusį automobilį, jau esu sutaupęs 427 Eur. Kaip ten sakoma – gera pradžia pusė darbo?

KIA Soul EV 100 km kelionių kaina ir rekordai

Kaip jau minėjau, dėl akivaizdžių priežasčių, KIA Soul EV įkrauti reikia rečiau. Tai gan aiškiai matosi įkrovimų lentelėje, kurioje eilučių mažiau, nei įprastai būdavo su Nissan Leaf. Spėju, kad jei turėčiau Chevrolet Bolt ar Tesla, apskritai primirščiau, kas yra įkrovimas ir rūpinimasis juo 🙂

Jei atidžiai žiūrėsite į lentelę, pamatysite joje du skaičius – 200 km ir 212 km viena įkrova. Tikrai taip – tai yra mano realiai rugsėjį įveikti atstumai Kaune su vienu įkrovimu. Tam, kad pasiekti 200 km net nereikėjo labai stengtis. Na, gal ir reikėjo šiek tiek pagalvoti prieš „minant tapkę iki dugno“.

Pasiekti mano asmeninį rekordą – 212 km viena įkrova nebuvo taip lengva. Kelias dienas iš eilės važiuojant į darbą apie tai galvojau, stengiausi daugiau energijos regeneruoti, riedėti iki šviesoforų, ramiai įsibėgėti ir t.t. Visgi, tai nebuvo važiavimas specialiai suplanuotu maršrutu, leidžiantis nuriedėti maksimalų įmanomą atstumą. Tai buvo realus važinėjimas mieste, tik „pensininko režimu“.

Beje, mėnesio rezultato kainą iškreipė 825 km, įveikti mano komandiruotės metu, kurie praktiškai nieko nekainavo. Realus rezultatas būtų ne toks geras – būtų sutaupyta mažiau, o išleista daugiau. Beje, kaip visada, įkrovimai namie prie datos neturi žvaigždutės.

Diena Nuvažiuota, km Kelionės kaina, € 100 km kaina, €
2-6 200 2.72 1.36
7-8 79 1.13 1.43
9 148 2.50 1.69
10-12 212 2.73 1.29
*13-16 273 1.91 0.70
17-20 37 0.53 1.43
*21-26 825 1.88 0.23
27-29 174 2.47 1.42
VISO 1948 16 0.81

Facebook Comments

6 mintys apie „KIA Soul EV elektromobilio 100 km kaina (2017 rugsėjis)“

  1. na kadangi klausiama nuomonė, tai savo paskysiu: manau kad užtektų ketvirčio santraukos kad susidaryti bendrą vaizdą ir kad norintys sutaupyti kuro kainą pamatytų jog tai įmanoma.
    Geriau daugiau dėmesio skirti kitiems elektromobilio eksploatacijos niuansams.

  2. O man kiek kitaip atrodo. Esu labiau „krapštukas“, tad tikrai patiko kai anksčiau rasdavau aprašytą temperatūros įtaką keleto dienų sanaudomis, greito įkrovimo stotelėse patirtus nuotykius ir šalia dar lentelę su sąnaudų palyginimu. Suprantu, kad nuolat to paties rašyti neverta (apie temperatūras ir pan.), bet KIA mėnesio lentelė bent man įdomi.

  3. P.S. Straipsnio pradžioje yra nuotrauka su, manau, automagistralėje esančia įkrovimo stotele. Ar kokio nors komentaro ta tema nebus?

    1. Nelabai yra ką komentuoti… Kol kas dar neveikia. Lyg ir planas, kad iki spalio galo, jei viskas pagal planą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *