Elektromobilis vs dyzelis (2016 Gruodis)

Elektromobilis vs dyzelisAtostogos baigėsi, tad laikas suskaičiuoti, kiek gi elektros sunaudojau gruodį ir kiek pavyko sutaupyti, lyginant su dyzeliniu automobiliu, kurį turėjau anksčiau. Nissan Leaf elektromobilis gruodį važiavo kasdien, bet praktiškai kelionės apsiribojo važiavimu į darbą. Tolimų išvykų beveik nebuvo – vos viena kelionė į Vilnių ir viena – į Alytų. Taigi, nuvažiuotų kilometrų gruodį nėra labai daug, ypač lyginant su keliais rekordiniais mėnesiais.

Mėnesio pabaigoje pasiekiau simbolinius 40000 km. Taip sutapo, kad po to prasidėjo atostogos ir tas gražus skaičius vis dar šviečia skydelyje, nors šiandien už lango jau sausis. Tolimesnės atostogų kelionės, deja, su elektromobiliu dar neįmanomos. Na, nebent tik įdomios straipsnių serijos ir nemažo streso paieškų tikslais. Arba tai būtų Tesla Model S / Model X. Bet net ir su Model X Benas Sakalauskas iš Happyendless DJ Team keliavo į Šveicariją ir turėjo bėdų. Jei kam smalsu – visas jo pokalbio per PowerHitRadio  laidos įrašas čia.

Atostogos ir elektromobilis

Kaip jau minėjau, kol kas atostogų kelionės elektromobiliu nėra įmanomos. Ypač tokiais “invalidais”, kaip Nissan Leaf ar kitais įperkamais elektromobiliais. Teoriškai, išplėtota įkrovimo infrastruktūra leistų keliauti net gi ir su tokiais elektromobiliais. Praktiškai, idealiu atveju – valandos krovimas kas valandą kelio, važiuojant nebaisiai greit. Ir tai tik jei pasvajotume, kad visur yra tik greito įkrovimo stotelės, jos visos veikia ir visos yra laisvos. Kitu atveju lauktų laaaabai ilga ir varginanti kelionė su nuolatinėm rozečių paieškom.

Žinoma, galima keltis keltu iš Klaipėdos į Kylį, nuo kur važiuojant su įkrovimo stotelėmis teoriškai neturėtų būti problemų. Kita vertus – su dabartiniu nuvažiuojamu atstumu, kelionė Kaunas – Kryžkalnis – Klaipėda yra sunkiai įmanoma. Abi atkarpos – tiek Kaunas – Kryžkalnis, tiek ir Kryžkalnis – Klaipėda yra po daugiau nei 100 km. Įmanoma, bet tik išjungus šildymą.

Norėtumėte kelionės prie minus 20 be šildymo? Abejoju 🙂 O dar kur pramogos Kryžkalnio autobusų stotyje kraunant elektromobilį vidutinio greičio krovimu… Turėsite ~4 valandas GERAI susipažinti su stoties prieigomis, mat tiek užtruks pilnas krovimas.

Vokietija ir elektromobiliai

Vokietijoje buvau kiek daugiau nei savaitę, o pastebėtų elektromobilių statistika yra tokia:

  • greitkelyje – trys Model S (važiuojantys ~150km/h)
  • greitkelyje – vienas BMW i3 (pagal tai, kad važiavo lėtai – spėju, pilnai elektrinis)
  • miestuose – keliolika BMW i3
  • mieste – vienas Model X
  • mieste – vienas Nissan Leaf
  • zoologijos sode – vienas Mega electric sunkvežimiukas
  • kalėdinėj mugėj – vienas neaiškus elektrinis “kibiriukas” (matote nuotraukoje)

Galbūt mačiau ir elektrinių VW Golf ar Smart (ypač nuomojamų), bet jų atskirti nuo paprastų nelabai žinau kaip. Nustebino tai, kad nemačiau nė vieno populiariausio Europoje elektromobilio – Renault Zoe. Nissan Leaf, toje Vokietijos dalyje irgi praktiškai nėra – pavyko pamatyti vos vieną.

Galima būtų daryti reziume – Vokietijos autoparkas yra toks didelis, kad keli tūkstančiai elektromobilių tiesiog ištirpsta minioje. Pasidžiaukime, kad Lietuvoje pamatyti elektromobilį galima gerokai dažniau 🙂

Gruodžio kilometrai ir pinigai

dsc_0698-1Gruodį viso įveikiau 1435 km. Kaip jau minėjau – apie 80% jų – mieste, kelionės į darbą. Per didžiuosius šalčius elektromobilis stovėjo, o nuo šios savaitės lyg ir žada atšilti, tad kelionių su labai ekstremaliom temperatūrom Nissan Leaf, panašu, nepatirs.

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-12 Nissan Leaf 1435 28.19 79.44
2016-12 BMW 530d 1435 107.63

Nedaug kilometrų – nedaug sutaupymo. Žinoma, nepadeda ir šaltas oras – 100 km kaina visą mėnesį yra daugiau nei 2 Eurai. Bet kokiu atveju, tai 79 Eurai į “pliusą”. Bendras “pliusas” nuo elektromobilio įsigijimo 2016 balandžio mėnesį – 1150 Eur.

Praėjusių mėnesių rezultatai:

Kaip visada, pridedu ir ankstesnių mėnesių duomenis:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-11 Nissan Leaf 2629 36.97 160.21
2016-11 BMW 530d 2629 197.18
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-10 Nissan Leaf 2724 35.16 169.14
2016-10 BMW 530d 2724 204.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-09 Nissan Leaf 1724 21.86 107.44
2016-09 BMW 530d 1724 129.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-08 Nissan Leaf 2348 22.68 153.42
2016-08 BMW 530d 2348 176.10
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-07 Nissan Leaf 2478.2 23.36 162.51
2016-07 BMW 530d 2478.2 185.87
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-06 Nissan Leaf 2060 26.32 128.18
2016-06 BMW 530d 2060 154.50
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-05 Nissan Leaf 2698.3 29.79 162.46
2016-05 BMW 530d 2698.3 192.25
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 182.2 2.35 9.95
2016-04 BMW 530d 182.2 12.30

 

2 mintys apie „Elektromobilis vs dyzelis (2016 Gruodis)“

  1. Hmm, Renault Zoe gal irgi Berlyne nematydavau dažnai (nekrenta į akį, neišskirtiniai), bet CITROËN C-Zero iš multicity-carsharing.de tikrai pilna, 250 po miesto centrinę Berlyno dalį važinėja ir jie iš tolo matosi. flinkster.de irgi atseit turi kažkiek elektrinių, drive-now.com iš 1300 automobilių kelis šimtus BMW i3 tikrai turi (vien šiuo metu apie 80 laisvų matau), car2go.com smartai visi vienodi, elektrinį nuo įprasto iš akies sunku atskirti, bet irgi kažkiek yra. Dar yra eMio, kuri dalinasi elektriniais mopedais.

    Bet šiaip tai tiesa – elektrinių automobilių nėra daug. Matau kelias priežastis: 1) krovimo stotelės dažniausiai yra mokamos, 2) elektros kaina viena didžiausių Europoje (turbūt tik danai brangiau moka, vokiečiams kilovatvalandė brangesnė kokius 2½ karto daugiau nei lietuviams), 3) mieste pilnai pakanka viešojo transporto (dėl to dauguma automobilių stovi priparkuoti, o ne kamščiuose), o užmiesčių atstumams elektromobilių neužtenka.

  2. As kaip tik vazinejau per didziuosius salcius tai prie -20C vaziuojant 8-10km. po to vel pastovint kelias valandas ir vel vaziuojant panasu atstuma pasiekiau antirekorda. 40km atstumas mieste, o energijos sanaudos nuo 80% liko 20%. sildymas, vairas ir sedyne visada ijungta. Speju kad daug energijos isejo baterijos sildymui.
    Baterija pas mane kaip ir puse velnio 2015m taciau jau 900 ikrovimu, dabar apie 61.5Ah rodo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *