nissan leaf elektromobilio 100 km kainaŠtai ir prabėgo pirmasis pavasario mėnuo, tad laikas suskaičiuoti, kiek gi kovo mėnesį kainavo elektromobilio Nissan Leaf kelionės. Atšilus orams padaugėjo ir kelionių į užmiestį. Kodėl? Šiltesnis oras ne tik skatina dažnesnes išvykas. Jis, kaip parodė žiemos kilometrų statistika, gerokai įtakoja nuvažiuojamą atstumą. Jei sausį – vasarį pilna įkrova įveikdavau 70-90 km, tai kovą, o ypač jo paskutinėmis dienomis rezultatai tapo kur kas geresni.

Žiemą Nissan Leaf elektromobilio 100 km kaina kai kuriomis dienomis beveik siekdavo 4 eurus. Tokia kaina tikrai nėra tai, ko tikisi elektromobilį perkantys vairuotojai. Juk visi pardavėjai kaip susitarę sako, kad įsigiję elektromobilį sutaupysite milžiniškus pinigus. O 4 eurų 100 km kaina jau yra netolima labai taupių dyzelinių ar suskystintomis dujomis varomų automobilių sąnaudoms. Tiesa, ne žieminėms sąnaudoms.

Kovo pasiekimai

Kaip jau minėjau, šiltesnės kovo mėnesio dienos gerokai padidino elektromobilio įveikiamą atstumą, o tuo pačiu – sumažino kelionių elektromobiliu kainą. Ta proga Vilnių lankiau tris kartus, po kartą – Alytų ir Kėdainius. Na, o visos kitos kelionės buvo Kauno ribose.

Kovo pradžioje teko pasirgti ir pagulėti lovoje, tad Nissan Leaf elektromobilis turėjo kitą vairuotoją ir šiek tiek tinginiavo. Tiesa, tai nesutrukdė (o gal netgi padėjo) viršyti nuvažiuotų 2000 km ribą per mėnesį. Kovą įveikiau 2279 km, o tai – daugiau nei du kart daugiau už vasario mėnesio rezultatą.

Šiek tiek aktyviau kovo mėnesį naudojausi ir viešomis įkrovimo stotelėmis. Tokių dienų, kai dalinai įkroviau bateriją viešose stotelėse buvo net 9. Du iš jų – naujojoje greito įkrovimo stotelėje Kaune (pirmoje tokioje Kaune), prie naujos LIDL parduotuvės. Taip pat ir visas tolimesnes keliones įgalino tik įkrovimai viešose stotelės. Deja, bet su Nissan Leaf įveikiamu atstumu viena įkrova be jų – niekaip.

Mėnesio sąnaudų rekordai

Vasario mėnesį nenorom teko girtis brangiausiomis kelionėmis, tad skubu pasidžiaugti, kad kovą jos atpigo. Brangiausi 100 km šį mėnesį man kainavo 2,43 Eur. Pigiausi 100 km, neskaitant dienų, kai buvo krauta viešose įkrovimo stotelėse – 1,77 Eur. Turbūt, nenuostabu, kad šis skaičius buvo pasiektas paskutinę kovo dieną, prieš pat vasarišką šilumą padovanojusį pirmą balandžio savaitgalį.

Kas pamiršo – priminsiu, kad savo Nissan Leaf kraunu naktimis, naudodamasis pigesniu ESO tiekiamos elektros energijos tarifu – 0,096 eur / kWh. Tai lengvai leidžia padaryti Nissan Leaf elektromobilio nustatymuose esantis krovimo laikmatis. Tiesa, tai sukelia šiek tiek nepatogumų kraunantis darbo dienomis viešose įkrovimo stotelėse, mat laikmatį reikia nepamiršti išjungti. Tiesiog kitaip įkrovimas nevyksta.

Per mėnesį įveikti 2279 km, skaičiuojant naktiniu elektros energijos tiekimo tarifu man kainavo 33,34 Eur (įskaitant ir visus nemokamus įkrovimus viešose stotelėse). Mėnesio 100 nuvažiuotų kilometrų vidutinė kaina – 1,79 Eur. Jei visi įkrovimai būtų mokami arba visi būtų daromi namuose, šis skaičius siektų apie 2 Eur. Manau, kad tai vis tiek geras rezultatas.

Lentelė

Kadangi sutrumpintas sąnaudų lentelės variantas blogų komentarų dar nesusilaukė, bandau ir toliau naudoti tokį formatą, kuris, tikiuosi, telpa/yra įskaitomas bet kurio mobilaus įrenginio ekrane. Kaip ir praėjusiais mėnesiais lentelėje – išnaudotų per dieną kilovatvalandžių kiekis, nuvažiuotų tą dieną kilometrų kiekis, 100 km tą dieną kaina ir oro temperatūra pagal accuweather.com svetainės informaciją (aukščiausia ir žemiausia dienos temperatūra. Beje, pasikartosiu – žvaigždutė prie datos reiškia, kad tą dieną naudojausi viešo nemokamo įkrovimo stotelėmis.

Diena Išnaudota, kWh Nuvažiuota, km 100 km kaina, € Temp.
1 17.1 75 2.19 8   1
3 18.3 78 2.25 5   1
5 16.6 79 2.02 7   0
6 12.9 51 2.43 3   0
7 19.3 78 2.38 1   0
8 18.2 84 2.08 5   -2
* 9 15.9 92 1.66 6   -3
* 10 21.9 158 1.33 4   1
* 11 22.2 240 0.89 6   1
13 10.2 42 2.33 5   1
14 9.3 43 2.08 8   1
15 9 39 2.22 8   1
16 10.3 41 2.41 10   -1
17 8.5 37 2.21 7   -2
* 18 18.5 253 0.70 5   1
19 6.3 26 2.33 7   2
20 8.8 39 2.17 7   1
22 21.2 108 1.88 9   0
23 10.7 52 1.98 12   -1
* 24 6 57 1.01 9   0
* 25 14.9 154 0.93 5   -1
* 27 14.9 231 0.62 13   3
28 8.5 43 1.90 11   2
* 29 12.8 74 1.66 6   0
* 30 8 67 1.15 7   0
31 7 38 1.77 11   4
VISO km 2279 1.79

Previous articleNissan Leaf pirkėjo gidas (2 dalis)
Next articleElektromobilių naujienos 2017 kovas

2 COMMENTS

    • Žiemą, kaip ir vasarą, lauke. Garažo neturiu, prie darbo jo irgi nėra. Garaže tik jei remontuoti reiktų ar prekybos centre būna.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here