Elektromobilių įkrovimo stotelė KryžkalnyjePrieš porą savaičių pirmą kartą važiavau su elektromobiliu keliu Kaunas-Klaipėda. Tuo pačiu, pirmą kartą įkroviau Nissan Leaf bateriją Kryžkalnio autobusų stotyje esančioje elektromobilių įkrovimo stotelėje, apie kurią – šis straipsnelis.

Ši stotelė priklauso Klaipėdiečių Autopildyk kuriamų stotelių tinklui ir, jei neklystu, tai yra visiškai privati verslininkų iniciatyva, nefinansuojama valstybės. Autopildyk giminingas projektas elektromobiliai.com užsiima (ar bent jau rašo, kad užsiima) automobilių perdarymu į elektromobilius bei parduoda elektromobilių įkrovimo stoteles ir kabelius.

Apie tai, kaip nelengva gauti Autopildyk kortelę, be kurios Autopildyk priklausančiose stotelėse įkrauti baterijos nepavyks, jau girdėjau ne vieną ir ne dvi istorijas. Kai kurie tinklaraščio skaitytojai bei facebook paskyros sekėjai teigia, kad kortelės negauna jau daugiau nei metus. Mano asmeninė patirtis – beveik du mėnesiai. Tiesa, reikėjo apie save priminti ne kartą ir ne du 🙂

Verslas yra verslas

Įkrovimas Autopildyk projektui priklausančiose stotelėse nemokamas, paleidimo kortelės gaminamos ir siunčiamos taip pat nemokamai. Autopildyk taip pat turi nuosavą programėlę išmaniesiems telefonams, Lietuvoje konkuruojančią su populiariąja PlugShare. Iš programėlės, vėlgi, nieko neuždirba. Kaip beskaičiuosi – pelno šiame projekte nėra ir, logiškai mąstant, būti negali.

Žinant aukščiau išvardintus faktus, skųstis Autopildyk kortelių gavimo sparta nelabai galima. Juk jie viską daro nemokamai + dar ir už įkrovimo stotelių elektros energija sumoka už mus. Taigi, galima tik džiaugtis, kad toks projektas egzistuoja ir kad kažkas vis dar jį finansuoja, galbūt tikėdamasis investicijų grąžos ateityje.

Aš asmeniškai mielai savanoriškai prisidėčiau prie jų projekto, galbūt galėčiau kažkaip padėti su spartesniais programėlės atnaujinimais ir t.t. Esu pasiūlęs jiems padėti, tad žiūrėsim ar tai kuo nors pavirs. O kol kas – ačiū jiems, kad jie yra, nes be jų kelionė Kaunas-Klaipėda ir atgalios daugumai Lietuvos keliais važinėjančių elektromobilių būtų neįmanoma.

Kryžkalnis 

Strategiškai, vieta įkrovimo stotelei parinkta tikrai optimaliai – atstumas nuo tolimiausiame Kauno taške Klaipėdos link esančios elektromobilių stotelės prie PC Mega iki Klaipėdoje esančios greito įkrovimo stotelės – 208 km. Užsukant į Kryžkalnio autobusų stotį atstumas padidėja iki 210 km. Kryžkalnis yra lygiai per vidurį, o 105 km yra normalus normaliu greičiu įveikiamas atstumas Nissan Leaf, BMW i3, Kia Soul EV ar kitais, iki 2016 metų pagamintiems elektromobiliams.

Naujesniems ir talpesnes baterijas turintiems VW e-Golf, Hyundai Ioniq electric, BMW i3 94Ah bei Nissan Leaf SV/SL nuo 2016 metų teoriškai įveikiamas ir 208 km atstumas. Deja tai įmanoma tik su sąlyga, kad važiuoji lėčiau nei leistinas greitis šioje automagistralėje. Hyundai ir dabartinis e-Golf turbūt įveiktų visus 208 km be papildomo įkrovimo ir važiuojant ~100 km/h greičiu, bet nesu to patikrinęs, tad garantuoti negaliu.

Mano asmeninė patirtis su 2016 metų Leaf sako, kad šį atstumą būčiau įveikęs važiuodamas ne daugiau 70 km/h greičiu. Važiavau 80 km/h su 5 piliečių ekipažu (3 vaikais), tad teko įkrauti bateriją Kryžkalnyje. Kitu atveju kelių baterijos procentų būtų pritrūkę.

Kryžkalnio autobusų stoties stotelė

Taigi – apie pačią įkrovimo stotelę. Svarbiausias dalykas – ji yra. Antras svarbiausias dalykas – ji lėta, tad baterijos įkrovimui čia teks skirti kelias valandas. Teoriškai, tai – Elinta city charge serijos įkrovimo stotelė, kurios pajėgumas – iki 22 kW. Realiai, Nissan Leaf maksimaliai iš jos gali paimti ne daugiau nei 6,6 kW, mat tokia yra automobilyje esančio įkroviklio riba. Jei tai Nissan Leaf S modelis be greito įkrovimo jungties, tada maksimali galia yra vos 3,3 kW.

Jei atvažiuojate su Nissan Leaf, turinčiu 6,6 kW įkroviklį (ir, žinoma, atitinkamą type2 (Mennekes) laidą) į Kryžkalnio autobusų stotį su tuščia baterija, 24 kWh turinčią bateriją papildyti užtruks apie 3,5 valandos. Kadangi krovimo procentai kyla daug lėčiau, nei krenta važiuojant, rekomenduoju kiek įmanoma taupyti elektrą pakeliui, nes krovimo laikas gerokai ilgesnis, nei laiko nuostolis važiuojant tuos 208 km lėčiau.

Įkrovimo stotelės vieta

Kryžkalnio autobusų stotis yra šalia automagistralės, o pati elektromobilių įkrovimo stotelė yra šalia Kryžkalnio autobusų stoties pastato. Tiesa, neiškokite jos automobilių parkavimo aikštelėje šalia stoties. Ji – vienoje iš autobusų sustojimo aikštelių (paskutinėje). Įvažiuojant į šią teritoriją reikia nekreipti dėmesio į draudžiančius įvažiuoti į autobusų aikštelę kelio ženklus. Žodžiu, važiuokite ir rasite.

Žemėlapyje vieta yra čia:

Stotelės paleidimas – tik su Autopildyk kortele

Jei turite Autopildyk įkrovimo kortelę – jums pasisekė. Jei ne – deja, bet liksite „it musę kandę”. Be kortelės tikrai nebandykite važiuoti, nes kitaip teks ieškoti elektros rozetės ir laaabai ilgai iš jos krautis namų įkrovikliu. Kortelę, kaip jau minėjau, reikia užsisakyti Autopildyk.lt svetainėje.

Kryžkalnio įkrovimo stotelės jungtys

Įkrovimo stotelė turi dvi jungtis (ne laidus su kištukais) – Type 2 (Mennekes) ir standartinę (Schuko). Jei jūsų elektromobilis neturi Type 2 jungties arba perėjimo į šią jungtį, galėsite krautis tik su savo naminiu krovikliu su buitiniu kištuku:

Type 2 Mennekesstandartine rozete - schuko

Beje, Autopildyk planuoja šią stotelę pakeisti, tad artimiausiu metu jungtys gali būti kitokios.

Elektomobilio įkrovimo kaina Kryžkalnyje

Įkrovimas nemokamas, bet įkrovimo paleidimui reikia Autopildyk kortelės (išduodama nemokamai).

Previous articleElektromobilių įkrovimo stotelės kelyje Kaunas-Klaipėda
Next articleNissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (2017 liepa)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here