Nissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (balandis)

100 km kainaLabai šiltos pirmos balandžio mėnesio dienos sugebėjo mus apgauti – tikėjomės, kad pagaliau sulaukėme tikros pavasarinės šilumos, o toliau bus tik geriau. Deja, prabėgo visas balandis, o šilumos gavome labai kukliai. Pirma gegužės diena netgi sugadino seną rusišką pasakymą apie tai, kad ankstesniais nei gegužė mėnesiais tikėtis šilumos neverta („ne maj mesiac“). Šiuo posakiu turima omenyje, kad gegužę jau tikrai šilta, o tuomet, kai kyla klausimas apie šilumą – dar ne. Na, bet mes juk leisim gegužei pasitaisyti?

Kodėl tiek dėmesio skiriu šilumai? Ogi todėl, kad elektromobilio nuvažiuojamas atstumas stipriai priklauso nuo aplinkos temperatūros, mat šaltą elektromobilio saloną reikia šildyti, o tai sekina bateriją. Na, bet kaip ten bebūtų, balandis prabėgo, tad metas suskaičiuoti kiek gi šį mėnesį nuvažiavau kilometrų ir kokia buvo elektromobilio 100 km kaina.

Balandžio pasiekimai

Kadangi balandį pasigirti nelabai yra kuo, pasikartosiu, jog mėnesio viduryje suėjo metai, kai tapau elektromobilio vairuotoju. Per tuos metus savuoju Nissan Leaf įveikiau 25000 elektrinių kilometrų. Po tiek laiko ir tiek kilometrų jau tikrai galiu pasakyti, kad rekomenduočiau elektromobilį visiems, kas per dieną nuvažiuoja mažiau nei 100 km, turi galimybę krauti bateriją namie ar darbe bei nesibodi planuoti savo kelionių. Visiems kitiems elektrinės revoliucijos dar teks palaukti.

Dėl tam tikrų aplinkybių didžiąją balandžio dalį Leaf’as buvo vienintelis šeimos automobilis, tad skirtingai nuo ankstesnių mėnesių, gerokai daugiau kilometrų įveikiau mieste. Užmiesčio kelionių buvo trys – Alytus, Vilnius ir Šakiai. Tiesa, neapsigaukite – nuvažiuoti iš Kauno į Alytų ar Šakius ir grįžti neįkrovus baterijos su mano turimu 2013 metų Nissan Leaf neįmanoma. Tenka pasikliauti bėdoje nepaliekančiais giminiečiais, mat nei Alytaus, nei Šakių rajonuose elektromobilių įkrovimo stotelių, deja, nėra.

Nissan Leaf sąnaudų rekordai 

Balandis nebuvo labai šaltas, bet nebuvo ir šiltas, tad elektros sąnaudos 100 km kelio tai pat buvo „normalios“. Statistika sako, kad vos vieną dieną 100 km kaina perlipo 2 eurų ribą. Galbūt, tokių dienų būtų dvi ar trys, bet kai kuriomis dienomis baterijos atsargas pildžiausi viešose stotelėse, tad tų dienų 100 kilometrų kaina buvo gerokai mažesnė.

Didžiausia 100 km kaina šį mėnesį – 2,25 Eur. Mažiausia – 0,53 Eur. Pastarasis rezultatas pasiektas kelionės į Vilnių dieną, kai kroviausi Elektrėnuose, Vievyje ir dar pasipildžiau Kaune prie LIDL esančioje greito įkrovimo stotelėje. Per mėnesį viso nuvažiavau 1725 kilometrus, iš kurių 1174 buvo įveikti vien mieste, o dalis likusių – užmiestyje su nedidele porcija miesto.

LIDL greito įkrovimo stotelė ir jos apribojimai

Balandį net tris kartus prie vienintelės Kauno greito įkrovimo stotelės sutikau tą patį pilietį. Bešnekant, užsiminus apie tai, kad rašau blogą apie tai, kaip man sekasi gyventi su elektromobiliu, nustebino atsakymas – „tai jo, žinau“. Pasijaučiau beveik žvaigžde 🙂

Tas pats pilietis (vardo, deja, nepaklausiau) man pasakė, jog greito įkrovimo stotelė prie LIDL parduotuvės turi apribojimą – krovimas vyksta 30 minučių. Iš pradžių galvojau, kad jis taip sako tik norėdamas pateisinti tai, jog ištraukė krovimo laidą iš mano Nissan ir pradėjo krauti savo.

Visgi, aš piktinausi be reikalo ir stotelė iš tiesų įkrauna vienu ypu 30 minučių (30:05 jei būti tiksliam), o po to įkrovimas sustoja. Keista, mat atrodo, jog viskas vyksta ir toliau – rodomas progreso indikatorius, bet laikas ir kilovatvalandės „nebebėga“. Taigi, jei paliksite savo elektromobilį krautis, o grįžę po daugiau nei pusvalandžio rasite ištrauktą laidą ir besikraunantį kolegą – nesipiktinkite. Tiesiog, „jūsų laikas baigėsi“ 🙂

Lentelė – 100 km kaina

Na ir štai visa lentelė su detalėmis bei tos dienos oro temperatūra (minimumas ir maksimumas):

Diena Išnaudota, kWh Nuvažiuota, km 100 km kaina, € Temp.
1 18.5 107 1.66 8  20
5 16.1 83 1.86 2  14
*7 6.3 45 1.34 -1  11
8 11.6 64 1.74 3  10
*10 10.3 90 1.10 3  18
*15 6.9 76 0.87 1  8
*16 17.2 138 1.20 -1  4
18 19.2 82 2.25 -4  5
*19 9.4 91 0.99 -3  5
21 18.5 99 1.79 0  7
*23 7.5 109 0.66 0  9
24 16.5 82 1.93 -1  8
25 13.3 64 2.00 3  14
*26 14.6 264 0.53 2  9
27 12.5 70 1.71 2  11
28 14.3 70 1.96 3  8
*29 18.3 149 1.18 3  8
30 7.7 42 1.76 1  10
VISO km 1725 1.47

 

5 mintys apie „Nissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (balandis)“

  1. negi iki alytaus neuztenka pirmyn/atgal be krovimo ?
    man teko viena kart vaziuoti tai alytu pasiekiau isnaudojes 52% baterijos, lauke buvo apie 1-2 silumos, naudojau peciuka ir greitis apie 85-90 km. buvo.
    vaziuojant be peciuko baterijos turetu uztekt i abi puses.

    1. Vasarą – užtenka, bet „ant marytės plauko“ – grįžti su ~3% likučiu. Tokį pavasarį kaip šis, bent jau man – 130+ km viena įkrova su įjungtu bent dalį kelionės šildymu yra neįmanoma.

    1. Priklauso nuo daug faktorių, bet skaičiuojant paprastai – stotelės galia 50kw, max krauna apie 40 kW galia, taigi per pusvalandį – apie 20 kW. Leaf baterija 24 kW, tad jei nebūtų tų mano minėtų faktorių, pusvalandžio užtektų 85% baterijos įkrauti. Realiai, apie 60-70% įkrauna, jei baterija tuščia

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *