Žieminė elektromobilio kelionėDaug kam įdomu, kiek šiuo metu (sausio mėnesio viduryje) galima nuvažiuoti kilometrų su 24 kWh bateriją turinčiu Nissan Leaf elektromobiliu. Taigi, jūsų dėmesiui – pirmas ir kol kas vienintelis šiame tinklaraštyje įrašas apie taip, kaip man sekėsi tarpmiestinė žieminė elektromobilio kelionė miesto automobiliu.

Jei pamenate, vasarą ir rudenį, kol nereikėjo naudoti šildymo, mieste pavykdavo nuvažiuoti apie 130 km viena įkrova. Dabar žiema, šildymas veikia nuolat, tad tokie „toliai” yra nepasiekiami. Dalinai dėl to sumažėjo ir mano tarpmiestinių kelionių. Jos vis dar įmanomos, bet dėl gerokai sparčiau senkančios baterijos ir ilgesnių įkrovimų jos pasidarė ilgesnės.

Vasarinės kelionė Kaunas – Vilnius – Kaunas

IMG_20170114_143746Pirmos mano elektromobilinės tarpmiestinės kelionės buvo panašiai ilgos, kaip ir žieminės. Tiesa, ne dėl to, kad tai buvo būtina, bet, tiesiog, nepažinojau savo Nissan Leaf elektromobilio taip gerai ir nemokėjau teisingai suplanuoti reikiamo įkrovimo laiko. Kelionės tinklaraštyje yra aprašytos anksčiau, tad į detales nesileisiu.

Jei Vilniuje reikalų turėdavau nedaug ir visa kelionė tilpdavo į 220 km atstumą, buvau jau „atkalęs” optimalų važiavimo – įkrovimo variantą. Greitis – 100 km/h, du įkrovimai po 15-20 min. Vienas į priekį – Elektrėnuose, antras atgal, Vievyje. Grįžus baterijos likutis būdavo minimalus, bet to užtekdavo.

Jei Vilniuje turėdavau daugiau veiklos, prie dviejų įkrovų pakeliui prisidėdavo dar vienas 15-20 min įkrovimas Vilniuje. Žinoma, priklausomai nuo plano galima buvo ilgiau krautis Elektrėnuose ir taip išvengti krovimo Vilniuje. Kita vertus, greito įkrovimo stotelės sparčiai bateriją pildo iki maždaug 70%, o po to įkrovimas gerokai sulėtėja. Taigi, optimalesni yra trumpesni bet dažnesni nei ilgesni ir retesni įkrovimai.

Ar įmanoma Kaunas – Vilnius kelionė nestojant?

ev-batterySu 24 kWh bateriją turinčiu Nissan Leaf tokia kelionė įmanoma, bet turi būti išpildytos kelios sąlygos:

  • oro temperatūra nereikalaujanti salono šildymo
  • greitis kelyje – 100-110 km/h
  • jūsų kelionė telpa į 100, max 110 km, kur prie kelionės tikslo turite įkrovėją
  • pageidautinas tinkamos krypties ar bent jau ne priešpriešinis vėjas

Žinoma, jei važiuosite įsikabinę į „fūros” galą, nuvažiuosite toliau, nes oro pasipriešinimas bus minimalus. Taip pat turiu komentarą ir apie pirmą punktą – vakar Vilniuje kraunantis sutikau elektrinio e-NV200 vairuotoją, kuris sakė, kad prie „nulinės” temperatūros šildymo nejungia. Naudoja sėdynės šildymą, vairo šildymą ir šiltą striukę bei kokybiškus šiltus žieminius batus. Šis vairuotojas net vakar miesto režimu galėjo įveikti apie 130 km. Ekstremalas, ne kitaip.

Teoriškai, pagal trečią parametrą net nuo savo namų aš galėčiau pasiekti greitą įkrovimo stotelę Vilniuje prie operos ir baleto teatro, bet tokio ekstremalumo nespėjau išbandyti. Na, o tilto per Kauno hidro elektrinę (arba kitaip tilto per HES) uždarymas šią kelionę padarė neįmanoma. Galbūt, šią vasarą 🙂

Žieminis Kaunas – Vilnius

DSC_0761 1Kaip jau minėjau, mano kelionė į Vilnių nuo vasaros pailgėjusi, mat remontuojamas HES tiltas. Iš namų išvažiavau su pilna įkrova ir dar prasukau pro Kauno centrą, tad iki Elektrėnų įkrovimo stotelės buvau įveikęs 75 km. Google žemėlapis sako, kad be vizito į misto centrą ši kelionė turėjo tilpti į 67 km, tad nuvažiavau lyšnus 8 km.

Oro temperatūra kelionės į priekį metu – 0 laipsnių. Greitis kelyje Kaunas – Vilnius buvo 100 km/h. Elektrėnų įkrovimo stotelę pasiekiau su 12% baterijos likučiu, išnaudojęs 88 %. Iki Vilniaus įkrovimo stotelės prie operos ir baleto teatro pagal google žemėlapį – 46 km. Su likusiais 12% galbūt buvo galima pasiekti Vievį, bet Vilnių – niekaip. Net ir be lyšnų 8 km Kaune.

DSC_0762 1Įkrovimas nuo 12% iki 85% truko 52 minutes. Per pirmas 30 min įkrovė 62%, arba 2% per minutę sparta. Tolimesnis įkrovimas buvo kiek lėtesnis – 22 min ir 23%, arba 1% per minutę.  Jei norėtumėte pilnai įkrauti bateriją, likusiems 15% reiktų sugaišti dar nemažiau pusės valandos, nes paskutiniai procentai į bateriją talpinasi ypač sunkiai ir lėtai.

Žieminis įkrovimas Vilniuje

dsc_0597-1Nuo Elektrėnų iki Vilniaus įkrovimo stotelės prie operos ir baleto teatro įveikiau 60 km, o turėti 85% sumažėjo iki 33%. Rezultatas – 1.15 km = 1%. Vasarą esu iš Vilniaus Vievio įkrovimo stotelę pasiekęs su 35% ir dar turėjau kelių procentų likutį, bet žiemą tai neįmanoma.

Taigi, manęs laukė neišvengiamas įkrovimas Vilniuje, kuris truko 45 min. 15 min teko palaukti, kol įkrovimą baigė jau mano minėtas ekstremalas su e-NV200, o aš kroviausi likusį pusvalandį. Kroviau iki 84%, arba 51%. Įkrovimo sparta – 1.7 kWh per minutę.

Žieminis Vilnius – Kaunas

DSC_0765 1Nuo įkrovimo stotelės Vilniuje iki įkrovimo stotelės Vievyje manęs laukė 45 km kelionė, kuriai 84% normaliom sąlygom būtų „per akis”. Tiesa, grįžtant stipriai snigo, kelias buvo slidus, o jo pasipriešinimas – gerokai rimtesnis, nei sauso / šlapio asfalto. Vievį pasiekiau vos su 18%, kai geresnėm oro sąlygom galėjau tikėtis apie 40% likučio. Beje, nepadėjo net ir mažesnis automobilio greitis – tarp 80-90 km/h.

Taigi, gerai, kad turėjau rezervą, nes suvartojau 66%, o kiekvienas kelionės iki Vievio kilometras man kainavo beveik pusantro procento baterijos. Vievyje per 40 min įkroviau 69% – nuo 18% iki 87%. Įkrovimo sparta – 1.7 kWh per minutę.

DSC_0766 1Iki Kauno nuvažiavau dar 75 km, o baterijos likutis pasiekus namus – 7%. Taigi, 75 km su 80%, arba 0.94 km iš vieno procento. Naktinis įkrovimas iki 100% sunaudojo 20.4 kWh elektros energijos ir tai yra visa mano kelionės kaina, mat viešos įkrovimo stotelės kol kas yra nemokamos.

Kelionės Kaunas-Vilnius-Kaunas suvestinė

DSC_0772 1

  • Kaunas – Vilnius – Kaunas  – 254.7 km
  • Greitis pirmyn – 100 km/h
  • Greitis atgal – 90 km/h
  • Oro sąlygos į priekį – šlapia, 0 laipsnių
  • Oro sąlygos atgal – sniegas, pūga, -3 laipsniai
  • Įkrovimams pakeliui sugaištas laikas – 120 min arba 2 valandos
  • Įkrovimo laukimas – 15 min Vilniuje
  • Kelionei išnaudota 62+51+69+93=275% baterijos
  • Vidutinės 1 km sąnaudos – 1,07 % baterijos
  • Pagal vidutines sąnaudas, su pilna baterija galima įveikti iki 93.5 km
Previous articleKokį elektromobilį pirkti 2017 metais? (5 dalis)
Next articleNissan Leaf pirkimo istorija iš JAV su smulkmenomis

3 COMMENTS

  1. Mano vakarykste kelione:
    Kaunas – Vilnius – Kaunas – 250 km
    Greitis pirmyn – 95 km/h
    Greitis atgal – 95 km/h
    Oro sąlygos į priekį – -3 laipsnių, truputis sniego be vejo
    Oro sąlygos atgal – -6 laipsniai, truputis sniego be vejo
    Įkrovimams pakeliui sugaištas laikas – apie 1.5 valandos. Po pusvalandi: Elektenai, Vilnius lidl, Vievis.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here