Jei pamenate, 2016 metais Vilniuje elektromobilių parkavimas buvo beveik nemokamas. Beveik, nes reikėjo sumokėti 4.3 Eur už metus galiojantį leidimą tai daryti. Tiksliau – ne leidimą, o įrašą savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos” duomenų bazėje. Po metų reikėjo tą leidimą pratęsti, vėl sumokant metinį mokestį. Taigi, kas per tuos metus įvyko?
Elektromobilių parkavimas pabrango 10 kartų
Į žurnalistų klausimą, kodėl taip įvyko, savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos” pateikė štai tokį atsakymą:
„Elektromobilių leidimų kainos nuo 4,3 Eur iki 40 Eur metams buvo padidintos pritarus Vilniaus miesto tarybai, kartu su visais kitais vietinės rinkliavos nuostatų pokyčiais. Metinio leidimo kaina buvo pakeista, atsižvelgiant į išaugusias tokių leidimų išdavimo ir administravimo sąnaudas, kurios natūraliai padidėjo išaugus elektromobilių skaičiui Vilniaus mieste.„
Normaliame versle, paprastai, kai didėja kiekis, mažėja savikaina. Deja, šis ekonomikos dėsnis, panašu, negalioja savivaldybės įmonei – kuo daugiau elektromobilių, tuo daugiau leidimų, tuo jie brangiau kainuoja. Na, toliau į priežastis ir jų logiškumą gilintis turbūt nereikėtų…
Teoriškai, sprendimas padidinti parkavimo leidimo kainą gal ir būtų logiškas Vilniaus gyventojams, kurie nuolat naudojasi šia paslauga ir sutaupo tikrai nemažai pinigų (parkavimas Vilniuje tikrai nepigus). Man, kaip Vilniaus svečiui, matyt būtų pigiau tiesiog mokėti už parkavimą kelis kart per metus. Labai tikėtina, kad tie keli kartai man kainuotų pigiau, nei metinis leidimas. Tiesa, kai savivaldybė oficialiai deklaruoja, kad remia ekologišką transportą, toks sprendimas yra absurdiškas.
Protingos galvos Vilniaus savivaldybėje
Taigi, po įvairiausių svarstymų, peripetijų ir povandeninių srovių įtakų apmalšinimo buvo pasiektas kompromisinis sprendimas. Šiam sprendimui stipriai pagelbėjo tai, kad nuo 2016 metų vidurio Regitra elektromobiliams pradėjo išdavinėti specialius EV serijos valstybinius numerio ženklus. Taigi, taryboje buvo pateiktas kompromisinis siūlymas.
Dabartinė nemokamo parkavimo Vilniuje tvarka
Turintiems EV elektromobilių numerius
Taip pat lengvata negalioja požeminėje aikštelėje po senamiesčiu bei daugiaaukštėje aikštelėje, esančioje Tilto g. Kaip bebūtų absurdiška, būtent šioje parkavimo vietoje yra įrengtos vidutinės spartos elektromobilių įkrovimo stotelės.
Parkavimo administratoriaus puslapyje informacija dviprasmiška – jei pasirinksite punktą „Elektromobilių leidimai”, informacijos apie tai, kad leidimo jums nereikia nerasite. Ši informacija yra kitoje vietoje – prie bendro lengvatų sąrašo ir skamba taip: „Vietinė rinkliava už elektra varomo automobilio, pažymėto specialiais valstybinių registracijos numerių ženklais, kuriuose naudojamas EV raidžių derinys, stovėjimą netaikoma.”
Neturintiems EV elektromobilių numerių
Valstybinio numerio keitimas Regitroje kainuoja labai panašiai, kiek ir metinis parkavimo leidimas. Taigi, rinktis jums – ar keisti numerius į EV ir neturėti jokio galvos skausmo (kol kas nors vėl nesugalvos puikios idėjos esamą tvarką pakeisti), arba mokėti 40 Eur kasmet už „nemokamo” parkavimo leidimą.
Oficialiai šis punktas yra aprašytas šiame puslapyje ir skamba taip – „Vietinė rinkliava už elektra varomo automobilio stovėjimo leidimą (visose vietinės rinkliavos zonose) – 40 Eur metams. Leidimai išduodami Klientų aptarnavimo centre adresu Gedimino pr. 9A, Vilnius.”
Neturite EV numerių. Kaip gauti leidimą?
- Gedimino pr.9 (V. Kudirkos aikštėje stovintis kioskas)
- Geležinkelio g. 16 (kioskas šalia geležinkelio stoties)
Su savimi reiki turėti elektromobilio registracijos liudijimą bei užpildytą prašymą, kurio formą galima pildyti ir vietoje.
Viską taip pat galima atlikti internetu, užpildžius formą šiame puslapyje bei prikabinus elektromobilio registracijos dokumentą.
Ar mano parkavimo leidimas Vilniuje galioja?
Bet kada leidimo būklę galima pasitikrinti šiame puslapyje, tereikia suvesti savo duomenis.
ačiū už vertingą paaiškinimą (bent jau man).
kaip tik ruošiausi pradėti pats aiškintis kokia gi ta tvarka, nes, kaip ir parašyta straipsnyje, viskas keitėsi daug kartų paskutiniu metu ir nelabai aišku kokia gi ta tvarka dabar yra.
Nes ir https://www.parking.lt/lt/2/116 puslapyje ir kitur infa gerokai suvelta. Toks įspūdis jog kadangi tai lengvata – tai aprašymai kuo labiau neaiškūs – tuo geriau, nes gal kas ne viską išsiaiškins ir sumokės arba nereikalingus mokesčius arba baudą. Tipo pasipildys biudžetas. Bet iš esmės biudžetas pasipildys keliais eurais o neigiamų emocijų užteks ilgam…
Bet kuriuo atveju dėkuj autoriui už ‘sugromuluotą’ aprašą, kuris iš tiesų turėtų būti parking.lt skyrelyje DUK 🙂
Ačiū!
Ar hibridiniai Chevrolet Volt ir Opel Ampera gali pretenduoti į 100% hibridinio automobilio lengvatas?
Kol kas ne (iškyrus kelias išimtis per nesusipratimą), bet gali būti, kad nuo balandžio 1 galės pretenduoti, nes regitra žada pakeitimus taisyklių.
Pagal VRM ministro įsakymo papildymą matyti, kad Regitra nuo 18.04.01 privalės išduoti EV (tiksliau E ir bet kokia raide, kai baigsis V) numerius ir kitiems hibridams, jei šie turi technine galimybe įsikrauti iš tinklo (punktas 19,7 )
https://www.e-tar.lt/rs/legalact/b3bd7810acbb11e78a4c904b1afa0332/format/ISO_PDF/
Ar galėtumėte pakomentuoti kokia tvarka yra Kaune, Klaipėdoje, Palangoje ir Neringoje. Informacija internete labai dviprasmiška. Turiu EV numerius, bet vairuoju CHEVROLET VOLT.
Teoriškai, Volt’ui lengvatos nepriklauso nė vienam mieste, nesvarbu, kad numeris EV. Lengvatas duoda kiekviena savivaldybė atskirai ir visos jos rašo, kad tik pilnai elektriniams. Kol EV buvo tik elektriniai – pagal numerį galėjai be leidimo parkuotis Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Dabar – teoriškai tik elektriniams ir išlikusios lengvatos, bet kitų EV numerių savininkų (hibridų) gal ir nebaustų.
Žodžiu, kaip ir rašėte, situacija labai dviprasmiška.
Dabar Kaune ir Vilniuje elektriniams parkavimui reikia leidimo (įrašo jų DB) Nori atėmė galimybę hibridams. Nors skamba kažkaip keistai – hibridai taip pat smarkiai mažina taršą miesto centre, kur reikia stovėti kamščiuose.