Paskutiniame Ioniqmat teste turėjome nelabai sulyginamus varžovus – Tesla Model S ir Hyundai Ioniq electric, tad rezultatas buvo aiškus jau iš anksto. Klausimas buvo tik „kiek“. Na, o šį kartą „grįžtam į žemę“ ir lyginsim labai panašius varžovus – vieną ir tą patį Hyundai Ioniq electric 2016 bei vokišką Volkswagen e-Golf 2018. Tai yra modelis, gaminamas nuo 2017 metų ir turintis šiek tiek talpesnę, nei Ioniq bateriją, tad kova turi būti įdomi.

Volkswagen atstovai kelis metus iš eilės dalyvavo elektromobilių maratone Vilnius – Palanga ir jų rezultatas visada buvo labai arti lyderių. Pritrūkdavo „vos vos“. Praėjusiais, 2019 metais, maratono metu buvo labai stiprus priešpriešinis vėjas, tad e-Golf ekipažas netgi su milžiniška važiavimo šiuose maratonuose patirtimi turėjo pripažinti, kad Ioniq electric tokiomis sąlygomis yra greitesnis. Bet mano testo metu oro sąlygos buvo geros, tad iš anksto nugalėtojas tikrai nebuvo aiškus. Kaip man sekėsi? Skaitykite žemiau.

Pažintis su konkurentu – VW e-Golf

E-Golf yra normalus “golfas”. Jis atrodo kaip “golfas”, tad tik nedaugelis jį lengvai atskiria nuo kitų, įprastu kuru varomų broliukų. Kažkada Moller Auto atstovas net man rodė dizaino subtilumus, kuriuos turi tik elektrinis Golf ir dar tie subtilumai skiriasi su metais. Taigi, iš principo, tai – elektrinis „sleeper‘is“, kuris atrodo, kaip standartinis, puikiai pažįstamas automobilis, tik, kažkodėl nuo šviesoforo tyliai dingsta ir palieka kitus nesupratusius, kas čia įvyko.

E-Golf turi 100 kW (136 AG) elektrinį variklį, tad startuoja jis kur kas smagiau nei pirmos kartos Nissan Leaf, Hyundai Ioniq electric, KIA Soul EV bei kiti konkurentai. Vienintelis ne Tesla elektromobilis, kuris tuo metu, kai pasirodė e-Golf su talpesne baterija, turėjo galingesnį variklį buvo ir tebėra BMW i3. E-Golf po truputį nyksta, mat jo dienos suskaičiuotos – naujo elektrinio Golf nebebus. Jį pakeis ilgai lauktas VW ID3, kurio, panašu, teks palaukti kiek ilgiau, nei galvojome.

Pagrindinis e-Golf koziris – talpi baterija. Kaip ir dauguma gamintojų, Volkswagen pateikia bendrą baterijos talpą (gross capacity), kuri yra 35.8 kWh. Panaudojamos talpos (net capacity) turime 32 kWh – 4 kWh daugiau nei Hyundai Ioniq electric (28 kWh). Būtent todėl lenktynėse e-Golf yra labai rimtas Ioniq electric konkurentas. Be to – e-Golf, skirtingai nei Leaf ar Soul EV dar yra ir labai efektyvus. Jis nepretenduoja į Ioniq electric rekordus, bet mokantys su juo važiuoti gali beveik juos pasiekti. Taigi, turime 14% talpesnę bateriją ir gana efektyviai elektrą naudojantį elektromobilį.

Nuvažiuojami kilometrai – turbūt svarbiausias rodiklis Ioniqmat teste. “Pieno riebumo” NEDC matavimais e-Golf gali pilna įkrova nuvažiuoti 300 kilometrų. Tuo tarpu Hyundai Ioniq electric – 280 kilometrų. 20 km e-Golf naudai. Tiesa, gerokai arčiau realybės esančiuose EPA testuose e-Golf nuvažiavo 201 kilometrą, o Ioniq electric – 200 km. Vos vieno kilometro pranašumas, nors vis tiek e-Golf pusėje. Taigi, kaip ir minėjau, „ant popieriaus“ varžovų pajėgumai beveik lygūs. Mano asmenine nuomone, mieste, tikėtina, daugiau nuriedėtų e-Golf (dėl talpesnės baterijos), o užmiestyje prastesnėmis sąlygomis nugalėtų Ioniq electric (kaip ir Vilnius – Palanga maratone), o geromis sąlygomis viską lemtų vairuotojų pasirinkta strategija. E-Golf yra sunkesnis apie 100 kilogramų, tad dar sąžiningesniam testui su e-Golf važiavau vienas, o su Ioniq pasiėmiau kartu tris dukras, kurios kartu praktiškai atsvėrė ir automobilių svorio skirtumus.

Apie Hyundai Ioniq jau turbūt žinote viską mintinai, tad nesiplėsiu.

Startas – Kaunas

Pirmas startuoja e-Golf, nes jo baterijos įkrovimas ką tik baigėsi, o Ioniq dar liko apie valandą. Starto metu, rodyklei rodant pilną įkrovą (e-Golf nerodo baterijos likučio procentais) e-Golf parodė, kad gali nuvažiuoti 251 kilometrą.

Įspūdingas skaičius ir, jei tikrai e-Golf tiek nuvažiuotų, Ioniq‘ui „šakės“. Na, bet neskubėkim daryti išvadų ir prisiminkime, kad EPA skaičiai skiriasi vos vienu kilometru. Beje, 251 km e-Golf prognozavo jau įjungus šildymą. Be jo prognozė viršijo 270 km. Lauko temperatūra – 9 laipsniai. Oras geras, bet ne vasariškas, tad nustatau šilumą ties 21.5 laipsnio ir startuoju. Šildoma sėdynė irgi įjungiama. Beje, e-Golf (bent jau mano testuotas) turi šildomą priekinį stiklą, kaip ir naujasis e-Up!. Puikus priedas mums, jei vėl turėtume normalių žiemų. Tiesa, vairas pas e-Golf nešildomas, jokioje komplektacijoje.

Hyundai Ioniq electric, kaip visada, nusiteikęs gerokai mažiau optimistiškai. Nors akivaizdžiai ekrane matome 100% įkrovimą, žadamas nuvažiuoti atstumas yra tik 201 km. Lygiai 50 km mažiau, nei e-Golf.

Taip ir „pasimauna“ pirkėjai, tikintys pilnai įkrauto automobilio planuojamų nuvažiuoti kilometrų skaičiumi. Na, bet nebandysi – nežinosi. Tam aš ir esu, kad jums papasakoti, kaip yra iš tiesų J. Lauke vienu laipsniu šilčiau – 10 laipsnių šilumos. Kiek keista, nes ką tik grįžęs e-Golf, stovintis šalia rodė 8.5 laipsnio. Matyt, Ioniq bent jau temperatūrą optimistiškiau nei e-Golf rodo. Beje, be šildymo Ioniq prognozė buvo vos kelias kilometrais geresnė. Bet kokiu atveju, nustatau tuos pačius 21.5 laipsnio šilumos ir startuoju. Žinoma, šildomą vairą įsijungiu, nei Ioniq electric jį turi visose komplektacijose.

Pusiaukelė – Alytus

Smagiai nuvažiavęs 57 km įsuku į Alytaus LIDL kiemą. Kelionėje su e-Golf labai pasisekė su Alytaus šviesoforais – pirmą kartą pavyko juos visus pervažiuoti per žalią, tad ir vidutinis greitis labai neblogas – 75 km/h. Vidutinės kelionės į priekį sąnaudos – 15.4 kWh / 100 km. Kaip su šildymu – pagirtina. Nors, žinoma, lauke ne minusas. Kadangi, kaip minėjau, e-Golf nerodo baterijos likučio procentais, belieka tik spėti jį pagal rodyklės poziciją. Ji – kiek žemiau nei 75%. Sakyčiau, turime apie 73-74% likučio. Kilometrų likutis, deja, nebebuvo toks optimistiškas, kaip kelionės pradžioje. Skydelyje švietė likę 153 km – 98 km mažiau, nei e-Golf prognozavo pradžioje, nors nuvažiavome tik 57 km.

Vadinasi bendrai sudėjus likutį ir nuvažiuotus kilometrus gautume jau tik 210 km, o ne žadėtus 251 km. Didoka paklaida ir tikrai per didelis skaičiuoklės optimizmas, galintis kiek nuvilti vairuotoją išsiruošusį į tolimesnį kelią. Beje, prieš kelionę netikėtai e-Golf parodė, kad vienoje padangoje trūksta oro, tad visas pripučiau iki gamintojo rekomenduojamų 2.8. Hyundai kažkodėl nurodęs pūsti tik 2.5. Tą irgi padariau prieš kelionę, kad nebūtų jokių „pažeidimų“.

Hyundai Alytuje, kaip visada, rodo mažiau nuvažiuotų kilometrų – 55.9. Su šviesoforais taip gerai antrą kartą iš eilės nepasisekė, tad vidutinis greitis kiek mažesnis – 74 km/h. Baterijos likutis – 74% – identiškas priešpaskutiniam Ioniqmat testui, kuris irgi buvo kiek šaltesniu oru ir be saulės. Likusių kilometrų prognozė – 148 km. Sudėjus likutį bei nuvažiuotus kilometrus gautume 205 km. Netgi kiek daugiau, nei pradžioje žadėtas 201 km. Kaip ir galima buvo tikėtis, Ioniq electric vidutinės kelionės sąnaudos buvo mažesnės – 14.4 kWh / 100 km. Jei automobiliai rodo teisingai – skirtumas tarp Ioniq ir e-Golf – 1 kWh / 100 km.   

Finišas – Kaunas

Kaip ir dauguma testuotų elektromobilių, e-Golf finiše rodė nuvažiuotus 115 km. Iš anksto žinau, kad Ioniq rodys mažiau, bet jam vis tiek užskaitysim 115 km.

Beje, keli pastebėjimai iš kelionės – e-Golf sėdynės yra patogesnės nei Ioniq (bent jau šito modelio turima odos – medžiagos kombinacija), priekyje garso izoliacija gerokai geresnė, nei Ioniq electric. Deja, toks jausmas, kad gamintojams nelieka garsą izoliuojančios medžiagos ir jei Ioniq visas nėra tylus, tai e-Golf triukšmai iš galo yra labai skirtingi nuo priekio. Beje, tą patį pastebėjau ir važinėdamas visiškai nauju e-Golf prieš porą metų. Dar nustebino e-Golf minkštumas – pirmo testo metu jis man pasirodė “taburetė”. Gal jis turėjo didesnius diskus bei žemesnio profilio padangas, bet šį kart “taburete” niekaip negalėjau pavadinti. Ioniq važiuoja kiek solidžiau, atrodo lyg vairuotum didesnį, solidesnį automobilį, bet e-Golf galingesnis variklis leidžia labiau mėgautis važiavimu.

Na, bet grįžkime prie testo skaičių. Bendros kelionės sąnaudos kiek pakilo iki 15.6 kWh / 100 km. Vidutinis greitis, įskaitant ir kelių minučių stovėjimą Alytuje – 70 km/h. Kilometrų likutis po testo – 77. Sudėjus nuvažiuotus ir likusius, gauname 192 km. Dar kiek mažiau, nei pradinė prognozė, nors pats skaičius nėra blogas, vertinant kad oras tikrai ne idealus, gavome kelis lietaus lašus, o ir šildėmės visa kelią. Sunkiausia, kaip ir prieš tai, su baterijos talpos likučiu… Pagal rodyklę atrodo, kad liko apie 40%, gal net 40.5%. Tiesa, nesu tikras ar ši rodyklė yra labai tiksli, nes pradžioje ji rodė „virš pilno”. Belieka pasitikėti rodmeniu „iš akies“.

112 km vietoj realių 115 km finiše Hyundai Ioniq electric nenustebino. Kas nustebino – po realiai įveiktų 115 km, likutis buvo 82 km. Sudėjus gautume 197 km. Apgavikas – net 4 km mažiau, nei žadėjo kelionės pradžioje! Juokauju, žinoma. Iš tikrųjų – labai tikslu, vos 2% paklaida. Kur čia palyginsi su e-Golf 30% per dideliu optimizmu. Beje, Ioniq vidutinis greitis buvo kiek didesnis – 72 km/h. Matyt Alytuje trumpiau LIDL aikštelėje stovėjau. Bendros kelionės sąnaudos, rodomos ekrane, nukrito iki 14.3 kWh / 100 km. Deja, pagal sunaudotus baterijos procentus taip neatrodo, mat baterijos liko 43%. Vadinasi, kelionėje atgal sunaudojome 31%, o kelionei pirmyn – 26%. Kažkokia neteisybė. Na, bet elektros skaitliukas ir įkrovimas nemeluoja, tad dabar tą ir patikrinkime.

Įkrovimas po testo

Kol Ioniq electric važiavo savo kelionę, e-Golf pildė atsargas. Pradėjo, kai elektros skaitiklis rodė 13709.6 kWh. Baigė, kai skaitiklis rodė 13731 kWh. Vadinasi, įkrovimui sunaudojome 21.4 kWh, o pagal automobilio rodomas sąnaudas turėjome išnaudoti 17.94 kWh (15.6 kWh / 100 km * 115 km). Įkrovimo nuostoliai – apie 19%. Taigi, su e-Golf, pildant baterijos atsargas po 0.15 Eur už kWh 100 km šiandien mums kainavo 2.79 Eur. Jei pildytume naktiniu tarifu, būtų kainavę gerokai pigiau. Po teisybei, įkrovėme baterijas savaitgalį, kai elektros kaina yra 0.1 Eur / kWh, tad reali 100 km kaina yra trečdaliu mažesnė. Na, bet 0.15 Eur kainą naudojau ir kituose Ioniqmat testuose, tad ją tokią skaičiavau ir šį kartą.

Ioniq electric įkrovimas startavo iš kart po to, kai baigėsi e-Golf įkrovimas – vėlai vakare. Kitą rytą planavau išjungti įkroviklį anksti, mat įkrovimas turėjo baigtis apie 7 ryto. Deja, truputį užsimiršau ir atjungiau įkroviklį tik 16 valandą. Įkroviklis, baigęs įkrovimą, tikėtina, dar kažkiek naudojo ir po jo, bet tai per mažas skaičius, kad įtakotu bendrą rezultatą. Taigi, įkrovimui sunaudojome 18 kWh. Pagal automobilio rodomas sąnaudas turėjome išnaudoti 16.45 kWh (14.3 kWh / 100 km * 115 km). Taigi, įkrovimo nuostoliai yra apie 9%. Keista, mat paskutinio testo su Tesla metu, Ioniq įkrovimo nuostoliai, kažkodėl, buvo beveik dvigubai didesni. Bet kokiu atveju, 100 km kelionė šiandien man su Hyundai Ioniq electric kainavo 2.35 Euro.

Rezultatas

Prieš kelionę e-Golf tikino, kad važiuos toliau ir, kad Ioniq su 4 kWh mažesne baterija neturi šansų. Po 115 km situacija kiek pasikeitė, bet rezultatas tikrai apylygis:

  • baterijos likučiai – 40.5% (e-Golf) prieš 43% (Ioniq electric)
  • kilometrų likučiai – 77 km (e-Golf) ir 82 km (Ioniq electric)
  • vidutinės deklaruojamos kelionės sąnaudos – 15.6 kWh (e-Golf) ir 14.3 kWh (Ioniq electric)
  • 100 km kaina tokiomis sąlygomis – 2.79 Eur / 100 km (e-Golf) ir 2.35 Eur / 100 km (Ioniq electric.

Manau, kad Hyundai Ioniq electric sąžiningai galima pripažinti laimėtoju šioje nedidelėje dvikovoje, bet reikia pagirti ir varžovą, kuris tikrai buvo vertas ir kova buvo labai apylygė. Volkswagen e-Golf išties yra geras elektromobilis ir puikiai tiks tiems, kas vertina Vokišką gamintoją ir kiek prisibijo Korėjiečių gaminių. Pliusų turi tiek vienas, tiek kitas, tad kaip ten bebūtų – rinktis teks jums.

Padėka

Na ir paskutinis dalykas – padėka UAB Autoerdvė (Oslo g. 7, Vilnius), už galimybę išbandyti ir Ioniqmat teste palyginti Volkswagen e-Golf su mano Hyundai Ioniq electric. Beje, šis Vokswagen e-Golf, kaip ir kiti mano bandyti elektromobiliai iš UAB Autoerdvė kiemo yra parduodamas. Jo skelbimą rasite čia – https://autoplius.lt/skelbimai/volkswagen-golf-hecbekas-2018-elektra-10762189.html.

2000 Eur lengvata

Dar nepamirškite, kad jei pirksite šį e-Golf savo vardu, iš valstybės gausite 2000 Eurų „grąžos“, tad realiai šis e-Golf jums po šios kompensacijos kainuos 19890 Eur. Plačiau apie tai, kaip veikia kompensacijos mechanizmas – šiame straipsnelyje.

Kiti Ioniqmat testai

Ioniq electric 2016 vs e-Up! 2020

Ioniq electric 2016 vs BMW i3 94 Ah 2016

Ioniq electric 2016 vs KIA Soul EV 2016

Ioniq electric 2016 vs Tesla Model S 2015

Previous articleElektromobilių pirkėjams – 4000 ir 2000 eurų kompensacija
Next articleIoniqmat 6 – Nissan Leaf 2018 vs Hyundai Ioniq electric

3 COMMENTS

  1. Bet skelbime pardavėjas ir rašo kad nuvaziuojamas atstumas 300km tai pagal kokį matavimą turi rašyti pagal seną ar naują? Per tokius pardavėjus ir kyla visokie nepasitenkinimai žmonių apie elektrines mašinas.,nusipirkau o su ja negaliu nuvažiuoti nieko km. Ir prasideda visiems pasakojimai nepirk elektros nes s…. dar ir savo pasaku prideda iš kažkur girdėta kad batareika reikia keisti kas 5 metus. Na taip ir gaunasi kad elektra nieko gero.

  2. Sveiki,

    ar realu eGolfu ar tuo pačiu Joniku žiemą su šildymu ir nutirpintais langais nuvažiuoti 100 km? Iš jų kokius 80 km plentu 90-100 km/h greičiu, likusius provincijos miesto sąlygomis.

    Klausiu, nes tiek važinėju darban kiekvieną dieną ir kuro kainai pasiekus 2 eur/l nebeapsimoka dirbti :))) O šalia darbo yra vis dar nemokamo krovimo stotelė, tai būtų patogu palikti pusdieniui pasikrauti.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here