Po ilgos vasaros pertraukos – dar vienas Ioniqmat testas jūsų dėmesiui. Priminsiu, kad Ioniqmat testo metu lyginu savo Hyundai Ioniq electric elektromobilį su kitais elektromobiliais (tiek senesniais, tiek ir ką tik pasirodžiusiais). Testo metu visada važiuoju tuo pačiu maršrutu – Kaunas-Alytus-Kaunas su abiem elektromobiliais. Testo metu stebiu sąnaudas važiuojant į priekį bei atgal, jas lyginu su Hyundai Ioniq electric rezultatu, o taip pat po testo abu elektromobilius pilnai įkraunu bei palyginu elektros energijos kiekį įkrovimui su deklaruojamomis elektromobilio sąnaudomis kelionėje.

Dešimtasis Ioniqmat testas vyko tarp Hyundai Ioniq electric bei naujojo Peugeot e-208, o antrąjį dešimtuką taip pat pradeda Peugeot, tik šį kartą – didesnysis e-208 „broliukas“ – e-2008. Tai – didesnis bei talpesnis automobilis, patenkantis į labai populiarų šiuo metu SUV/ krosoverių segmentą. E-2008 “viduriai” – identiški e-208 – ta pati baterija (50 kWh bendros, 45 kWh panaudojamos talpos) bei toks pats variklis (100 kW / 136 AG). Kadangi pats automobilis didesnis, o priekinės dalies dizainas sąlygoja, kad aptakumas taip pat prastesnis nei e-208, e-2008 nuvažiuoja mažiau kilometrų, nei mažasis “broliukas”. Tiesa, WLTP testo skaičiai skiriasi nežymiai – 340 km (e-208) ir 320 km (e-2008).

Pažintis su konkurentu

Peugeot e-2008 – tikrai lauktas Peugeot elektromobilis, tiksiantis gerokai didesniam pirkėjų ratui, nei mažesnysis e-208. Nors tai ir kompaktiškas SUV/ krosoveris, bet tai visgi SUV/ krosoveris! Automatiškai, jame rasite daugiau vietos tiek ant priekinių, tiek ant galinių sėdynių, tiek ir bagažinėje. Taigi, e-2008 gali būti pilnavertis šeimos automobilis, skirtingai nuo ypač kompaktiško e-208, kur komfortiškai jausis tik du keleiviai priekyje.

Žinoma, didesnis automobilis ir kainuoja daugiau, bet mano asmenine nuomone, jis siūlo pakankamai gerą dydžio bei techninių savybių derinį už pakankamai gerą (tarp elektromobilių) kainą. Tiesa, palyginus su benzininiu ir dyzeliniu e-2008, elektrinė versija kainuoja „kosmosą“ – dvigubai brangiau, nei pigiausias benzininis variantas (32000 eurų kainuoja elektrinis, o benzininis – 16000 eurų). APVA parama naujo elektromobilio pirkėjams šiuo metu – 4000 eurų bet net ir su parama kainos skirtumas yra tikrai didelis. Reikia labai norėti naujo elektromobilio, kad pro pirštus pažiūrėti į kainos skirtumą. Kita vertus, artimiausiu metu pasirodys daug naujų elektromobilių modelių, tad ir kainos turėtų pradėti leistis.

Peugeot e-2008 nė iš tolo nesukėlė tokio ažiotažo, kokį aplink save paskleidė Volkswagen ID3 elektromobilis, bet mano asmeninė nuomonė – tai gerokai išbaigtesnis automobilis, nei ID3. Taip, ID3 yra erdvesnis elektromobilis (ypač sėdintiems gale), turintis talpesnę bateriją ir pagamintas ant būtent elektromobiliui skirtos naujos VW koncerno platformos, bet jei ID3 yra geresnis elektromobilis, tai e-2008 tikrai yra geresnis automobilis. Visos medžiagos e-2008 salone yra malonios liesti, be išimties visi mygtukai kokybiški (dėl jų dizaino nuomonės gali skirtis), sėdynės yra komfortiškos, o garso izoliacija šiam segmentui tikrai pagirtina.

Ne tokie geri dalykai – jei e-208 100 kW variklio pakanka (juk tai mažas miesto elektromobilis), tai e-2008 dydis ir svoris juntamai norėtų turėti daugiau galios po kapotu. Taip, po kapotu, mat varoma ašis – priekinė, o varianto su 4 varomais ratais net nesiūloma. Nuvylė ir linijų palaikymo sistema bei aklos zonos stebėjimo sistema – pirmoji dažniau važiuoja kaip apgirtęs vairuotojas, o antroji veikia nevisada. Jei lyginti su Hyundai Ioniq electric – tiek juostų palaikymo, tiek aklos zonos stebėjimo sistemos veikia patikimiau ir kokybiškiau. Tiesa, abiems iki Teslos, „kaip iki mėnulio“.

Peugeot silpnoji vieta – gan paini multimedijos sistema, kuri nėra nei labai sparti, nei labai aiški. Šiek tiek pasinaudojus priprasti galima, bet intuityviu funkcijų išdėstymo pavadinti negaliu. Kaip ir trijų pirštų kombinacija, grąžinanti jus į pradinį meniu, apie kurią žinojau tik dėl to, kad jau prieš testą buvau susipažinęs su ne vienu video apie Peugeot elektromobilius. Labai tikiuosi, kad Peugeot savo kūrinius atnaujins ir multimedijos sistema tik gerės. Kaip ir Volkswagen ID3, kurio elektroniniai komponentai yra labai “žali“, o dalis funkcijų netgi yra išjungtos.

Startas – Kaunas

Kaip visada, pildau abiejų elektromobilių baterijas iki 100% ir judu į kelią. Lauke nešilta, tad jungiu šildymą ir nustatau 21.5 laipsnio. Peugeot e-2008 ekrane šviečia žadami 302 kilometrai nuvažiuojamo atstumo. Ar tai optimistinė, ar pesimistinė prognozė, patikrinsime grįžę po testo. Beje, Peugeot baterijos likučio procentais nerodo, bet yra „nulaužimas“ – norint pamatyti likutį procentais, reikia įjungti įkrovimo laidą. Kito laido galo net nebūtina niekur jungti – užtenka tik pajungti laidą prie elektromobilio ir ekrane pasirodo įkrovimo procentai. Tokį „hack‘ą“ naudosiu pusiaukelėje bei finiše.

Hyundai Ioniq electric paprastai važinėja žmona. Važinėja ji taupiai, tad visada, po jos važinėjimo, Ioniq electric prognozė būna gan optimistinė. Šiandien ekrane matosi 233 km. Dažniausiai Ioniq kilometrų prognozė daugmaž atitinka faktą, bet ji tikrai nežino, jog šiandien važiuoju su šildymu ir sąnaudos bus kiek didesnės, nei paprastai. Kiek skirtis optimizmas ir realizmas – pažiūrėsim po 115 km, grįžus.

Pusiaukelė – Alytus

Peugeot e-2008 – pirmas ir labai “šviežias“ elektromobilis, tad man tenka garbė pamatyti pirmą 4 skaitmenų kilometrų skaičių (1000 km) po 8 km nuo starto. Esu antras šio elektromobilio bandytojas, tad baterija tikrai yra puikios būklės, mačiusi vos porą įkrovimo sesijų. Hyundai Ioniq electric jau 4 metai bei su juo nuvažiuoti 56000 km, tad baterija jau turi “patirties”. Gal tai tik į gera?

Alytuje LIDL kieme traukiu įkrovimo laidą tam, kad pamatyčiau, kiek gi procentų Peugeot e-2008 baterijos talpos liko. Į mane kreivai pažiūri keli praeiviai – matyt prisiminė anekdotą apie čiukčę, kuris buvo nekvailas ir nusipirko rozetę tam, kad veiktų elektros prietaisai. Tiesa, elektros pas čiukče nebuvo, tad ir rozetė iš tiesų neveikė. Kaip ten bebūtų, laido įkišimo triukas suveikė puikiai ir ekrane pasirodė 77% bei 208 km likutis. Taigi, nuvažiavus 56 km „netekome“ 94 prognozuotų kilometrų.

Panašu, kad Peugeot e-2008 prognozuotojas yra pernelyg didelis optimistas, kaip beje ir daugelio kitų elektromobilių. Vidutinis kelionės greitis – 70 km/h, o vidutinės sąnaudos – 19.7 kWh/100 km. Sakyčiau, nemažai. Pagal tai, jog turime 45 kWh panaudojamos baterijos talpos, o naudojame beveik 20 kWh/100 km, tikėtinas nuvažiuojamas atstumas tokiu lengvo užmiesčio režimu – 225 km. Matematika gi sako, kad išnaudoję 23% nuvažiavome 56 km, tad 100% mums leistų įveikti apie 244 km.

Hyundai Ioniq electric po 57 km (Peugeot netgi rodo mažiau, nei paprastai mažiau rodantis Ioniq) teigia, kad dar galima nuvažiuoti 165 km, o baterijoje liko 73% jos talpos. Nuo starto praradome 68 km. Daugiau, nei realiai, bet toli gražu ne tiek daug, kiek tam pačiam kelyje prarado Peugeot e-2008. Vidutinės Ioniq electric sąnaudos – 13.5 kWh/100 km, o vidutinis greitis – 78 km/h – labai pasisekė su Alytaus šviesoforais.

Finišas – Kaunas

Po 113 km pagal Peugeot e-2008 odometrą baterijos likutis – 57%. Prognozuojamų kilometrų likutis – 150. Vadinasi, kad teoriškai šiandien turėčiau nuvažiuoti apie 263 km su pilna įkrova. Matematiškai, 43% ir 113 km sako, kad su pilna baterija galima būtų įveikti 263 km – lygiai tiek pat, kaip prognozuojama. Vadinasi, Peugeot kilometrų prognozuotojas „mokosi“ ir kuo toliau, tuo realiau rodo kilometrų likučius. Beje, pastovėjus kelias minutes prognozuojamas nuvažiuoti atstumas pradėjo kilti, tad matyt visgi prognozuotojas nėra toks jau tobulas. Važiuojant atgal oro sąlygos buvo kiek geresnės, tad ir e-2008 sąnaudos buvo kiek mažesnės. Visos kelionės metu jos siekė 17.2 kWh/ 100 km.

Ioniq electric paprastai rodo mažiau įveiktų kilometrų, nei realus atstumas, bet šį kartą Peugeot jį “perspjovė”. Tiesa, nedaug – vos vienu kilometru. Taigi, Ioniq odometras teigė, kad nuvažiavau 114.1 km. Baterijos likutis – 48%, prognozuojamas nuvažiuojamų kilometrų likutis – 107 km, o vidutinės visos kelionės sąnaudos sumažėjo iki 12.5 kWh/ 100 km. Nuo pradinės nuvažiuojamų kilometrų prognozės – 233 km, praradom 126 km. Nuvažiavom 114 km, tad pradinė prognozė buvo apie 5% netiksli. Matematiškai įvertinus nuvažiuotus kilometrus bei sunaudotus procentus, su pilna įkrova Ioniq electric turėtų tokiu režimu įveikti apie 220 km.

Peugeot vs Hyundai – įkrovimas

Peugeot testinį atstumą įveikė pirmas, tad kol jį važiavo Hyundai, e-2008 pildė energijos atsargas. Iki pilnos baterijos tam prireikė 24.1 kWh elektros energijos. Jei tikėti vidutinėmis kelionės sąnaudomis – 17.2 kWh/ 100 km, visai kelionei išnaudojome 19.78 kWh. Vadinasi, įkrovimo nuostoliai – 22%. Jei skaičiuotume elektros kainą 0.15 euro/ kWh, tai 100 km su Peugeot e-2008 šiandien mums kainavo 3.14 euro. Jei turite dviejų tarifų elektros skaitiklį ir naktį elektra jums kainuoja 0.1 euro, tai jums 100 km šiandien kainuotų 2.1 euro.

Jau kelintą kartą pastebiu, kad jei įkrovimo sesiją palieku nakčiai ir ji baigiasi pvz. antrą valandą nakties, tai iki ryto net nebepildydamas baterijos įkroviklis naudoja elektrą. Atitinkamai, įkrovimui sunaudojama daugiau kWh, nei būtų atjungiant įkroviklį iškart pilnai įkrovus bateriją. Kaip ten bebūtų, Ioniq electric pinam įkrovimui reikėjo 17.2 kWh. Pagal deklaruojamas ekrane kelionės sąnaudas turėjome išnaudoti 14.38 kWh, tad įkrovimo nuostolis praktiškai identiškas Peugeot – 20%. Skirtumas – vos 2 procentai. 100 km su Ioniq šiandien kainavo 2.24 euro po 0.15 euro/ kWh arba 1.49 euro, jei elektra jums naktį kainuoja 0.1 euro/ kWh.

Peugeot e-2008 vs Hyundai Ioniq electric – reziume

Hyundai Ioniq electric turi 28 kWh panaudojamos talpos bateriją. Peugeot e-2008 – 45 kWh. Vadinasi Peugeot baterija yra 61% didesnė, nei Hyundai. Deja, tai nesąlygoja 61% didesnio nuvažiuojamo atstumo – aptakus ir žemas Ioniq electric „nuneša“ didesnį ir gražesnį e-2008. Peugeot sąnaudos yra 40% didesnės važiuojant tuo pačiu maršrutu, tad 61% baterijos talpos pranašumas išsiverčia į gerokai mažesnį realiai nuvažiuojamų kilometrų skirtumą. Pagal šiandienos rezultatą tai – 221 km ir 263 km, arba tik 19% daugiau Peugeot e-2008 pusėje. Pagalvojus apie 61% baterijos skirtumą toks rezultatas, deja, nėra labai geras. Na, bet tiesiogiai lyginti pačio efektyviausio elektromobilio (bent kol kas) ir vieno iš neefektyvesnių bei gerokai aukštesnių, gal ir nėra teisinga.

Kaip ten bebūtų, kiekvienas šimtas kilometrų su Peugeot e-2008 jums kainuos 40% daugiau, nei analogiškas atstumas su Hyundai Ioniq electric, tad ir elektromobilio kainos skirtumą „atpirksite“ vėliau. Tikėtina, mieste rezultatas bus geresnis – tiek nuvažiuojamų kilometrų, tiek ir jų kainos palyginime, mat mieste gerokai mažiau įtakos turės Peugeot e-2008 aerodinamikos trūkumai. Tiesa, jei lygintume važiavimą autostradoje, labai tikėtina, kad rezultatas būtų dar prastesnis, nes nepanašu, kad Peugeot dizaino linijos draugautų su didesniais greičiais. Kaip ir nelabai galingas varikliukas.

Man asmeniškai Peugeot e-2008 labai patiko. Nesu „sportininkas“, tad ir jo variklio galios man pakako. Ypač, įsijungus SPORT režimą. Automobilis, žinoma, ne be trūkumų ir, kaip visada, norėtųsi dar talpesnės baterijos, mat elektromobilis jau gali būti tinkamas tolimesnėms šeimyninėms kelionėms, o tada norėtųsi bent jau nuo Vilniaus Palangą pasiekti. Deja, tam 50 kWh / 45 kWh baterijos akivaizdžiai per maža. Pagal vidutines kelionės sąnaudas, netgi važiuojant apie 100 km/h greičiu reiktų bent 13 kWh daugiau panaudojamos baterijos talpos – 58 kWh.

Būtent tiek kWh, kiek siūlo naujasis Volkswagen ID3. Taigi, teoriškai, ID3 baterijos kelionei iš Vilniaus į Palangą tikrai turėtų užtekti. O kaip ten bus iš tikrųjų, parodys laikas, kai galėsiu šį naują elektromobilį išbandyti. Na, o tiems, kurie svarsto naujo elektromobilio įsigijimą, primygtinai siūlau išbandyti šį Peugeot naujoką. Manau, liksite maloniai nustebinti!

Beje, Peugeot e-2008, kaip ir e-208 Ioniqmat testui gavau iš Peugeot gamintojo atstovo Lietuvoje.

Ankstesni Ioniqmat testai:

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016

10 Peugeot e-208 2020 vs Ioniq electric 2016

Previous articleSaulės elektrinė – kaip nesuklysti?
Next articlePradėta BMW iX3 elektromobilio gamyba

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here