Nissan Leaf 2013 vs 2012

Jei 2011 metų  ir 2012 metų modeliai skyrėsi minimaliai, Nissan Leaf 2013 metų modelis yra iš esmės atnaujintas, lyginant su prieš tai buvusiu. Kai kurie šaltiniai tai netgi vadina tiesiog – nauju modeliu, mat pokyčiai tikrai nemaži.

Beje, nors viduje pakeista daug kas, išorėje tų pokyčių nesimato. Galbūt todėl daug kas galvos, jos nėra jokių skirtumų tarp 2011 – 2012 bei 2013 Nissan Leaf elektromobilių. Bet jie bus neteisūs.

Pirmas pasikeitimas – gamybos vieta. Visi 2011 – 2012 metų Nissan Leaf buvo pagaminti Japonijoje, o nuo 2013 metų gamyba vykdoma JAV, Didžiojoje Britanijoje ir Japonijoje.

Naujas įrangos paketas + pasikeitimai

Antrasis skirtumas – 2013 metais Nissan Leaf galima rinktis iš trijų įrangos paketų – S, SV ir SL. Jei SV ir SL turėjome ir anksčiau, S yra naujiena, kurios tikslas – startinės elektromobilio kainos sumažinimas.

Nissan Leaf 2013 S

2013 metų Nissan Leaf su S įrangos paketu kainavo 28800 dolerius.

Nissan Leaf 2013 S Radio Nissan Leaf 2013 S wheel

S įrangos paketą gan lengva atpažinti. Jis:

  • turi skardinius ratlankius su plastikiniais gaubtais
  • neturi navigacijos sistemos

S įrangos paketas galėjo būti papildytas “įkrovimo paketu” (charge package), kuris papildomai turėjo:

  • 6,6 kW įkroviklį (standartinis – 3,6 kW), leidžiantį elektromobilį įkrauti sparčiau
  • greito įkrovimo lizdą – renkantis Nissan Leaf 2013 S bei SV reikia nepamiršti, kad jie gali neturėti greito įkrovimo lizdo, tad būtų tik miesto automobiliai
  • galinio vaizdo kamerą

Beje, Nissan Leaf S komplektacijos bagažinės rankenoje matote kamerą – tikėtina kad yra ir galingesnis įkroviklis bei greito įkrovimo jungtis, mat šios opcijos buvo perkamos tik kartu.

 

Nissan Leaf 2013 SV

SV komplektacija pasikeitė nedaug, o pagrindinis pasikeitimas – salono spalva nebūtinai turėjo būti balta! Štai ką mums siūlė 2013 metų modelio brošiūra – trys tamsūs ir vos vienas likęs šviesus variantas:

Nissan Leaf 2013 interior

SV komplektacija galėjo būti papildoma dviem paketais:

  • LED žibintų ir įkrovimo paketu
  • Premium paketu

Led žibintų ir įkrovimo paketas SV komplektaciją papildydavo:

  • LED priekiniais žibintais
  • automatiniu žibintų išjungimu / įjungimu
  • greito įkrovimo jungtimi (taip, netgi SV galėjo būti komplektuojama be jo)
  • rūko žibintais priekyje (JAV galinio rūko žibinto nebūna)

Premium paketą sudarė:

  • BOSE audio aparatūra
  • “Around View” sistema iš 4 vaizdo kamerų sudedanti bendrą automobilio vaizdą ekrane

Nissan Leaf 2013 SL

Nissan Leaf 2013 SL wheel Nissan Leaf 2013 Leather Seats

SL įrangos pakete standartu tapo juodos spalvos odinės sėdynės bei naujo dizaino 17″ lieto lydinio ratlankiai. Žinoma, išskirtiniu bruožu liko ir saulės baterija ant galinio spoilerio.

SL komplektacija, skirtingai nuo 2011 / 2012 metų neturėjo galinio vaizdo kameros. Ji galėjo būti diegiama tik perkant “Premium” paketą (minėtą prie SV įrangos paketo). Taigi, jei matote, kad Nissan Leaf 2013 SL bagažinėje neturi BOSE aparatūros – nebus ir vaizdo kamerų (ir atvirkščiai). Kadangi “Premium” paketas buvo gan brangus ir jau taip nepigų SL automobilį paversdavo dar brangesniu, nemaža dalis 2013 metų Nissan Leaf SL neturi galinio vaizdo kameros. Kuriozas, bet S komplektacijos automobiliuose dažniausiai kamera yra.

Aš pirkau būtent 2013 metų Nissan Leaf SL be BOSE ir vaizdo kamerų, tad prisiskaitęs krūvą informacijos nusipirkau ir instaliavau galinio vaizdo kamerą pats. Apie tai kada nors parašysiu šio blogo puslapiuose.

Vairas

2011 Nissan Leaf WheelNissan Leaf 2013 wheel

2013 metų modelio vairas pasipildė Eco mygtuku, kuris sumažina akseleratoriaus pedalo jautrumą, taip šiek tiek padidindamas nuvažiuojamą atstumą.

Nors Nissan Leaf brošiūrose neteko sutikti, bet kai kurie Lietuvoje parduodamų Nissan Leaf S komplektacijos automobiliai neturi kruizo kontrolės. Jos mygtukų vietoje dešinėje yra tiesiog tuščia. Jei jums ši funkcija svarbi – atkreipkite dėmesį į vairą.

Variklis

Nors variklio techniniai parametrai liko nepakitę – 80 KW, bet vaizdas po kapotu nuo 2011-2012 modelio skiriasi gan stipriai:

2011 Nissan Leaf Engine Nissan Leaf 2013 engine

 


Baterija

Nors baterijos talpa liko tokia pati – 24 kwh, pasikeitė jos cheminė sudėtis. Kai kurios 2011-2012 metų Nissan Leaf modelio baterijos kentėdavo nuo didelio karščio ar rimto šaltuko, tad nuo 2013 metų ši problema pasidarė nebe tokia opi.

Bagažinės erdvė

Po variklio dangčiu persikėlė sumažėjęs ir palengvėjęs 3,6 / 6,6 kW įkroviklis, tad pasikeitė ne tik variklio vaizdas, bet ir atsirado daugiau erdvės bagažinėje:

2011 Nissan Leaf Trunk2 Nissan Leaf 2013 trunk no Bose

Stabdžiai ir naujas važiavimo režimas

2013 metų Nissan Leaf turi gerokai efektyvesnius energiją regeneruojančius stabdžius, tad važinėjant mieste ir daug stabdant, labiau ilgėja nuvažiuojamas atstumas.

Nissan Leaf 2013 B mode selector

Dar viena naujovė – šalia visoms automatinėms pavarų dėžėms būdingo D (Drive) pasirinkimo, turime ir naują – B (Brake). Įjungus šį režimą, atleidus akseleratorių daug agresyviau stabdomas automobilis ir taip sugeneruojama gerokai daugiau energijos, papildančios bateriją.

Informacijos pateikimas

Kaip rašo Nissan – jie išgirdo vairuotojus ir padarė informacinio ekrano (spidometro) papildymą – nuo 2013 metų Nissan Leaf galima matyti baterijos įkrovimo lygį ne tik padalomis, kurių yra 12, bet ir procentais.

Ne toks ženklus patobulinimas – bet vis tiek malonu. Ypač, jei tikrai šis papildymas atsirado vartotojų pageidavimu.

Kiti pakeitimai, dėl kurių nuo 2013 metų padidėjo nuvažiuojamas atstumas

  • 2011-2012 metų modelis naudojo gana neefektyvų šildymo sprendimą, tad šalto klimato šalyse nuvažiuojamas atstumas įjungus šildymą krisdavo drastiškai. 2013 metų modelyje šis sprendimas pakeistas šilumos siurbliu (heat pump).
    2012 metais testuodami Nissan Leaf suomių žurnalistai su pilna įkrova prie -15 laipsnių temperatūros sugebėjo nuvažiuoti vos 59 km. Tikėtina, kad jei būtų testavę 2013 metų Nissan Leaf, pastarasis pasirodytų gerokai geriau.
    Lietuvos žiemomis jau važinėjusio 2011 Nissan Leaf savininko teigimu, žiemą jis nuvažiuodavo iki 75 km su pilna įkrova
  • 2013 metų modelis turi ir sumažintą pasipriešinimo orui koeficientą. Nors vizualiai to nesimato, analizė vėjo tunelyje leido šį rodiklį pagerinti vos minimaliais pakeitimais
  • Na ir dėl įvairių patobulinimų, naujų medžiagų ir kitų pokyčių 2013 metų Nissan Leaf yra 77 kg lengvesnis už 2011-2012 metų pirmtaką.

Nuvažiuojamas atstumas

Visi pakeitimai ir patobulinimai padidino ne tik šaltu oru, bet ir įprastomis sąlygomis nuvažiuojamą atstumą:

  • 121 km pagal EPA vertinimo sistemą (buvo 117 km)
  • 200 km pagal NEDC vertinimo sistemą (buvo 175 km)

Spalvos

Buvusią 5 kėbulo spalvų paletę (žydra, raudona, perlo balta, sidabrinė ir juoda) papildė dar dvi:

Nissan Leaf 2013 colors

  • paprasta balta (Glacier White)
  • “šlapio asfalto” (Metallic Slate)

Apibendrinimas

Visiems, kantriai perskaičiusiems iki šios vietos – dovanėlė – 2013 metų modelio atnaujinimai sutrumpintai:

  • atsirado nauja S komplektacija (pigiausia, be lietų ratų ir navigacijos)
  • sumažėjo kainos
  • vienintelę standartinę šviesią salono spalvą pakeitė pasirinkimas iš trijų tamsių ir vos vienos šviesios
  • SL komplektacija gavo 17″ naujo dizaino lietus ratus ir odinį saloną
  • Atsirado “Premium paketas” SV / SL komplektacijoms su “Around View” 4 vaizdo kamerų sistema bei BOSE garso sistema
  • pasikeitė variklio vaizdas
  • įkroviklis patobulėjo nuo 3,6 iki 6,6 kW, sumažėjo ir persikėlė iš bagažinės į variklio skyrių
  • baterijos galingumas liko toks pats, bet pasikeitė cheminė sudėtis, mažiau bijanti karščių ir šalčių
  • neefektyvų salono šildytuvą pakeitė šilumos siurblys
  • padidėjo bagažinės talpa
  • ant vairo atsirado Eco mygtukas
  • kai kurios S komplektacijos neturi kruizo kontrolės sistemos (nėra mygtukų vairo dešinėje)
  • atsirado nauji, efektyvesni regeneruojantys stabdžiai
  • šalia D (Drive) atsirado B (Brake) režimas su agresyvesne energijos regeneracija atleidus akseleratoriaus pedalą
  • sumažėjo svoris ir pasipriešinimo orui koeficientas
  • padidėjo nuvažiuojamas atstumas
  • spidometre atsirado baterijos įkrovos vaizdas procentais, o ne tik padalomis.

Na, o 2014 metų modelį apžvelgsiu sekančiame straipsnelyje.

5 mintys apie „Nissan Leaf 2013 vs 2012“

  1. Sveiki turiu klausimą, kaip saulės baterija veikia važiavimą? ar tai pakrauna bateriją važiuojant? kokie pliusai? minusai?

  2. Kadangi 12V akumuliatorius kraunamas is pagrindines baterijos tai papildomas 12V baterijos krovimas turi tiesiogine itaka nuvaziuojamam atstumui. Reiketu atsakyti taip kad tokio dydzio saules baterija kuri generuoja 20Wh yra niekinis galingumas kuris reikalingas vaziavimui. Teoriskai 100km atstumui per 1h prisideda 100m.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *