pigios dešros į LenkijąJei sekate mano paskyrą Facebook, matėte, kad man „nuskilo” gauti pabandymui naujausią Volkswagen e-Golf elektromobilį. Klausimas – kas perka Golf? Atsakymas – dažniausiai tie, kurie nori patikimo, neįnoringo ir nekaprizingo darbinio arkliuko, gerai išlaikančio likutinę vertę. Na ir žinoma, tie, kurie nori taupaus automobilio. Golf yra Golf, kaip Mercedes yra Mercedes.

Tam, kad sutaupyti daugiau, reiktų rinktis elektrinį e-Golf, jei negąsdina įsigijimo kaina. O ką darytų tūlas Lietuvos pilietis, vairuojantis Golf, Passat ar kokią „bulką”? O gi važiuotų į Lenkiją pigios dešros, pigaus sviesto, pigaus cukraus, na ir viso kito pigaus. Na, o jei jau taupome ir važiuojame į pigią Lenkišką parduotuvę su taupiu e-Golf, tai čia praktiškai gaunasi taupymas kvadratu, ania?

Naujasis e-Golf – 300 km viena įkrova

Kaip teigia gamintojas ir kaip parašyta ant lipdukų, kuriais aplipdytas visas e-Golf – jis gali įveikti 300 km viena įkrova. Maža smulkmena – tie 300 km yra išmatuotas pagal NEDC testavimo metodiką, o ši, nelabai turi sąryšio su realybe. Nuvažiuoti, o tiksliau – nuriedėti tuo 300 km gal ir įmanoma, bet tam reikia puikaus oro ir gan dirbtinai parinkto maršruto, kurį visą galima būtų įveikti važiuojant apie ~50 km/h.

Amerika turi kitą – EPA metodiką, kuri, mano asmenine nuomone, yra daug arčiau realybės. Pagal ją VW e-Golf gali įveikti apie 201 km (188 užmiestyje ir 209 mieste). EPA ir NEDC skaičiavimai e-Golf atveju skiriasi tikrai nemažai – visais 50 procentų. Kuris gi metodas yra arčiau tiesos?

Pigi dešra

Lenkijoje viskas pigiau. Negirdėjote? Juk net Maxima reklamoje siunčia parduotuvės salės darbuotoją patikrinti kainų Lenkijoje, o po to perlipdo kainų lipdukus ir sumažina kainas, kad jos „atitiktų kainas Lenkijos didžiuosiuose prekybos centruose esančias”. Taigi, taupaus elektromobilio pirmas tikslas aiškus – vienas iš didžiųjų prekybos centrų Suvalkuose.

Google žemėlapis teigia, kad iki jo nuo mano namų – 123 km. Pirmyn ir atgal – 246 km. Jei e-Golf nuvažiuoja 300 km, kaip reklamuojama – turėčiau drąsiai pasiekti tą išsvajotą prekybos centrą, apsipirkti ir grįžti su ~50 km rezervu. Gaunu užsakymą ir iš žmonos – reikia dar pigaus sviesto. Na, tiesiog „visame pasaulyje” staiga pabrango sviestas, anot Urmo bazių prekybininkių, tad reikia pigesnio, Lenkiško. Juk gal Maxima pražiopsojo ir nesumažino Lietuviškos kainos…

Pirma elektrinė kelionė į Suvalkus

Iki šiol mano turėti ir turimi elektromobiliai – Leaf bei Soul EV neturėjo jokių šansų nuvažiuoti pigios dešros, tad šio maršruto dar nesu bandęs. Kadangi pakeliui įkrovimo stotelių nėra, reikia elektromobilio, kuriuo galima būtų įveikti kelionę į abi puses. e-Golf su 300 km nuvažiuojamu atstumu, rodos, yra tinkamas, tad sėdu į pilnai įkrautą bateriją turintį elektrinį bolidą ir „spaudžiu” link Lenkijos sienos.

Už lango – 9 laipsniai šilumos, tad įjungiu „auto” šildymą, bet greit suprantu, kad jei ir toliau važiuosiu komfortiškai – jokio tikslo pasiekti nepavyks. Gal net rasiu spyną pakeistą namie, nes juk pigaus sviesto neparvešiu… Įsijungiu sėdynės šildymą ir išjungiu salono šildymą. Kilometrų prognozė pasidaro labiau optimistinė.

Tarp visų e-Golf mygtukų intensyviai ieškau to, ką, rodos, turi visi elektromobiliai – šildomą vairą. Deja, paieškos bevaisės, nes, panašu, VW pamiršo šią funkciją. Jie gal niekad elektromobilio savo nėra vairavę??? Juk kai subinei ir rankoms šilta, gali važiuoti be šildymo labai toli. Ką tie vokiečiai sau manė tokią svarbią funkciją išbraukdami iš opcijų sąrašiuko?

Progresas

Pavažiavęs šiek tiek padoresniu greičiu – apie 90 km/h, pagal be perstojo mažėjančius likusius kilometrus ekrane suprantu, kad taip „greitai” niekur irgi nepavyks nuvažiuoti. Nepadeda nė šildymo išjungimas. Visų už manęs važiuojančių fūristų pykčiui paskatinti, sumažinu greitį iki 80 km/h. Tose kelio į Suvalkus atkarpose, kuriose lenkti draudžiama, būnu apmirksėtas ir apipypsintas, bet aš nepasiduodu. Laikausi 80 km/h, nes kitaip pigios dešros nematyt.

Po 90 kilometrų pasiekiu pasienio ruožą – kaip sakoma – gera pradžia – pusė darbo. Deja, bet šį kartą šio posakio antra dalis yra labai arti tiesos. Lietuvos – Lenkijos sieną pasiekiu įveikęs 101,8 kilometro, o mano pigaus sviesto parduotuvė, anot navigacijos programos – už 26 kilometrų. Juk praktiškai ranka pasiekiama!

Siena

Sustoti pasienyje ir apmąstyti kelionės tikslus, galimai pakeistą namų spyną ir kitas aplinkybes skaičius, degantis ekrane ir rodantis, kiek kilometrų e-Golf manymu aš dar galiu įveikti. 110 … O juk dešra ir sviestas už 26 km, tada tie patys 26 km atgal ir dar 101,8 km iki namų. Bendrai – 153,8 km. Be šansų…

Jei tai būtų KIA Soul EV – sakyčiau – nuvažiuosiu, easy, nes KIA skaičiuoklė yra totali pesimistė. e-Golf, kitaip nei KIA, yra perdėta optimistė. Pilnai įkrovus bateriją kažką „susvaigsta” apie 274 km ar net 295 km, bet nuvažiavus kokius 3 km ar 5 km staiga apsigalvoja ir sumažina likutį kokiais 30 km. Nejuokinga.

Sunkus sprendimas

Nepaisant neviliojančiai skambančios rizikos, laukiančios namuose, faktas, kad važiuojant toliau grįžti nuo Marijampolės teks ant tralo. O tralas, kaip žinia – nepigus malonumas. Pigių kelionių ir dešros mėgėjai tikrai nemėgsta kelionių ant tralo. Priimu sunkų sprendimą ir apsisuku, prieš tai dar spėjęs įamžinti Lenkijos pasienyje esantį ženklą, nusakantį leidžiamą greitį vis gerėjančiuose šios valstybės keliose.

Visgi, namai dar už 101,8 km, o rezervo turiu tik 110 km. 8 km perteklius tikrai nėra labai saugus netgi grįžimo atveju, jau nekalbant apie jokias mintis važiuoti toliau. Taigi, nei pigios dešros, nei pigaus sviesto. O dar – iššvaistytos bergždžiai elektros kilovatvalandės. Žodžiu, grynas nuostolis. Na ir dar – rizika sušalti. Sušalus – vaistų poreikis. Vėl nuostolis. Žodžiu, taupymas kvadratu po truputį virsta nuostoliu kvadratu.

Kelias namo

Kažkokiu mistišku būdu kelias namo yra ilgesnis, nei kelias į priekį. 106,1 km atgal, 101,8 km pirmyn. Ne, tai ne stebuklas – tai sunkus apmąstymų kupinas lankstas prie pat namų, vengiant galimos grėsmės dėl nepavykusios pigaus sviesto „medžioklės”. Dėl tos pačios grėsmės, matyt, ne taip labai „mynėsi tapkė” ir namus netgi su papildomu lankstu pasiekiu sava eiga ir dar su visai padoriu likučiu.

Skaičiuoklei apskaičiavus, kad man liko nuvažiuoti ne daugiau 50 km gavau pirmą įspėjimą – jog akumuliatorius senka ir turiu skubiai galvoti apie jo įkrovimą. Dar po 17 km, pasiekus 33 km likutį gaunu griežtesnį įspėjimą – „Ribojamas patogus važiavimas”.

Nelabai suprantu, ką man dar galima apriboti  – ir taip visas kelias įveiktas taupiausiu Eco+ režimu, kuris išjungia šildymą bei totaliai „atbukina” akseleratoriaus reakciją į paspaudimą. Važiavau lėtai, užknisdamas visus vairuotojus pakeliui. Sakyčiau – pakankamai nepatogus važiavimas. Gerai, bent kad apribojimo nepasijautė.

Verdiktas

Viso įveikiau 207,9 km taupiausiu įmanomu režimu, vidutiniu 67 km/h greičiu. Kelionėje sugaišau 3 valandas ir 6 minutes, neskaitant sunkių apmąstymo minučių Lenkijos pasienyje. Iššvaisčiau 3 valandas laiko ir ~30 kilovatvalandžių elektros. Vidutiniškai 100 km iššvaisčiau po 12,9 kilovatvalandės. Pravalas, ne kitaip. Vieni nuostoliai.

Dešros negavau. Sviesto irgi. Mėšlo irgi negavau. Na, ir negėriau. Sušalau – minusas. Išbandžiau e-Golf – pliusas. Patvirtinau, kad NEDC teigiami 300 km pasiekiami, turbūt, tik laboratorijoje – pliusas. Pagerinau EPA skaičiavimo metodika nustatytą maksimalų nuvažiuojamą atstumą užmiestyje. Gerokai pagerinau – gerokas pliusas. Dar ir namo grįžau – štai koks didelis pliusas. Reikia juk žvelgti į teigiamą gyvenimo pusę!

P.S. e-Golf grįžus rašė, kad liko įveikti dar 25 km! Bendrai būtų beveik 233, o reikėjo vos 13 km daugiau… Bliamba, beveik iki „vieno didžiųjų prekybos centrų” būčiau nuvažiavęs. Na, arba nuėjęs. Ech 🙂

P.P.S. Iki 300 km vis tiek toli. Kitą kartą žadu labiau pasistengti.

Previous articleKIA Soul EV vs Nissan Leaf (3 dalis)
Next articleNemokamas elektromobilio parkavimas Vilniuje 2017

6 COMMENTS

  1. Jei tikrasis tikslas nebūtų buvęs išbandyti maksimalų nuvažiuojamą atsumą, būtų buvę galima pasikrauti Druskininkuose.

    • Jonai, taip, galima. Bet:
      – krovimas druskininkuose mokamas (25 ct / kWh)
      – 465 km per druskininkus, juose kraunant pirmyn ir atgal

      Suvalkai iš Kauno – dvigubai arčiau, nei per Druskininkus – laiko atžvilgiu kelionė truktų 2,5 karto ilgiau.

      Su mokamu krovimu druskininkuose, tikėtina, kainuotų brangiau nei važiavimas dyzeliniu auto. Koks tada tikslas?

    • Laikas specialiai neplanuotas – tiesiog idėja nuvažiuoti kilo vakare. Bet tikrai geriau ir dėl trukdymo. Nors furos vis tiek nepatenkintos buvo tokiu lėtapėdžiu 🙂

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here