Gera ir bloga žinia elektromobilistams Vokietijoje
Pasitikėk, bet patikrink
Dienos tikslai – Porsche bei Mercedes muziejai
Kelionė atgal – Štutgartas – Rheinau
KIA informaciją apie baterijos likutį pagrindiniame ekrane pateikia pagaliukais, o ne procentais. Tai tikrai nėra tinkamas būdas, mat, be kita ko, tie pagaliukai dar ir nelabai atitinka procentų. Galbūt galima matyti parodymus ir kitaip, bet to dar neradau. Procentus galima matyti didžiajame ekrane, bet jei ten įsijungi žemėlapį, baterijos informacijos, deja, nepasižiūrėsi neišjungdamas žemėlapio.
Kadangi pagal pagaliukus nelabai eina suprasti kiek km pavyko nuvažiuoti ir kiek kilometrų dar galima įveikti, kas keliolika minučių perjunginėjau ekranus ir mėginau sekti, kaip senka baterija važiuojant skirtingais greičiais.
Pirmi 20% baterijos
Pirmų 20% baterijos (nuo 86% iki 66%) užteko išvažiuoti iš Štutgarto, pasiekti automagistralę ir ja šiek tiek pavažiuoti. Pradžioje greitis buvo 50 km/h, vėliau – 70 km/h, na o automagistralėje – 100 km/h (pirmoje eilėje su lėtesniais kemperiais ir sunkvežimiais). Kilometrų įveikiau 31.
Kiti 20% baterijos
Sekantys 20% baterijos (nuo 66% iki 46%) buvo naudojami automagistralėje. Beveik visą tą laiką važiavau 100 km/h, tad kai pažiūrėjau į nuvažiuotus kilometrus, kiek nustebau. Su 20% tokiu greičiu pavyko nuvažiuoti beveik 40 km, o jei tiksliau – 39.8 km! Tiesa, nemaža dalis automagistralės buvo nuokalnė, visgi, bet kokiu atveju – labai neprastai, turint omenyje koks nelabai aptakus „kvadratiš praktiš gut” yra KIA Soul.
Nuo Mercedes-Benz muziejaus jau buvau įveikęs 70.8 km, o KIA kelionės kompiuteris dar prognozavo 65 km likutį. Bendrai tai sudarė 135-136 km ir tai buvo būtent tai, ko man reikėjo iki tikslo.
Dar 10%
Kitus 10% baterijos važiavau lėčiau – 80-90 km/h, mat mane pasitiko automagistralės taisymai. Važiuojant į priekį ten mačiau baisų „kamštį” ir autoįvykį su 4 automobiliais, bet, visa laimė, važiuojant atgal to jau nebebuvo.
„Tiše jedeš, dalše budeš” (ramiau važiuosi – toliau nuvažiuosi) – dar vienas rusiškas posakis, kuriuo, deja, elektromobilistai turi vadovautis visada. Taip ir šį kart – lėtesnis važiavimas automagistralės taisymų atkarpa, mažesnis vidutinis greitis = didesnis kilometrų kiekis. Jų pavyko įveikti 27!!!!! Na, kad nebūtų per gerai – beveik visa atkarpa buvo į nuokalnę. Po šios atkarpos jau tikrai žinojau, kad tikslą pasieksiu be krovimo.
Ir dar 10%
Jau žinodamas, kad kelionės tikslą pasieksiu, nusprendžiau išsukti ir pasirinkti kelią šalia automagistralės, kuris dar ir buvo keliais kilometrais trumpesnis. Greitis šioje atkarpoje – 50-80 km/h. Kam teko važiuoti per Lenkiją ne autostrada, tai šis kelias buvo panašus – 5 km užmiesčio, 3 km miestuko. Vėl 5 km užmiesčio ir vėl miestukas.
Elektromobilio vairuotojui toks kelias turbūt yra geresnis pasirinkimas nei automagistralė, bet, kaip bebūtų keista, kilometrų su šiais 10% (nuo 36% iki 26%) įveikiau mažiau – 18,4. Na, bet prieš tai pasiektą kosminį rezultatą tikrai įtakojo nuokalnė. Bendrai jau buvau nuvažiavęs 116,4 km, iki kelionės tikslo buvo likę 13 km, o procentų baterijoje buvo likę daugiau nei pakankamai.
Rheinau
Kelionei išnaudojau 66% baterijos, su kuriais nuvažiavau 129 km. Matematika sako, kad jei taip važiuočiau dar kartą, 100% įkrovos man pakaktų 195 km! Vienok, labai neprastas rezultatas, kurį tikrai norėčiau pabandyti kada nors pasiekti.
Tikrai, o kur pasakojimas apie Kia Soul paieškas, išsirinkimą, apžiūrą, pirkimą? Bei kas nutiko su turėtuoju Nissan Leaf?