Kokį elektromobilį pirktiŠtai ir ilgai laukta, paskutinė – penktoji straipsnių serijos dalis apie tai, kokį elektromobilį pirkti 2017 metais. Atostogos šiek tiek sujaukė įprastą straipsnelių rašymo planą, tad šį dalis jus pasitinka „po metų” nuo ketvirtosios. Šioje dalyje – trys netokie populiarūs modeliai, bet 2 iš jų verti jūsų dėmesio. Atsakymą į klausimą, kodėl tik 2, o ne trys, rasite straipsnelyje.

Jei skaitėte ankstesnes dalis, pamenate, jog pirmoje rašiau apie daugeliui pirkėjų sunkiai „įkandamus”, bet labai patrauklius tiek techniškai, tiek ir išoriškai Tesla Model S bei Model X. Antroje dalyje pradėjau apžvelgti labiau įperkamus modelius – Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e, kurio prekyba JAV jau prasidėjo, o Europoje ji prasidės šiemet, o taip pat VW e-Golf, Hyundai Ioniq bei Ford Focus Electric.

fiat-500-hecbekas-2014-elektraTrečia dalis buvo skirta BMW i3, populiariausiam pasaulio elektromobiliui Nissan Leaf ir populiariausiam Europos elektromobiliui, kurio Lietuvos keliuose nematyti – Renault Zoe.

Na, o ketvirta dalis – mažiau populiariems, dėl kokių nors savybių mažai kam „limpantiems” arba seniai neatnaujintiems  Smart ed, Kia Soul EV, Mitsubishi i-MiEV / Citroen C-Zero / Peugeot Ion bei Fiat 500e.

Volkswagen e-Up!

VW e-Up!Volkswagen e-Up! yra gerokai mažesnis ir pigesnis už kitą VW koncerno elektromobilį – e-Golf. VW up galima įsigyti nuo 26.5 tūkst. eurų. EPA metodika nuvažiuojamo atstumo skaičių nėra, mat šis mažylis Amerikos rinkoje neparduodamas. NEDC metodika matuojamas įveikiamas atstumas siekia 160 km. Senesnės kartos Nissan  Leaf pagal šią metodiką buvo vertinamas 200 km, kai EPA – vos 135 km.

Realus e-Up! nuvažiuojamas atstumas yra iki 100 km, mat nors baterija ir nėra didelė – 18,7 kWh, automobilis nedidukas ir gan lengvas. Variklis, kita vertus – nėra toks „silpnas” – 60 kW. Turint omenyje elektromobilio pagreitį startuojant iš vietos, tai – nedidelė raketėlė 🙂

VW e-Up buvo pristatytas 2013 metų pabaigoje ir tais metais buvo parduota 1465 automobiliai. 2014 metais parduota apie 6000 VW e-Up elektromobilių, o vėlesnių metų skaičių nepavyko rasti.

Renault Fluence Z.E.

Renault_Fluence_Z.E.Dar vienas Renault-Nissan koncerno elektromobilis, kuriam buvo nelemta tapti populiariu – Renault Fluence Z.E. (zero emission). Iš vienos pusės keista – juk tai – didesnis už Nissan Leaf automobilis su gana turtingom komplektacijom. Deja, koją kišo tiek jo dizainas, tiek ir techniniai sprendimai. O ir patikimumas neblizgėjo.

Gamybą pradėję 2011 metais, 2014 metais ją baigė. Tiesa, tai galioja tik Europai tiektiems elektromobiliams, kurie buvo gaminami Turkijoje. Korėjoje, kur Renault turi bendrą įmonę su Samsung gamyba prasidėjo 2013 metais ir automobilis ten vis dar gaminamas.

Didžiausia šio elektromobilio bėda – keičiama baterija, kuri, rodos buvo labai puikus sprendimas. Vietoj to, kad ilgesnės kelionės metu gaištum laiką baterijos įkrovimui, atvažiuoji į „servisiuką”, kur tau per kelias minutes išsekusią bateriją pakeičia įkrauta. Pramankštini kojas – ir vėl į kelią.

Tokį pat sprendimą siūlo ir Tesla, bet Renault šioje srityje pasisekė ne taip labai. Bėda tame, kad dėl nedidelių elektromobilių pardavimų bankrutavo jas keitusi įmonė „Better Place”, turėjusi baterijų keityklų tinklą Izraelyje ir Danijoje. Su savimi ji „nusinešė” į „amžinuosius medžioklės plotus” ir patį automobilį. Dar viena problema, įkalusi paskutinį vinį į Fluence karstą – staigus baterijos degradavimas (talpos sumažėjimas), prasidėjęs 2014 metais.

Fluence Z.E. parduota labai nedaug – vos 4 tūkstančiai. Sedanas turėjo 22 kWh bateriją, užimančią neprotingai daug vietos bagažinėje, 70 kW (94 arklio galių) variklį ir, kaip bebūtų keista, neturėjo greito įkrovimo galimybės.

Mercedes Benz B 250E

Mercedes Benz B250eTai labai keistas elektromobilis, nes apie jį net Wikipedia turi vos vieną pastraipą informacijos. Tai – pakankamai erdvus, kokybiškas Mercedes produktas, pagamintas naudojant esamo modelio platformą. Tam, kad sutalpinti bateriją, teko kiek pakelti galines sėdynes, bet, pasak bandytojų, tai didelės įtakos komfortui salone neturėjo.

Įdomus faktas – visas elektrinis sprendimas šiame automobilyje yra pagamintas Tesla kompanijoje, kurioje dar visai neseniai Daimler koncernas valdė 4% akcijų. Dar viena įdomybė – variklis turi kelis režimus ir priklausomai nuo jų siūlo 83, 132 arba netgi 179 arklio galias.

Baterija šiame elektromobilyje – 28 kWh, o JAV rinkoje jis kainuoja nuo 39900 USD. Kai kuriuose šaltiniuose nurodomas EPA deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas – 104 mylios arba 166 km. Kituose – vos 84 mylios arba 135 km. Teisybės rasti nepavyko 🙂

2017 ir ateinantys metai

Štai ir baigėsi informacija apie šiuo metu parduodamus elektromobilius. 2017 metų gale mūsų laukia Tesla Model 3, bet jam garbingai skirsiu atskirą įrašą. Be to, dar neaišku, ar jis taps 2017, ar jau 2018 metų pirkėjų džiaugsmu.

Na, o po visų 2017 metų modelių planuoju pažvelgti į netolimą ateitį ir tai, kaip įvairūs gamintojai jai ruošiasi (arba ne). Panašu, kad mūsų laukia keli labai įdomūs metai su vis didėjančia elektromobilių pasiūla ir vis daugiau gamintojų, neriančių į elektromobilių gamybą. 2017 metų CES bei NAIAS pažėrė visą krūvą naujovių, kurias irgi aprašysiu. Taigi – laukite naujų straipsnelių, kurie, tikėkimės, bus jau greitai 🙂

Previous articleElektromobilis vs dyzelis (2016 Gruodis)
Next articleŽieminė elektromobilio kelionė Kaunas – Vilnius – Kaunas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here