nissan leaf stiklo rasojimasKaip jau minėjau paskutiniame straipsnelyje apie kilometrus ir krovimo kainas, vienas naujas pastebėtas trūkumas, pasikeitus oro temperatūrai – Nissan Leaf stiklo rasojimas. Jei oras šaltesnis ir drėgnas (kaip šiomis dienomis) – be šildymo ir kondicionieriaus sunku išsiversti, arba reikia apsimesti, kad esi kurmis.

Kitaip nei tradicinius vidaus degimo variklius turinčiuose automobiliuose, elektrinis variklis nekaista ir neturi šilumos pertekliaus, kurį galima būtų panaudoti pastoviam Nissan Leaf stiklo apipūtimui. Na, o tam, kad Nissan Leaf stiklas nerasotų, nuolat reikia naudoti pagrindinio akumuliatoriaus energiją.

Cheminis Nissan Leaf stiklo rasojimo sprendimas

anti-fog-sprayJei turite pakankamai energijos pagrindinėje baterijoje – rasojimo problema puikiai išsisprendžia nuolat naudojant šildymą ir kondicionierių. Kai energijos kelionei mažoka – yra keli sprendimai Nissan Leas stiklo rasojimui mažinti.

Vienas – ištepti Nissan Leaf stiklą cheminėmis priemonėmis, kurios mažina rasojimą. Pats to nesu bandęs, o atsiliepimai interneto platybėse dvejopi. Vieni labai giria tokį sprendimą ir sako, kad jį būtina daryti („must do”). Kiti sako, kad toks sprendimas negelbsti. Matyt, priklauso ir nuo sprendimui naudojamos priemonės savybių.

Jei esate tokias priemones bandę – parašykit komentaruose, kokie įspūdžiai ir ar tikrai gelbsti.

Crazy Nissan Leaf stiklo rasojimo sprendimas

card-board-front-grillVienam iš Nissan Leaf savininkų forumų radau paprastą ir, tikiuosi, tuo pačiu – genealų sprendimą. Jame siūloma tiesiog apriboti šviežio šalto oro patekimą į saloną. Taip sumažinamas temperatūrų skirtumas tarp salono oro ir iš lauko patenkančio oro, o mažesniam to oro kiekiui sušildyti reikia mažiau energijos.

Uždėti priekines groteles kartonu, kaip tai darydavo mūsų tėvai – nebemadinga. Juo labiau, Nissan Leaf priekyje neturi tų grotelių, tad nėra ir ką uždenginėti. Oras į saloną patenka per kapoto viršuje esančias ertmes.

Taigi, sprendimas kur kas solidesnis – lipnia skaidria juosta užklijuojamos oro patekimo ertmės. Idealiai užklijuoti nereikia, tad operacija visai nesudėtinga. Rezultatas atrodo maždaug taip:

Jpeg Jpeg

Daugiau informacijos anglų kalba galite rasti čia.

Rezultatas

nissan-leaf-snowVažinėju taip užklijuotu oro patekimu jau kelias savaites. Pastebėjimai tokie:

  • Stiklo rasojimo pašalinimas trunka ilgiau, bet kai jau nušildo / nupučia, efektas laikosi gerokai ilgiau
  • Važinėjau stebėdamas naudojamos šildymui energijos sąnaudas. Pradedant važiuoti šaltą rytą šildymas ir kondicionavimas suvalgo apie 3 kW energijos. Vėliau – mažėja iki 1,5 kW, dar vėliau – iki 0,5-0,7 kW. Užklijavus oro padavimą, perėjimas į mažesnių sąnaudų zoną įvyksta gerokai greičiau
  • Gana sunku aprasojusius langus nupūsti kai salone 5 kvėpuotojai. Kai į darbą važiuoju vienas – tokios problemos nėra.

Rizika

Noriu pridurti, kad toks sprendimas tikrai nėra rekomenduojamas gamintojo, tad patys nuspręskite ar norite jį daryti. Man jis padeda, didelių  trūkumų nepastebėjau.

Previous articleElektromobilio ir dyzelio palyginimas (2016 Spalis)
Next articleElinta elektromobilių įkrovimo stotelė Kaune

23 COMMENTS

  1. Del tu pigiu cheminiu, tai as su keliais prie pakroveju kalbejau, kai kurie tiesiog plaukam laka purskia ir iskart valo, ar veikia nezinau, nes kalbeta buvo vasara, o pamatyt ar tikrai veikia butent todel ir neisejo.
    Pats pakolkas esu bandes tik kaciu silica geli dvejose didelese kojinese. Tai vaziuojant vienam tikrai veikdavo, ypac jei pre-heat ijungtas budavo.
    Apie uzklijavima angos taip pat buvo skaites, bet praktiskai neesu isbandes.
    Esu dejes laikrascius ir kartona po kilimelias, kiek naudos – sunku pasakyti, nes tuo paciu metu ir silica gelis naudojamas buvo. Laikrasciai rytais buvavo tokie dregnoki, bet ne minksti, o kartonas tai nuo laipiojimo pirmyn atgal greit slapdavo ir paskui gabaliukais plysta ir atsiranda betvarke po kojomis, nes kilimeliu apacia yra tokia su rupia guma, kad neslidynetu, tai kilimeliai sutrindavo kartona. Popieriu sunkiau sunaikindavo, bet po popieriaus reikedavo siurbt viska, nes balksvos demes likdavo visur po kojom nuo popieriaus dulkiu.
    Jei kazkas buvo ikrauta/iskrauta per lietu – tai kovok ne kovojes, tik sildymas + kondicionierius gelbedavo, nes dregme per vedinimo angas (o jos nemazos – mazasis pirstas pralenda) patekdavo i salona.
    Laukiu komentaru ka kiti yra isbande.

    • Reiks tą kačių kraiką – kažkaip galvojau, kad jis naudojamas tik kai žiauriai būna drėgna automobilyje, o ne tik kad langai rasoja 🙂

  2. Kai su savo Leaf (2011) važiuoju toliau šaltuoju metų laiku, apsivelku labai šiltai, užsidedu pirštines, kepurę, atsidarau truputį priekinį ir truputį galinį langą. Suveikia 100 procentų, tik reikia surast tą balancą kiek langus atsidaryt kad pernelyg nepūstų bet ir neberasotų. Kai reikia važiuot keliese jau sunkiau (Ne visi turi kantrybės tokiam mano asketizmui). Langai čia irgi padeda, tik jau daugiau reikia juos pradaryt.

  3. Pagal patirti rasoja tik rudeni ir pavasari (maziau) kada labai dregnas oras ir zema temperatura. Per ziema jokiu problemu su leduku ant stiklo neturejau.

    Ne i tema: ieskojau klubo Nissan Leaf Lietuvoje, neradau, tai sukuriau FB grupe Nissan Leaf Lithuania, galim ten dalimis / patirtimi pasikeisti…

    • Manau, drąsiai galime naudoti tą pačią grupę 100 procentų elektrinis, mat elektrinių ne leaf yra mažuma 🙂
      Aš iš pradžių ją taip ir buvau pavadinęs – Nissan Leaf Lietuvoje, bet po to pakeičiau į bendresnį pavadinimą, kad galima būtų ir kitų elektromobilių naujienomis dalintis.
      Žinau, kad nemaža dalis grupės jau važinėja arba planuoja turėti Leaf, tad būtų tikrai smagu bendrauti su kitais.

  4. Sveiki, gal turite sumąstę kokį sprendimą dėl dieninių šviesų Nissan Leafui iš USA? Auto rėžimas, būtų nuostabu, kad visą laiką laikytų pajungtas šviesas, o reaguotų į šviesą tik navigacijos modulis 🙂

  5. Pas mane trumpos ijungtos pastoviai. Nes isjungus degima jos pacios issijungia po 30s. Navigacija i apsvietima reguoja, kaip ir viskas gerai.

    • As pradejau jungti pats, rankiniu budu, ne jei reikia persest pas kazka kita uz vairo – pamirsdavau isijungt, nes pripranti, ir net nepagalvoji, kad pas kazka dar gali buti ne automatines 🙂

    • Tai visąlaik palieki šviesas ant „on”? Nebandžiau taip palikti ir užrakinti, tačiau išjungus degimą ir atidarius duris jos labai „cypia”…

        • Išbandžiau, tikrai geras sprendimas (seniau iš kart išjungdavau šviesas išgirdęs cypimą). Dabar liko tik sugalvoti kaip pašalinti „cypimą”. 😉

          Ačiū!

          • Užsidėkit atskirus LED žibintus, kurie užsidega tik įjungus degimą, ir visos bėdos su šviesomis baigsis. Čia Panevėžyje bene pirmas užsidėjau, bet žiūriu ir kiti broliukai Leaf jau mano pavyzdžiu pasekė

    • Čia gal naujesniems modeliams jau yra gamykliškai įdėti „Day time light”, nežinau iki tokių smulkmenų visų modelių specifikacijų. Maniškiam 2011 Leaf yra tik standartinės LED trumposios šviesos, kurios ima po 35W, viso 70W energijos. Atskiri ledai, kuriuos užsidėjau ima abu kartu tik 10W, taigi šiokia tokia ekonomija, o policija jau nebestabdo kad be šviesų važiuoju. Be to daug paprasčiau viskas, paspaudi įjungimo mygtuką ir LEDukai užsidega, išjungi-užgęsta. Net ir norėdamas nepamirši išjungt 🙂
      Galima būtų įsidėt LEDus į rūko žibintų vietą, tik nežinau kaip apžiūroje į tokias permainas reaguotų

      • gal as ir klystu bet LED sunaudojamas galingumas 2*26W kas yra 52W. Tai sutaupymas tesigauna 42W.
        O kadingi elektromobilyje naudojami galingumai skaiciuojami kW. Tai tie 42W yra praktiskai 0.

      • Istatymais neleidziama galingesniu negu 35w LED det gamykliniu, nuo kazkuriu metu jau tik 25w. Tesla X/S jau db tik su 25w eina.
        Kaitrines negali buti daugiau kaip 55w berods.
        Pas mane DRL apacioj priesrukinese sviecia, bet neatlieka priesrukiniu vaidmens

        • Tai jo, gal ir neverta vien dėl ekonomijos atskirų LED statyt. Vis gi be 50-60€ niekas neįdės. Bet tai nors galvos nebereikia sukt. Įsidėjau juos ir dyzeliukui ir Leafui dėl ramybės

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here