Nissan Leaf stogo garso izoliacijaStraipsnelį apie Nissan Leaf stogo garso izoliaciją esu skolingas nuo rudens, tad nutariau, jog tikrai jau reikia šį pažadą įgyvendinti. Jei kas dar nėra skaitę ankstesnių įrašų apie mano atliktus Nissan Leaf garso izoliacijos patobulinimus, juos galite rasti čia (durų ardymas), čia (reikiamos medžiagos ir įrankiai), čia (durų garso izoliacijos procesas) ir čia (durų izoliacijos rezultatas). Tie, kam Nissan Leaf garso izoliacijos trūkumas netrukdo, šį straipsnelį galite tiesiog praleisti.

Mano asmenine nuomone, Nissan Leaf garso izoliacijos silpniausia vieta – stogas. Bent jau mano turimame 2013 metų modelyje stogas izoliuotas labai prastai. Pirmą „kultūrinį šoką” gavau vos nusipirkęs Nissan Leaf praėjusių metų balandį. Pirmą kart išsiruošus kelionei į Vilnių pakliuvau į krušą. Sunku nupasakoti, bet dėl automobilio viduje buvusio garso jausmas buvo toks, kad krenta ne kelių milimetrų, o dešimčių centimetrų dydžio ledo luitai, kurie tuoj pramuš stogą.

Izoliacijos stoge trūkumas – subjektyvu?

Grįžęs iš minėtos kelionės į Vilnių pasidalinau savo patyrimais su šeima, bet likau nesuprastas. Man paaiškino, kad turiu pernelyg jautrias ausis ir kreipiu dėmesį į nereikšmingas detales. Manau, kad ir dauguma skaitančių šias eilutes taip galvoja. Galbūt – tai tiesa ir „ieškau sliekų” kur jų nėra, bet jei man tai trukdo, aš noriu tai pakeisti. Juk kasdien automobilyje praleidžiu minimum valandą laiko, tad norisi, kad tos kelionės būtų kiek įmanoma komfortiškesnės.

Tiesa, šeimos nuomonė šiuo klausimu pasikeitė, kai kažkurį kartą važiuodami Nissan Leaf be manęs pakliuvo į stiprią liūtį. Nė vienam mūsų iki Nissan Leaf turėtam automobilyje vaikams liūtys nesukeldavo jokių emocijų. Leaf, deja, jie nesijautė taip komfortiškai 🙂

Nissan Leaf stogo apdailos ardymas

Įspėjimas – jei neturite panašios patirties ardant automobilių saloną ir nenorite prasikeikti ardant ir po to dedant viską atgal – nedarykite to patys. Arba bent jau darykite tai ne vienas, nes, patikėkite manimi, tai nėra lengva. Be to lengvai galima prisidaryti daugiau bėdos, nei naudos.

Pasakysiu kelis dalykus, kuriuos turėtumėte žinoti prieš imdamiesi šios veiklos. Pvz, po Nissan Leaf stogo apdaila slepiasi 4 saugos oro pagalvės, po priekiniais statramsčiais – dar dvi. Jei netyčia jas aktyvuotumėte – pasėkmės būtų nelabai linksmos. Dar yra ir laidų, kuriuos lengvai galima nutraukti. Jau net nekalbu apie pačią stogo apdailą, kurią galima sulenkti, įplėšti, išterlioti ir pan. Taigi, jei galite – leiskite bent jau ardymo darbą daryti specialistams, kurie iš to gyvena ir tai daro ne pirmą kartą.

Turiu gana daug nuotraukų ir praktinių patarimų kaip ardyti ir kaip sudėti atgal stogo apdailą, bet juos pasiliksiu sau, o jei kam bus įdomu ir norėsite ekstremalesnių potyrių – kreipkitės, mielai pasidalinsiu. Tiesiog, nesinori jums patarti daryti tai, kas galbūt sukels daugiau nepatogumų ir kainuos daugiau, nei galėtų.

Ką Nissan galvoja apie stogo garso izoliaciją

Kai nuardžiau stogo apdailą, supratau, kodėl mano jautrios ausys taip nesidžiaugia garsais iš išorės. Pasirodo, jus nuo lauko skiria du dalykai – stogo apdaila (presuotas kartonas su „kailiuku” išorėje) ir stogo skarda. Daugiau nieko! Ai ne, meluoju – virš vairuotojo ir priekinio keleivio galvų yra vienas vailoko gabaliukas – maždaug 10 cm x 80 cm dydžio. Štai kaip tai atrodo vizualiai:

Skarda:

Apdaila (originaliai – tik tas pilkas gabaliukas per vidurį):

Garso izoliacijos medžiagos

Kaip jau rašiau ankstesniuose straipsniuose apie mano garso izoliacijos dėjimo nuotykius, darbams pasirinkau Silent Coat produkciją. Trumpas atsakymas į klausimą „kodėl?” – jų atstovai yra Kaune, o ir kainos, mano nuomone, ne kosminės. Na ir Silent Coat gamina Latviai, o „braliukus” reikia paremti.

Žinoma, galima prasisukti gerokai pigiau dedant ne specialiai automobilio garso izoliacijai skirtus produktus, bet tada dažniausiai tenka susidurti su sudėtingesniu darbu. Pavyzdžiui, jei medžiagos neturi klijų sluoksnio, jas reikia klijuoti. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad jei būčiau pasirinkęs tokį sprendimą, tikrai nebūtų užtekę kantrybės padaryti tiek, kiek padariau su Silent Coat.

Nissan Leaf stogo skardos garso izoliacija

Nissan Leaf stogas yra vienas skardos lapas su keliais skersiniais. Tarp skersinių esantys skardos plotai yra per kelis centimetrus nuo stogo apdailos, tad ten dėjau ir vibro izoliaciją ir garso izoliaciją. Ant pačių skersinių lipdžiau tik vibro izoliaciją ir ją stipriai įtryniau, kad nekiltų problemų viską montuojant atgal. Darbo procesas ir rezultatas atrodo štai taip:

Nissan Leaf stogo apdailos garso izoliacija

Kaip ir durų apdailoms, taip ir stogo apdailos izoliacijai naudojau akustinį Silent Coat poroloną. Galbūt, norint palengvinti surinkimą reiktų šios porolono nedėti tose vietose, kurios remiasi į stogo skersinius, bet aš sudėjau akustinį poroloną ant praktiškai viso stogo apdailos paviršiaus, palikdamas tik kraštus, mat kitaip negalėčiau apdailos uždėti atgal. Štai kaip tai atrodė:

Nissan Leaf stogo apdailos surinkimas

Tiek stogo apdailos ardymą, tiek ir surinkimą dariau vienas, bet surenkant tiesiog būtinas antras žmogus. Aš pusę valandos žaidžiau žaidimą – prikabinu priekį, o kol einu kabinti galą nukrenta priekis (arba atvirkščiai). Taigi, dviese būtų žymiai paprasčiau.

Rezultatas vizualiai nelabai skiriasi nuo bet kurio kito Nissan Leaf, kuriam papildoma stogo izoliacija nebuvo daryta. Pats matau kelias „kliurkas”, kur galima buvo nesuklysti ardant ar sudedant, bet bendrai darbo rezultatu vizualiai esu patenkintas.

Nissan Leaf stogo garso izoliacija – rezultatas

Prieš papildomus Nissan Leaf stogo garso izoliavimo darbus išorėje vykstantys procesai kartais net būdavo garsesni viduje, nei išorėje. Po atliktų darbų ant stogo turbūt galima būtų ir plaktuku kalti, o viduje, tikėtina, atrodytų, jog kažkas švelniai beldžia 🙂

Deja neturiu nuosavų video kaip skiriasi garsas prieš ir po, bet nukosėjau du vaizdo įrašus, kuriuose lietaus lašiukai jums parodys skirtumą.

Be Silent Coat:

Su Silent Coat:

Previous articleLuko kelionė su 24 kWh Nissan Leaf
Next articleNissan Leaf remontas ir jo kaina

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here