Nissan Leaf durų garso izoliacijaJei domitės mano Nissan Leaf garso izoliacijos projektu, jau esate susipažinę su medžiagomis ir reikiamais jų kiekiais vienoms durims bei pačių durų ardymu ir pasiruošimu izoliacinių medžiagų lipdymui.

Išardžius ir pasiruošus medžiagas bei įrankius belieka apsišarvuoti kantrybe ir kibti į darbą. Užbėgsiu už akių pasakydamas, kad darbas nėra sudėtingas, bet kruopštus ir nepatogus. Vibro izoliacija ir garso izoliacija klijuojama durų viduje, kur priėjimas nekoks ir kur praverstų akrobato sugebėjimai.

Vienų durų apklijavimo procesas apytiksliai užima apie 4-5 valandas. Sudėtingumą vertinčiau 2 balais iš 10. Atlikti šią užduotį, manau, gali bet kas, kas turi pakankamai kantrybės ir noro. Specialių įgūdžių tikrai nereikia, o mokėti naudotis žirklėmis ir voleliu – būtina.

Nissan Leaf durų garso izoliacija

Prieš pradedant bet kokius lipdymus rekomenduoju nuvalyti klijuojamą paviršių nuo dulkių. Man tenka kasdien kelis kilometrus važiuoti žvyrkeliais, tad pro vandens ištekėjimui skirtas skylutes į durų vidų patenka nemažai dulkių. Jas palikus medžiagos nepriliptų ir darbas būtų veltui.

Vibro izoliacinis sluoksnis

dsc_0170Vibro izoliacija dengiau visą išorinės durų skardos vidinį paviršių. Jei tiksliau – visą, prie kurio sugebėjau prieiti ir kur galėjau medžiagas užkišti. Vibro izoliacija klijuojasi truputį perdengiant klijuojamus gabaliukus, vėliau juos „įvoluojant” voleliu.

Klijuoti patogiau nedideliais gabalais arba ilgesnėm, bet siaurom juostom, nes platesnės tiesiog neįlenda per esamas duryse skyles. Kiekvieną siūlę ir visą plotą priklijavus atsakingai įtriname voleliu, kad gautume beveik vientisą sluoksnį:

dsc_0169dsc_0172dsc_0171dsc_0173dsc_0174dsc_0175

Garso izoliacijos sluoksnis

Garso izoliacija klijuojama tiesiai ant vibro izoliacijos ir jos reikia beveik tiek pat, kiek ir vibro izoliacijos. Skirtumas tik toks, kad ši medžiaga „nesivoluoja” ir kad ją reikia klijuoti neperdengiant (kitaip lieka atsivėpę kraštai). Nėra lengva, tad ir mano nuotraukose matysite šiokius tokius tarpus tarp garso izoliacijos gabaliukų.

Kadangi klijuoti nereikia taip atsakingai, kaip pirmo sluoksnio, garso izoliaciją klijavau didesniais gabalais ir procesas truko trumpiau:

dsc_0176dsc_0177dsc_0178dsc_0179dsc_0180dsc_0181

Garsą sugeriantis sluoksnis

Trečioji ir lengviausia dalis – garsą sugeriančios medžiagos klijavimas prie dujų plastikinės panelės. Aš šią medžiagą klijavau praktiškai per visą durų panelės plotą, nors norint idealaus rezultato, galbūt, reiktų kai kur jos ir neklijuoti. Tokiu atveju panelė užsidės atgal ir prisispaus lengviau, nei tai sekėsi man.

_20160911_002256Linksmiausia būna tada, kai išardęs supranti, kaip Nissan gamintojas rūpinasi durų panelės garso izoliacija. Tas raudonai pažymėtas gabaliukas yra VISA gamintojo numatyta garso izoliacija. Tikrai nesuprantu, kam reikėjo dėti tokį gabaliuką – na, nebent kad prajuokinti tokius kaip aš 🙂

Taigi imamės darbo ir per valandą panelės vidinės pusės vaizdas kiek pasikeičia:

_20160925_005853

Durų surinkimas

Padarius visus tris žingsnius – suklijavus vibro izoliaciją, garso izoliaciją bei garsą sugeriančios medžiagos sluoksnį, belieka duris vėl surinkti. Detaliai proceso nepasakosiu, nes jis identiškas išardymui, tik viską reikia daryti atvirkščiai. Na, o ardymo proceso tikrai detalų aprašymą rasite čia.

Durys, žinoma yra keturios, tad procesą „Nissan Leaf durų garso izoliacija” teks pakartoti keturis kartus. Ardymo ir surinkimo procesas identiškas visoms durims, medžiagų poreikis priekinėms durims kiek didesnis, galinėms – truputį mažesnis. Darbas trunka panašiai – 4-5 valandas kiekvienoms durims, arba 16-20 valandų visoms keturioms.

P.S. Rekomenduoju pirmų dviejų sluoksnių klijavimo metu mūvėti pirštines, nes kitaip labai lengva susipjaustyti rankas į skardines briaunas durų viduje. Pirmas duris lipdžiau be pirštinių ir po to savaitę teko žaizdeles gydytis…

Previous articleElektromobilių įkrovimo stotelė Kėdainiuose
Next articleNissan Leaf iš JAV palyginimas su europiniu

4 COMMENTS

    • Nelabai yra kaip pamatuot. Reiktų pravažiuoti su „apdirbtu” ir ne bei palyginti. O kol kas galiu tik subjektyviai spręsti, kad pagerėjo.

  1. Vakar grįžom iš Škotijos, sėdėjau 2007 Corsa gale 6h, tai šiandien atsisėdus į e-nv200 tikrai pasijautė garso izoliacijos trūkumas 😀 tik nežinau ar verta man ją daryt, nes planuoju keist į kitą e-nv200, 5vietį arba 7vietį, tada ten jau tikrai darysiu.
    Keitimas planuojamas kitąmet, arba pavasarį arba rudenį. E-nv200 gauna 41kwh (keistokas kiekis) bateriją vasarą remiantis neoficialiais šaltiniais, tai žiūrėsiu koks kainos skirtumas bus, nes praktiškai skirtumas nuo mano yra extra 3-5 sėdimos vietos, kiliminė danga grindų ir stogo ir extra šildytuvas gale, daugiau nieko, na dar ta siena už vairuotojo išsiima, nežinau kaip ji lietuviškai vadinasi, bulkhead angliškai.
    Dainiau, dar prie garso izoliacijos prisidėtų extra gumos. Pažiūrėk ebay „D shape car seal”, yra dviejų dydžių. Man šitas reiks dėt, nes jei labiau vėjuota, tai gale skersvėjis jaučiasi, nors viskas uždaryta. Ir vandens pribėga tarpduryse (netrugdo, nes į vidų nebėga, bet bėga ten kur takelis baigiasi šoninių durų, o tai per ilgą laiką gali pridaryt bėdų), tai su šitom gumom galėsiu kontroliuot nubėgantį vandenį ir dulkes, nes dažnai tenka išsitepti, nors busiukas nuplautas

    • Sakyčiau, gan žiaurus palyginimas – jei Corsa geriau. Bet realiai taip yra – Nissan apie garso izoliaciją, matyt, visai negalvojo. Galėtų nors su to segmento atstovais pasilygint 🙂
      Man šeimai irgi praverstų e-nv200, nes į Leaf – „5 suaugusiems skirtą automobilį” sunkiai telpam. O bateriją 41 kWh jau Ghosnas pristatė su Renault Zoe. Manau, tą patį ir Leaf / NV-200 gaus netrukus. Reiks juk kažkaip su Bolt / Ampera-e konkuruot. Tiesa, UK neaktualu, ten Bolt / Ampera-r nebus…

      Beje, o kuo ta D shape guma ypatinga? Aš tai manau, labiausiai garso izoliacijai padėtų gumų apie langus keitimas į standžiau prisiglaudžiančias, nes durų gumos lyg ir nėra labai prastos.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here