įkrovimo stotelė KėdainiuosNuoširdus ačiū mano rašliavų skaitytojams, kurie pasiūlo temas naujiems straipsniams. Štai – vienas jų. Praėjusį trečiadienį Karolis pasidalino nuoroda apie naujai įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę Kėdainiuose.

Iki šio savaitgalio Kėdainių elektromobilių įkrovimo stotelė nebuvo pažymėta Plug Share programėlėje, o jei stotelės nėra ten, galima sakyti, kad jos apskritai nėra :). Lietuviškoje programėlėje AutoPilDYK ši stotelėje jau yra, tad nekantravau patikrinti, kaip gi yra iš tikrųjų ir šeštadienį nuvažiavau patikrinti šio fakto.

Kelionės planas

Prieš važiuojant patikrinti ar Kėdainiuose stotelė tikrai yra buvo kiek neramu, kad net jei ji yra, prie jos nebus priėjimo savaitgalį ar ne darbo valandomis, kaip pvz. prie elektromobilių įkrovimo stotelių Elinta kieme šalia Kauno. Netgi prašiau draugų, gyvenančių Kėdainiuose nuvažiuoti ir patikrinti.

24-7-365Abejones iš pradžių išsklaidė tie patys draugai, sužinoję, kur Kėdainių įkrovimo stotelė turi būti įrengta – prie Lifosa administracinio pastato. Pasak Kėdainiečių, trąšų gamyba šioje gamykloje nestoja visą parą, nes stabdyti ją būtų totaliai nuostolinga, tad ir stotelė, jų manymu, turėtų būti pasiekiama bet kuriuo paros metu.

Stotelės bandymą atlikau tikrai gan ekstremaliu laiku – šeštadienį, apie 10 valandą vakaro, bet nemažas automobilių kiekis aikštelėje prie pastato liudijo apie tai, kad dalis darbuotojų tuo metu gamykloje tikrai dirbo.

Įkrovimo stotelės vieta

kedainiu-ikrovimo-stoteleKaip jau minėjau, Kėdainių elektromobilių įkrovimo stotelė įrengta prie Lifosa administracijos pastato. Adresas – Juodkiškio g. 50, Kėdainiai, o nuo Kėdainių centro iki įkrovimo stotelės – apie 3 kilometrus.

Jei būčiau ieškojęs stotelės tik savo jėgomis, greičiausiai jos nebūčiau radęs, mat ji yra ne prie pagrindinio įėjimo į Lifosa gamyklą, o kiek toliau, šone. Kadangi iki Kauno turėjau likusius tik vos daugiau nei 50% baterijos įkrovos, ilgai važinėti ir ieškoti įkrovimo stotelės negalėjau sau leisti, mat jos neradus būtų kilusi problema su grįžimu atgal į Kauną.

Įkrovimo stotelę man parodė budintis pagrindiniame įėjime apsaugos darbuotojas (beje, labai mandagus ir paslaugus). Man pasiūlė tiesiog per bortelį įvažiuoti į vidinį kiemelį, o kai prisijungiau – atėjo pasiteirauti, ar viskas pavyko. Tam, kad jūs nevargtumėte ieškodami – pažiūrėkite į nuotrauką bei du galimus stotelės pasiekimo variantus. Mano išbandytas – variantas su važiavimu per pastato bromą ir aikštelės bortelį.

Kėdainių elektromobilių įkrovimo stotelės Google maps nuoroda

Kėdainių elektromobilių įkrovimo stotelė Maps.lt

Jungtys

Elinta motors HomeBoxStotelės elektros skaitiklis man jungiantis rodė vos 5 kW. Tikėtina, jog ši stotelė prieš mane buvo naudojama vos kartą ar du (apsaugos darbuotojas minėjo, jog gamykloje vos vienas darbuotojas turi elektromobilį ar įkraunamą hibridą). Standartiškai, šie Elinta HomeBox įrenginiai yra tik rozetės, o įkrovimo kabeliais turi pasirūpinti elektromobilio savininkas.

Type 2 Mennekes standartine rozete - schukoKėdainių elektromobilių įkrovimo stotelė yra gan populiarus Elinta HomeBox V 3.0 variantas. Ši įkrovimo stotelė turi standartinę buitinę rozetę bei Type 2 Mennekes lizdą.

Skirtingai nuo Kaune prie KTU esančios  elektromobilių įkrovimo stotelės, ši mane džiugino gerokai labiau, mat didesnis jos galingumas – 32A įtakojo greitesnį įkrovimą. Vieną procentą baterijos šioje stotelėje įkrauti galima per 1,5 – 2,5 minutės (kroviau nuo 48% iki 75%).

Įkrovimo kaina

Įkrovimas nieko nekainuoja, prieiga prie stotelės laisva (nebent būtų užstatyti visi privažiavimai). Įkrovimas paleidžiamas mygtuku, esančiu ant stotelės, jokių kortelių, raktelių ar kitų aktyvavimo įrenginių nereikia.

Previous articleKiek kainuoja važinėti elektromobiliu (2016 rugsėjis)
Next articleGarso izoliacija #3 – Nissan Leaf durų garso izoliacija

6 COMMENTS

  1. Vis įdomu, ar neatsiranda tokių naglų, kurie atvažiuoja, ištraukia tavo laidą ir isikišą savo laidą?
    Arba kokie chuliganėliai praeidami ištraukia ar neduokDie pavogia laidą (jei mašina palikta be vairuotojo).

    • Teoriškai, viskas įmanoma, bet jei kraunama per Type2 / Type 1 laidus abiejuose galuose krovimo metu kištukai rakinami – stotelės pusėje jį rakina stotelė, automobilio pusėje – mygtukas viduje. Tokiu atveju „pasiskolinti” laidą galima tik laužiant. Jei sustoja krovimas, atrakinamas stotelės kištukas, bet automobilio kištukas vis tiek lieka užrakintas.
      Greito krovimo kištukas nesirakina, bet ir „šlanga” yra kietai prikabinta prie stotelės.

    • Tomai, apsauginis sakė, kad stotelė įrengta apie mėnesį. Teoriškai, turėjo būt, tik, kaip ir rašiau, jos vieta yra problematiškai randama 🙂

  2. Gerai, kad vis daugiau stotelių atsiranda, bet dar geriau, kad ne vien kažkas dadeda į tą patį plugshare, bet ir straipsnį su konkrečiom nuorodom+nuotraukom įdeda 🙂

  3. Aplankiau sekmadieni Kedainiu stotele. Jau atsirado ir zenklas gatveje tai kad rasti labai paprasta (galiu nuotrauka atsiusti). tik nakti sio zenklo nelabai matosi, nes jis nudazytas ne sviesa atspindinciais dazais.
    Nuvykus skaitiklis rode 11.8kW , kroviau du kartus tai padvigubinau parodymus kazkur apie 25kW palikau.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here