Tesla Model 3SEX. Tai baigiamojo straipsnio apie 2017 metų elektromobilius pirmoji dalis. Ir tai – visai ne tai, ką jūs pagalvojote 🙂 Tai – Tesla gaminamų ir ketinamų gaminti elektromobilių pirmosios raidės. Su Model S ir Model X kaip ir aišku, o kas gi tas E? Pasirodo, Tesla Model 3 buvo kuriamas kodiniu pavadinimu Bluestar, o į rinką buvo planuojamas paleisti su Model E vardu. Sudėjus visus tris būtų išėję SEX.

Deja, vienas nemažas automobilių gamintojas paprieštaravo, tad Model E mes žinome ir žinosime kaip Model 3. Tiesa, Model 3 rašosi su simboliu, labai panašiu į stilizuotą E raidę – Model ≡. Taigi, jei visus tris modelių pavadinimus sudėsime į vieną vietą, vis tiek gausime S3X. Beje, Tesla Model 3 buvo Tesla kompanijos planuose nuo pat pradžių. Apie planą norėčiau papasakoti šiek tiek daugiau, nes tikrai ne visi jį žino.

Tesla planas – pirma dalis

Taigi pirmas Tesla plano žingsnis buvo toks – iš pradžių kuriamas brangus ir išskirtinis elektromobilis mėgėjams. Tokiu elektromobiliu tapo Tesla Roadster, kuris buvo gaminamas 2008-2012 metais, panaudojant Lotus Elise / Lotus Exige automobilio bazę. Roadster tikrai nedarė gėdos palyginimuose su elektromobiliais, kurių tuo metu buvo vienetai ir kurie labiau buvo artimi golfo laukų automobiliukams, mat viena įkrova galėjo nuvažiuoti net 393 km! Įspūdinga?

Elektrinis Tesla Roadster buvo varomas galine ašimi, turėjo 53 kWh bateriją bei 185KW (248 arklio galių) variklį, o 100 km greitį pasiekdavo per 3.9 sekundės. Tokie skaičiai lengvai leido Roadster lygiuotis į super automobilius, o nemaža kaina – 110000 USD arba 84000 Eur, leido uždirbti ir finansuoti kitų, pigesnių modelių vystymą. Tesla per 4 metus pardavė apie 2500 Roadster elektromobilių.

Tesla planas – antra dalis

Antrasis Tesla plano žingsnis – pigesnis ir masiškesnis automobilis. Tokius turime net du ir jie mums visiems puikiai pažįstami – tai Model S ir Model X. Po teisybei, nėra jie tokie pigūs – kaina prasideda labai panašiam kainų rėžyje, kaip ir Roadster, o baigiasi – gerokai aukštesniame lygyje.

Žinoma, Roadster yra ne kasdieninis automobilis mėgėjams, o Model S bei Model X tinka važinėti kasdien. Galimybė vežti net 7 keleivius, talpi bagažinė, 17″ monitorius vietoj prietaisų rankenėlių buvo išskirtinis dalykas, kuris patiko vartotojams. Puikus dizainas, geras nuvažiuojamas atstumas ir nemokamas krovimas, kartu su visomis valstybės teikiamomis lengvatomis ir dotacijomis Model S padarė labai geidžiamu automobiliu. Skaičiai kalba patys už save – Model S pardavimai jau viršijo 100000 vienetų.

Tesla planas – trečia dalis

Tesla finansiniai rezultatai, neskaitant paskutinio 2016 metų ketvirčio – „minuse”, bet realiai, Model S ir Model X vis tiek yra nepigūs elektromobiliai, kurie finansuoja trečią Tesla plano dalį – masinio elektromobilio kūrimo procesą. Na, o šis elektromobilis, kaip jau turbūt supratote – Tesla Model 3. Taigi, visi tie, kas šiuo metu važinėja Model S ar Model X elektromobiliais, yra vienaip ar kitaip prisidėję prie Model 3 kūrimo. Už tai Tesla netgi duos „bonusą”, bet apie tai – kiek vėliau.

Kai Tesla pristatė Model 3, kalbos apie jį jau sklandė visame internete. Model 3 laukimas buvo panašus į Apple naujų iPhone telefonų laukimo psichozę. Tiesa, tam, kad pirmam gauti naują iPhone, reikia palapinėje miegoti prie Apple Store durų. Na, o tam, kad užsisakyti geidžiamiausiu elektromobiliu vadinamą Model 3 užteko gulėti ant sofos ir turėti 1000 USD sąskaitoje.

400+ tūkstančių rezervacijų

Per pirmą savaitę Tesla gavo 325000 rezervacijų – žmonių, kurie užsinorėjo Tesla 3. Šie žmonės net nematę realaus Tesla Model 3 elektromobilio (mat jo gamyba pradedama tik šiemet), sumokėjo 1000 USD užstatą ir taip „atsistojo į eilę” gauti šį elektromobilį. Ne šiaip gauti – gauti galimybę nusipirkti. Beveik, kaip geros dešros sovietinės ekonomikos parduotuvėse 🙂

Iki šios dienos rezervacijų yra daugiau nei 400 tūkstančių, taigi, Tesla surinko nemenką Model 3 vystymui reikalingą pinigų gabalą – 400 mln USD vien iš šio avanso. Tiesa, avansas yra grąžinamas, tad kiekvienas jį sumokėjęs jaučiasi saugus. Prireikus, tą 1000 dolerių, sumokėtą užplūdus emocijom, galima susigrąžinti. Tokių susigrąžinimų irgi yra, bet palyginus su visų užsakymų skaičiumi tai – lašas jūroje.

Deficitas

Tai – žodis, kuris buvo labai dažnai girdimas prieš 25+ metus, o dabar yra praktiškai išnykęs. Na, neskaičiuojant iPhone pirmą prekybos dieną. Na, ir Tesla Model 3. Taigi, tam, kad nevyktų spekuliacija rezervacijomis, kiekvienas klientas galėjo užsisakyti ne daugiau nei 2 vnt Tesla Model 3.  Kitaip tariant, net jei norėtumėte savo plačią giminę ar vieną kitą mylimą moterį aprūpinti Model 3, jums nepavyks. Na, nebent gerai mokate sukti reikalus per žmonas, turtingas mylimų moterų mamas ir pan…

Model 3 pirmumo eilė

Taip, kaip ir prieš daug metų, labiau nusipelnę deficito gaudavo pirmi. Ir talonus deficitams gaudavo dažniau. Su Tesla 3 yra labai panašiai. 400000 užsakymų Tesla teigia galinti išpildyti per 2017-2018 metus. Čia jei viskas veikia, išplėstos gamyklos dirba be perstojo ir nieko netrūksta. Analitikai prognozuoja, kad visgi tai yra labai optimistinis planas, bet – pagyvensim, pažiūrėsim.

2017 metais planuojama pagaminti pirmus 100000 vnt Tesla Model 3. Pažiūrėkime, kas gi tie laimingieji, kurie „po blato” gaus Tesla Model 3 pirmieji:

  • pirmus 10000 vienetų galės įsigyti Tesla bei kitos E. Musko valdomos kompanijos – Space X darbuotojai
  • kai darbuotojai jau puikuosis savo naujaisiais Model 3, ateis eilė už jų kūrimą sumokėjusiems – Tesla Model S, Model X bei Roaster savininkams
  • svarbiausios Tesla Model 3 rinkos, pasak vadovo – JAV ir Kinija. Jei pasitikrinę suprantate, kad gyvenate ne ten – eilė iki jūsų ateis šiek tiek vėliau
  • Net ir JAV, vieni gyventojai turės pranašumą prieš kitus – pirmi Model 3 gaus Kalifornijos gyventojai JAV vakaruose, o po to pardavimų karavanas judės link rytinės pakrantės.

Taigi, kada mes gausime Model 3?

Tikėtina, kad Europoje pagrindinė Tesla Model 3 rinka bus Norvegija, kur kelis mėnesius netgi brangusis Tesla Model S buvo perkamiausias mėnesio automobilis. Kadangi mes esame ne Tesla dabuotojai, negyvename Kalifornijoje, arba bent jau JAV, retas kuris mūsų vairuoja Model S ar Model X ir dar neesame Norvegai… Na, išvadas galite pasidaryti patys – Tesla Model 3 Lietuvos keliuose, greičiausiai, matysime tik 2018 metų pabaigoje, jei ne 2019 metais.

Štai kodėl šio elektromobilio netraukiau į ankstesnius straipsnius apie elektromobilius, kuriuos galėsime (arba jau galime) nusipirkti 2017 metais. Realiai Tesla Model 3 mums – 2018, arba 2019 metų elektromobilis, mat iki to visa gamyba bus tik išankstinių rezervacijų vykdymas.

Kad šis straipsnis nebūtų pernelyg ilgas, o jums neatsibostų skaityti, Model 3 ir tos informacijos, kurią turime dabar apžvalga – antroje dalyje.

Previous articleNissan Leaf konkurentai 2017 metais
Next articleNissan Leaf elektromobilio 100 km kaina (sausis)

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here