Kiek kainuoja važinėti elektromobiliu (2016 rugpjūtis)

VS

Penktas mėnuo su elektromobiliu ir perliptas pirmų 10000 elektrinių kilometrų limitas. Laikas “suskaičiuoti viščiukus” ir pažiūrėti, kiek gi elektromobilis leido sutaupyti paskutinį vasaros mėnesį. Kaip visada,  lyginu elektromobilio mokamų įkrovimų kainą su vidutinėm BMW 530d dyzelinio automobilio sąnaudom. Kažkas buvo komentare uždavęs klausimą – taip, nemokamų įkrovimų neskaičiuoju, nes net ne visos įkrovimo stotelės turi galimybę parodyti šią informaciją.

Beje, rugpjūtis – pirmas mėnuo kai nebeturiu atsarginio dyzelinio automobilio. Žinoma, dar liko vienas šeimyninis autobusiukas, bet jis rugpjūtį “dirbo iš peties” tik vieną savaitę.

Atostogos, Power Hit Radio, Tesla Model X

Vasara – atostogų metas, tad ir mūsų šeima susiruošė atitrūkti savaitei nuo darbų rutinos ir aplankyti Lenkijos kalnus Zakopanėje. Iš pradžių turėjau “crazy” idėją važiuoti elektromobiliu, bet po kelių bemiegių vakarų prie PlugShare programėlės, žemėlapių bei konsultacijų su ten jau pabuvojusiais, šį kartą dar nusprendžiau nerizikuoti.

Turbūt, paskutinis taškas, išvaikęs bet kokias iliuzijas apie kelionę elektromobiliu – per Power Hit Radio išgirstas interviu su Benu Sakalausku – Happyendless DJ Team nariu. Benas gana išsamiai pasakojo apie savo nuotykius kelionėje Vilnius – Hamburgas. Turint omenyje, kad jo vairuotas Tesla Model X su viena įkrova gali nuriedėti 3x daugiau kilometrų nei Nissan Leaf, net ir tai nepadėjo jam išvengti beveik visiško baterijų išsekimo bei paskutinės vilties rozečių paieškų Lenkijos glūdumoje.

Labai nesiplėsiu su pasakojimu, bet esmė labai paprasta – Lenkija elektromobiliams dar nepasiruošusi. O daugiau, kam smalsu, galite išgirsti Beno Sakalausko interviu čia:
https://www.mixcloud.com/Pokalbiai360/benas-sakalauskas-happyendless-dj-team-ir-jo-nuotykiai-su-tesla-x/

Mėnesio pasiekimai Lietuvoje

Nors rugpjūtis ir buvo pusiau atostogų mėnuo elektromobiliui, grįžus iš Lenkijos “atsigriebėm” elektrinių kelionių su kaupu. Pasinaudojom šiltomis besibaigiančios vasaros dienomis, ilgu savaitgaliu bei kitomis progomis bei aplankėme su šeima kelias naujas vietas Lietuvoje – Panevėžį, Molėtus bei Trakus. Štai kaip atrodo rugpjūčio kelionių užmiestyje žemėlapis:

zemelapis_rugpjutis

Baudos lapelis už parkavimą – išbandyta

Be naujų miestų žemėlapyje, dar vienas mėnesio pasiekimas – baudos kvitas už parkavimo taisyklių pažeidimus Trakuose. Nors prieš važiuodami išnaršėme Trakų savivaldybės puslapį ir, rodos, įsitikinome, kad Trakuose elektromobiliams parkavimas nemokamas (valstybinėse aikštelėse), tai nepadėjo ir grįžę po malonaus pasiplaukiojimo Galvės ežere radome už valytuvo užkištą lapelį su bauda.

Visgi, istorija greitai išsisprendė paskambinus nurodytu lapelyje telefonu ir išsiaiškinus, kad mes drąsiai statydami elektromobilį ir nemokėdami už parkavimą buvome teisūs. Tiesa, baudą skyrusi kontrolierė pasakė apie kažkokius skiriamuosius elektromobilio ženklus priekyje, kurie, pasak jos, turėtų skirti elektromobilį nuo kitų. Nesu tikras, ką ji turėjo omenyje, bet techninio paso parodymo užteko laimingai istorijos pabaigai užtikrinti.

Pernelyg didelis optimizmas su kilometrų likučiu

Na ir paskutinis pasiekimas, šiek tiek susijęs su naujai pasiektais miestais – kelionė į Molėtų rajoną. Kadangi tam gale Lietuvos įkrovimo stotelių, deja, nėra, kelionė į priekį iš Kauno ėjo per Vilnių, nuo kurio tikslas Molėtų rajone buvo nutolęs 65 km atstumu. 130 km į abi puses – įveikiamas ir jau porą kartų išbandytas atstumas, pasiekimas taupant.

Deja, mažas “liapsusas” su kelionės planavimu ne per Molėtų Plentą, o per Ukmergės autostradą pakeitė kelionės į vieną pusę atstumą į 90 km, tad nuvykus teko ieškoti pagalbos bent kiek įkraunant iki 40% nusekusią bateriją, idant grįžti nors tuos iš anksto planuotus 65 km.

Nestabilus elektros tiekimas, netinkama elektra “maitinamo” Nissan įkrovėjo “ožiai” bei nuolatiniai saugiklių “išmetimai” leido šiaip ne taip pasiekti 63%. Viskas kaip ir būtų puiku, bet per daug optimistiškai įvertinęs likusių nuvažiuoti kilometrų skaičių, rodomą ekrane, nusprendžiau, kad to užteks pasiekti Vievį, taip sutaupant ~80 km bei papildomą įkrovimą.

Taigi, tam, kad pasiekti Vievį, kai kur teko važiuoti ir 40 km/h greičiu, bet ratukų ar tralo paslaugų neprireikė. Faktas – 63% ir beveik 100 km yra įmanoma, tiesa, kankinančiai ilga ir nebaisiai maloni kelionė su trupučiu streso. Tam, kad “atsigriebti”, Nuo Vievio iki Kauno įsikrovę “skridome” 110 km/h 🙂

Penktas elektrinis mėnuo

Tiems, kas suskaitė visą rašliavą aukščiau, arba tiesiog pasiekė šią vietą – bonusas – skaičiukai:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-08 Nissan Leaf 2348 22.68 153.42
2016-08 BMW 530d 2348 176.10

Kiek mažiau nei liepą, bet, vertinant savaitės atostogas – visai neprastas rezultatas.

Praėjusių mėnesių rezultatai:

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-07 Nissan Leaf 2478.2 23.36 162.51
2016-07 BMW 530d 2478.2 185.87

 

Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-06 Nissan Leaf 2060 26.32 128.18
2016-06 BMW 530d 2060 154.50
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-05 Nissan Leaf 2698.3 29.79 162.46
2016-05 BMW 530d 2698.3 192.25
Mėnuo Automobilis Nuvažiuota, km Kelionių kaina, € Sutaupyta, €
2016-04 Nissan Leaf 182.2 2.35 9.95
2016-04 BMW 530d 182.2 12.30

 

Bendras balansas – per 5 mėnesius sutaupyti 633 Eur, lyginant išlaidas kurui su BMW 530d dyzeliniu automobiliu, vairuotu iki elektromobilio Nissan Leaf.

17 minčių apie „Kiek kainuoja važinėti elektromobiliu (2016 rugpjūtis)“

  1. Keista del modelx vargu Lenkijoj ? Sia vasara keliavom 8k km po Europa su Model S, pirmyn ir atgal pro Lenkija – jokiu problemu. Ilgiausia atkarpa Warsuva-Lietuva 400km ir dar 9proc baterijos likutis buvo. Nuo Warsuvos tolyn krovimo vietu jau be vargo rast..

    1. Simai – vienas iš vargų – Benas vairavo amerikonišką Teslą ir neturėjo perėjimo į europinį supercharger. Na, o kitos problemos – matyt ne visur, kur tikėjosi, kad yra stotelės, jos buvo arba veikė.

      Beje, gal turi noro pasidalinti kelionės įspūdžiais su kitais? 🙂

      1. Žinoma 🙂

        Taigi kaip minėjau, vasarą buvo kelionė ~8k km, Lietuva-Lenkija-Slovakija-Austrija-Slovėnija-Kroatija-Italija-Prancūzija-Ispanija-Prancūzija-Šveicarija-Vokietija-Lenkija-Lietuva.
        Vakarų Europoje keliaut jokių problemų, Teslos pakrovėjų pakankamai, kad galėtum ir Vokietijoje ant 200km/h palakstyt legaliai. Vienintelė Lenkija reikalauja planavimo ir prieš kelionę susirinkt/patikrint informaciją dėl stotelių buvimo ir veikimo. Startavom nuo sodybos Alytaus rajone, 70km nuo Vilniaus. Atkarpa iki Waršuvos – praktiškai nieko nėra, PlugShare rodo kelias buitines rozetes, išbandėm važiuodami į priekį tik Lomzoje vieną viešbutį su 3kW rozete, nors aprašyme buvo paminėta, kad to viešbučio garaže turėtų būti ir trifazė / 11 kW. Taigi kol pusryčiavom lėtoji rozetė pridėjo 3kWh energijos. Vidutinis greitis apie 70-80kmh, didžiojoje dalyje kelio yra apribojimai dėl remontų, tai daugiau ir nepalėksi. Pasiekus Waršuvą jau lengviau – visam mieste yra pakankamai Type2 22kw nemokamu pakrovejų – teko pasinaudoti prie Koperniko centro ir prie Operos teatro. Yra taip pat Nissan atstovybė su ChaDeMo kuri kategoriskai neleidžia krautis ne Nissanams. Nebent ne darbo laiku 🙂 Mums kadangi buvo darbo laikas, tai stojome senamiestyje 3ims valandoms, pasikrovem 30%, kad užtektų nuvažiuoti iki Lodzės (140km). Ten ABB gamykloje yra Chademo kroviklis – 45Kw galia per 1.5h galima beveik pilnai pasikraut. Toliau iki Krokuvos, ten Nissano atstovybėj po darbo valandu :):) galima krautis jų ChaDeMo krovikliu arba palikti per nakti mieste type2 kur nors prijungta. Senamiestyje prie ABB ofiso yra ChaDemo kroviklis, bet bent jau Tesla kažkodėl su juo nesusišneka. Toliau jau Slovakija ir prasideda Teslos superchargeriai kur pasikrauni 0-80% per 40min – max 120kW galia.
        Atgal važiavom nuo Wroclavo, ten netoli yra Teslos kroviklis ir pačiam mieste puikus požeminis parkingas su 10 vnt type 22kw kroviklių. Nakvojom Wroclave palikę mašiną parkinge tai ryte pajudėjom su 100proc ir padoriu 130kmh greičiu atvykom vėl i Lodzę / ABB ofiso kroviklį. Tada Waršuva, trys valandos pietavimo ir pasivaikščiojimo kol mašina pasikrovė iki 98% ir atgal į Lietuvą. Sodybą už 400km pasiekėm be sustojimų, su 9% baterijos likučiu.

    2. Baltai pavydu dėl Teslos baterijos – Nissan Leaf iki Varšuvos reikia 3 įkrovimų, kurių nėra – tik rozetės degalinėse, kur gal leis, o gal ir neleis pasinaudoti. Plius krovimas kiekvienas ~6 valandas…

      1. forumuose vis sklando gandai, kad Tesla gali savo superchargeriu infrastruktura pasidalinti (uz mokesti of course) su kitais gamintojais. Tai gal atsiras kada Tesla/Chademo adapteris, kaip dabar yra Chademo/Tesla.. O Teslos superchargerius nusimato Lenkijoje 7vnt berods dar siemet, artimiausias mums Bialystoke.

        1. Gal ir neblogai, ale Bialystokas irgi nėr labai arti 🙂 Nissan Leaf supratimu, aišku, ne Teslos 🙂
          Kita vertus, kiek girdėjau, perėjimai pas Teslą švelniai tariant “nepigūs”, tai klausimas kiek jų pirks 🙂

  2. Chademo–>Tesla adapteris 500eur. Brangu, bet jeigu tai įgalina tolimas keliones – verta.

    Jeigu tikėt vyriausybės planais apie 180 pakrovimo vietų Lietuvoje per ateinančius metus, tai visai tikėtina Alytuje kokia universali Chademo/Type2/CCS DC stotelė? Nuo Alytaus iki Bialystoko 190km. Leaf’as su didesne baterija berods įveiktų ?

    1. Tikėkimės, kad planai bus įgyvendinti, o su didesne baterija leafų turbūt kaip ant poros rankų pirštų kol kas tik yra, juk jie tik nuo šių metų ir tai ne visose komplektacijose. Su senuoju 190 km, sakyčiau, be šansų 🙂

  3. Šiaip seku blogą, tad jei pražiūrėjau – soriukas. Noriu paklaust – iš kokios “šlangos” namuose kraunama? Koks įvado galingumas, kiek A automatas ant rozetės? Trifazis?

    1. Namie kraunu iš įprastos rozetės, 220v, 16A (grubiai 3kW). Tiesa, laidą atsivedžiau kiek storesnį nei įprastai nuo skydelio į tą rozetę.
      Buvo planų ir trifazį pasijungti ir atskirą skaitliuką, bet kol kas tai tik planais ir liko. Juo labiau, kad per tuos mėnesius greitai neplanuotai pasikrauti reikėjo 2 kartus, nes paprastai iš vakaro prijungiu ir ryte išvažiuoju su pilna baterija. Iš tų dviejų kartų – vieną kartą neteisingai nustačiau laikmačius, o kitą – grįžus iš ilgesnės kelionės reikėjo skubiai išvažiuoti, o baterijos buvo beveik 0%.

  4. simak’ui

    jei ne paslaptis, iš kur atkeliavus Tesla? Nauja/naudota? Kaip sprendžiama techninės priežiūros problema Lietuvoje?
    Dėkui.

    1. Jokia paslaptis , tik jeigu blog’o owneris neuzpyks, kad ne apie Leaf diskusija 🙂
      Pasinaudojau pacios teslos “CPO – certified preowned vehicle” programa, kitu klientu grazinti automobiliai upgrade’inant i geresnius. patikrinti ir parduodami teslos atstovybiu kiekvienoje salyje su nauju automobiliu garantija (4metai) ir varikliui/baterijai garantijos likuciu (nuo pagaminimo 8 metai). Ten reikia pastebet ilgesni laika, buna labai neblogu deal’u. Pvz cia: https://www.tesla.com/nl_NL/preowned
      Ir reikia perziuret visu saliu saitus, nera vieno centrinio. As asmeniskai radau Olandijos saite. 1.5 metu automobilis buvo ~25% mazesne kaina nuo originalios komplektacijos.
      Technines prieziuros kaip ir visiems elektromobiliams reikia daug maziau, artimiausia atstovybe Helsinkyje. Nuvaziuot nera labai sudetinga, kainuoja tik laikas, nes Lietuvoj/Rygoj/Suomijoj krovimas nemokamas, tik Estijoj kelis eur.

      1. Blogo owneris tikrai neužpyks – rašau apie Leaf, nes juo važinėju. Būtų kiek keista rašyti apie tai, apie ką neturi jokio tikro supratimo ar realios patirties 🙂
        O šiaip, manau, Tesla’i reiks išskirti dalį blogo – ten sudėsiu Simako istoriją apie kelionę ir bendrą info apie Teslą. O gal ir kiti norės pasidalinti savo įspūdžiais 🙂

  5. Lenkijoj yra forumai, kuriu nariai leidzia naudotis ju elektra keliaujant, tiesa – praktiskai visi turi tik paprasta rozete;
    Praktiskai kiekviena pakeles degaline turi Commando jungti, is jos galima krautis 16a greiciu, bet reikia tureti perejima (as pasidariau pats per 5min uz £4);
    Lenkija pasiruosusi tik pietuose, ten labai daug pakroveju;
    Ir Lenkija buvo issukis netgi man, atsisakiau keliones i Lietuva vien del infrastrukturos, nes nenorejau veztis generatoriaus kartu su savim. Taciau ideja nenumesta i sali, seku kiekviena nauja dadeta pakroveja, ir vos tik bus imanoma normaliai pervaziuot – tada iskart vaziuosiu 🙂

  6. Niekada neteko važiuoti elektromobiliu, tačiau po truputį galvoju apie tokį pasirinkimą, nors vairuoti tenka retai ir užtenka nuomuoto automobilio kai reikia pasivažinėti, tačiau sau pirkti galvoju tik elektromobilį… ekologija mano nuomonė tikrai verta ir didesnių investicijų patys turime gyventi tai norisi kuo mažiau užteršto oro…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *