Elektromobiliu iš Vokietijos – 5 diena

elektromobiliu iš lenkijosKetvirtosios dienos bendrai ir trečiosios pačios kelionės planą pasiekti Varšuvą įvykdėme su kaupu – kelionę baigėme Zbojna miestelyje. Ten vaistinės kieme pas draugišką elektromobilistą Michal naktį krovėmės baterijos atsargas ir tuo pačiu kelias valandas nusnaudėme. Michal turi naminę įkrovimo stotelę, skirtą jo Nissan Leaf įkrauti, tad mes pasinaudojome šio žmogaus gerumu. Gaila, kad atvažiavome per vėlai, o išvažiavome dar tamsoje, tad su Michal pabendrauti nepavyko.

Ketvirtoji kelionės diena prasidėjo labai anksti – galbūt mano “lova” nebuvo patogi ilgam miegui, o gal tiesiog norėjosi greičiau pasiekti galutinį tikslą. 3:30 ryto Lenkijos laiku susikroviau iš bagažinės nakčiai į lauką išimtą mantą, suvyniojau įkrovimo stotelės laidus ir pajudėjome namų link.

Ketvirtos kelionės dienos planas

Optimistinis dienos planas – namai Kaune. Ne toks optimistinis – bent jau Alytus. Iki Alytaus (pas uošvienę), kur buvo suplanuota sekanti rimtesnė stotelė ir poilsis kelionėje link Kauno buvo likę apie 230 km. Iki Kauno – 290 km Šioje atkarpoje jokių greito įkrovimo stotelių nėra, tad planuose buvo vienas lėtas krovimas Lenkijoje, nutolęs per 90 km nuo Zbojna miestelio ir tada jau įkrovimas Alytuje, tam kad pasiekti galutinį tikslą – Kauną.

Ketvirtos kelionės dienos faktas

Faktas šį vienintelį kartą kelionėje sutapo su planu – niekur nenuklydome ir “nenugrybavome”. Kadangi Lenkiją palikome dar ankstų rytą, pakeliui buvusiuose miesteliuose nedirbo jokios parduotuvės. Neprisipirkome netgi pigių lenkiškų prekių, kaip kokie nelietuviai… Visgi, namų, šiltos vonios ir normalios lovos trauka po kelių dienų kelionėje buvo didesnė, nei noras sutaupyti kelis eurus Biedrionkoje.

Pirma dienos atkarpa – Zbojna – Rajgrod

Iš Zbojna pajudėjome turėdami 100% įkrautą bateriją, tad už 90 km esanti kita įkrovimo vieta buvo pan lengvai pasiekiama. Kadangi kelias ėjo per nemažai Lenkijos miestukų, niekur neskubėjome. Važiavimo greitis buvos apie 60-75 km/h.

Vieta, krovimai Baterijos likutis KIA prognozė Kelionės progresas
Zbojna, Lenkija 100% 164 km 1620.0 km
80% 139 km 1658.0 km
60% 102 km 1695,9 km
Rajgrod, Lenkija 54% 90 km 1713.6 km
1 krovimas (lėtas), sodų centras 83% 144 km 1713.6 km

Sodų centrą radome gan lengva. Nors jis nedirbo, elektromobilių įkrovimui skirta stotelė, o tiksliau – stulpelis su rozetėmis buvo neišjungtas. Prisijungiau per standartinę rozetę ir grįžau į automobilį “užsičekinti” PlugShare programėlėje. Bedarydamas tai išskaičiau, kad šioje stotelėje turėtų būti ir 32A trifazė rozetė. Vėl išlipau ir iš tikrųjų – viena iš mano neapžiūrėtų rozečių buvo tokia. Perjungiau krovimą į ją, o KIA krovimo skaičiuoklė dvigubai sumažino laiką, per kurį planavo, kad baterija bus pilnai įkrauta.

Šis sodo centras galėtų būti pavyzdys, kaip galima nedidelėmis sąnaudomis padėti elektromobilių vairuotojams kelionėse. Mažas stulpelis, tikėtina, su ~7 kW galios įvadu, keturios rozetės – trifazė 32A, dvi paprastos buitinės ir viena 16A trifazė. Įdomiausia, kad aprašyme, kuris yra PlugShare programėlėje parašyta, jog šis įkrovimas maitinamas saulės panelių elektra. Paneles tikrai matėme, tad visko gali būti.

Antra atkarpa – Rajgrod – Alytus

Nuo Rajgrod iki Alytaus mums buvo likę 142 km, tad nusprendžiau, kad laukti pilno baterijos įkrovimo neverta. Pasiekus 83% ribą, su kuria netgi pesimistinė KIA skaičiuoklė rodė, kad galima nuvažiuoti 144 km, tad tikslą, maniau, kad pasieksime laisvai. Be to šalia mūsų besikraunančio elektromobilio pradėjo rinktis “vietinė chebra”, kuri greičiausiai laukė transporto iki jų darbo vietos.

Beje, tik kirtus sieną supratau, kad nors mes įsivaizduojame Lietuvą esant plokščią, palyginus su ta Lenkijos dalimi, kurią pravažiavome kelionėje, pas mus – kalvota. Kalvos neigiamai įtakoja nuvažiuojamą atstumą, tad gali būti, jog Lietuvoje užmiestyje nepavyktų pasiekti tokių įveiktų atstumų, kokius turėjome Lenkijoje ir netgi Vokietijoje.

Vieta, krovimai Baterijos likutis KIA prognozė Kelionės progresas
Raigrod, Lenkija 83% 144 km 1713.6 km
63% 110 1747.0 km
23% 39 1825.0 km
Alytus, Lietuva 9% 15 1855.7 km

Alytų pasiekėme su mažiausia baterijos atsarga kelionėje – vos 9% ir 15 km prognoze. Ir tai – įskaitant, kad pamatęs, jog mūsų “degalų” sąnaudos dėl nelygaus kelio staiga padidėjo, o kilometrų dar liko ne taip mažai, sumažinau greitį iki 70-80 km/h.

Paskutinė kelionės atkarpa – Alytus – Kaunas

Gerą pusdienį pailsėję Alytuje, išsimaudę ir nusnaudę, nutarėme, kad visgi reiktų pasiekti namus. Paskutinėje kelionės atkarpoje nebeskaičiavome nei baterijos likučio, nei KIA prognozių. Netgi pamiršau užsirašyti, kiek procentų baterijos turėjome palikdami Alytų, tik žinau, kad pakankamai, mat Kauną pasiekėme su 20% likučiu.

Kelionės apžvalga

  • Viso kelionė truko 4 dienas (penkias, jei skaičiuoti pasiruošimo/bandymų dieną)
  • Kelionės metu įveikėme 1926.5 km
  • Pasak KIA kelionės kompiuterio, realaus važiavimo buvo 35 valandos ir 28 minutės
  • Jei KIA nemeluoja, vidutinis visos kelionės greitis – 54 km/h. Lenkijoje buvo nukritęs iki 53 km/h, bet link Lietuvos “spustelėjome” ir grįžome į 54 km/h zoną
  • Visiems kilometrams iki Alytaus (kol dar akylai skaičiavome) įveikti sunaudojome 932% baterijos, su kuriais įveikėme 1855.7 km. Tokios kelionės vidutinis nuvažiuojamas atstumas – 1.99 km iš vieno baterijos procento. Sakyčiau, laaabai smagus rezultatas, patvirtinantis, kad su KIA Soul EV tikrai galima įveikti 200 km atstumą netgi nepersistengiant ir nepernelyg taupant.

Viena mintis apie „Elektromobiliu iš Vokietijos – 5 diena“

  1. Tai gerai, kad laimingai grįžote. Dabar jau laikas papasakot KIA pirkimo istoriją su visom detalėm.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *