Pirmosios kelionės su Nissan Leaf metu teko važiuoti lėtai – 70-80 km/h, po kiek daugiau nei pusę valandos praleidžiant Kryžkalnio autobusų stotyje. Antrą kartą į Klaipėdą važiavau naujausiu Volkswagen e-Golf su tikrai talpia 35,8 kWh baterija, tad pavyko tikslą pasiekti neįkrovus baterijos pakeliui. Be šildymo. 80 km/h. Ir su 4km likučiu… Na dar ir Klaipėdos greito įkrovimo stotelė su e-Golf nedraugavo… O štai trečia kelionė iš Kauno į Klaipėda – jau su nuosavu KIA Soul EV, turinčiu 27 kWh talpos bateriją. Apie ją išsamiai – šiame straipsnelyje.
Geriausia dovana elektromobilistams
Mes (ar bent jau aš) išlepome ir dabar laukiame tik greito, o ne lėto įkrovimo stotelių. Pastarųjų daugėja, bet apie jas net nebeįdomu rašyti, o va greito įkrovimo – kitas reikalas. Ypač, kai jos statomos tokiame kelyje kaip Vilnius-Klaipėda. Labai daug elektromobilių skeptikų man yra rašę ir sakę, kad kol elektromobiliu negali nuvažiuoti prie jūros, į tą pusę net nežiūrės. Tai štai – dabar jau galite ten nuvažiuoti. Net nežiūrint į faktą, kad ten kokius 5 ar 7 metus jau nebuvote 🙂
5, tai ne 10, bet kam laukti?
Kelyje užtrukome visą dieną, aplankėme 4 naujai atidarytas ir dar 3 jau seniau veikiančias stoteles. Kiekvienas susukome po maždaug 500 km ir susidūrėme su dviem stotelių gedimais (iš 4 naujų, arba 50%). Kaip ten bebūtų, maršrutą Vilnius-Panevėžys-Šiauliai-Kaunas-Vilnius įveikėme sėkmingai, tralo neprireikė. Apie kelionę daugiau turbūt parašys Top Gear žurnalas. Jie ir nuotraukų turės tikrai gražesnių, nei man su telefonu pavyko padaryti.
Pasiruošimas Kūčiom? Ne, negirdėjau
Šeštadienį, kai normalūs namiškiai tvarko namus ir pjausto salotas bei silkę, aš sugalvojau, kad laukti negaliu ir reikia dabar pat išbandyti naująsias, vos prieš dvi dienas pastatytas stoteles ir „sulakstyti” į Klaipėdą. Žinau, kad esu šiuo klausimu išprotėjęs ir bent per pasiruošimą šventėm galėčiau būti „normalus”, bet yra kaip yra. Galiu džiaugtis, kol namiškiai mano tokias „nesąmones” pakenčia.
Pradinis planas buvo, kad vežuosi ir bent porą dukrų (kad namie ramiau būtų), bet nė viena „nepasirašė”… Vyresnėlėms tolima kelionė, stoviniavimas baterijos įkrovimams ir Klaipėda nenuskambėjo viliojančiai. Mažąją buvau beveik sugundęs žodžiu „jūra”, bet greit vyresnėlės paaiškino, kad maudytis toje jūroje nepavyks. O ana jau buvo maudymosi įrangos beeinanti ieškoti… Taigi, likau vienas. Valandėlę kitą pasvarsčiau, ir visgi nusprendžiau „greitai” nulėkti pirmyn ir atgal. Juk reikia įrašo tinklaraštyje. Ar ne?
Pasiruošimas kelionei ir jos planavimas
Vasarą, važiuodamas lėtai (60-70 km/h), turbūt, galėčiau atstumą nuo Kauno ribos iki Klaipėdos įveikti ir be įkrovimo. Bėda, kad man iki autostrados – dar 17 km, o nuo namų iki Klaipėdos greito įkrovimo stotelės – 231 km. Toks atstumas nepasiekiamas net su visiškai teoriniu KIA Soul EV NEDC metodika išmatuotu nuvažiuojamu atstumu – 212 km. Taigi, baterijas įkrauti reikia neišvengiamai. Na, o jei norisi ne šliaužti, o važiuoti padoriu greičiu – įkrauti ir ne kartą.
Šį kartą visą kelią važiavau 110 km/h greičiu (toks jis šiuo metu šiame kelyje leidžiamas). Kadangi, oras buvo labai nekoks – lietus, sniegas ir purvas – buvo nemažai važiuojančių dar lėčiau. Žinoma buvo ir „praskrendančių kaip pro stovintį”. Bet kokiu atveju, toks greitis kelyje Kaunas-Klaipėda su elektromobiliu man atrodo pakankamas ir realiai parodantis šiuolaikinių elektromobilių galimybes.
Kiek, per kiek ir kiek laiko reikia stovėti
Jaučiu, kad ši straipsnių dalis yra visada įdomesnė, nei mano rašliava, tad štai jie, skaičiai. Norėjau patikrinti visas 9 stoteles tarp Kauno ir Klaipėdos + dar pildžiau atsargas Klaipėdoje, tad iš viso padariau 10 sustojimų įkrauti baterijas. Kaip jau minėjau, iš namų išvažiavau su 63% baterijos likučiu.
Pirmoji stotelė – „Pas Lado”
(Vilnius-Kaunas 93 km)
- Nuvažiuota kilometrų – 17,1
- Užtrukau – 22 min
- Vidutinis visos kelionės greitis – 45 km/h
- Išnaudota baterijos – 14%
- Vidutinės sąnaudos – 22,1 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 49%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 17:30 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 32,3 kW
Antroji stotelė – „Pastogė”
(Kaunas-Klaipėda 142 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 49,6 (66,7)
- Užtrukau – 31 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 75 km/h
- Išnaudota baterijos – 46%
- Vidutinės sąnaudos – 25 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 37%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 18:30 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 38,6 kW
Trečioji įkrovimo stotelė – „Nikola”
(Kaunas-Klaipėda 192 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 50 (117,4)
- Užtrukau – 30 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 84 km/h
- Išnaudota baterijos – 53%
- Vidutinės sąnaudos – 28,6 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 30%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 19:30 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 41,9 kW
Ketvirta įkrovimo stotelė – „Kvistija”
(Kaunas-Klaipėda 238 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 46 (163,5)
- Užtrukau – 27 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 87 km/h
- Išnaudota baterijos – 47%
- Vidutinės sąnaudos – 27,6 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 36%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 20:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 40,0 kW
Penkta įkrovimo stotelė – „Kilena”
(Kaunas-Klaipėda 293 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 55 (218,2)
- Užtrukau – 33 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 90 km/h
- Išnaudota baterijos – 49%
- Vidutinės sąnaudos – 24,0 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 34%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 21:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 39,7 kW
„Pagrybavimas”
Ką gi aš sumąsčiau prieš Jakų žiedą pamatęs ženklą „Palanga 26 km”? Žinoma, kodėl gi ne? Baterijos likučio daugiau nei pakankamai nuvažiuoti iki Palangos ir grįžti iki Klaipėdos. O Basanavičiaus gatvės pasiekimas su elektromobiliu KIA Soul EV juk „priceless”!
- pasivažinėjimas jau tik vienkrypčio eismo Vytauto gatve
- Basanavičiaus gatvės kirtimas 4 ratais
- trumpas sustojimas žvejų gatvės gale paklausyti jūros ošimo
- stabtelėjimas Vytauto gatvėje, kad įamžinti Kalėdinę eglutę.
Trumpa ekskursija po Palangą greit baigėsi ir grįžau atgal į Klaipėdą tęsti įkrovimo stotelių lankymo.
Šešta (sena) Autopildyk įkrovimo stotelė prie PC- „Arena”
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 76 (293,8)
- Užtrukau – 1 val ir 11 min
- Greitis (kur leistina) – 50-100 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 81 km/h
- Išnaudota baterijos – 57%
- Vidutinės sąnaudos – 20,3 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 26%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 94%
- Įkrovimo laikas – 44:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 32,5 kW
Septinta įkrovimo stotelė – „Kvistija”
(Klaipėda-Kaunas 72 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 70 (364,1)
- Užtrukau – 44 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 83 km/h
- Išnaudota baterijos – 54%
- Vidutinės sąnaudos – 20,8 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 40%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 21:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 37,3 kW
Aštunta įkrovimo stotelė – „niekur”
(Klaipėda-Kaunas 124 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 53 (417,5)
- Užtrukau – 32 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 85 km/h
- Išnaudota baterijos – 40%
- Vidutinės sąnaudos – 20,4 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 43%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 20:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 37,0 kW
Devinta įkrovimo stotelė – „Aibė/Švyturys”
(Klaipėda-Kaunas 169 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 44 (461,5)
- Užtrukau – 27 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 86 km/h
- Išnaudota baterijos – 33%
- Vidutinės sąnaudos – 20,3 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 50%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 18:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 35,1 kW
Dešimta įkrovimo stotelė – „Šalia kelio”
(Klaipėda-Kaunas 214 km)
- Nuvažiuota kilometrų nuo sustojimo (viso) – 45 (506,6)
- Užtrukau – 28 min
- Greitis (kur leistina) – 110 km/h
- Vidutinis visos kelionės greitis – 86 km/h
- Išnaudota baterijos – 34%
- Vidutinės sąnaudos – 20,3 kWh / 100 km
- Įkrovimo pradžioje baterijos – 49%
- Įkrovimo pabaigoje baterijos – 83%
- Įkrovimo laikas – 19:00 min
- Įkrovimo vidutinė galia – 35,1 kW
Tolimos elektromobilio kelionės išvados
- Ar galima elektromobiliu nuvažiuoti prie jūros? Taip, galima, tik užtrunka
- Ar būtina daryti tiek daug įkrovimų? Tikrai ne. Mano kelionės tikslas buvo išbandyti visas stoteles, o ne nuvažiuoti greičiausiai, darant kiek galima mažiau įkrovimų
- Kiek kartų visgi stoti reiktų? Su pilna baterija iš namų, tikėtina, galėjau beveik pasiekti stotelę prie „Nikola” kavinės. Jei jūs važiuojate su Nissan Leaf, turinčiu 24 kWh bateriją, greičiausiai turėsite stoti anksčiau, prie kavinės „Pastogė”. Antrasis mano sustojimas matyt būtų buvęs prie „Kilena” arba netgi pačioje Klaipėdoje, prie PC „Arena”. Taigi, man su KIA Soul EV iki Klaipėdos reiktų 2 sustojimų
- Kiek laiko trunka kelionė nuo Kauno iki Klaipėdos? Tai geriausiai parodo mano kelionė atgal, kai niekur „negrybavau”. Nors ir stojau daugiau nei reikėjo – 3 kartus, Kauną nuo PC Arena pasiekiau per 3 val ir 14 min. Turint omenyje, kad tai padariau su 49% likučiu, man tikrai nereikėjo stoti stotelėje prie parduotuvės „Aibė”. Būčiau dar sutaupęs 20 min, o kelionė būtų trukusi mažiau nei 3 val. Manau, kaip elektromobiliui – labai neblogai
- Ar galima Klaipėdą pasiekti be sustojimų važiuojant 100-110 km/h? Jei turite elektromobilį su mažiau nei 35 kWh baterija ir važiuojate įjungę šildymą, deja, dar ne. To negali net 35 kWh baterija apsiginklavęs Volkswagen e-Golf. Su e-Golf esu įveikęs Kaunas-Klaipėda kelionę be įkrovimo, bet tai buvo kelionė be salono šildymo ir Klaipėdoje baterijos likutis buvo 4 km… Šiandien Klaipėdą be sustojimo galite pasiekti tik su Tesla, Chevrolet Bolt, Opel Ampera-e arba Renault Zoe ZE40. Kitąmet prie jų prisijungs ir naujasis Nissan Leaf 2.0 bei kiti „naujokai”
- Ar galima važiuoti greičiau? Pvz. 130-140 km/h? Teoriškai – taip. Praktiškai, tikėtina, kad taip važiuodami energiją naudosite greičiau, nei baterijas pildo greito įkrovimo stotelės (galios vidurkis apie 35 kW). Tokiu atveju, jūsų greitas važiavimas virs ilgesnėmis pildymo pertraukėlėmis ir, labai tikėtina, galutiniam rezultate užtruksite ilgiau. Nepamirškite, kad daugelio elektromobilių (jei jie neturi Tesla ženklelio priekyje), maksimalus greitis yra apie 150 km/h.
Labai patiko aprašymas, bet turiu vieną (mano manymu esminę) pastabą. Būtų labai naudinga paminėti ne tik įkrovimo stotelės vietos pavadinimą, bet ir kokiame kilometre nuo Vilniaus ar nuo Klaipėdos ši stotel;ė yra!
Ačiū už pastabą. Tuoj papildysiu, kažkaip jau turėjau visas stoteles surašęs pirmame straipsnelyje apie jas, tad, pagalvojau, nedubliuosiu.
Dainius
Atsiprašau, gal kažkur praleidau, bet ar visos šios naujos krovimo stotelės yra nemokamos? 🙂
Kol kas taip – visos yra nemokamos.
Puiku 🙂 O kodėl „kol kas”? Čia juk ne privačios, o valstybinės pakrovimo stotelės, kaip suprantu,
ar turit kažkokios informacijos, kad bus apmokestintos artimiausiu laiku/metais?
Visos valdiškos stotelės yra dalinai finansuojamos iš EU lėšų. Ten yra sąlyga, kad jos turi būti nemokamos 5 metus. Kaip bus toliau – neaišku.
Supratau, dėkui už atsakymą.
Na, tikėkimės, kad valstybė ne tik ras noro palikti jas ir toliau nemokamomis, bet ir toliau plės jų tinklą, taip skaitindama elektromobilių naudojimą 🙂
Savaitgali isbandziau kelione Kaunas-Klaipeda-Kaunas su Nissan leaf 24kWh baterija.
Greitis pastovus 90km/h, sustojimai karautis kiekvienoje is ikrovimo stoteliu lygiai 20min.
Kelione Kaunas-Klaipeda pries veja, vidutinio stiprumo, puse kelio ir per dideli lietu, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie +2C.
Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2:30val. kelyje, ir 1:20 ikraudamas automobili.
Paskutineje stoteleje Kilena galejau ir nestoti, taciau Klaipeda buciau pasiekes su neikrauta baterija. Tai butu keliones laikas sutrumpejes 20min.
Ikrautas energijos kiekis:
Pastoge 7.45kWh
Nikola 9,85kWh
Kvistija 10,5kWh
Kilena 10,5kWh
Ikrovos skirtumas isvaziuojant is Kauno ir nuvaziajus i Klaipeda 20% tai bus apie 4kWh
Viso: 7.45+9.85+10.5+10.5+4=42.3kWh/210km=0.2kWh vienam km.
Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.16kWh arba 6.2 km/kWh
Grizimas atgal labai panasus taciau buvo geras oras be vejo, sausa danga, -2C tai laikas toks pat tik sanaudos 40kWh tai sudarytu 6.6 km/kWh
Klaipedoje greito ikrovimo stotis neveike visa savaitgali, tai teko krautis Priespilio g. Net labai letai is paprastos rozetes 2kWh galingumu.
Gal kas zinote kokios ten korteles reikia kad paleisti greitesnio ikrovimo stotele Priespilio g. ?
Tomai – ačiū už tokį išsamų komentarą su statistika! Beje, gal turite kokią kelionės nuotrauką? Norėčiau pasidalinti šia statistika Facebook grupėje. Būtų puiku, jei atsiųstumėte nuorauką į lgeras@gmail.com
Kelione Kaunas-Nida-Kaunas su Nissan leaf 24kWh baterija.
Greitis pastovus 100 km/h, sustojimai karautis kiekvienoje is ikrovimo stoteliu lygiai 25min.
Kelione Kaunas-Klaipeda vejo nebuvo, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie -7C.
Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2:10val. kelyje, ir 1:40 ikraudamas automobili.
Ikrautas energijos kiekis:
Pastoge 7.45kWh 9.07kWh
Nikola 9,85kWh 11.83kWh
Kvistija 10,5kWh 12.23kWh
Kilena 10,5kWh 12.60kWh
Ikrovos skirtumas isvaziuojant is Kauno ir nuvaziajus i Klaipeda 0%
Viso: 9.07+11.83+12.23+12.60=45.73kWh/210km=0.218kWh vienam km.
Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.174kWh arba 5.74 km/kWh
Kelionei Klaipeda-Nida-Klaipeda (51km). baterija isikroviau 100% ir vaziavau letai 60km/h, ir pagal taisykles, nes ten daug atkarpu 40, 50km/h tam kad pavyktu sugristi jei kartais Nidos stotele neveiktu. Maloniai nustebino ivaziavimas i Neringa nemokamas (nereikia moketi 5eur ekologinio mokescio). Tai Nida pasiekiau sunaudojes 38% baterijos, su 62% likuciu. Tiesa Nidos stotele veike ir net labai greitai ikrove baterija (reikalinga autopildy kortele). Atgal netaupydamas tai Klaipeda pasiekiau isnaudojes 50% baterijos.
Klaipeda-Kaunas greitis pastovus 110 km/h.
Vejo nebuvo, sildymas pastoviai ijungtas, oro temperatura apie -9C.
Viso kelioneje uztrukau 3:50val. Is kuriu 2val. kelyje, ir 1:50 ikraudamas automobili.
Is Klaipedos pajudejau su 30% ikrova
Ikrautas energijos kiekis:
Kilena 15kWh 36min.
Kvistija 17.2kWh 29min
Nikola 13.74kWh 25min
Pastoge 11.91kWh 20min
Kaune likutis 45%
Ikrovos skirtumas -15%
Viso: 15+17.2+13.74+11.91-3=54.85kWh/210km=0.261kWh vienam km.
Energijos kiekis iveikti vienam km 0.2kWh*0.8=0.209kWh arba 4.78 km/kWh
Pakolkas isvada nesvarbu kokiu greiciu vaziuoji 90/100/110 sugaistas laikas vienodas.
Sekanti karta reikes pabandyti vaziuoti 90km/h ir krautis du kartus.