Kaip ir kasmet, šiemet vyksta Lietuvos Metų Automobilio rinkimai. Šį kartą jie kiek kitokie – dėl viruso nevyksta jokie vieši renginiai, renginio atidarymas paskutinę minutę turėjo keltis į kitą vietą, o šypsenas žurnalistų veiduose užgožia veido kaukės. Na, bet kaip sakoma, šunys loja, o karavanas eina. Ir taip – jau 24 metus. Kaip atidarymo metu kalbėjo žurnalistų autoklubo vadovas Valdas Valiukevičius, kai kažkada prasidėjo metų automobilio rinkimai, visi sakė, kad tai yra bergždžias darbas, nes naujų automobilių Lietuvoje niekas nepirks. Taip gal ir buvo prieš tuos 24 metus, bet pastarieji metai muša vieną rekordą po kito ir naujų automobilių tiek pristatoma, tiek nuperkama kasmet vis daugiau. Žinoma, 2020 metai taps išimtimi šioje rekordus mušančioje kreivėje.

Lietuvos Metų Automobiliu 2021 šiemet pretenduoja tapti 30 dalyvių. Praėjusiais metais jų buvo net 37, tad yra nedidelis sumažėjimas. Kita vertus, šie „koronos“ metai yra rekordiniai kitu, mums gerokai įdomesniu aspektu. Tai, žinoma, elektromobiliai. Jų šiemet yra 10, arba trečdalis iš dalyvaujančių. Praėjusiais metais buvo 2 iš 37, tad rekordas, lūžis, ar kaip ten šį reiškinį bepavadinsi, vyksta. Ir iš dalies teisus bus tas, kuris sakys – nesąmonė, naujų elektromobilių nieks neperka. Bet situacija labai analogiška metų automobilio konkurso pradžiai. Dabar, turbūt, perkama panašiai tiek naujų elektromobilių, kaip tada automobilių. Bet, kaip rodo prabėgę metai, ši situacija keisis, o mes esam ir būsim to virsmo liudininkai. Taigi, susipažinkime su konkurse Lietuvos metų automobilis 2021 dalyvaujančiais elektromobiliais!

Lietuvos metų automobilis 2021 elektriniai dalyviai

Konkurse šiemet dalyvauja:

  • Mazda MX30
  • Honda e
  • Mini electric
  • Peugeot e-2008
  • Opel Corsa-e
  • Peugeot e-208
  • Mercedes EQC
  • Volkswagen ID3
  • Audi e-tron Sportback
  • Porsche Taycan 4S

Ne, abėcėlės eiliškumo nepamiršau, o dviejų Peugeot modelių specialiai nedėjau vieno šalia kito, nes juos išdėliojau pagal deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą (WLTP). O tai – vienas svarbiausių ir daugiausiai pirkėjams rūpinčių dalykų, mat kol kas su elektromobiliais dar neturime technologijų, leidžiančių apie tai negalvoti. Jei pridėčiau šį skaičių prie sąrašo, jis atrodytų taip:

  • 200 km – Mazda MX30
  • 220 km – Honda e
  • 234 km – Mini electric
  • 320 km – Peugeot e-2008
  • 330 km – Opel Corsa-e
  • 339 km – Peugeot e-208
  • 417 km – Mercedes EQC
  • 420 km – Volkswagen ID3
  • 446 km – Audi e-tron Sportback
  • 462 km – Porsche Taycan 4S

Kaip matote, dabar metų automobilio konkurso elektromobilių sąrašas įgauna prasmę. Beje, jie ne tik pretenduoja į metų automobilio titulą. Šiemet bus ir nauja, metų elektromobilio kategorija, nes tikrai yra iš ko ją rinkti, skirtingai nei pernai. Trumpai susipažinkime su dalyviais kiek artimiau.

Mazda MX 30

Pirmas Mazda elektromobilis, gimęs „iš reikalo“ – gamintojui verkiant reikia mažesnio visų gaminamų automobilių išmetamųjų dujų skaičiuko. Nori nenori, turi gaminti arba įkraunamus hibridus, arba elektromobilius. Taip, panašu, ilgokai stalčiuje pagulėjęs projektas buvo ištrauktas, o  pagal jį pagamintas automobilis pristatytas rinkai. Man šio sub-compact krosoverio neteko bandyti daugiau nei keliasdešimt kilometrų, tad kol kas tvirtos nuomonės apie jį neturiu ir negaliu daug apie Mazda MX30 jums papasakoti. Na, bet Ioniqmat testas tikrai planuose ir būtinai jį padarysiu. Pirmas įspūdis – ganėtinai ankštas ir nelabai ergonomiškai gerai išplanuotas, bet kokybiškas elektromobilis. Šiandienai gan mažos talpos baterija, neypatingai greitas “greitas įkrovimas” ir nuvažiuojamas atstumas praktiškai Mazda MX30 priskiria miesto elektromobiliams. Techninės detalės:

  • Baterijos talpa – 35 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 32 kWh
  • Variklis – vienas , 105 kW, 265 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 9 s
  • Varoma ašis – priekinė
  • DC CCS įkrovimas – max 50 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 16 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas 200 km (WLTP).

Honda e

Dar vienas japonų gamintojas ir dar vienas miesto elektromobilis. Taip pat – pirmasis gamintojo elektromobilis, kaip ir Mazda atveju. Vėlgi, atsiradęs dėl poreikio patenkinti emisijų skaičius arba mokėti baudas. Tiesa, skirtingai nuo Mazda, kuri MX30 praktiškai įterpė tarp CX3 ir CX5 modelių su labai panašiu dizainu, Honda padarė radikalų žingsnį. Pirma – parodė „galvas nurovusį“ koncepcinį Honda Urban Concept automobilį, nieko bendro neturintį su dabartine, pripažinkime, gan nuobodaus dizaino Honda modelių gama. Honda e – lyg šviežio vėjo gūsis užsistovėjusio vietoje gamintojo portfelyje. Beje, Honda kardinaliai elgėsi ne tik kurdami dizainą, bet ir dėliodami komponentus viduje. Taip – automobiliukas labai nedidelis ir niekada netaps šeimyniniu, bet smagumo dozę garantuoja bet kam. Ko vertas vien ekranų kiekis centrinėje konsolėje ir galimybė juose matyti … akvariumą bei maitinti jame plaukiojančias žuvytes… Ioniqmat testas su Honda e jau padarytas, tik laukia savo eilės eteryje, tad prie detalesnių palyginimų dar grįšiu ateityje, o trumpa pažintis su Honda e štai tokia:

  • Baterijos talpa – 35.5 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 28.5 kWh
  • Variklis – vienas, 113 kW, 315 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 8,3 s
  • Varoma ašis – galinė
  • DC CCS įkrovimas – max 50 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 13 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 220 km (WLTP).

Mini electric

Tas pats mini, tik elektrinis. Smagus vairuotojo automobilis, skirtas dviem piliečiams ir jų šuniui bei lagaminams. Daugiau salone žmonių praktiškai netilps. Visi viduriai pasiskolinti iš to paties koncerno gaminamo BMW i3s modelio, bet variklis, skirtingai nuo BMW, yra priekyje ir suka priekinius ratus. Mini electric – smagus, gan kokybiškai surinktas ir neblogai ergonomiškai išspręstas mažylis, siūlantis emociją, bet ne praktiškumą. Nedidelė baterija jį taip pat skiria į miesto automobilių kategoriją, bet galingas variklis prideda Mini prieskonių. Sakyčiau, vienas iš retesnių pavyzdžių, kai esamo modelio perdirbimas į elektrinį nesugadina džiaugsmo juo važiuojant. Tikri Mini fanai būtinai turėtų išbandyti šį modelį, o mano Ioniqmat testą galima rasti čia. Trumpa skaičių apžvalga:

  • Baterijos talpa – 32.6 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 28.9 kWh
  • Variklis – vienas, 135 kW, 270 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 7,3 s
  • Varoma ašis – priekinė
  • DC CCS įkrovimas – max 50 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 12.4 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 234 km (WLTP).

Peugeot e-2008

Didysis Peugeot 208 broliukas, siūlantis daug erdvės, komfortą viduje, puikų dizainą tiek išorėje ir viduje bei gan talpią bateriją ir tikrai greito įkrovimo galimybę. Rodos, viskas puiku, bet yra ir minusiukų – variklis šiam elektromobiliui kiek per silpnas, o multimedijos valdymas nėra labai intuityvus. Nėra Peugeot e-2008 ir taupumo čempionas, bet sąlyginai siūlo labai neblogą kompromisinį savybių rinkinį. Peugeot e-2008 esu išsamiai išbandęs, Ioniqmat testas taip pat jau yra aprašytas, tad belieka tik išvardinti technines charakteristikas:

  • Baterijos talpa – 50 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 45 kWh
  • Variklis – vienas, 100 kW, 260 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 8,5 s
  • Varoma ašis – priekinė
  • DC CCS įkrovimas – max 100 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 13.6 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 320 km (WLTP).

Opel Corsa-e

Prieš kelis metus Opel gamintojas buvo parduotas ir iš amerikiečių General Motors perėjo į prancūzų PSA (Peugeot ir Citroen) gamintojo rankas. Ką tai reiškia? Unifikavimą. Visi nauji Opel modeliai bus gaminami ant tų pačių platformų, kaip ir Peugeot ar Citroen. Gerai tai ar ne? Volkswagen and savo MQB platformos gamina praktiškai visus modelius nuo Polo iki didžiųjų SUV, o taip pat šią platformą naudoja ir Seat, Audi bei Škoda. Taigi, Opel gauna platformą, bet ją tobulina pagal savo supratimą ir skonį, tad naujoji Opel Corsa-e nelabai primins brolio dvynio – Peugeot e-208. Tai ir pliusas, ir minusas. Nėra ekstravagantiško dizaino, bet yra vokiškas praktiškumas. Šiuo automobiliuku važinėjau palyginus nedaug, testų taip pat dar nespėjau padaryti, tad savo nuomone ketinu pasidalinti ateityje. O techninės detalės štai tokios:

  • Baterijos talpa – 50 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 45 kWh
  • Variklis – vienas, 100 kW, 260 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 8,1 s
  • Varoma ašis – priekinė
  • DC CCS įkrovimas – max 100 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 13.6 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 330 km (WLTP).

Peugeot e-208

Dar vienas PSA koncerno elektromobilis, pagamintas ant tos pačios bazės kaip ir Opel Corsa-e ar Peugeot e-2008. Labai smagus, vikrus ir puikaus dizaino mažas automobilis. Nėra toks praktiškas kaip kitas prancūzas – Renault ZOE, bet siūlo pakankamai talpią bateriją ir neblogą nuvažiuojamą atstumą bei greitą „greitą“ įkrovimą. Dizainas vertas pagyrų, o man ypač tinka mėlyna bei geltona išorės spalvos su juodu stogu. Tiesa, nors ir važiuoja toli, šeimyniniu automobiliu bus sunkiai – gale ir bagažinėje vietos nedaug. Ioniqmat teste Peugeot e-208 taip pat jau buvo, tad detalius skaičius galite rasti ten, o trumpai, techniniai parametrai yra tokie:

  • Baterijos talpa – 50 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 45 kWh
  • Variklis – vienas, 100 kW, 260 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 8,1 s
  • Varoma ašis – priekinė
  • DC CCS įkrovimas – max 100 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 13.3 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 339 km (WLTP).

Mercedes EQC

Teoriškai, dauguma šį Mercedes modelį žino kaip pirmą koncerno elektromobilį, bet iš tikrųjų Mercedes gamino B250E su Tesla komponentais bei SLS AMG electric drive superautomobilį. Taigi, Mercedes elektromobiliuose nenaujokai. O, kita vertus, kaip sakoma – „mersas ir Afrikoj mersas“. Elektrinis „mersas“ turi visas tikto Mercedes atstovo savybes, plius dar yra ir elektrinis. Manau, tai – labai komfortiškas ir kokybiškas automobilis, bet pačiam važiuoti neteko, tad kol kas apsiribosiu trumpa suvestine:

  • Baterijos talpa – 85 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 80 kWh
  • Varikliai – du, 300 kW, 760 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 5,1 s
  • Varoma ašis – AWD
  • DC CCS įkrovimas – max 112 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 19.2 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 417 km (WLTP).

Volkswagen ID3

Trečias Volkswagen elektromobilis ir, pasak koncerno vadovų, trečias labai žymus evoliucijos laikotarpio pradininkas po „vabalo“ ir „golfo“. Ar pasitvirtins tokie teiginiai, parodys laikas. Pirmas įspūdis – geras, bet dar labai „žalias“ elektromobilis. Ir „žalias“ ne dėl ekologiškumo, o dėl funkcijų ir salono išbaigtumo. Rodos, kaip studentams, VW pritrūko paskutinės nakties, kad viską nuo pradžių iki galo padaryti „kvadratiš, pratiš, gut“. Praktiškumas yra, ekonomiškumas yra, dizainas … hm… yra, bet elektroninės sistemos, junglumas, papildytos realybės ekranas, elektronikos veikimo kokybė ir sparta rodo, kad tos nakties visgi pritrūko. Na ir salono medžiagos bei jų kokybė nesiekia netgi septintos kartos „suelektrinto“ Golf. Tikėkimės, tai – koncerno korekcijų planuose, nes bazė tobulinimui tikrai gera:

  • Baterijos talpa – 62 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 58 kWh
  • Variklis – vienas, 150 kW, 310 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 7,3 s
  • Varoma ašis – galinė
  • DC CCS įkrovimas – max 100 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 13.7 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 420 km (WLTP).

Audi e-tron Sportback

Man asmeniškai labai patiko Audi e-tron, tad e-tron Sportback, mano nuomone, taip pat puikus automobilis. Deja, ne toks puikus jis elektromobilis. Komforto, kokybės, galios ir baterijos talpos – per akis, bet efektyvumo bei aerodinamikos bėdų nepataiso nei vaizdo kameros vietoje šoninio vaizdo veidrodėlių. Tiesa, Sportback yra taupesnis ir jame jau yra „atrakinta“ daugiau panaudojamos baterijos talpos. Taip pat e-tron – įkrovimo greičio čempionas. Jis ne tik labai greitai įsikrauna, bet ir ilgiausiai išlaiko tą didelį įkrovimo greitį iš visų anksčiau paminėtų konkurentų. Taigi, jei neskaičiuosite elektros sąnaudų, džiaugsitės kiekvienu šiuo automobiliu nuvažiuotu kilometru. Jei pradėsite skaičiuoti… Greičiausiai tiesiog nesate šio modelio pirkėjų rate. Na, o jei visgi pirktumėte, Audi e-tron Sportback jums pasiūlys:

  • Baterijos talpa – 95 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 86,5 kWh
  • Varikliai – du, 300 kW, 664 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 5,7 s
  • Varoma ašis – AWD
  • DC CCS įkrovimas – max 150 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 19.4 kWh / 100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 446 km (WLTP).

Porsche Taycan 4S

Porsche Lietuva matyt nusprendė nešiurpinti žurnalistų metų automobilio konkurse su Taycan Turbo S ir pateikė konkursui Taycan 4S. Porsche hierarchijoje tai trečias modelis nuo viršaus, po Turbo S ir Turbo. Iš vienos pusės, net ir Taycan 4S yra pats brangiausias automobilis Lietuvos metų automobilio konkurso istorijoje. Iš kitos, mano asmenine nuomone, tai yra optimalus Taycan. Jei būčiau racionalus Porsche pirkėjas (keistas žodžių derinys), rinkčiausi būtent 4S, tik su talpesne baterija (4S Plus). Kodėl? Todėl kad tų turimų 2.x sekundės iki 100 km/h prireiks tik traukos lenktynėse, o gatvėje 4S ir taip visiems “kraus malkų“. Už Turbo S gali tekti sumokėti ir 50000 Eur daugiau – skirtumas, už kurį vaikams ar tėvams dar galima ir ID3 nupirkti. 4S yra daugiau nei pakankamas įrankis jūsų skrandžio turinio stūmimui į viršų ir tai yra puikiai valdomas automobilis, kaip ir priklauso Porsche. Man kol kas teko tik kelis km prasukti šiuo velniškai patraukliu “aparatu”, tad pateiksiu tik trumpą apžvalgą (Taycan 4S / Taycan 4S Plus):

  • Baterijos talpa – 79 / 93.4 kWh
  • Panaudojama baterijos talpa – 71 /83.7 kWh
  • Varikliai – du, 390 kW / 420 kW, 640 Nm / 650 Nm
  • Įsibėgėjimas iki 100 km/h – 4,0 s / 4,0 s
  • Varoma ašis – AWD
  • DC CCS įkrovimas – max 225 kW /262 kW
  • Vidutinės sąnaudos – 17.4 kWh/100 km / 18.1 kWh/100 km
  • Nuvažiuojamas atstumas – 407 km / 462 km (WLTP).  

Kas laimės metų elektromobilio titulą?

Kiekvienas mūsų, turbūt, turime savo favoritą ar favoritus. Lygiai taip pat marga yra metų automobilį renkanti komisija ir ji lygiai taip pat turi savo subjektyvius kriterijus, pagal kuriuos vertina konkurso dalyvius. Nereikėtų stebėtis, pamačius, jog vienas komisijos narys liaupsina modelį, kurį kitas narys „maišo su žemėmis“. Tiesiog, mes visi skirtingi ir mūsų poreikiai bei pomėgiai skirtingi. Būtent todėl mums sunku rasti tą vienintelį geriausią, kuris tikrai tiks kiekvienam. Būkime realistais – toks nei automobilis, nei elektromobilis neegzistuoja.

Kaip sau pasakiau aš pabandęs kelis prabangius elektromobilius – jei sudėtume Audi e-tron kokybę, Jaguar i Pace „sielą“ ir Tesla Model S technologijas, gautume tobulą elektromobilį. Bet toks jis būtų tik man, o ne visiems. Ir, deja, jis toks neegzistuoja. Būtent todėl tenka rinktis iš to, ką turime. O turime 10 įvairiausiam skoniui pritaikytų elektromobilių, tarp kurių kiekvienas mes rastume patį geriausią automobilį sau.

Tad, kaip manote – kas iš dešimtuko verčiausias Lietuvos Metų Elektromobilio titulo?

Previous articlePradėta BMW iX3 elektromobilio gamyba
Next articleUž naujas Tesla gamyklas moka … Fiat ir Honda

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here