Prieš mažiau nei dvi savaites į Lietuvą atvažiavo pirmasis naujasis Hyundai Ioniq 5 elektromobilis. Kadangi prisidėjau prie jo atsiradimo (padėjau rasti, nupirkti ir parvežti), gavau unikalią progą pirmas Lietuvoje šį elektromobilį išbandyti. Naujojo Ioniq 5 savininkas leido ne tik truputį pasivažinėti vos 24 km nuriedėjusiu nauju elektromobiliu, bet ir pilnavertiškai jį išbandyti tiek kelionėse mieste, tiek ir Vilnius – Palanga maršrute. Grąžinau savininkui Ioniq 5 jau su 1300 km, tad jaučiuosi visapusiškai „apsišvietęs“ Ioniq 5 tema ir galiu jums apie tai papasakoti.

Mano straipsniai paprastai yra gan ilgi, tad nenorintiems skaityti “paklodės” siūlau pažiūrėti bendrą oev.lt ir mano video apie Ioniq 5, kuris leis susidaryti įspūdį apie šį naują elektromobilių rinkos žaidėją. Na, o jei visgi norisi detalaus aprašymo – jis yra žemiau esančiose eilutėse.

Kas tas Hyundai Ioniq 5?

2016 metais Hyundai į rinką paleido pirmąjį savo elektromobilį – Hyundai Ioniq electric. Ioniq nebuvo vien tiek elektrinis – šį modelį Hyundai siūlė ir su hibridine ir su plug-in tipo pavara. Žinoma, mums įdomiausias – elektrinis Ioniq electric, su kuriuo mano pažintis prasidėjo prieš tris metus. Ioniq buvo gan sėkmingas gamintojui automobilis, tad jo klientams teko laukti nemenkose eilėse, kartais trukusiose ir daugiau nei metus.

Identiška situacija buvo ir su antru Hyundai elektromobiliu – Hyundai Kona electric. Ji galėjo būti su vidaus degimo varikliu, bet galėjo ir būti hibridinė ar elektrinė. Nors Kona priskiriama „krosoverių“ segmentui, bet ji yra gerokai mažiau vietos tiek salone, tiek bagažinėje siūlantis automobilis nei Hyundai Ioniq electric. Žiūrint į kitus Hyundai modelius, Kona yra i20 su didesniais ratais (ix20), o Ioniq – i30 dydžio.

Net ir turėdami du gana sėkmingus elektromobilių modelius Hyundai nesustojo vietoje ir pasirinko sekti Volkswagen koncerno pėdomis – gaminti vien elektromobiliams skirtą platformą, o ne perdirbinėti esamus dyzelinius / benzininius modelius. Buvo netgi pareiškimų, kad naujieji elektromobiliai nebenešios Hyundai ženkliuko, o visi turės Ioniq stilizuotos Q raidės logotipą. Galbūt būtent todėl ant Hyundai Ioniq 5 vairo nėra mums įprasto gamintojo logotipo?

Taigi, su naujuoju Ioniq 5 startuoja visa elektrinių modelių šeima, kuri visa vadinsis Ioniq, o skirsis dydžiai bei numeriai. Analogiškai daro Volkswagen koncernas – ID pavadinimą gauna visi elektromobiliai, o tada jau jie skirstomi pagal numerius ir dydį – ID3, ID4, ID5, ID6 ar ID7. Hyundai bus lygiai taip pat – Ioniq 1, Ioniq 2, Ioniq 3 ir t.t. Taigi, Ioniq 5 yra pirmas, bet tikrai ne paskutinis Ioniq šeimos atstovas.

Kai kas nuogąstavo, kad Ioniq 5 reikš Ioniq electric bei Kona electric gamybos pabaigą. Iš dalies – tai tiesa. Hyundai Ioniq electric gamyba bus nutraukta, bet jį pakeis Ioniq 6 sedanas/kupe. Hyundai Kona ką tik gavo dizaino atnaujinimą, tad, tikėtina, modelis dar kurį laiką bus gaminamas, o pagal dydį jis turbūt turėtų ilgainiui virsti į Ioniq 3 ar panašų modelį.

Taigi – Ioniq 5 yra pirmasis Hyundai koncerno elektromobilio modelis, pagamintas ant pilnai elektromobiliams skirtos E-GMP (electric global modular platform). Ioniq 5 netrukus turės „sesutę“ EV6 iš KIA stovyklos, gaminamą ant tos pačios modulinės elektromobilių platformos.

Hyundai Ioniq 5 dydis ir segmento konkurentai

Tie, kas Hyundai Ioniq 5 matė tik nuotraukose, teigia, kad tai – nelabai didelis hečbekas. Deja, bet turiu jus nuvilti – tai yra gana didelis krosoveris, kurio 3 metrų ratų bazė bei hečbeko retro dizainas lemia optinę apgaulę. Jei jums yra tekę gyvai matyti ar važiuoti Vokswagen ID4, žinote, kad tai tikrai nemažas elektromobilis. Tai štai, apgaulingas Hyundai Ioniq 5 dizainas slepia tai, kad Ioniq 5 yra didesnis pagal visus parametrus už Volkswagen ID4. ID4 “broliukas” Škoda Enyaq yra didesnis nei Ioniq 5, bet skirtumas yra vos 1-2 cm ribose. Taigi, realybėje Ioniq 5 yra limuzino klasės ratų bazę (ilgesnę nei Tesla Model S) siūlantis gan nemažas krosoveris.

Kas gi yra Ioniq 5 konkurentai? Žinoma – tai abu jau minėti Volkswagen bei Škoda modeliai ID4 bei Enyaq. Taip pat prie šių elektromobilių konkurencijos dar šiemet prisijungs trys labai įdomūs žaidėjai:

  • elektromobilių lyderis Tesla su Model Y iš Kinijos gamyklos, mat Berlyno gamyklos atidarymas vis nusikelia
  • Nissan metų galui žada „numesti bombą“ bei pradėti pardavinėti Ariya elektromobilį
  • Ford jau parduoda bei žada šiemet atsivežti Mustang Mach-E elektromobilį, sukėlusį audrą tarp benzingalvių bei amerikietiškų muscle car automobilių gerbėjų.

Žinoma, Ioniq 5 konkuruos ir su KIA EV6, bet tai – bendraplatformiai, to paties koncerno modeliai, nors padaryti kiek skirtingai.

Volkswagen ID4 siūlo panašią salono erdvę, didesnę bagažinę, kelis baterijų talpos variantus (įskaitant ir didesnę, nei Ioniq 5), bet atsilieka įkrovimo galimybėmis, salono medžiagų kokybe, važiavimo pagreičiu, salono transformavimo galimybėmis bei technologijomis. Be to, Lietuvoje kol kas nesiūlomas ID4 GTX modelis su 4 varomais ratais, o mano bandytas Ioniq 5 yra būtent toks.

Škoda Enyaq dar neteko rimčiau bandyti, bet iš kitų apžvalgų matosi, kad Enyaq turės dar talpesnę bagažinę, geresnes salono apdailai panaudotas medžiagas nei ID4 bei kelias malonias “simply clever” smulkmenas kaip skėtis duryse ar langų ledo grandiklis bagažinėje. Enyaq taip pat praloš Hyundai Ioniq 5 įkrovimo bei dinaminėmis savybėmis. Keturių ratų pavaros Škoda kol kas irgi dar Lietuvoje neturi.

Nieko negaliu pasakyti apie kitus konkurentus – Ford Mach-E, Nissan Ariya, KIA EV6 ar Tesla Model Y, nes jų bandyti dar neteko. Tikėtina, kad Model Y visus „nuneš“ efektyvumu ir technologijomis, Mach-E, tikėtina bus geras kainos / kokybės santykis, o EV6 žais dizaino koziriu.

Šiek tiek techninių Hyundai Ioniq 5 detalių

Jei Hyundai Ioniq 5 norėsite užsisakyti Lietuvoje, turėsite vos du pasirinkimus – galu varomo arba abiem ašim varomo elektromobilio. Lietuvoje bus siūloma tik didesnės talpos baterija (72.6 panaudojamos talpos). Galu varomas modelis Lietuvos Hyundai salonus turėtų pasiekti rugsėjį, o visais varomais ratais – gruodį. Būtent todėl sulaukiau labai daug dėmesio užsukęs su Ioniq 5 AWD modeliu į Kauno Hyundai atstovų Autofortas Motors namus. Jie šį modelį matys tik gruodį, o va kieme stovi toks jau šiandien.

Ne Lietuvoje Ioniq 5 siūlomas su 58 kWh arba 72.6 kWh panaudojamos talpos baterijomis. 58 kWh yra tiksliai tiek, kiek siūlo Volkswagen ID3 Pro, ID4 su mažesne baterija bei Škoda Enyaq 60. 72.6 panaudojamos talpos variantas Ioniq 5 yra mažesnis nei šių dviejų konkurentų, mat jų didžiausia siūloma panaudojama baterijos talpa siekia 77 kWh. Taigi, su talpiausiomis baterijomis, esant vienodoms sąnaudoms, VW bei Škoda važiuos toliau. Deja, kol kas turime tik galu varomus VW bei Škoda ir abiem ašim varomą Hyundai Ioniq 5, tad tiesiogiai sąnaudų palyginimo neina padaryti. Mano bandymas važiuoti iš Vilniaus į Palangą su Ioniq 5 parodė, kad šis elektromobilis yra mažiau efektyvus nei ID4 su galiniais varomais ratais. Kaip būtų palyginus su ID4 GTX? Pagyvensime – sužinosime.

Tiek mažesnę, tiek ir didesnę bateriją turintys Hyundai Ioniq 5 gali būti varomi galiniais arba visais keturiais ratais, tad jums belieka išsirinkti norimą kombinaciją. Na, o techniniai šių variantų parametrai yra štai tokie:

  • 58 kWh baterija, galinė varoma ašis, 125 kW variklis, 185 km/h maksimalus greitis, įsibėgėjimas iki 100 km/h – 8.5 s, maksimali įkrovimo galia – 180 kW, WLTP nuvažiuojamas atstumas – 400 km
  • 58 kWh baterija, abi varomos ašys, 173 kW variklis, 185 km/h maksimalus greitis, įsibėgėjimas iki 100 km/h – 6.1 s, maksimali įkrovimo galia – 180 kW, WLTP nuvažiuojamas atstumas – 362 km
  • 72.6 kWh baterija, galinė varoma ašis, 160 kW variklis, 185 km/h maksimalus greitis, įsibėgėjimas iki 100 km/h – 7.4 s, maksimali įkrovimo galia – 220 kW, WLTP nuvažiuojamas atstumas – 485 km
  • 72.6 kWh baterija, abi varomos ašys, 225 kW variklis, 185 km/h maksimalus greitis, įsibėgėjimas iki 100 km/h – 5.2 s, maksimali įkrovimo galia – 220 kW, WLTP nuvažiuojamas atstumas – 462 km.

Jei lyginsite Ioniq 5 su ID4/Enyaq, tai, jei teisingai palyginau, visos Ioniq 5 versijos bus greitesnės, nei šie konkurentai. Aišku, pasirodę Tesla Model Y aplenks konkurentus greičiu ir nuvažiuojamu atstumu, mat jų įsibėgėjimas iki 100 km/h bus 5 sekundės, o nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP – 505 km (long range). Model Y Performance apskritai konkurentus “nušluos“ su savo siūlomom 3.7 sekundės iki 100 km/h. Na, bet klausimas ar šeimyninėms kelionėms skirtam krosoveriui pagreitis iki 100 km/h yra pagrindinis pasirinkimo kriterijus. Jei taip – jūsų pasirinkimas nėra labai didelis.

Hyundai Ioniq 5 įkrovimas

Vėl grįžkime atgal. Kai 2016 metais Hyundai pradėjo pardavinėti Ioniq electric, tai buvo greičiausiai įsikraunantis elektromobilis savo kainų kategorijoje. Žinoma, jei pavyktų rasti tinkamos galios įkrovimo stotelę. Jei tuometiniai konkurentai Nissan Leaf, BMW i3 siūlė iki 50 kW galios įkrovimą, o Volkswagen e-Golf – apskritai tik 40 kW, tai Hyundai Ioniq electric maksimali įkrovimo galia buvo 70 kW. O kur dar tikrai greitas įkrovimas, net esant 80% talpos, kuo galėjo pasigirti retas konkurentas.

Hyundai Kona su 64 kWh baterija ne tik tapo efektyvumo bei nuvažiuojamo atstumo čempione (net šiandienos nauji modeliai to nepasiekia), bet dar ir pasiūlė iki 80 kW galios įkrovimą. Vėl gi, su sąlyga, kad tokią įkrovimo stotelę jums pavyks rasti.

Dar porą metų atgal tokių įkrovimo stotelių Lietuvoje buvo dvi (Druskininkuose ir Klaipėdoje) ir abi jos priklausė kompanijai Renerga. Praėjusiais metais Ignitis startavo su sparčiausia įkrovimo stotele Vilniuje, o kiek vėliau Ionity tinklas atidarė dvi įkrovimo vietas prie Kauno ir Panevėžio. Taigi, pagaliau atsirado daugiau vietų, kur galų gale galima išnaudoti pilną 2016 metais pristatyto Ioniq electric bei 2018 metais atsiradusios Hyundai Kona electric įkrovimo galimybes. Taigi, abu šie elektromobiliai buvo gaminami su mintimi, kad jie bus pakankamai konkurentabilūs ir ateityje.  

Ioniq 5 taisyklių nelaužo ir su modeliai su talpesne baterija (Lietuvoje kitokių ir nebus) siūlo net 220 kW įkrovimo spartą. Tai yra beveik du kartus daugiau nei ID4/Enyaq (125 kW) ir labai netoli Porsche Taycan / Audi e-tron GT, maksimaliai galinčių išnaudoti 270 kW. Ioniq 5 yra turbūt pirmas mažesnės kainos elektromobilis, kuris įkrovimo Sparta sugebėjo aplenkti kur kas brangesnį Audi e-tron bei visus esamus Tesla modelius. Sakote klystu – juk Tesla gali įsikrauti net 250 kW galia! Taip, gali, bet labai trumpai ir įkrovimo galia gan greitai ir gan ženkliai krenta. Vidutinė geriausios Tesla įkrovimo galia yra stipriai mažesnė, nei Ioniq 5, o pikiniai 250 kW nieko nekeičia. Tiesa, Tesla elektromobiliai yra taupesni, tad nors ir lėčiau įsikrauna, tikėtina, bendras rezultatas toliau keliaujant būtų panašus. Tik ne Lietuvoje, nes Tesla Supercharger vis dar neturime nė vieno.

Taigi, šiai dienai Hyundai Ioniq 5 yra greičiausiai galintis įsikrauti elektromobilis, kainuojantis mažiau nei 100 tūkstančių eurų. Gerokai mažiau nei 100 tūkstančių eurų, kuriuos kainuoja Porsche Taycan ar Audi e-tron GT.

Hyundai Ioniq 5 kaina

Kaip jau minėjau, Hyundai Ioniq 5 Lietuvoje bus siūlomi tik su talpesne baterija, o jų kaina prasideda “nuo 50000 eur”. Tai yra dideli pinigai, bet labai panašiai kainuoja ir tiesioginiai konkurentai, kuriuos dabar galima nusipirkti / užsisakyti – ID4 bei Enyaq.

Vokietijoje yra siūlomi ir mažesnės talpos baterijos variantai, tad baterijos ir varomos ašies pasirinkimas jums kainuos:

  • 58 kWh RWD – 41900 eurų
  • 58 kWh AWD – 45700 eurų
  • 72.6 kWh RWD – 45100 eurų
  • 72.6 kWh AWD – 48900 eurų.

Žinoma, šios kainos yra „bazinės“, o Vokietijoje dar siūlomi trys priedų paketai – Dynamiq (+5000 eurų), Techniq (+8500 eurų) bei Uniq (+11850 eurų). Papildomai dar galima pridėti elektrinį bagažinės dangtį, relax paketą, leidžiantį išvartyti sėdynes į beveik gulimą poziciją, stiklinį stoglangį, 20” ratlankius, stogą su saulės elementais, LED paketą, parkavimo paketą, sėdynių paketą, BOSE garso sistemą bei išorės spalvą. Taigi, mano bandytas Ioniq 5 su talpia baterija, abiem varomom ašim bei keliai papildomais priedais lengvai „perlipo“ 60000 eurų ribą. Taigi, realiai, Ioniq 5 gali jums kainuoti nuo 42000 iki 62000 eurų.

Tai yra dideli pinigai, lyginant su atnaujinta Hyundai Kona ar net su kai kuriomis ID4 komplektacijomis, bet lyginant apylygius “apple to apple” modelius kaina nebus lemiamas faktorius. Lemiamas faktorius bus jūsų pageidaujamų savybių ir jas labiausiai atitinkančio modelio kompromisas.

Beje, ši kaina yra atsakymas ir į klausimą ar Ioniq 5 pakeis Hyundai Kona, o KIA EV6 – KIA e-Niro. Tikrai ne, nes kaip man minėjo KIA atstovai – „EV6 kaina prasidės ten, kur e-Niro pasibaigs“. Taigi, turėsite pasirinkimą – mažesnis ir pigesnis Kona / e-Niro ar talpesnis, greitesnis bei brangesnis Ioniq 5 / EV6.

Čia padarykime pauzę, nes ir taip jau nemažai teksto perskaitėte. Mano detalesnį ir labiau subjektyvų Ioniq 5 vertinimą bei nuvažiuojamo atstumo bandymo rezultatą pateiksiu antroje šio straipsnelio dalyje.

Previous articleSeres 3 elektromobilio testas
Next articleHyundai Ioniq 5 apžvalga – antra dalis

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here