Atitinkamai, mažiau reikia rūpintis įkrovimo stotelėmis, be to prie jų tenka praleisti mažiau laiko. Vasarą, teoriškai, su KIA Soul EV galima būtų nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių ir bateriją įkrauti vos vieną kartą, tik grįžtant Vievyje. Na, bet tai yra teorija, o praktiškai, greičiausiai, tektų papildyti atsargas Vilniuje. Stotelės Vilniuje dažnai užimtos, tad vis tiek stoju Elektrėnuose, o po to Vievyje tik ten užtrunku trumpiau. O koks gi yra KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas šiuo metu, kai už lango – 0-5 laipsniai šilumos?
Šaltis, šildymas ir baterija
Šie du privalumai leidžia apsieiti be energijos švaistymo salono šildymui, kai lauko temperatūra svyruoja apie 10 laipsnių. Deja, temperatūrai pasiekus 5 ir mažiau laipsnių, be šildymo važinėja tik ekstremalai. Teko ne vieną tokį sutikti prie įkrovimo stotelės – sako – užsidedu šiltus žieminius batus, kelnes, striukę su kaklu ir man užtenka tik vairo / sėdynės šildymo. Taip, teoriškai – viskas ok, bet realiai – komforto nulis.
Kai važinėji mieste, nuvažiuojamo atstumo, net ir su įjungtu šildymu dažniausiai užtenka. Mano praėjusios žiemos „antirekordas” su Nissan Leaf – 35km su 50% baterijos arba 70 km su pilna įkrova. Įtariu, kad Vilniaus kamščiuose galima pasiekti ir dar „geresnių” rezultatų, bet tokio įveikiamo atstumo vis tiek daugumai pakanka. Ta žiema pas mus juk vos pusę metų trunka 😀
Elektromobilio važiavimo greitis
Elektromobilių gamintojų reklamuojami nuvažiuojami atstumai, ypač europinio tipo NEDC matavimų su realybe turi mažai ką bendro. Nissan Leaf su 24 kWh europoje reklamuojamas atstumas buvo 160 km. Tiek įmanoma pasiekti, bet reikia važiuoti lygiu keliu (pageidautina – nuokalne) ir neviršyti 50 km/h bei įjungti kiek įmanoma mažiau energiją naudojančių prietaisų. Naujesnis Nissan teoriškai nuvažiuoja 250 km, bet ir toks atstumas realiomis sąlygomis nelabai realus. Nuo kalniuko ir 50 km/h – taip, kitu atveju – tikrai ne.
Mano asmeninė patirtis su Nissan Leaf, turinčiu 24 kWh bateriją sako, kad važiuodami automagistrale ar greitkeliu 100 km/h, vienam kilometrui sunaudosite apie vieną procentą baterijos. Galbūt, galutiniam rezultate gausite ne 100 km, o 110 km, bet daugiau vargu ar pavyks. Važiuojant 110 km/h aš daugiau 100 km atstumo tikrai neįveikčiau. Važiuojant 130 km/h mano Leaf 1 km naudojo 3% baterijos. Tokį eksperimentą dariau tik kartą ir trumpu atstumu, nes jei sąnaudos nepagerėtų, tokiu greičiu galima būtų įveikti vos 33km.
VW e-Golf, kurio reklamuojamas nuvažiuojamas atstumas 300 km, važiuojant 80 km/h greičiu pavyko įveikti 207 km su 4 km likučiu. Važiuojant atgal – tokį pat atstumą pasislėpus už „furos” pavyko įveikti su 20 km likučiu. Žinoma, be šildymo. Iki reklamuojamų 300 km buvo gerokai toli… Beje, analogiško atstumo Nissan Leaf su 30 kWh baterija važiuojant 70 km/h įveikti nepavyko – pritrūko kelių procentų.
KIA Soul EV – nauja patirtis
KIA Soul EV ir miestas
- Nuvažiavus 71.5 km buvo likę 50% baterijos. Reiškia, teoriškai, su pilna baterija įveikčiau 143 km
- Nuvažiavus dar šiek tiek, viso 91.8 km, baterijos likutis nukrito iki 34%. Taigi, teoriškai, pagal tokias sąnaudas, su pilna įkrova nuvažiuočiau 139 km.
Preliminarus įspūdis – KIA Soul EV su įjungtom visom komforto sistemom mieste nuvažiuoja panašiai tiek, kiek 24 kWh bateriją turintis Nissan Leaf be jų. Jei mano skaičiavimai nemeluoja, su KIA Soul EV, esant dabartinei oro temperatūrai – tarp 0 ir 6 laipsnių dieną, nuvažiuojamas atstumas mieste su šildymu turėtų būti apie 140 km.
Po trijų dienų bateriją įkroviau greitoje elektromobilių įkrovimo stotelėje, tad eksperimentas nutrūko. Bet, kaip jau minėjau, tikrai pakartosiu.
KIA Soul EV ir užmiestis
Kaunas-Vilnius-Kaunas
- Elektrėnų įkrovimo stotelę pasiekiau su 50% baterijos likučiu, įveikęs 50 km. Važiavau visą kelią lygiai 100 km/h greičiu su įjungtom visom sistemom. Nuo pradinių 90% suvartojau 40%. Tokiomis sąnaudomis ir tokiu greičiu su pilna įkrova būčiau įveikęs apie 125 km
- Žinodamas, kad noriu nuvažiuoti į Vilnių, ten nuveikti kelis darbus ir grįžti iki Vievio be įkrovos Elektrėnuose vėl papildžiau bateriją iki 90%. Kelionė nuo Elektrėnų iki Vilniaus, šiek tiek po Vilnių ir iki Vievio – 97 km. Greitis užmiestyje buvo 100 km/h, Vilniuje beveik visur buvo 80-100 km/h, mat važiavau aplinkeliu (90 km/h) ir pro gariūnus (90 km/h). Vievį pasiekiau su 21% likučiu. Išnaudojau 69% baterijos, tad su pilna baterija taip važiuodamas įveikčiau apie 140 km
- Vievyje bateriją įkroviau iki 84%, o namus Kaune, važiuodamas 100 km/h pasiekiau su 30% likučiu. Šie 54% leido man įveikti 69 km. Vėlgi, pilna įkrova taip važiuojant leistų įveikti apie 127 km.
Taigi, remiantis šios kelionės skaičiais, esant 1-5 laipsnių temperatūrai su KIA Soul EV užmiestyje, važiuojant 100 km/h greičiu, galima įveikti apie 125 km. Žinoma, naudojantis visomis komforto sistemomis bei pakankamai garsiai klausant muzikos.
Kaunas-Alytus-Kaunas
- LIDL įkrovimo stotelėje papildžiau gerokai nusekusios baterijos atsargas nuo 17% iki 91%. Iki Alytaus kelionė nuo LIDL – 85 km, o baterijos likutis pasiekus tikslą buvo 28%. Kelionės greitis – pusę kelio 79 km/h, kitą pusę – 99 km/h. Viso sunaudojau 63% baterijos, tad teoriškai su pilna įkrova tokiu tempu būčiau įveikęs apie 135 km
- Alytuje, deja, dar nėra nė vienos elektromobilių įkrovimo stotelės, tad bateriją pildžiausi svečiuose, su naminiu įkrovikliu. Išvažiuojant turėjau net 97% resurso. Kelionė nuo Alytaus iki namų – 61 km. Greitis – analogiškas važiavimui į priekį. Pasiekus namus baterijos likutis dar buvo visai padorus – 58%. Taigi, kelionei atgal išnaudojau 39% baterijos. Pagal tai, 100% įkrova įveikčiau net apie 156 km. Manau, įtakos turėjo tai, jog Alytuje KIA Soul EV buvo garaže, tad važiuodami gerokai mažiau energijos iššvaistėme šildymui. Be to, kelias iš Alytaus yra labiau nuokalnė, nei kelias į priekį.
Pagal kelionės Kaunas-Alytus-Kaunas skaičius, galima teigti, kad tokiam kelyje su KIA Soul EV, esant 2-5 laipsnių temperatūrai ir vidutiniam 90 km/h greičiui, su šildymu galima nuvažiuoti apie 135 km.
KIA Soul EV nuvažiuojamas atstumas
- Kauno miesto režimu – apie 140 km
- Kunas – Vilnius – Kaunas 100 km/h greičiu – apie 125 km
- Kaunas – Alytus – Kaunas 90 km/h greičiu – apie 135 km
Va čia tai geras sraipsnis, tokio vis laukiau.