KIA Soul EVTrečioji diena Vokietijoje ir antroji pačios kelionės diena, suprantama, prasidėjo ten, kur baigėsi pirmoji diena – netoli Hermsdorf miestelio. Ten stovėjimo aikštelėje esančią greito įkrovimo stotelę naktį pasiekėme su nuotykiais, apie kuriuos jei neskaitėte, galite pasiskaityti ankstesniame straipsnelyje. Šalia aikštelės buvo motelis, bet, deja, naktį į jį mūsų niekas nepriėmė – sakė, nėra vietų.

Kitų nakvynės variantų neturėjome, tad miegojome mašinoje. Nors buvau tikrai pavargęs, miegoti sėdint vairuotojo sėdynėje neatrodė labai patraukli mintis. Perkrausčiau daiktus į priekį, vaikišką vežimėlį išėmiau ir padėjau lauke šalia elektromobilio, atsilenkiau dalį sėdynės ir pasidariau improvizuotą lovą. Kojos buvo bagažinėje, o likusi kūno dalis – ant atlenktos sėdynės. Vaikiškas pampersų pakas puikiai tiko už pagalvę. Kaip bebūtų keista, visai neblogai išsimiegojau 🙂

Kelionė elektromobiliu ir nakvynės planavimas

Prieš kelionę buvau susidaręs planą kiekvienai kelionės dienai ir pagal tai planavau užsisakyti nakvynes mano suplanuotose galutinėse vietose. Žmona šiuo planu kiek abejojo, tad iš anksto nakvynių neužsakėme. Jau pirma kelionės diena parodė, kad šis sprendimas buvo teisingas – juk nuo plano atsilikome 4,5 valandos ir į daugelį nakvynės vietų, užsakytų per Airbnb, TravelBird ar Booking sistemas, viduryje nakties nebūtume patekę.

Kitas dalykas – kiekvienas baterijos įkrovimas gali užtrukti valandą, jei sekasi ir įkrovimo stotelės greitos, jos veikia ir yra laisvos. Jei rastum besikraunantį atsargas kitą elektromobilį stovėjimo laikas padvigubėtų. Na, o jei netikėtai vietoje greito įkrovimo tektų krauti lėtuoju būdu, vietoje vienos valandos galima užtrukti net iki septynių! Taigi planuok neplanavęs, bet arba turi labai daug laiko pasilikti rezervui ir kasdien nuvažiuoti mažai kilometrų, arba tenka miegoti taip ir ten, kaip ir kur gaunasi.

Antrą kartą važiuojant tuo pačiu maršrutu jau žinotum, ko tikėtis, bet visada gali iškilti nesklandumų su įkrovimu, stotelė gali neveikti ar tiesiog, gali sugalvoti ir padaryti kelis užtrunkančius išklydimus iš kelio, kaip kad mes darėme pirmąją kelionės dieną.

Antra kelionės diena – planas


Antrą kelionės dieną pagal pirminį planą turėjome įveikti apie 495 km ir pasiekti LIDL parduotuvę Poznanėje, Lenkijoje. Pagal planą, startavę 9 ryto, Poznanėje turėjome būti apie 22 valandą, atlikę 2 greitus ir vieną vidutinės spartos įkrovimą. Planavau, kad važiuosime iki 8 valandų, o dar 5 valandas krausime bateriją – du kartus greitai – po valandą ir vieną kartą ilgiau – 3 valandas.

Atsarginis planas, jei Vokietijos-Lenkijos sieną pasiektume jau užsidarius kavinei, esančiai pasienyje ir turinčiai vidutinės spartos įkrovimo stotelę – nakvoti pasienyje, įveikus ~320 km. Tiesiog ta kavinės stotelė veikia tik kavinės darbo metu, o mes net pagal planą būtume „ant ribos”.

Antra kelionės diena – faktas – vėl klystkeliai

Senai žmonos svajonei – aplankyti Potsdamą buvo nelemta išsipildyti jau kelis kartus, kai važiavome pro Berlyną ar svečiavomės jame. Vis nelikdavo laiko. Nors ir šį kartą nebuvo laiko (pagal planą), visgi nusprendėme, kad važiuojame pro pat Potsdamą, tad jo neaplankyti būtų kvaila. Turbūt prisimenate pirmos dienos Sinsheim muziejų…

Potsdamas

Kaip tarėm – taip padarėm. Patarimas tiems, kas planuoja aplankyti Potsdamo rūmus ir sodus – susiplanuokite bet keturias valandas šiam vizitui. Mes buvome ten apie 3,5 valandos ir paskutinius kelis objektus tiesiog prabėgome. Buvome jau tikrai „nusikalę”, o kita vertus, buvome sutarę susitikti vakarienės su draugu lietuviu, šiuo metu gyvenančiu Berlyne. Beje, nėjome nė į vienų rūmų vidų, tad jei planuojate padaryti ir tai, Potsdamas iš jūsų atims visą dieną.

Berlynas

Po Potsdamo, Berlyno pakraštyje esančiame fantastiškame itališkame restoranėlyje pavalgėme vakarienę. Esu per gyvenimą valgęs daug picų įvairiose pasaulio šalyse ir praktiškai visose lietuviškose picerijose, bet tokios skanios picos nebuvau valgęs. Galbūt įtakos tokiam įspūdžiui padarė alkis ir normalaus maisto kelionėje trūkumas, bet pica tikrai buvo skani. Ir dar – Berlyno mastais nebrangi. Už tris picas, alų ir sultis sumokėjome nepilnus 30 eur. Puiki vieta, tad tikiu, kad ten dar ne kartą užsuksime.

Kaip jau turbūt supratote, iki dienos pabaigos tikslo – Poznanės tikrai nepasiekėme. Jei skaičiuoti, kad diena baigiasi 24 valandą, iki dienos pabaigos nepasiekėme net Vokietijos/Lenkijos sienos.

Paskutinis greitas įkrovimas Vokietijoje

Išvažiuojant iš Berlyno pagal planą įkrauti bateriją turėjom prie Kaufland parduotuvės Berlyno šone esančioje greito įkrovimo stotelėje. Kadangi planas vėlavo, o parduotuvė užsidaro 21 val (tuo pačiu išsijungia ir stotelė), teko rinktis atsarginį variantą – apie 10 km arčiau Berlyno centro esančią IKEA parduotuvę, prie kurios esančios greito įkrovimo stotelės veikė visą parą. IKEA pasiekėme apie 23 val su 60% baterijos likučiu, tad krovimas iki 100% truko mažiau nei valandą, o pasipildę atsargas pajudėjome toliau, link Vokietijos / Lenkijos sienos.

Kad ir koks geras elektromobilis būtų KIA, bet reklamoje rašomus 250 km įveikti normaliom sąlygom su juo neįmanoma, o nuo IKEA iki LIDL parduotuvės Poznanėje buvo likę dar daugiau – 259 km. Kavinė Diana, turinti įkrovėją su Type 2 jungtimi, kuri mūsų maršrute buvo pasienyje, jau buvo senokai uždaryta – ji veikia tik iki 17 val. Taigi, net ir ją pasiekę būtume turėję ten nakvoti iki ryto, tada krautis ir tik po to judėti toliau.

Brangiausiai kainavęs įkrovimas kelionėje

Kol dar buvo energijos nuo skanios itališkos picos, nusprendžiau bandyti alternatyvų variantą – Furstenwalde miestelyje esančią VW centro įkrovimo stotelę. Deja, pasiekę VW centrą supratome, kad stotelės, nors ir įjungtos, pasiekiamos tik jo darbo metu. EV_Nero tuo metu su mumis „važiavo” virtualiai ir pasiūlė pabandyti kitą tame pačiame miestelyje esančią įkrovimo stotelę, rastą kažkokioje programėlėje.

Pabandėm ir stotelę su dviem Type 2 lizdais radom. Tuo metu baterijoje dar buvo likę 73%, tad nors ir registruodamasis šios nematytos stotelės paleidimu supratau, kad krovimas kainuos, negalvojau kad jis kainuos tiek daug. Paleidimas per vieną iš jungčių nepavyko net užsiregistravus, nors mano Paypal sąskaitoje šiam krovimui sistema rezervavo 50 eurų(!!!). Su antra jungtimi pavyko susidraugauti, bet jai rezervavo dar 50 eurų… Na, pagalvojau, kažkiek pakainuos, likusius grąžins.

Prasidėjus įkrovimui supratau, kad čia strigome ilgam – nors mano turimas 32A Type2 kabelis leistų krautis 6,6 kW galia, panašu, jog stotelė kažkodėl davė dvigubai mažiau. Taigi, vos 27% papildymui užtrukome daugiau nei 2 valandas (prisimenate mintis apie kelionių planavimą). Šiek tiek po 2 valandos ryto pajudėjome Lenkijos link. Beje, „linksmiausia” dalis – ši stotelė, pasirodo, apmokama minutėmis!  9.2 kWh elektros energijos man čia kainavo 16,125 Eur + mokesčiai… Labai švelniai sakant, nepigu. Tiesa, rezervuotą skirtumą grąžino.

Galvos ar navigacijos klaida pasienyje

Vokietijos-Lenkijos pasienį pasiekėme sėkmingai, bet, kaip jau minėjau, kavinė su Type 2 stotele atsidaro tik ryte, iki kurio dar buvo ne viena valanda. Atsarginis variantas – paprasta rozetė Shell degalinėje netoli sienos. Nors ir lėtai, bet vis būtų judėjimas pirmyn, o krovimo metu galima būtų nusnausti, tad nusprendžiau važiuoti ten. Kaip ten buvo – neaišku, bet pasiekę nustatytą navigacijoje tašką jokio Shell neradome. Pasigilinus supratau, kad esame beveik 30 km nuo to Shell, į kurį turėjome patekti, o keliukas ėjo tik siauryn…

Iššūkis „nugrybavus”

Jei būtume bateriją papildę iki 100% planuotoje Shell degalinėje ar Kavinėje Diana ryte, iki Poznanės būtų likę apie 180-190 km – teoriškai, įveikiamas atstumas su KIA Soul EV. Kadangi nuklydome „į lankas” ir turėjome gerokai mažiau nei 100%, numatėm alternatyvų įkrovimo tašką – Total degalinę, prie kurios turėjo būti Type 2 įkrovimo stotelė.

Atstumas nuo paskutinio (brangiausio) įkrovimo taško iki šios Total degalinės – 188 km. Iššūkis? Tikrai taip, bet nusprendžiau pabandyti jį įveikti. Nutariau, kad jei matysiu, kad tikslo nepasieksim, stosiu bet kurioje pakelės degalinėje ir maldausiu elektros rozetės 🙂

188 km su KIA Soul EV? Taip!

Kelionės pradžioje KIA Soul EV kelionės kompiuteris rodė 22 km deficitą. Ačiū Lenkijai už lygius kelius, kurie naktį dar buvo ir tušti – Total degalinę, esančią apie 60 km nuo Poznanės pasiekėme su 11 % baterijos likučiu! Nuo Furstenwalde iki Grodzisk įveikėme net 188 km važiuodami 70-90 km/h greičiu. Patvirtinau sau, kad 200 km atstumas su KIA Soul EV – įveikiamas. Tiesa, buvo jau 6 valandos ryto ir mano energija buvo senokai išsekusi – beveik kaip ir KIA Soul EV baterijos 🙂

Total degalinės įkrovimo stotelė nemokama, paleidžiama tiesiog prisijungus Type 2 laidu, tad prijungiau ir šiek tiek pasistiprinęs degalinės dešrainiu užsnūdau – juk čia krovimas truks kelias valandas. Tuo antros kelionės dienos, o jei tiksliau – paros nuotykiai užsibaigė.

Kilometrai, krovimai ir procentai

Kaip ir pirmą kelionės dieną, bandžiau kas 20% sekti, kiek pavyksta su jais įveikti kilometrų. Per pirmą dieną įveikėme 552,3 km, tad nuo jų ir pradėjome rytą:

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
Hermsdorf, Vokietija 100% 552.3 km 9:00
80% 595 km
60% 631.7 km
Sandersdorf-Brehna 52% 649.3 km 11:00

Iki pirmo antros kelionės dienos krovimo įveikiau 97 km, tam išnaudodamas 48% baterijos. Teoriškai, su 100% taip važiuojant galima būtų įveikti 202 km. Įspūdinga, turint omenyje tai, kad pirmi 40 km įveikti važiuojant apie 100 km/h, o likę kilometrai – 80-100 km/h, mat buvo kelio taisymų. Pirmasis dienos įkrovimas ir vėl buvo nemokamas Tank & Rast.

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
1 krovimas (greitas), Tank & Rast 98% 649.3 km 12:00
78% 686 km
58% 722 km
38% 762 km
Berlin, Vokietija 31% 775.6 km

Teoriškai, antrasis dienos krovimas buvo Berlyne, nors realiai – tarpe tarp Potsdamo ir Berlyno. Po šio krovimo sekė Potsdamo dvarų ansamblio apžiūra ir vakarienė Berlyne. Įveiktas atstumas – 126,3 km, tam sunaudojant 69%. Su pilna baterija tokiom sąnaudom galima įveikti apie 183 km. Krovimas nemokamas, greitas.

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
2 krovimas (greitas), Tank & Rast 99% 775.6 km 14:00
79% 813.6 km
Schönefeld, Vokietija 60% 851.4 km 23:00

Ikea pasiekėme su 60% likučiu, bet tai – paskutinė stotelė link Lenkijos, kurioje yra greitas įkrovimas. Nuvažiavome 75,8 km, tad su pilna baterija galėtume taip važiuodami įveikti 189 km. Papildėme atsargas ir pajudėjome toliau į kol kas ilgiausią kelionės atkarpą be greito krovimo.

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
3 krovimas (greitas), IKEA 100% 851.4 km
80% 890.6 km
Furstenwalde,Vokietija 73% 907.9 km 00:00

Furstenwalde krovimas buvo ilgas ir brangus – apie tai jau skaitėte aukščiau. Po jo sekė toliausias įveiktas atstumas su „pagrybavimais”.

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
4 krovimas (lėtas), E.dis 100% 907.9 km 02:00
80% 951.1 km
50% 1013 km
40% 1034.8 km
Grodzisk, Lenkija 11% 1096.5 km 06:00

Tolimiausias įveiktas atstumas – 188.6 km, 89% baterijos. Teorinis įveikiamas atstumas su 100% – 212 km!!! Vis dar ne reklamuojami 250 km, bet tai – realiomis sąlygomis, tiesa, važiuojant ramiai, taupant.

Vieta, krovimai Baterijos likutis Kelionės progresas Laikas
5 krovimas (lėtas), Total 82% 1096.5 km 10:00

Viso per dieną įveikti 544,2 km, tam bendrai sunaudojant apie 263% baterijos. Teorinis KIA Soul EV pilna baterija įveikiamo atstumo vidurkis pagal šios dienos važiavimą –  207 km.

Ketvirta kelionės diena – straipsnio tęsinyje.

Previous articleElektromobiliu iš Vokietijos – 2 diena
Next articleElektromobiliu iš Vokietijos – 4 diena

4 COMMENTS

  1. Važiavimas nuo Varšuvos iki Vilniaus įdomiausia dalis, manau. Taip pat reikia pradėti galvoti ir apie Soulo detalesnį pirkimo aprašymą – kur ieškota, kaip rasta, kaip sutarta su pardavėju, kaip nupirkta, kaip sumokėta. Žodžiu, įdomūs visi niuansai, visos smulkmenos. Nes senokai puoselėju tokį planą kaip jūsiškis KIA parsivežimas.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here