Nissan Leaf kelionė #1 – 2016-04-14 Šiauliai – Kaunas

Nissan Leaf

Po ilgų dvejojimų išsirinkau sau tinkamą Nissan Leaf. Tai automobilis iš JAV, 2013 metų, SL komplektacijos (apie jas – atskirame įraše).

Automobilio pardavėjas – Šiauliuose, tad  maps.google.com duomenimis, kelionė iki namų – nuo 165 iki 197 km, priklausomai nuo pasirinkto maršruto.

Teoriškai, 2013 metų Nissan Leaf su pilnai įkrauta baterija turėtų nuvažiuoti iki 160 km. Anksčiau Nissan gamintojas operavo būtent tokiu magišku atstumu – 100 mylių, arba 160 km. Vėliau, po eilės patikrų bei matavimų Nissan savo prognozes kiek sumažino, tad dabar netgi šiemetinis, 2016 metų 24 KW bateriją turintis modelis lankstinuke rodo kiek mažesnį – 84 mylių arba 134.4 km reklamuojamą atstumą.

Grįžtant prie temos – atstumas nuo Šiaulių – didesnis nei maksimaliai galimas nuvažiuoti. Pasirinkime – keturios alternatyvos:

  • Bandyti važiuoti iki Kauno ribos, kur yra PC Mega, prie kurios yra įkrovimo stotelė . Atstumas – apie 135 km. Tada įsikrauti ir važiuoti iki namų
  • Važiuoti iki Kryžkalnio, kur autobusų stotyje turėtų būti įkrovimo stotelę, įkrauti ir tada mėginti pasiekti namus
  • Važiuoti trumpiausiu keliu, o sustojus kviestis traliuką, kuris nuvežtų iki namų
  • Iš kart samdyti traliuką, kad pargabentų Nissan Leaf iš Šiaulių iki pat namų.

Mano Nissan Leaf pardavėjas primygtinai siūlė rinktis ketvirtą – saugiausią variantą ir net pasisiūlė suorganizuoti traliuką. Kadangi investicija į Nissan Leaf pirkimą mano asmeninio biudžeto požiūriu buvo švelniai tariant žvėriška, ketvirtą variantą atmečiau iškart, kaip per daug skausmingą mano totaliai ištuštėjusiai piniginei.

Antrasis variantas atkrito dėl AutoPildyk kortelės poreikio (apie tai – atskirame įraše), kuri užsakoma jau turint elektromobilį ir kurios gamyba bei pristatymas užtrunka.

Taigi, buvo pasirinktas trečiasis variantas su bandymu jį paversti pirmu – sėdu ir važiuoju LABAI ramiai iki Kauno PC Mega, o jos nepasiekus – kviečiu traliuką ir važiuoju likusį atstumą iki namų su juo.

Pasirinkau artimą maršrutą, kuriame galima būtų važiuoti labai lėtai ir ramiai – Šiauliai – Radviliškis – Šeduva – Baisogala – Kėdainiai – Vandžiogala – Domeikava – PC Mega. Tam, kad užtvirtint maršruto pasirinkimo teisingumą, į Šiaulius važiavau būtent tuo pačiu maršrutu.

Šiauliuose Nissan Leaf pasitiko su daug žadančiais 141 km planuojamo nuvažiuoti atstumo, bet pardavėjas nepalaikė mano optimizmo bandyti pasiekti Kauną. Tiesa, po poros km registracijoje ir techninių apžiūrų stotyje tas optimizmas kiek pablėso, nes žadamų nuvažiuoti kilometrų skaičius sparčiai mažėjo (gerokai greičiau nei realus nuvažiuotas atstumas).

Na, bet užsispyrimas padarė savo:

  • Išjungiau automobilio šildymą (padeda sutaupyti kelis kilometrus)
  • Nuo Šiaulių iki Šeduvos kelionė maksimaliai važiuojant 89 kmh ir dėkojant lėtiems sunkvežimiams
  • Nuo Šeduvos – į priekį važiuojant iškeiktas, o važiuojant atgal, kiek įmanoma taupiau – džiuginantis 50 kmh apribojimas. Lenkė ir mirksėjo VISI, bet juk man “dzin” – aš taupau kilometrus
  • Apribojimui pasibaigus – kelionė pro Akademiją, Dotnuvą, Kėdainius maksimaliu 79 kmh greičiu
  • Padėka trumpoje Via Baltica atkarpoje sąlyginai lėtai – 80 kmh važiavusiam sunkvežimiui
  • Puikus jausmas važiuojant pro Vandžiogalą ir Domeikavą, suprantant, kad iki PC Mega likusių kilometrų skaičius yra mažesnis, nei Nissan Leaf kompiuterio prognozuojamas likusios kelionės atstumas.

Kelionė:

  • Šiauliai – Kaunas, PC Mega
  • Viso įveikta – 137 km

Skaičiukai:

  • Išvažiuota turint 99% baterijos ir 141 km iki išsikrovimo
  • Visą kelionę važiuota ne daugiau nei 89 kmh greičiu. Nemaža dalis – vos 59 kmh dėl greičio ribojimų
  • PC Mega pasiekta su “low battery” bei teoriniais likusiais nuvažiuoti 22 km
    1_siauliai

Kelionės kaina:

  • Pilnas įkrovimas pasiimant iš pardavėjo (kol kas neaiškus kWh kiekis) – apie 2.5 Eur iš pardavėjo sąskaitos
  • Viso – apie 2.5 Eur

Fun faktorius:

  • Supratau, kad jei labai nori – su Nissan Leaf tikrai galima nuvažiuoti reklamuojamą 160 km atstumą (gal net daugiau). Juk nuvažiavus 137.2 km dar turėjau 22 km likutį, kas bendrai sudarytų 159.2 km. Žinoma, nepamirškime išjungto šildymo, vilkimosi greitkelio atkarpa 89 kmh ir kitų ypač taupančių dalykų – lėto įsibėgėjimo, minimalaus stabdžių naudojimo ir t.t.

7 mintys apie „Nissan Leaf kelionė #1 – 2016-04-14 Šiauliai – Kaunas“

  1. Siaip reiktu stengtis kiek imanoma vaziuot prilipus prie sunkvezimio galo. Ne karta dariau eksperimentus (tiesa su dyzeliuku, o ne elektriniu) ir tikrai nemazai susitaupo vaziuojant paskui fura. Cia itakos turi ne tik nedidelis greitis (tvarkingos furos turi greicio ribotuva ties ±90-92km/val) bet ir stipriai sumazintas oro pasipriesinimas.

    1. Autostradoj su Leaf, prilipus prie fūros, išeina net 160km nuvažiuot. Yra dvi vietos, viena – keli metrai nuo fūros, kita – keliasdešimt. Yra Myth busters epizodas apie tai.
      Aš labai dažnai važiuoju už furų ne dėl sutaupytos energijos, bet kad nereiktų dažnai stot krautis, nes kartais per dieną reikia 10-15 kartų po 10-15min. Po 8-9 krovimų baterijos temperatūra priartėja prie raudonos ribos, nes Leaf neturi baterijos temperatūros reguliavimas, e-nv200 turi.

  2. Taip ir maniau, kad įveiksit.

    Kartą su savo picassa (1.6 hdi) pavyko išspaust 3.5 l/100km. Nors tai toli dar iki 2.5 eur.

    Aš Vilniuje su citybee bmw i3 pavažinėjęs urgi labai noriu elektromobilio. Labai tikiuosi kituose įrašuose perskaityt ką nors apie kainas.

  3. Sveikinu su naujuoju tinklaraščiu ir pirkiniu. Aš į elektromobilius žiūriu jau kelis metus dar kai buvo pasirodęs Citroen Berlingo elektromobilis pardavime naudotas. Kol kas su šeimyna dažniausiai riedame VW Lupo 3L (1,2TDI) neriboti tokiame mažame atstume, vasarą Vilnius-Panevėžys sąnaudų vidurkis 2,8-3.1l/100km (min/max važiavimo greitis 89- 110km/h).
    Būtų smagu jei elektromobilių nuvažiuojami atstumai būtų arčiau 300km ribos, vis tik paskaičius jūsų keliones dar suabejočiau noru stovinėti ir laukti po 60min įprastinėse kelionėse už miesto…

    1. 300+ nuvažiuoja, bet, deja, tik Tesla. Nissan’as žada iki 250 su 2016 pasirodžiusia 30 kW baterija, o kaip bus realiai – gyvenimas parodys

  4. Niekada nesupratau ir nesuprasiu Lietuvos vairuotojų. Kai važiuodavau atostogų iš UK į Lietuvą, visą kelią važiuodavom 90km/h, ne tiek vargina, nereikia važiuoti taip susikaupus, mažos kuro sąnaudos ir kiti vien pliusai. Kitose šalyse gali sutikti nemažai žmonių, kurie važiuos tokiu pat greičiu (pilna UK autostradose, nors legalus max yra 77mph (70+7 (legaliai galima viršyti 10%)), Lenkijoje tave tiesiog aplenkia, o Lietuvoj pypsina, mirksi, rodo visokius gestus, rėkia. Kur jie skuba? Ką jie veiks per tą sutaupytą minutę?
    Skirtumas važiuojant 80km distanciją 90km/h ir 100km/h berods tik 4 minutės yra. Važiuojant iki 50km paprasčiausiai neapsimoka skubėti, nes nieko neišloši 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *