Naujasis Renault ZOE

Čia galėjo būti straipsnis apie atnaujintą (facelift) Renault ZOE elektromobilį, kuris šiemet atsinaujinęs ir su talpesne baterija. Deja, vietoje to, pasidalinsiu, kaip man nepasisekė (tikiuosi, tik kol kas) jo išbandyti. Jei tikitės apžvalginio straipsnio – deja, čia jo nebus. Jei norite įdomios istorijos apie iššūkius, pirštines bei šilumą – skaitykite į sveikatą. Joks žurnalas ar portalas tokio straipsnio nepublikuos, tad džiaugiuosi, kad turiu nepriklausomą blogą ir galiu rašyti tai, ką manau, be „vyniojimų į vatą”.

Praėjusiais metais gavau išbandyti tuo metu naujausią Renault ZOE ir apie savo įspūdžius parašiau straipsnį. Turėjau tikrai nemažai pastabų Renault gamintojui. Šiek tiek pastabų teko ir pardavėjui Lietuvoje – Sostena. Matyt, Sostena nuo praėjusių metų laikė nuoskaudą dėl to, kad mano straipsnis tikrai nebuvo teigiamas. Na, bet, kaip ir rašiau aukščiau – čia mano asmeninis blogas ir galiu rašyti savo nuomonę.

Lietuvos metų automobilis ir ZOE

Kaip prasidėjo mano šių metų istorija su Renault ZOE elektromobiliu? Elektromobilis dalyvavo Lietuvos metų automobilio rinkimuose ir apie jį trumpą vaizdo apžvalgą padarė žinomas automobilių žurnalistas Ramūnas Fetingis. Aš seku šį konkursą, nes automobilių tema man ne svetima. Juo labiau, konkurse šiemet dalyvavo du elektromobiliai – Audi e-tron bei atsinaujinusi Renault ZOE.

Klaidinanti reklama?

Klaidinanti reklama…

Žiūrėdamas Ramūno apžvalgą nustebau išgirdęs kelis teiginius apie ZOE elektromobilį, kurie pasirodė … sakykim, kiek netikslūs. Stengiuosi, kad apie elektromobilius būtų skleidžiamos teigiamos žinios, bet taip pat noriu, kad jos būtų atitinkančios teisybę. Taigi, stengiuosi atversti į EV „tikėjimą” „kitatikius”, bet taip pat noriu, kad nebūtų žmonių, nusipirkusių automobilį dėl klaidinančios reklamos. Nes tiesiog, nusivylęs pirkėjas savo nusivylimu tikrai pasidalins su aplinkiniais.

Trys mano išgirsti teiginiai apie Renault ZOE:

1. Net prie pačių blogiausių sąlygų jūs nuvažiuosite 380 kilometrų.

2. Mieste Prancūzai sako, kad galima nuvažiuoti daugiau nei 500 km.

3. Važiuojant 110 km/h be jokių problemų ir be papildomo įkrovimo galima nuvažiuoti į Klaipėdą.

Kaip „leidau sau” suabejoti šių trijų teiginių teisingumu? Nes turiu šiokios tokios patirties su elektromobiliais jais važinėjant, bandant ir lenktyniaujant. Dar todėl, kad prie informacijos apie naująją Renault ZOE www.renault.lt svetainėje yra parašyta – nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP – 395 km. Kas bent kiek domisi elektromobiliais, žino, kad WLTP yra naujasis Europinis sąnaudų matavimo standartas, bet jo skaičius pasiekti elektromobiliu realiomis sąlygomis nėra lengva. Ypač, pačiomis blogiausiomis.

Mestas iššūkis, pirštinė ar laidas?

Nenoriu viešai teigti dalykų, dėl kurių nesu tikras, tad „mečiau iššūkį” Renault pardavėjui Lietuvoje Sostena bei žurnalistui Ramūnui Fetingiui savo facebook grupės paskyroje ir pasiūliau duoti man savaitei Renault ZOE elektromobilį, kad galėčiau patvirtinti arba paneigti Ramūno pateiktus tris teiginius ir pripažinti klydęs jais abejodamas. Arba paneigti ir taip apsaugoti elektromobilių mėgėjus nuo per didelių lūkesčių.

Abejojau, ar Sostena man po tokio mesto iššūkio duos išbandyti elektromobilį. Komentarą, kad negausiu aš testui ZOE paliko ir vienas iš puslapio sekėjų. Bet viltis juk miršta paskutinė, ar ne taip? Ar aš pernelyg didelis optimistas?

Sostena viešas atsakymas – OHO!!!

Mano nuostabai, gavau oficialaus Renault Sostena atsakymą po facebook post’u. Tiesa, švelniai tariant, kitokį, nei tikėjausi. Cituoju:

Renault Sostena Duoti savaitei automobilį „ekspertui“, kuris nesugeba surasti „Parking heater“ mygtuko raktelyje – mums baisu 😀 Soriukas 😀 „.

Prie komentaro dar pridėta ZOE nuotolinio valdymo pultelio nuotrauka su pažymėtu nuotolinio pašildymo mygtuku.

Mieli Sostena marketingo kolegos. Paaiškinkite man, kvailam, kaip nežinojimas apie valdymo pultelyje esantį mygtuką gali įtakoti nuvažiuojamo atstumo testą? Gal tai slaptas „range” mygtukas? Ir kodėl vieno mygtuko funkcijos nežinojimas yra „baisi” priežastis duoti automobilį bandymams?

Ekspertas ar entuziastas?

Visada, kai mane kas nors pavadina ekspertu, arba klausia, kaip įvardinti mane straipsnyje, sakau, kad aš nesu ekspertas, bet esu elektromobilių entuziastas. Taip, aš tikrai nežinau visko apie visus elektromobilius. Apie vienus žinau daugiau, nes juos turėjau. Kitus – tik bandžiau. Taigi, esu mėgėjas ir entuziastas, bet tikrai ne ekspertas. Todėl tikrai priimu patarimus ir pataisymus bei pripažįstu klaidas, jei esu neteisus.

Mygtukas ir šildymas

Sostena paveiksliuke yra parodytas nuotolinio pulto mygtukas, kuris leidžia įjungti ZOE salono šildymą. Tai galima padaryti tiek per atstumą (labai patogu pasišildyti prieš išvažiuojant), tiek esant automobilyje. Renault ZOE neleidžia įjungti šildymo įkrovimo metu, kitaip nei praktiškai visi elektromobiliai. Su retomis išimtimis, pvz. Mitsubishi iMiEV.

Kai praėjusiais metais paėmiau testui Renault ZOE iš tikrųjų nežinojau to fakto, kad šildymo įprastai negalima įjungti įkrovimo metu, tad buvau nemaloniai nustebintas kelionėje iš Vilniaus Sostenos į namus Kaune, sustojus papildyti baterijos atsargų Vievyje. Nežinojau ir to, kad šildymą galima įjungti mygtuku nuo pultelio. Bet toks nedidelis „akmenukas” į Sostena darželį – ar apie nestandartines funkcijas klientas / testuotojas turėtų būti informuotas pardavėjo? Na, turbūt, pasitikėjo mano „ekspertinėmis” žiniomis, o aš juos nuvyliau.

Bėda tame, kad Sostena nežino kiek valandų praleidau tą patį vakarą naršydamas po ZOE forumus ir klausdamas turinčių šį elektromobilį, kodėl šildymas neveikia įkrovimo metu. Gavau du pasiūlymus – kad tai galima padaryti mygtuku arba galima prieš įkrovimą įjungti atidėtą automobilio pašildymą, kuris įsijungtų 15 min (jei neklystu) nuo nustatymo momento.

Prieš grąžindamas ZOE elektromobilį po nelabai pavykusio testo išbandžiau abu metodus įkrovimo metu prie Urmo prekybos miestelio Kaune. Svarbu – ten pradėjau įkrovimą nuo 0 km likučio. Nė vienas šildymo įjungimo metodas nepadėjo. Vėliau supratau kodėl, bet apie tai – žemiau.

RTFM

Jei kam negirdėtas raidžių trumpinys RTFM, tai nekorektiškas, bet labai teisingas pasiūlymas, prieš naudojant daiktą, susipažinti su jo vartotojo instrukcija (Read The Fu**in Manual). Deja, bet žmonės retai tai daro. Netgi tie, kurie parduoda daiktą ir apie jį turėtų žinoti viską ar beveik viską, kad galėtų atsakyti į pirkėjų klausimus.

Taigi, miela Sostena, atsiverskite Renault ZOE elektromobilio instrukcijos 3.11 puslapį (bent jau angliškame variante toks), kuris vadinasi „AIR CONDITIONING: remote activation”. Šiame puslapyje yra pavaizduotas nuotolinio valdymo pultelis, kurio nuotrauka pakomentavote mano facebook post’ą.

Prie nuotraukos yra pastaba apie tai, kada veikia nurodytas mygtukas:

„Operating condition
– the engine must be switched off
– the traction battery charge level must be greater than 25% or, depending on the vehicle, 45%”

Prisimenate, kiek buvo procentų / kilometrų man prijungus ZOE įkrovimą Kaune? Taip – nė kiek. Tai mažiau nei 25% ir gerokai mažiau nei 45%. Būtent dėl šios priežasties man nepavyko net sužinojus kaip galima „apeiti” šildymo nebuvimą įkrovimo metu.

Soriukas 😉

Miela Sostena, kai padarysite RTFM (paskaitysite ZOE naudotojo instrukciją), pabandykite permastyti savo komentaro apie mano, kaip „eksperto” nesugebėjimą rasti mygtuką korektiškumą. O ypač – to nežinojimo įtaką trims metų automobilio konkurso vaizdo apžvalgoje išsakytiems faktams, kuriais leidau sau suabejoti ir pasiūliau juos patikrinti.

Dar nesakau – 3 faktų mitas patvirtintas ar paneigtas, nes esu optimistas ir manau, kad Sostena, vis dar turi galimybę leisti man išbandyti naujausią Renault ZOE. Ir ypač – šildymo mygtuką 🙂

Na, o jei ne – bent jau žinosite, kodėl šiame puslapyje, straipsnyje apie atnaujintą Renault ZOE nėra nė žodžio apie pačią Renault ZOE.

Soriukas 😉

Previous articleKelionė elektromobiliu be rūpesčių?
Next articleElektromobilių baterijų aušinimas

14 COMMENTS

  1. Visiems ,Sveiki. Labai gerai, kad yra kas rašo tokius nepriklausomus straipsnius, problemų daug su tais elektriniais, kad ir su pakrovimu, juokingiausia kad Kryžkalnyje nėra pakrovimo, o buvo,,turbūt kitame penkmetyje…..
    Palangoje.. katastrofa

  2. Zoe sildymas neveikia, nei vienu is isvardintu budu, jei lauke minusas, ir yra maziau negu 45% baterijos. Paklausiau Craig is RZOC, jis zino daugiau negu bet kuris vadybininkas. Zmones pries atvaziuojant krautis prisisildo salona or tada naudojasi sildomomis sedynemis, kol kraunasi.
    Dar nezinom, ar sitas yra pataisyta 52kWh modelyje.

    Zoe sensorius taip pat ‘megsta gybauti’, yra itaisytas vieno is veidrodeliu apacioje, ir ji saltu oru reikia gaivinti su fenu, kartas nuo karto, nes kitaip – net ir vaziuojant nebus imanoma sildytis salono 😊

    • Tiesa dėl klimos, dabar vargstu, momentinis šildymas veikia, nepasileidžia šilumos siurblys..DAR visada keiskit 12v baterija jeigu jai daugiau nei 3 metai, pats ant savo kalios patyriau.

      • JUOKAS IMA, tai renault,,
        pasiėmiau žmonos feną, atgaivinau lauko temperatūros sensorių,kuris dešinejame veidrodyje, šilumos siurblys pradėjo veikti normaliai. Žmona juokiasi, įsitaisei kaprizinga paną))) feno jai reikia,,xaxaxaxa…..

  3. pasiemiau pameginti automobiliuka savaitgaliui, na ir ka galiu pasakyti? Rrnault savo vardo nesugadino, kaip buvo s, taip ir liko s. Kad naujai masinai butu tiek elektroniko gedimu, dar neesu mates. 1 pries pasiimant masina pasake, kad ikrovimas neveikia ir negalesite nuvaziuoti daugiau nei kad baterija, 2 liniju sensorius veikia blogiau nei, kad turbut toje masinoje, kuri buvo pirmoji su juo. nebent cia zoe zinojo kad ja bandziau ir tiesiog nerode kad kertu linija „daug kartu, ir vaziuodamas virs 60” 3. aklos zonos davikliai veikia tada kada nori, ir siaip be reikalo uzsidega, gal cia bado tavo budruma? valytuvai su lietaus sensorium irgi veikia kaip jiems patogiau, buvo tamsu ir lyjo, kad langas butu visalaik nuvalytas, reikdavo pastoviai jungineti per valytuvo padetis…. 4. sedynes, sedejimo patigumas…. nezinau kaip taip graziai atrodancios sedynes gali buti tokios nepatogios, reguliavimo minimaliai, aukstam zmogui galinio matymo veidrodelis uzstoja vaizda, po trisdesimties kilometru pavargau vairuoti sia mazyle, ir tikrai nerekomenduociau sios auto niekam, geriau jau leafas 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here