Dar vienas naujas elektromobilis Lietuvoje – Mercedes EQC ir dar vienas Ioniqmat palyginamasis testas. Nerimaujantiems, kad pažeidinėju savivaldybių ribas bei kelionių ribojimus apskritai, pasakysiu, jog šis testas buvo atliktas prieš pat ribojimų pradžią. Mercedes kaip tik atsivežė EQC į Kauną parodyti potencialiems klientams ir man „nuskilo“ galimybė jį porą dienų paturėti. Kadangi tai – visai naujas man automobilis ir jį norėjosi pažinti labiau, atsiklausiau, kiek kilometrų galiu nuvažiuoti. Gavęs atsakymą, kad kilometrų skaičius neribojamas, savaitgalį su EQC išnaudojau labai produktyviai ir iš viso nuvažiavau apie tūkstantį kilometrų. Tikiuosi, Mercedes atstovai dėl to labai nesupyko.

Žinau, kad lyginti seną ir mažą Hyundai Ioniq electric, turintį mažos talpos bateriją su nauju talpią bateriją turinčiu dideliu Mercedes nėra teisinga, bet Ioniqmat testas juk ne tik nuvažiuojamo atstumo, bet ir važiavimo sąnaudų bei įkrovimo nuostolių testas. O taip pat galima už konstantą imant Hyundai Ioniq electric rezultatus, palyginti Tesla, Audi e-tron bei Mercedes EQC. Jaguar iPace bandžiau dar tada, kai Ioniqmat testų nedarydavau, tad jo palyginime nėra, bet, tikiuosi, ateityje bus. Taigi, kaip gi Mercedes EQC atrodo, palyginus su taupiuoju Hyundai Ioniq electric? Ioniqmat testas tikrai atsakys į šį klausimą.

Pažintis su konkurentu

Mercedes EQC nėra sukurtas kaip elektromobilis. Jis pagamintas ant ML/GLC platformos, tad yra benzininio / dyzelinio modelio perdirbinys. Tai iš anksto nežada stebuklingų rezultatų, bet, mano asmenine nuomone, toks perdirbinys tikrai patiks esamiems Mercedes klientams, nes viduje labai nedaug kas išduoda, kad šis SUV yra „kitoks“. EQC turi atpažįstamą, tik kiek užapvalintą, kitų Mercedes modelių dizainą, tad ir pastačius greta kitų „broliukų“ neatrodo išsišokėlis.

Kai gavau automobilio raktelį, Mercedes pardavimo specialistė padarė trumpą įžangą ir supažindino su pagrindinėmis funkcijomis. Pasiimti EQC atvažiavau su Tesla Model S, tad vos pradėjus pasakoti apie bėgių svirtelę ir kitas fukcijas, konsultantė prisiminė – „ak, juk jūs su Tesla, tai čia bus lygiai taip pat“. Atsisėdau prie vairo ir iš tiesų – jausmas beveik kaip namie (Tesloje). Kodėl? O gi todėl, kad mano Tesla Model S naudoja Mercedes bėgių, posūkių, valytuvų rankenėles. Ir funkcijos jų praktiškai identiškos, kaip Mercedes. Būtent todėl, adaptacija prie EQC buvo labai greita. Žinoma, tai aukštesnis ir kiek kitaip važiuojantis automobilis, bet jausmas, kai visas rankenėles ir jų funkcijas žinai atmintinai, padeda pamiršti, kad esi kitame automobilyje.

EQC yra varomas abiem ašimis, ant kiekvienos turi po elektros variklį. Bendra variklių galia – 300 kW. Sukimo momentas – 760 Nm, o iki 100 km/h šis didelis automobilis įsibėgėja per 5.1 sekundės. Tai juntamai greičiau, nei Audi e-tron. E-tron, palyginus su EQC, atrodo nerangus „dičkis“. Maksimalus greitis, kuriuo gali važiuoti EQC – 180 km/h, o nuvažiuoti pagal WLTP gali iki 417 km, o pagal EPA – 354 km. Baterija – 85 kWh bendros ir 80 kWh panaudojamos talpos – mažiau tiek už Jaguar iPace, tiek ir už Audi e-tron 55 modelius. Taigi, tai nebus “tolimų distancijų bėgikas“, o greičio apribojimas nepatiks vokiečių (ir ne tik) autobanų „lakūnams“.

Trumpas Mercedes EQC apibūdinimas mano akimis – tai labai minkštas ir komfortiškas „fotelis“, nejaučiantis kelio trūkumų ar nelygumų. Dar tas fotelis turi po reaktyvinę raketą šonuose, nes vos spustelėjus, dauguma eismo srauto automobilių vairuotojų lieka nesupratę, kur staiga dingo visai neišskirtinai atrodantis didelis Mercedes džipas, stovėjęs gretimoje eismo juostoje. Patikėkite, tikrai „valina“. Ir tai daro ypač tyliai bei komfortiškai. Garso izoliacija tokia, kad pradėjau girdėti kaip garsiai valytuvo gumelė kontaktuoja su priekiniu stiklu ar kaip garsiai orą pučia ventiliatorius. Paprastai, tokie dalykai yra užgožiami kito triukšmo. Beje, prie tokio garso komforto labai greitai priprantama, tad kuo ilgiau važinėjau, tuo mažiau atrodė, kad garso izoliacija labai gera. Kol nepersėdau atgal į Tesla…

Startas – Kaunas

Planavau EQC gauti šeštadienio ryte, bet išgirdęs politikų svarstymus apie įvairius draudimus, pasiteiravau, ar galiu paimti automobilį penktadienio vakare. Tą patį vakarą dar spėjau ir pilnai įkrauti EQC bateriją bei nuvažiuoti Ioniqmat testą. Tam Hyundai Ioniq electric buvo pasiruošęs, o kol Ioniq važiavo, EQC papildė atsargas iki 100%. Beje, čia manęs laukė pirmas nusivylimas – EQC, turėdamas 80 kWh panaudojamos talpos bateriją, per Type2 lizdą geba paimti vos 7.4 kW. Tai reiškia, kad idealiausiu atveju, namie įkrovimas nuo 0% iki 100% truks 11 valandų. Ir visai nesvarbu, kokios galios kintamos srovės įkrovimo stotelę turėsite namuose. Beje, tokį patį „pokštą“ buvo iškrėtę ir Jaguar iPace kūrėjai, bet 2020 metais jie susizgribo ir pradėjo montuoti 11 kW galios įkroviklius. Audi e-tron standartiškai turi 11 kW galios įkroviklį, su galimybe turėti iki 22 kW galios naminį įkrovimą. Tesla turi mažiausiai 11 kW, bet dažniau – 17 kW ar netgi 22 kW įkrovimo galimybę namie.

Kaip jau minėjau, Ioniq electric buvo pasiruošęs ir ką tik sklidinai pripildęs baterijos atsargas, tad jis ir pirmas pajudėjo į kelią. Temperatūra už lango – 2 laipsniai, tad standartinis 200+ km Ioniq electric optimizmas buvo išnykęs. Skydelyje švietė visi 100%, bet tik 168 km prognozuojamo nuvažiuoti atstumo. Nunulinau kelionės kompiuterį, sąnaudų parodymus ir pajudėjau link Alytaus.

Kol Ioniq electric važinėjosi, EQC pasipildė baterijos atsargas iki 100%. Turint omenyje 354 km EPA ir 417 km WLTP deklaruojamą nuvažiuojamą atstumą, ekrane rodomi 264 km kiek nuvylė. Juk tai – 26% mažiau nei EPA ir net 37% mažiau nei WLTP. Taip, už lango vos 2 laipsniai šilumos, bet Ioniq žadėjo tik 16% mažiau, nei EPA skaičius. Taigi, arba Merces iš tiesų planuoja naudoti labai daug energijos, arba kažkas prieš mane su EQC važiavo labai smagiai ir sąnaudų vidurkį pakėlė į rimtas aukštumas. Kaip ten bebūtų, nunulinau visus parodymus ir pajudėjau į kelią.

Pusiaukelė – Alytus

Po 57.5 km kelio Alytuje Hyundai Ioniq electric manė, kad dar galės nuvažiuoti 110 km. Sudėjus su įveiktais 57.5 km gautume 168 km – lygiai tiek, kiek buvo prognozuojama kelionės pradžioje. Baterijos likutis – 65%, tad pagal jį tokiu oru Ioniq electric galėtų nuvažiuoti apie 164 km. Vidutinis kelionės greitis – 76 km/h, o sąnaudos – 17.1 kWh/100 km.

Po 57 km pagal Mercedes odometrą pasiekiau pusiaukelę Alytaus LIDL parduotuvės kieme. Jau buvo po parduotuvės darbo laiko, tad galėjau parkuotis kaip norėjau ir kur norėjau. Pasak prognozuotojo, dar galėjau nuvažiuoti 212 km. Sudėjus įveiktus kilometrus, pilna įkrova turėjau galėti įveikti apie 269 km – 5 km daugiau, nei pradinė prognozė. Baterijos likutis pusiaukelėje – 78%, tad pagal jį bendras galimas nuvažiuoti atstumas būtų 259 km – 5 km mažiau, nei pradinė prognozė. Kažkas sako nevisišką tiesą, bet tą patikrinsiu finiše. Sąnaudos – antras nelabai maloniai nustebinęs dalykas – jos siekė 28.6 kWh/100 km. Staiga Audi e-tron “efektyvumas” pasirodė esantis dar visai neblogas… Gaila, kad e-tron bandžiau, kai buvo šilta, tad tiesiogiai palyginti nelabai išeina.

Finišas – Kaunas

Po 115.1 km pagal Hyundai Ioniq electric, grįžau į namus. Kilometrų likučio prognozė – 42 km. Taigi, bendras tikėtinas nuvažiuojamas atstumas – 157 km arba 11 km mažiau, nei pradinė prognozė. Baterijos likutis finiše – 28%, tad pagal jį paskaičiavus teorinį nuvažiuojamą atstumą, gautume 160 km, arba 8 mažiau nei pradinė prognozė. Nelabai tikslu, bet skirtumas tarp realybės ir fakto tikrai nėra labai didelis. Vidutinės kelionės sąnaudos sumažėjo iki 16.3 kWh/100km. Vidutinis greitis nukrito iki 72 km/h, nors važiavau identiškai. Tikėtina, kelios minutės prie Lidl Alytuje, o po to prie šviesoforo šį rezultatą kiek pablogino.

Finiše Mercedes EQC rodė įveiktus 114 km. Po kablelio skaičiaus jis rodyti nesivargina, tad neaišku, kiek tiksliai skyrėsi EQC ir Ioniq electric parodymai. Abu skaičiuosiu pagal 115 km, kaip įprastai. Kilometrų prognozuoklis žadėjo nuvažiuoti dar 169 km, arba bendrai – visus 283 km. Tai – 19 km daugiau, nei kelionės pradžios prognozė. Baterijos likutis – 59%. Pagal tokį likutį gautume, kad su pilna įkrova galima įveikti 278 km – 14 km daugiau, nei žadėta pradžioje. Vadinasi, pradinė kilometrų prognozė buvo netgi kiek pesimistinė, skirtingai nuo Ioniq electric. Bendros kelionės sąnaudos taip pat sumažėjo ir siekė 27 kWh/100 km. Visgi, tikrai nemažas to EQC apetitas, nors, rodos, priekio dizainas padarytas maksimaliai aerodinamiškai.

Įkrovimas po Ioniqmat testo

Hyundai Ioniq electric įkrovimui prireikė 21.5 kWh elektros energijos. Pagal vidutines kelionės sąnaudas – 16.3 kWh/100 km, bendrai turėjome išnaudoti 18.75 kWh. Vadinasi, įkrovimo nuostoliai – 15%. 100 km kaina dieniniu elektros tarifu (0.15 Eur/kWh) su Ioniq electric šiandien kainavo 2.8 euro. Jei turėčiau galimybę naudoti naktinį elektros tarifą (0.1 Eur/kWh), tai tie patys 100 km būtų kainavę vos 1.87 euro. Kaip visad, įkrovimo nuostolių skaičiumi Ioniq electric pasirodo geriau nei kiti.

Mercedes EQC yra tikrai mėgstantis „valgyti“ elektros energiją. Jos Ioniqmat testo metu suvalgė 31.05 kWh arba 66% daugiau, nei Ioniq electric. Kas mane labai nustebino ir šį kart – gerąja prasme – įkrovimui prireikė 35.92 kWh energijos, o tai – vos 16% daugiau, nei deklaruotos vidutinės kelionės sąnaudos. Tokį gerą rezultatą teste visai neseniai parodė Volkswagen ID3 bei Audi e-tron, tad EQC tikrai turi gerą, mažai energijos švaistantį įkroviklį. Visgi, tai neturėjo įtakos didelėms sąnaudoms. 100 km šiuo elektromobiliu šiandien kainavo 4.69 euro. Naktiniu tarifu būtų pigiau – 3.12 euro. Lyginant su Ioniq electric – tai daug. Bet, tikėtina, kad lyginant su benzininiu Mercedes GLC, tai – labai puikus rezultatas. Beveik, kaip taksistų Prius su dujine įranga. O EQC, visgi, didelis “laivas”.

Ioniqmat 14 testo reziume

Ką parodė šiandieninis Ioniqmat testas, kuriame susirungė labai nelygūs varžovai? Žinoma, Mercedes EQC „nunešė“ konkurentą baterijos talpa, komfortu ir nuvažiuojamu atstumu. Efektyvumas – tikrai ne Mercedes EQC stiprioji pusė. Sąnaudos didelės, bet ir automobilis didelis. Galima sakyti – „tas ant to“. Kas nudžiugino – beveik identiški su Ioniq electric įkrovimo nuostoliai. Tai – puikus rezultatas, ypač, turint omenyje ir taip dideles kelionės sąnaudas.

Dar vienas nudžiuginęs dalykas – Mercedes EQC ką žada, tą ir „deliverina“ – kilometrų prognozė kelionės pradžioje netgi buvo kiek mažesnė, nei faktas. Didžioji dauguma elektromobilių yra linkę į nepamatuotą optimizmą ir žada gerokai daugiau, nei realiai nuvažiuoja. Paprastai Hyundai Ioniq electric yra tas, kuris pažadus tęsi, bet šiandien pažadas nuo fakto skyrėsi 5% – prognozė buvo pernelyg optimistinė. O štai Mercedes EQC pažadą viršijo tais pačiais 5%. Man asmeniškai tai – didelis elektromobilio pliusas – nežadėti optimistinių atstumų, bet užtat nuvažiuoti, ką žadi.

Padėka

Mercedes EQC buvo tas elektromobilis, kurį labai norėjau išbandyti (pirmas Mercedes, kurį gyvenime vairavau) ir kurio pasirodymo Lietuvoje labai laukiau. Ačiū Rolandui iš Vilniaus ir Elenai iš Kauno VEHO atstovybių, už puikią galimybę pavairuoti šį pirmą masinį Mercedes elektromobilį, kurio, manau, buvo verta laukti.

Na, o Mercedes EQC įkrovimą ir tikslią įkrovimo apskaitą man ir vėl padėjo suskaičiuoti ABB Terra AC namų įkrovimo stotelė. Tikrai labai patogu visus įkrovimo skaičius matyti mobiliojo telefono ekrane. Gaila, tik, kad Mercedes EQC negali išnaudoti nė pusės ABB Terra AC potencialo, mat šios įkrovimo stotelės maksimali galia – 22 kW. Šia įkrovimo stotele man leidžia naudotis ABB Lietuva atstovybė.

Kiti Ioniqmat testai:

1 Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

2 Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

3 Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

4 Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

5 Ioniq electric 2016 vs VW e-Golf 2018

6 Nissan Leaf 2018 vs Ioniq electric 2016

7 Renault ZOE ZE 50 2019 vs Ioniq electric 2016

8 Hyundai Ioniq 38 2019 vs Ioniq electric 2016

9 Mini electric 2020 vs Ioniq electric 2016

10 Peugeot e-208 2020 vs Ioniq electric 2016

11 Peugeot e-2008 2020 vs Ioniq electric 2016

12 Audi e-tron Sportback 2020 vs Ioniq electric 2016

13 Volkswagen ID3 2020 vs Ioniq electric 2017

Previous articleVW ID 3 1st vs Nissan Leaf e+
Next article100% elektrinio 2020 metų apžvalga

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here