elektromobilio 100 km kainaPirmasis naujų 2017 metų ir antrasis žiemos mėnuo baigėsi, tad kiek gi man kainavo važinėti elektromobiliu sausio mėnesį? Trečdalį mėnesio Nissan Leaf elektromobilis atostogavo, o už jį dirbo dyzelinis automobilis. Ne todėl, kad Leaf būtų prastas kelionių palydovas, o todėl, kad tolimi atstumai šiam elektromobiliui, deja, sunkiai pasiekiami. Dyzelinis Toyota autobusiukas per dvi savaites nuvažiavo beveik 4000 km už Lietuvos ribų. Tokia kelionė su Leaf būtų sunkiai įmanoma.

Leaf’o atostogų metu Lietuvoje kaip tik spustelėjo šaltukas – kai kuriomis dienomis termometro stulpelis nukrisdavo žemiau -20 laipsnių ribos. Baigėsi atostogos – baigėsi ir šie ekstremalūs šalčiai. Jei Accuweather svetainėje pateikiama informacija apie oro temperatūrą Kaune yra teisinga, Nissan Leaf šalčiausia kelionių diena buvo termometrui rodant -12 laipsnių.

Sausio kelionių kainos „pasiekimai”

2 savaitės stovėjimo šaltyje ir 0 nuvažiuotų per jas kilometrų padarė savo – pirmos dienos po atostogų 100 km kelionės kaina siekė 4,04 Euro. Tiesa, kelionės pradžioje apie 20% baterijos jau buvo sunaudojęs baterijos šildytuvas ir keli elektromobilio salono šildymai ypač šaltomis naktimis, tad realiai kaina buvo stipriai mažesnė.

Vienok, dienų, kai 100 km kelionės kaina perkopdavo 3 Eur ribą buvo ne viena, o visos septynios. Lyginant su lauko temperatūra didžioji dalis šių dienų ir buvo šalčiausios, kai temperatūra siekė 9-12 laipsnių šalčio. Bet buvo ir išimtis – prieš tris dienas, kai šalčio buvo vos 2 laipsniai, sugebėjau perkopti 3 Eur / 100 km ribą.

Mėnesio rekordai
  • Prasčiausiai mėnesio rezultatas, neskaitant pirmos dienos – 3,77 Eur / 100 km (lauke buvo -8).
  • Geriausias rezultatas – 0,77 Eur / 100 km, važiuojant į Vilnių su 3 nemokamais įkrovimais viešose greito įkrovimo stotelėse.
  • Geriausias mokamo naminio krovimo rezultatas – 2,08 Eur / 100 km sausio 20 dieną, kai lauke buvo +2.

Lentelė

Sulaukiu daug pastabų iš skaitytojų, kad mano dedamos lentelės yra netinkamos peržiūrai mobiliųjų įrenginių ekranuose. Bandau pasitaisyti – išmečiau neesminę informaciją, tokią kaip elektros kilovatvalandės kaina. Elektromobilį kraunu naktimis ir savaitgaliais, tad elektros tarifas visą mėnesį lieka nepakitęs – 0,096 ct/kWh.

Pilną datos laukelį pakeitė dienos laukelis, o taip pat atsisakiau kelionės kainos laukelio, kuris, mano manymu, nebuvo labai informatyvus. Taigi – jūsų teismui naujo tipo lentelė. Būtų puiku sužinoti ar ji nors kiek geresnė 🙂

Kadangi tarp tinklaraščio skaitytojų yra ir gerų skaičiuotojų, man rekomendavo pasikeisti elektros planą, mat jis leistų su tokiom elektros sąnaudom sutaupyti kelis Eur per mėnesį. Planą užsisakiau, žiūrėsim, kaip čia jį reiks skaičiuoti toliau.

Kaip ir praėjusį mėnesį – šį kart paskutiniame stulpelyje rasite informaciją apie atitinkamos dienos oro temperatūrą (žemiausias ir aukščiausias skaičius tą dieną). Vieši krovimai buvo vos du ir abu jie pažymėti žvaigždute prie datos. Neskaitant vienos kelionės į Vilnių, visi kiti kilometrai susukti mieste. Viso – 1161 km, 279 kWh elektros energijos (neskaitant nemokamų įkrovimų) ir 2,72 Eur vidutinė mėnesio 100 km kelionių kaina:

Diena Išnaudota
, kWh
Nuvažiuota
, km
100 km kaina
, €
Temp.
9 18.1 43 4.04 -3 -9
10 15 43 3.35 -6 -12
11 15.2 43 3.39 -7 -12
12 14.1 44 3.08 1 -9
13 15 55 2.62 1 -1
* 14 20.4 255 0.77 0 -2
16 15.9 50 3.05 -3 -4
17 10.2 26 3.77 -1 -8
18 18.1 65 2.67 -3 -9
19 13 42 2.97 0 -4
20 18 83 2.08 2 -1
* 22 7.1 47 1.45 0 -1
23 9.9 40 2.38 -1 -2
24 14.3 52 2.64 1 -2
25 12.9 41 3.02 0 -9
26 12.6 43 2.81 1 -9
27 8.7 37 2.26 2 0
28 16.2 73 2.13 1 0
30 13.3 42 3.04 -1 -2
31 11.3 37 2.93 -2 -5
VISO 279.3 1161 2.72

 

Previous articleLaukiamiausias 2017 metų elektromobis – pirma dalis
Next articleElektromobilis vs dyzelis (2017 Sausis)

5 COMMENTS

  1. Siaip butu idomu jei butu statustika ne tik kiek kainavo bet ir kiek kilowatvalndziu sunaudota, nes tie nemokami krovimai labai iskreipia statistika – ne kiekvienas turi galimybe krautis nemokamai, o kai tik elektromobiliai taps populiarus, nemokamo surio nebeliks.

      • Na, dalis stotelių neturi jokių ekranų ir nėra net teorinės galimybės suskaičiuoti. O jei dalis turi, dalis neturi, vis tiek nebūtų tikslu.
        Iš tikrųjų galima suskaičiuoti, bet nemanau, kad tai labai stipriai įtakoja statistiką.

  2. Norėjau pasiteirauti, kokios elektromobilios išlaidos galimiems techniniams remontams? Mažesnės ar didesnės nei įprastų automobilių? Lyg tokių skaičiavimų jūų puslapyje nemačiau.

    • Nissan Leaf elektromobilį turiu 10 mėnesių, nuvažiavau ~21000 km. Per tą laiką remontui išleidau 8 eurus (salono oro filtras), nors to nelabai net skaitau remontu.

      Nissan knygutėse numatyti tokie remontai:
      – jau mano minėtas oro filtras – kas 15000 km
      – stabdžių skystis – kas 30000 km

      Visų aptarnavimų metu rekomenduojama patikrinti pakabos elementus, amortizatorius, skysčius, lemputes bei padangas. Daugiau lyg ir nieko.
      Per savo 20 tūks km kol kas dar nekeičiau nieko.

      Kiek teko domėtis, pakabos detalės nėra brangios, tad ir būsimi remontai negąsdina. Juo labiau, kad pakabą remontuoti reikia bet kuriam automobiliui.
      Nissan vairuotojai rekomenduoja pasikeisti reduktoriaus tepalą kas 50-70 tūkst. km., kas gali kainuoti ~50 eur.

      Daugiau nieko nei remontuoti nei keisti neteko, o išlaidos mano elektromobiliui buvo tokios:
      – krovimo stotelė iš rozetės
      – krovimo laidas krovimui mieste
      – žieminės padangos
      – ratai žieminėm padangom
      – antikorozinis dugno padengimas
      – garso izoliacija

      Paskutiniai du punktai, žinoma, nebūtini.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here