OLYMPUS DIGITAL CAMERA VS 656166481-4L


Nors Nissan Leaf elektromobiliu važinėju tik kiek daugiau nei porą savaičių, baigėsi kalendorinis mėnuo – balandis, tad, metas suskaičiuoti, kiek kilometrų nuvažiavau ir ką sutaupiau, palyginus su prieš tai turėto automobilio išlaidomis kurui.

Automobilio kainos, draudimo, priežiūros bei remonto kainų čia nėra, nes tai gana sunku palyginti – naujesnis automobilis, žinoma, kainuoja brangiau, draudimas abiem mano automobiliams kainuoja panašiai, o Nissan Leaf remontuoti dar neteko, kaip ir labai mažai šį mėnesį važiavusio dyzelinio automobilio.

Prieš elektromobilį Nissan Leaf mano kasdieninis automobilis buvo BMW 530d su 3 litrų dyzeliniu varikliu. Vidutiniškai BMW suvartodavo apie 7.5 litro dyzelino šimtui kilometrų. Taigi, jei skaičiuojame, kad balandžio mėnesį vidutinė dyzelino kaina buvo apie 0.9 Eur, 100 km atstumą įveikti su šiuo automobiliu man kainuodavo apie 6.75 Eur.

Nuo pirkimo momento, per balandžio mėnesį su savuoju Nissan Leaf nuvažiavau 1108 km. Deja, bet „apskaitytų” kilometrų, kuriuos galiu tiksliai įvertinti, turiu gerokai mažiau – vos 437 km. Iš pat pradžių neketinau detaliai skaičiuoti išlaidų „kurui”. Nebuvau sugalvojęs ir tinkamos metodikos tokiems skaičiavimams, tad nedariau spidometro bei krovimo stotelių nuotraukų.  Na ir neturėjau jokio tinkamo apskaitos prietaiso, kuris leistų pamatuoti, kiek gi man tiksliai kainuoja elektromobilio įkrovimas namuose.

Kaip jau minėjau, susiradęs srovės matuoklį, kurį visą laiką turėjau namuose, bet buvau pamiršęs, pradėjau tiksliai matuoti krovimus bei skaičiuoti išlaidas. Taigi, balandžio mėnesio rezultatas atrodo taip:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 437 3.31 26.19
2016-04 BMW 530d 437 29.50

Taigi, per balandį, iš „apskaitytų” kilometrų „kurui” sutaupiau 26 eurus. Realiai sutaupiau ne tiek, mat kilometrų buvo įveikta daugiau nei du kartus daugiau. Na, bet juk sakoma – gera pradžia – pusė darbo. Gegužio statistika žada būti gerokai įdomesnė, mat turėsiu pilną mėnesį + galėsiu tiksliai įvertinti visas patirtas išlaidas.

Previous articleAutomobilio pirkimas iš Amerikos (2 dalis)
Next articleAutomobilio pirkimas iš Amerikos (3 dalis)

10 COMMENTS

  1. Gera ir idomi tema sio tinklarascio. Siaip viena salyka jau supratau, leaf yra geriausiu atveju miesto automobilis, ir tikrai ne man kol kas 🙂

    • Tikrai taip – Nissan Leaf – miesto automobilis, jei nesi tas, kuris malasi po miestą nuo ryto iki vakaro – neužteks pakrovimo. Na, o Tesla yra vienintelis variantas važiuoti greitai ir važiuoti toli.

  2. Beje, čia „ant dienų“ ADAC paskaičiavo ir Frankfurter Allgemeine aprašė sekmadienio numeryje, ar tikrai 4000 EUR premija kažką pakeis – http://www.faz.net/aktuell/finanzen/mobilitaetspraemie-lohnt-es-sich-ein-elektroauto-zu-kaufen-14208559.html – lentelėse naujų auto kainos, paskaičiuota ketveriems metams su 15000 metine rida (bei atitinkamomis sąnaudomis kurui), ir išdalinta mėnesiams bei kilometrui. Rezultatai įdomūs… Tiesa, Vokietijoje elektra brangesnė, 0,28 €/kWh, todėl ir brangus elektromobilių išlaikymas bei atitinkamai žemas populiarumas, kurį mėgins premijomis sukelti.

    • Labai įdomi informacija – reiks paanalizuoti. Bet faktas, kad jei viską skaičiuosi – greičiausiai elektromobilis neapsimokės. Todėl ir rašiau, kad tik jei labai nori – verta pirkti 🙂

      • Na, pas vokiečius kilowattvalandės kaina viena didžiausių (ref. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Electricity-prices-europe.jpg), tai jie ir neskuba pirkti elektromobilių. O ir šiaip Europoje krovimo kainos skiriasi: https://www.plugsurfing.com/downloads/plugsurfing_pricelist_en.pdf

        Beje, teko važinėti su BMW ActiveE – šlamštas neišpasakytas, neišbaigtas modelis, tarsi išėmė benzininį variklį ir įdėjo kažką iš elektrokaro: važiuoja su kažkokiais trūkčiojimais, stovint prie šviesoforo girdisi kaip įsijungia kažkas ir išsijungia. BMW i3 jau smagesnis, o Citroën C-Zero iš viso idealūs miestui — dinamiški, tylūs, neįtikėtinai talpūs (Stokke vežimas į Mini Countryman praktiškai nesugrūsi, į C-Zero puikiausiai sutelpa).

      • Man asmeniškai pirmas atsipirko per kelis mėnesius, kainavo £3000 (Aixam Mega City), draudimas kainavo juokingai, nebuvo kelių mokesčio, kraudavau tik namie, nes jis kraunamas tik iš rozetės. Imdavau į darbą pakeliui 3 žmones, visi mokėdavo po £1 dienai (į darba/namo), tai man padengdavo draudimą, elektrą ir dar likdavo. Apsipirkimą skaičiavau lygindamas su savo Lexus, įskaitant draudimo skirtumą, kelių mokesčius, kuro išlaidas, aptarnavimą. Plius, Aixam buvo galima krauti tiesiai nuo saulės baterijų, nes mano sistema tada buvo 1kw 48v, o Aixam būtent ir naudoja 48V sistemą. Su juo būdavo galima nuvažiuot maximum 40km (4 žmonės viduj), tada pamačiau, kad jis pasidarė ne antras mano automobilis, o pirmas, nes Lexus tada liko naudojamas tik grįžti atostogų į Lietuvą (iki šiandien). Tada atsirado noras važiuoti toliau, pakeičiau į Peugeot iOn (lengvai muštas galas, visos dalys buvo duotas; £4750 iš aukciono, buvo kelių mėnesių senumo), jis irgi atsipirko per kelis mėnesius, nes pradėjau laisvu laiku dirbti privačiu kurjerių, kadangi kuras nekainavo, tai visas „uždarbis” sumokėjo už patį Peugeot. Po metų išėjau iš pastovaus darbo ir iškeičiau Peugeot į Nissan e-nv200, tas atsipirks negreit, nes buvo pirktas visiškai naujas, nes metus laukiau, o padėvėtų kaip nebuvo, taip nebuvo… ir dabar sugedęs, tai tenka su Leaf važinėti, Nissan atstovas paduotas į teismą dėl sutarties nesilaikymo, pajamų praradimo, moralinės žalos, prarastų sutarčių su klientais ir panašiai.

  3. Beje, siūlyčiau, skaičiuojant sąnaudas elektromobiliui, paskaičiuoti kiek laiko kelionėje sugaišta krovimui ir kiek papildomų tam išlaidų skirtą (užkanda, gėrimai ir t.t. kol lauki) – ko nedarai važiuodamas skystu kuru. Tada išlaidos bus realesnės.

    • Paprastai darau taip – planuoju sustojimą pietų metu, kada bet kokiu atveju valgytum ir leistum pinigus maistui ir gėrimams. Taigi, realiai išlaidos pasikeičia labai nežymiai.
      Kitas reikalas – laikas. Kelionė iš Kauno į Vilnių ir atgal trunka ne 2,5-3, o bent 4 valandas.

    • Kas skaičiuoja – pakeliui nieko neperka, viską pasiima iš namų. Kraunu 10-15min, per tą laiką atrašau email (per dieną 100-300), per likusį laisvą laiką studijuoju, bet dažniausiai jau grįždamas namo, nes tada nebereikia skubėti. Bent mano atveju, krovimo laikas išnaudojamas produktyvumui, ko negalėčiau sau leisti, jei vairuočiau skystu kuru varomą automobilį.

      • Nežinau kainų Lietuvoj, bet čia UK, jei nieko neperki pakeliui, tai kartais net £100 susitaupo per savaitę, jei viską pasigamini dieną prieš. Plius man ir taip sunku pakeliui kažką pirkt, nes jei nevalgai mėsos, tai junk/fast food tikrai nepadės, o vandens buteliukas dažnai kainuoja £1-1.50, kai prekybos centre už 12 tų pačių buteliukų sumokėsi tik £2. O išgeriu 1.5-2 litrus per dieną. Salotos, kurios pakeliui kainuoja £3-4, namie užtrunka pasigamint max 10min, ir kainuoja £0.5-1.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here