do-it-yourselfŠiuo įrašu, kuriame aprašomi subjektyvūs Nissan Leaf minusai (bent jau man asmeniškai) pradedu naują skyrelį „pasidaryk pats”. Šiame skyrelyje planuoju dėti straipsnelius apie einamuosius Nissan Leaf aptarnavimo darbus ir nedidelius remontus, kuriuos galima pasidaryti pačiam (žinoma, jei turi noro ir galimybes bei bent šiek tiek patirties). Taip pat „pasidaryk pats” skyrelyje ketinu rašyti apie Nissan Leaf elektromobilio patobulinimus, liaudiškai vadinamą „tiuningą”.

Kaip jau turbūt visi žinote, į Nissan Leaf elektromobilį persėdau iš BMW 530d dyzelinio universalo. Pastarasis BMW man buvo antras šio gamintojo automobilis. Jei būti tiksliam – antras iš eilės. Ką besakytų apie BMW automobilius, apie jų vairuotojus, bei stoteles, kuriose BMW stoja, bavarų gamintojas išties kuria puikius automobilius. Jų koziris visada buvo galingas variklis ir puikus važiavimo komfortas. Tiesa, tie pliusai atsisuka kitu kampu, kai pervertini savo galimybes ir išnaudoji tą galią ne ten, kur derėtų užmigdytas komforto sukurtos iliuzijos, kad viską kontroliuoji.

Niekada nesakyk niekada

bmw-the-ultimate-driving-machine

Dar prieš 7 metus sakiau, kad niekada nevairuosiu galine ašimi varomo automobilio bei niekada nepirksiu BMW. Ir čia gyvenimas iškrėtė pokštą – susirgau BMW liga ir 7 metus iš eilės mėgavausi BMW vairavimu. Iki BMW, visi mano vairuoti automobiliai buvo varomi priekine ašimi arba visais keturiais ratais: Peugeot 309 GTI, Audi 100, Citroen Xsara, Honda Accord, Peugeot 307SW, Mitsubishi Outlander ir Subaru Forester. Taigi – niekada nesakyk niekada 🙂

Ir štai dabar aš – elektromobilio Nissan Leaf vairuotojas. Tai smagus automobilis su tyliu varikliu ir žavinčiu pagreičiu startuojant. Apie Nissan Leaf buvau skaitęs daug informacijos internete prieš pirkdamas, tad daug maž žinojau, ko galiu tikėtis.

Nissan Leaf minusai

Sakoma, kad įsigijus naują automobilį pirmas 2 savaites būna euforija, kitas dvi – nusivylimas, o vėliau – ilgi metai susitaikymo. Galiu pasakyti kas mane Nissan Leaf elektromobilyje nuvylė ir ko neužgožė net 2 savaičių euforija įsigijus naują transporto priemonę:

Komfortiškos sėdynės

Komfortiškos sėdynės aprašomos turbūt visuose straipsneliuose apie Nissan Leaf. Galbūt – tai mano, storuliuko problema, o galbūt – aš per aukštas šiam japonų kūriniui, bet Nissan Leaf sėdynės komfortiška tikrai negalėčiau pavadinti.

nissan-leaf-driver-seatSąžiningai – nėra ką lyginti ne tik su BMW, bet ir su mano turėto Peogeot 307SW (jau nekalbant apie Peugeot 309 GTI) ar dabar turimo kito šeimos automobilio – Toyota Previa sėdynės komfortu.

O galbūt, taip atrodo tik man?

Automobilis 5 suaugusiems

Daug Nissan reklamų sako būtent taip – Leaf yra patogus važiuoti 5 suaugusiems. Na, nepykit, bet tai – nesąmonė. Na galbūt, tai gali būti tiesa, jei priekyje sėdi moterys, mėgstančios dantimis įsikabinti vairą, o gale sėdi trys liekni ir neaukšti piliečiai.

leaf_front_and_rear_seat_positionsKada nors įdėsiu nuotrauką, kaip atrodo į Nissan Leaf galinę sėdynę už manęs susilankstęs 195 cm ūgio mano kolega, kad suprastumėte apie ką šneku.

Kitas dalykas, kodėl man buvo svarbu automobilis penkiems – šeimoje turime tris vaikus. BMW 530d, nors išoriškai yra masyvus automobilis, salono erdve nepasižymi, bet 3 vaikiškos kėdutės ten telpa. Kai pabandžiau jas sutalpinti Nissan Leaf, supratau, kad nėra jokių šansų tai padaryti. Išsprendėme problemą ir talpiname 2 kėdes ir „pašikniuką”, bet sakyti, kad jas prisegti – patogu, būtų praktiškai tas pats, kas sakyti, kad stumti automobilį yra smagiau, nei juo važiuoti.

Štai jums ir automobilis 5 suaugusiems… Beje, kol dar turėjau BMW, palyginau galinės sėdynės plotį su Nissan Leaf. Spėkit, koks skirtumas ir kieno naudai? 20 cm !!!! Ir tikrai ne Nissan pusėje 🙂

Nissan Leaf garso izoliacija

Kai dar važinėjau BMW 530d, o žmona – Mitsubishi Outlander, po ilgesnio laiko su BMW įsėdus į Misubishi Outlander po kelių šimtų metrų esu tikrinęs, ar uždaryti visi langai. Esu netgi sustojęs patikrinti ar uždarytos visos durys. Deja, tiek langai, tiek durys būdavo uždarytos tinkamai, o mano nepasitenkinimo priežastis – prasta garso izoliacija Mitsubishi Outlander automobilyje, palyginus su BMW.

Nissan Leaf minusaiNusipirkus Nissan Leaf supratau, kad Mitsubishi Outlander garso izoliacija, palyginus – tobula. Taip, japonai (gal išskyrus Lexus), garso izoliacija nepiknaudžiauja, o kai juos palygini su aukštesnės klasės vokiečių automobiliais – situacija atrodo gan apgailėtinai. Beje, neseniai testavau visiškai naują Toyota Auris – situacija lygiai tokia pati. Liaudiškai tariant – „kibiras”. Kai vadybininkui užsiminiau ,kad šis naujas automobilis garso izoliacijos nelabai turi, man parodė šalia esantį Lexus saloną ir pasakė – jei ieškote garso izoliacijos, tai jums – ten.

Kas pikčiausia – elektrinis variklis leidžia Nissan Leaf būti ypač tyliam, jei neskaičiuotume pėsčiuosius įspėjamo garso, garsiakalbių skleidžiamo, rodos, iki 35 km/h greičio bei atgal važiuojant įsijungiančio pypsiuko. Bet tai – garsai išorėje, o viduje norėtųsi mėgautis tyla. Deja, viską gadina aplinkos garsai – aplinkiniai automobiliai bei vandens purslai, keliami važiuojant per balas.

Štai taip „skamba” Nissan leaf durys. Man primena kibirą, o jums?

DSC_0544Galbūt, nepatikėsite, bet per rimtesnį lietų atrodo, kad Nissan Leaf stogą kažkas talžo plaktuku. Jau nekalbu apie patirtį Elektrėnų įkrovimo stotelėje, kai ten mane sėdintį automobilyje užklupo kruša. Tada atrodė, kad stogą talžo su „kuvalda”… Ši nuotrauka būtent iš ten – jei spustelsite ant jos ir įdėmiai pažiūrėsite – pamatysite ledo gabaliukus. Beje, tai – ne žiema, 2016 metų balandžio galas 🙂

Kuo čia dėtas „pasidaryk pats”?

Taigi, kodėl šis straipsnelis yra „pasidaryk pats” skiltyje? O gi todėl, kad nusprendžiau, kad trečiąją problemą – garso izoliacijos trūkumą, galima bent jau dalinai išspręsti. Kaip man ir ar seksis – parodys laikas, bet planas yra, pirmi darbai jau irgi yra atlikti. Tereikia tik viską suguldyti į elektroninį „popierių”.

Na, o tam, kad pamatytumėte skirtumą – du trumpučiai palyginamieji vaizdo įrašai, lyginant durų garsą su papildoma garso izoliaciją ir be jos. Vaizdas ir garsas iš išorės, o po to – iš vidaus:

Previous articleElektromobiliai Lietuvoje – pasiūla bei statistika
Next articleKodėl elektromobiliai brangūs?

5 COMMENTS

  1. Turiu lexus 450h ir leaf 40 kw. Garso izoliacija Leaf tikrai gera. Man didziausias privalumas gali krauti is vienos faze 3kw paprastos rozete, kaip lygintuva, pabandykit Tesla namuose pasikrauti… minusai – uz draudima mokesite 1k eur. Programine iranga silpnojimgrandis – Mobili programele – didziausias nusivylimas, bugova, veikia push pricipu, kaip 90 metais …rodomas atstumas rodomas maximalus, as taip svelniai vaziuoti nesugebu, o kita – super, akseleracija stebina, sedynes ok, lyginom su Kona.
    O i bbezina sesti atgal nesinori.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here