Elektromobilių baterijų aušinimas

Elektromobilių baterijų aušinimas bei šildymas, kitaip – thermal management yra opus klausimas. Kodėl jis opus? Ogi todėl, kad baterijos mėgsta būti “komforto zonoje”, kuri yra apie 20-30 laipsnių Celsijaus. Jei baterijos per daug kaista, jos trumpiau “gyvena”. Ypač, kai elektromobiliai naudojami karšto arba šalto klimato zonose. Lietuva nėra nei labai karšto, nei labai šalto klimato šalis, bet skirtingai nuo pastarųjų, mūsų klimatui prireikia ir baterijos aušinimo vasarą ir šildymo žiemą. Dar baterijų aušinimo poreikis atsiranda tolimose kelionėse bei dažnai naudojant greitąjį įkrovimo būdą.

Pabandysiu apžvelgti populiariausių elektromobilių baterijų aušinimo bei šildymo būdus, kuriuos naudoja įvairūs gamintojai, nes dažnai susiduriu su klausimais šia tema. Prisipažinsiu – tikrai žinau ne viską, nesu ardęs visų elektromobilių baterijų, tad būtinai papildykite komentaruose, jei kažką parašysiu netinkamai ar matysite, kad straipsnelyje trūksta informacijos.

Toliau skaityti “Elektromobilių baterijų aušinimas”

Renault ZOE 2019. Deja…

Naujasis Renault ZOE

Čia galėjo būti straipsnis apie atnaujintą (facelift) Renault ZOE elektromobilį, kuris šiemet atsinaujinęs ir su talpesne baterija. Deja, vietoje to, pasidalinsiu, kaip man nepasisekė (tikiuosi, tik kol kas) jo išbandyti. Jei tikitės apžvalginio straipsnio – deja, čia jo nebus. Jei norite įdomios istorijos apie iššūkius, pirštines bei šilumą – skaitykite į sveikatą. Joks žurnalas ar portalas tokio straipsnio nepublikuos, tad džiaugiuosi, kad turiu nepriklausomą blogą ir galiu rašyti tai, ką manau, be “vyniojimų į vatą”.

Praėjusiais metais gavau išbandyti tuo metu naujausią Renault ZOE ir apie savo įspūdžius parašiau straipsnį. Turėjau tikrai nemažai pastabų Renault gamintojui. Šiek tiek pastabų teko ir pardavėjui Lietuvoje – Sostena. Matyt, Sostena nuo praėjusių metų laikė nuoskaudą dėl to, kad mano straipsnis tikrai nebuvo teigiamas. Na, bet, kaip ir rašiau aukščiau – čia mano asmeninis blogas ir galiu rašyti savo nuomonę.

Toliau skaityti “Renault ZOE 2019. Deja…”

Kelionė elektromobiliu be rūpesčių?

Tesla elektromobiliai toli važiuoja, bet turi surinkimo kokybės problemų, vaikiškų ligų ir bendras automobilio lygis “netempia” iki vadinamo “premium” segmento. Bet tai atperka technologijos ir user experience’as, kurio neturi joks kitas auto gamintojas.

Bet, paliekant technologinius niuansus ir nesueinančius kėbulo dalių tarpus ramybėje, svarbiausias privalumas man – Tesla leidžia keliauti. Keliauti be rūpesčių. Kol kas, deja, keliavimas be rūpesčių prasideda tik nuo Lenkijos antros pusės, kur prasideda Supercharger tinklas, bet jau kitąmet Elon Musk žada situaciją pagerinti.

Toliau skaityti “Kelionė elektromobiliu be rūpesčių?”