Elektromobilis vs dyzelisVakar prasidėjo tikroji kalendorinė žiema, taigi, laikas suvesti lapkričio mėnesio išlaidų „kurui” balansą, kurį, kaip ir anksčiau, lyginu su BMW 530 d dyzeliniu automobiliu. Pagal beveik 5 metus kruopščiai vestą statistiką, vidutiniškai BMW sunaudodavo apie 7,5 litro dyzelino 100 km. Na, o Nissan Leaf lapkritį 100 kilometrų vidutiniškai reikalavo elektros energijos už 2,5 Eur.

Lapkritis, sakyčiau buvo kiek šaltesnis, nei įprastai (ar bent jau man taip atrodė panaršius po savo atminties vingius), nors ekstremalesnis šaltukas Kauną aplankė vos vieną pusdienį. Rimtai šalta buvo vos prieš 3 dienas, o leaf termometras tuo metu rodė nuo -8 iki -12. Tą dieną sumušiau naują 100 km nuvažiavimui reikiamos elektros energijos anti rekordą 🙂

 Lapkričio investicija 1

20160520_163302Japoniški automobiliai nėra pirmūnai, kai kalba eina apie kėbulo koroziją, tad prieš žiemą Nissan Leaf buvo palepintas antikoroziniu dugno padengimu. Jis turėtų elektromobilį apsaugoti nuo žiemą barstomos ant kelių druskos bei ankstyvų rūdelių. Prieš darydamas šią procedūrą domėjausi, kaip gi yra su kitais japoniškais automobiliais ir, kiek man pavyko sužinoti, jų antikorozinė apsauga yra tikrai labai menka.

Kol kas negavau Nissan Leaf antikorozinio padengimo metu darytų nuotraukų, tad pasidalinsiu savo kito automobilio analogiškos procedūros nuotraukomis prieš ir po palepinimo:

20160523_121859 20160523_150833

Lapkričio investicija 2

winter-airKad neatsitiktų taip, kaip nuotraukoje, iki lapkričio 10 dienos reikia automobilio padangoms pakeisti vasarinį orą į žieminį.

Juokauju 🙂 Pakeisti reikia, pripūsti irgi reikia, tik keisti reikia padangas, o ne orą. Taigi, antra investicija – padangos. Žiemai išsirinkau kiek žemesnes, 16 colių diametro padangas, o nuimti 17 colių ratai lauks kito pavasario.

Lapkričio investicija 3 – elektra

Kaip ir kiekvieną mėnesį, tam, kad važiuotų, Nissan Leaf elektromobiliui reikia elektros energijos. Taigi, ką priskaičiavo elektros skaitliukas šį mėnesį?

Per mėnesį įveikiau 2629 km, 5 kart buvau Vilniuje, vieną – Kėdainiuose ir dar vieną – Alytuje. Visi likę kilometrai susukti Kaune, o viešo įkrovimo stotelėmis, be tolimesnių kelionių, naudojausi vos porą kartų.

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-11 Nissan Leaf 2629 36.97 160.21
2016-11 BMW 530d 2629 197.18

Dyzelino kaina skaičiavimuose – 1 Eur/litras. Per mėnesį, palyginus su BMW sąnaudomis ir dyzelino kaina, elektromobilis sutaupė 160,21 Eur. Bendras sutaupymas nuo elektromobilizmo pradžios mano garaže viršijo simbolinę 1000 Eur ribą – dabar jis yra 1070 Eur.

Praėjusių mėnesių rezultatai:

Kaip visada, pridedu ir ankstesnių mėnesių duomenis:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-10 Nissan Leaf 2724 35.16 169.14
2016-10 BMW 530d 2724 204.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-09 Nissan Leaf 1724 21.86 107.44
2016-09 BMW 530d 1724 129.30
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-08 Nissan Leaf 2348 22.68 153.42
2016-08 BMW 530d 2348 176.10
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-07 Nissan Leaf 2478.2 23.36 162.51
2016-07 BMW 530d 2478.2 185.87
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-06 Nissan Leaf 2060 26.32 128.18
2016-06 BMW 530d 2060 154.50
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-05 Nissan Leaf 2698.3 29.79 162.46
2016-05 BMW 530d 2698.3 192.25
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 182.2 2.35 9.95
2016-04 BMW 530d 182.2 12.30
Previous articleKokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (1 dalis)
Next articleKokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (2 dalis)

2 COMMENTS

  1. Kai dare antikorozini padengima akumuliatoriu nuiminejo ?
    Nes as irgi dariausi tai akumuliatoriu nenuiminejo. Buvau as ji nuemes po to. Tai ten tik dazai bet gal nerudys, nes tiesiogiai druskos negaus.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here