Tesla elektromobiliai toli važiuoja, bet turi surinkimo kokybės problemų, vaikiškų ligų ir bendras automobilio lygis „netempia” iki vadinamo „premium” segmento. Bet tai atperka technologijos ir user experience’as, kurio neturi joks kitas auto gamintojas.

Bet, paliekant technologinius niuansus ir nesueinančius kėbulo dalių tarpus ramybėje, svarbiausias privalumas man – Tesla leidžia keliauti. Keliauti be rūpesčių. Kol kas, deja, keliavimas be rūpesčių prasideda tik nuo Lenkijos antros pusės, kur prasideda Supercharger tinklas, bet jau kitąmet Elon Musk žada situaciją pagerinti.

Kelionė į Austriją

Prieš porą savaičių lenkus, čekus, slovėnus, italus ir Austrus šiurpinau keliaudamas su truputį skusta, truputį lupta, truputį aplamdyta ir truputį nesutampačios spalvos kėbuvo dalių turinčia Tesla. Bet net matydamas, kad važiuojant su Hyundai Ioniq electric, 1500+ km kelionei į vieną pusę sugaiščiau vos 15 min trumpiau (bent jau taip teigė kelionių planuotojas ABRP), rinkausi tą aplinkinius šiurpinantį variantą, kurio net techniniam pase prie spalvos įrašyta „juoda balta”.


Kodėl? Nes tai Tesla. O Tesla valdo genijus Elon Musk, kuris supranta, kad mums reikia ne tik miesto elektromobilių, bet mes norime jais galėti keliauti. Ir dar – keliaujant nenorime diegti 10 programėlių, užsisakyti iš anksto 10 skirtingų įkrovimo stotelių kortelių / pakabukų, sumokėti užstatus / registracijos mokesčius vis naujai įkrovimo stoteles valdančiai kompanijai. O po to mokėti krikščionišką, o kai kur – nelabai krikščionišką kainą už įkrovimo minutę ar kilovatvalandę.

Dar mums laaabai nepatinka, jei atvažiuojame į tą išsvajotą įkrovimo vietą ir ją randame užimtą, arba dar blogiau – neveikiančią. Ir, žinoma, visur (beveik visur) tų stotelių yra po vieną, tad „užsilenkus” tai vienai stotelei, numiršta ir jūsų paskutinė viltis laiku pasiekti (ar apskritai pasiekti) kelionės tikslą. Būtent todėl su elektromobiliais, kurie nėra Tesla, keliauja tik gerokai išprotėję „freekai”.

Supercharger tinklas

Musk, tikėtina, pagalvojo, kad didžiausia jo kompanijos sėkmės dalis yra ne tobuli tarpai tarp durelių ar nepriekaištingos kokybės medžiagos salone, o bendras keliaujančio žmogaus įspūdis apie kelionę. Ir deja, bet didieji ir garsiai kalbantys konkurentai to pasiūlyti negali.

Supercarger tinklas leidžia man pasiekti tolimiausią Portugalijos ar Ispanijos kampelį. Supercharger rasite ir Kroatijoje, Skandinavijoje ar UK. Su rytų kryptimi, tiesa, kol kas, sudėtingiau.

Bet kas svarbiausia – Supercharger pasileidžia be jokių mygtukų ar liečiamų ekranų, be jokių aplikacijų telefone ar paleidimo kortelių / pakabukų. Atvažiavai, prijungei kabelį ir įkrovimas tiesiog prasideda. Tau belieka tik kol automobilis pildo baterijos atsargas, papildyti savo skrandį ar patenkinti kitus poreikius.

Ir dar – supercharger visada veikia ir jų vienoje vietoje būna ne mažiau keturių, tad net jei vienas ar kitas išeitų iš rikiuotės, tu nelieki be nieko. A, ir važiuodamas link supercharger tu matai, kiek įkrovimo vietų yra veikiančių ir kiek iš jų užimtų. Ir dar viena smulkmenėlė – Tesla automatiškai pagal nustatytą maršrutą iki supercharger paruošia bateriją tam, kad atvažiavus jūs gautumėte maksimalią įmanomą įkrovimo spartą, Europoje šiuo metu siekiančią iki 150 kW. Dar vienas „nedidelis bonusiukas” į Tesla taupyklę.

Nemokamas įkrovimas?

Na ir man, kaip normaliam lietuviui svarbus aspektas – jei jūsų Tesla Model S / Models X yra iki 2017 metų gamybos, įkrovimas jums nieko nekainuoja. Visai visai nieko. Tol, kol jūsų Tesla bus „gyva”. Galbūt ir kvaila važinėjant 35+k Eur vertės automobiliu džiaugtis sutaupytais keliais eurais kelionei, bet štai pavyzdys, kiek man kainavo atostogos su pusiau skusta, pusiau lupta Tesla.

Viso kelionėje nuvažiavome 3895 km, kuriems sunaudojome 743 kWh elektros, iš kurių 45 kWh buvo mokami (Greenway Lenkijoje), kainavę 22 Eurus. Bendra kelionės kilometro kaina – pusė cento. Ir ji dar sumažės, kai Lenkijoje atsiras žadėti Superchargeriai. Jei būtume važiavę dyzeliniu BMW, kurį turėjau iki elektromobilių, būčiau sudeginęs 292 litrus dyzelino (po 7,5l/ 100km), kurie būtų kainavę apie 350 Eurų. Taigi, 22 Eur vs 350 Eur. Kaip ten sakoma – euras prie euro ir…

Vyšnia ant torto – stipriai keliones palengvinantis Autopilot bei didžiulė bagažinė + priekinė bagažinė visiems jūsų kelionės rakandams susikrauti. Na dar ir spotify muzika, kurios klausymas visose šalyse jums nieko nekainuoja.

Konkurentai

Reziume – Audi e-Tron, Porsche Taycan, Jaguar iPace, Mercedes EQC yra puikūs automobiliai, kiekvienas su savo charakteriu, pliusais ir minusais. Bet kol kas visiems reikia gerokai pasistengti, kad kelionės su jais būtų bent panašiai malonios ir nerūpestingos, lyginant jas su Tesla kelionėmis.

Previous articleHyundai Ioniq electric nuvažiuojamas atstumas užmiestyje
Next articleRenault ZOE 2019. Deja…

7 COMMENTS

  1. Tai pala pala: 743 kWh*2,19 zlt/kwh bus 361 eur jei reiktų mokėti jei tu ne Teslos baranką suki. Tai nematau ekonomijos, na nebent ant 70 paskui furą išjungta kondiške birbini.

  2. Labas rytas, Dainiau, noriu su Jumis nesutikti straipsnyje , dėl Tesla kokybės surinkimo. Man prieš dvi dienas pristatė naujutėlaitį Tesla model 3, long range, dual motor (Europinį variantą iš Vokietijos) ir galiu pasakyti, kad surinkimo kokybė puiki, jokių girgždesių, standi, minkšta be triukšmo važiuokė. Turiu namie sulyginimui du BMW, F01 , F30 ir Leafą aišku ;). Tai Bmw f30 2017m. yra daug žemesnio lygio visais parametrais už Tesla model 3, kurios kamfortą prilyginčiau BMW5 klasei. Turbūt Tesla surinkime irgi tobulėja :). O prie Bmw irgi galima kabinėtis dėl tarpų, bet tai smulkmena, svarbiausia, kad elektra atėjo negryžtamai, o dinozaurams teks išnykti :).

    • Tobulėja, bet vis dar yra nemažai trūkumų ten, kur senieji gamintojai seniai nebedaro klaidų, nes turi daugiau patirties.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here