Lidl Įkrovimo stotelės galia ir įkrovimo greitis Vakar su Hyundai Ioniq electric lankiausi Kauno…Jei kažko nepadarai pats, dažniausiai rezultato ir neturi. Bet yra malonių išimčių, viena kurių noriu su jumis pasidalinti. Jau pusę metų šalia elektromobilių mano kieme yra įkraunamas hibridas Mitsubishi Outlander PHEV. Kaip gi jis pas mane atsirado? O gi labai spontaniškai, mat tikrai neturėjau plano pirkti hibridinį automobilį. Elektromobiliai man patinka labiau, o ir pilti degalų į juos nereikia.

Na, bet beieškodamas naujo „grobio” interneto platybėse užtikau Mitsubishi Outlander PHEV. Senesnės kartos Mitsubishi Outlander turėjome 8 metus ir tas automobilis buvo patikimas, kantrus prastiems keliams ir nekėlė daug rūpesčių. Niekad negalvojau, kad vėl pirksiu Outlander, bet PHEV mane „nupirko” vienintele savybe – tai vienintelis man žinomas įkraunamas hibridas, turintis greito įkrovimo jungtį. Ir man tai atrodė pakankama priežastis jį įsigyti, kad ir kaip kvailai tai beskambėtų.

Susipažinkime – Mitsubishi Outlander PHEV

Apie kokias išimtis čia pasakoju? O gi, nepaisant to, kad Mitsubishi Outlander PHEV kieme yra jau pusę metų, šiame bloge nėra jokių užuominų apie tai. Nes tiesiog „nebuvo laiko” aprašyti įspūdžius, kurių jau susikaupė išties nemažai. Taigi, kaip ir minėjau, jei nepadarai pats, kartais už tave padaro kiti. Vienos iš komandiruočių metu palikau Mitsubishi Outlander PHEV Aurimui, taip pat kaip ir aš – elektromobilių ir hibridų mėgėjui. Na, o Aurimas „nepasišiukšlino” ir ne tik išbandė Outlander PHEV savo kailiu, bet ir apie tai parašė straipsnį, kurį rasite žemiau.

Mano labai trumpas reziume apie Outlander PHEV tiems, kas nenori daug skaityti.

Pliusai:

  • vienintelis įkraunamas hibridas su gan greito įkrovimo (Chademo) galimybe
  • labai talpus automobilis, tiek salono erdve, tiek milžiniška bagažine
  • abi varomos ašys, du elektros varikliai ant kiekvienos jų + benzininis 2l variklis priekyje
  • iki 40 realių elektrinių kilometrų vasarą bei iki 25 km žiemą
  • gali tempti iki 1500 kg priekabą
  • gan aukšta prošvaisa
  • nebloga komplektacija – oda, stoglangis, multimedia, 18″ ratai, xenon žibintai.

Minusai:

  • medžiagų kokybė galėtų būti geresnė
  • garso izoliacija galėtų būti geresnė
  • mėgstantiems smagų važiavimą trūks galios
  • akseleruojant stipriau elektros varikliams visada padeda vidaus degimo variklis
  • standžios pakabos mėgėjai taip pat bus nuvilti
  • Žiemą šildymui naudojamas variklis.

Bendras mano įvertinimas – didelė ir talpi daržinė (kaip jį praminė mano kolegos), skirta ramiam važiavimui nuo taško A iki taško B be nuotykių, galinti 25-40 km nuvažiuoti vien elektra.

Na, o žemiau – Aurimo straipsnis, kurį taip pat rasite ir čia.

Mitsubishi Outlander PHEV apžvalga

Pastaruoju metu mąstant apie didesnį automobilį (+PHEV) yra svarstomi įvairiausiai variantai. Sausio pradžioje pasitaikė proga kelias dienas išbandyti Mitsubishi Outlander PHEV. Tai čia būtų eco variantas (turint omenyje pre-facelist).

Taigi. Žiemos vėlyvas vakaras. Persėdu iš Ford C-MAX ENERGI į Mitsubishi Outlander PHEV preFL. Kelios akimirkos susigaudyti kaip pradėti judėti, ir važiuojam. Pirmas įspūdis – jis didelis. Labai didelis. Pirmi kilometrai buvo skirti apsiprasti su valdymu: pavaros įjungimas, “posūkiai”, šviesos, vairas, akceleracija ir t.t. Po keliolikos kilometrų jau drąsiau. Išvažinėjant iš aplinkelio, išvažiavime, apėmė toks jausmas, jog vairuočiau Audi 100 C4.

Taip, greitesniame posūkyje apėmė lygiai toks jausmas, kaip važiuojant su minėta “bačka”. Važiuoklė ir automobilio svoris sugeneravo tokį patį potyrį, jog jo su nieko daugiau nesupainiosi 🙂

Dviprasmiškas jausmas, bet pozityvas tame, jog gal Mitsubishi paėmė gerąsias savybes ne tik iš Audi važiuoklės, bet ir AWD? Tai patikrinsim vėliau. Tad pirmas vakaras, prognozuoti 32km, nuvažiuota “ant baterijos 24km” ir 2km su generatoriumi.

Antra diena, važiuojam matuoti naujų padangų. Lauke -13’C. Įsėdus, užvedus, iš karto užsiveda benzininis variklis-generatorius, pradeda šildyti saloną. Važiuojam EV rėžimu. Tikėtina baterijos temperatūra arti aplinkos temperatūrai (automobilis naktį stovėjo lauke), tad jaučiamas galios trūkumas negu vakar, kai buvo šilčiau, ir baterija buvo šiltesnė. Truputį pabandau, kaip veikia AWD ant apledėjusio namų gatvės asfalto. Startuoja ne kaip FWD, tad tikėtina, jog kažkas veikia. Bet pasitikėjimo nekelia. Kol kas.

Taigi kelionė buvo trumpa, prognozuojamo 26km užteko. Bet šildymas buvo benzininio generatoriaus pagalba, važiavimas EV su apribota, tikėtina šalčio, galia.

Antroji diena. Didesnė kelio. 68 km pirmyn ir 69 km atgal. Viso 137 km. Įdomiausia dalis: lauke -16’C. Užsivedam. Vėlgi variklis šildo. Pradedam važiuoti jau ne EV rėžimu – automobilis vizualiai rodo, jog elektros varikliai sukasi naudodami ne baterijos, bet generatoriaus energiją. Ok, važiuojam toliau: už miesto temperatūra pasiekia -18’C, ir keliose vietose visus -19’C. O taip – EV rėžimo nė su žiburiu. Kartais UI grafika parodo, jog “energijos poreikis paliečia” bateriją, bet trumpai. Tad suvažinėjus visą kelionę pirmyn ir atgal, baterijos indikacija buvo apie 85%.

Tarkim sunaudojo 15%, bet panašu, jog jie pavirto ne kilometrais, o energijos nuostoliais dėl šalčio. Tad važiuojant 90% užmiestyje/10% mieste vidutinės benzino sąnaudos gavosi 9.3l/100km. Borto kompas paskaičiavo, jog 17% buvo EV per visą 137 km atstumą. Bet tai buvo nelabai panašu į tiesą. Nes tuo pat metu prognozavo, jog liko EV 15km, o visos kelionės EV sąnaudos 0,0kWh/100km. Tad šalčio sąlygom Mitsubishi softo kūrėjai UnitTest’ų nerašė 🙂 Greitis užmiestyje 90~110km/h + autopilotas.

Dar verta paminėti apie “Mitsubišio” vidų. Vietos daug. Nėra minivenas, grindys nėra gilios, bet vietos tikrai pakanka. Šoninės durelės toliau nuo peties lyginant kad ir su Ford C-MAX. priekiniai statramsčiai taip pat jaučiasi, kad yra toliau. Na, trumpai galima sakyti, jog nuo Ford C-Max visur visko po 2~5cm papildomai. O tai, lygininant automobilių vidų, yra labai daug.

Visa kita liūdniau. Plastikai (tikiuosi dėl šalčio) skleidžia garsus, kai važiuojama nelygia danga. Surinkimo kokybė, tarpai tarp detalių kartais nesuprantami. Atrodo, jog surinkus automobilį į vyko žemės drebėjimas ir visi tarpai tarp detalių “išsiderino”. O kai kurias detales, mygtukus pritaikė nuo Mitsubishi Colt iš 1992 m (Bet tai mėgta visi Japonų gamintojai). Aš jau iš patirties su Nissan Leaf maniau, jog Nissan’o buhalteriai sutaupė ant salono ergonomikos tiek, kad jiems vadovybė išmokėjo 14-liktus atlyginimus. Bet pabandžius Outlander PHEV, galiu drąsiai sakyti, jog jie dar gali “pasistengti” 🙂 Nissan Leaf’e, turint omenyje saloną, nėra toks jau blogas kieto plastiko rinkinys.

Dar galima paminėti medios interfeisą. Jeigu skydelis ties vairuotoju – visai ok, tai centrinis ekranas yra kažkas tokio. Kai Outlanderis “užvedamas”, tai UI užsikrauna tokiu greičiu, kaip senais laikais 3 metus “neperašyti” WindowsXP. Labai lėtai… Pats interfeisas, reagavimas į paspaudimus x2 lėčiau negu Nissan Leaf ir x3 lėčiau negu Ford SYNC2.

Verta paminėti “energijos monitoringo” interfeisą ir grafiką. Jeigu interfeisas lyg ir galima kažkiek gaudytis, tai grafika, jog veikimo, išvaizdos pasirinkas kažką primenė. Tik po kažkiek laiko da’šilo iš kur tas genialumas. O gi manau, jog iš čia. Taip, atsakingi už Mitsubishi Oulander PHEV UI įdėjų sėmėsi iš “bubbles shooter saga”. Nuoraukoje kairėje yra vaizdas sustoju. Kai važiuojama dar įdomesnė “diskoteka”…
Reziumuojant galima sakyti, jog nėra viskas blogai. Labai patiko pats tikras PHEV sprendimas. Važiavimas, reakcija į akceleratoriaus paspaudimą tokia pati kaip Chevy Volt/Opel Ampera. Tiesiog spaudi – ir važiuoja.

Pavyzdžiui, pas Ford C-Max ENERGI, jeigu važiuojama “Auto” rėžimu, paspaudus iki galo, ir kai automobiliui pasirodo, jog pritrūko 35kW elektros variklio galios, jis jungia benziną – bet kol įjungia -1~2 sekundės. Kol benzinas įsisuka, ir pasijaučia galia dar -1 sekundė. Tad po pažinties su Outlander PHEV, prisiminimų su Chevy Volt, važinėjimo su C-Max ENERGI ir Hybrid galima drąsiai sakyti, jog važiavimo principas PHEV nėra Plug-In, ir Plug-In nėra PHEV.

Bendrai Outlander PHEV praktiškas – daug vietos. Bagažinė kaip Volvo V70 – daržinė. Užmiestyje greičio pojūčio nėra. Jeigu geras lygus asfaltas – jokių pašalinių garsų, nėra didelio triukšmo pro ratų arkas iki 100km/h. Tad kaip technologija – šis automobilis tikrai smagus. Jeigu reikia automobilio tik iš taško A į tašką B, PHEV, vietos, AWD pervažiuoti pusnį, kablio, aukštos sėdėsenos, tai jis tinka.

Jeigu važinėjete su Audi Q7, tai įsėdę į Outlanderį, apsiverksite… 🙂 Tad šioje vietoje reikia pačiam nusistatyti savo poreikius ir prioritetus. Aš pats tokį variantą pasilieku prie svarstomų. Bet papildoma sąlyga – norisi FaceLift’inio, nes jūrų kiaulytės man nelabai 🙂 Šio automobilio savininkas jį įsigijo, nes jis idealiai atitinka jo lūkesčius, taikomus antram automobiliui. Ir važiuoja kaip EV, ir kablys yra, ir šeimyna telpa.

Tikuosi savininkas už išsakytą nuomonę neužpyks, ir suteiks galimybę šią “Daržinę” išbandyti estant 15+’C.

Previous articleHyundai Ioniq electric – geriausias elektromobilis?
Next articleHyundai Ioniq electric nuvažiuojamas atstumas užmiestyje

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here