Po tarptautinės kelionės su KIA Soul EV intensyviai važinėjau ir Lietuvoje. Nevisai planuotai, vieną rugpjūčio savaitę Vilniuje buvau 6 kartus, tad ir Lietuvoje jau spėjau „prisukti” nemažai kilometrų. Ilgoji kelionė ir trumpesnės lietuviškos kelionės įvyko tą patį mėnesį, tad suskaičiavau, kiek kainavo kiekvienas 100 km su šiuo elektromobiliu. Tuo pačiu – kiek gi jos būtų kainavę mano prieš tai turėtu BMW 530d dyzeliniu automobiliu ir kiek sutaupiau (o gal nesutaupiau?) važinėdamas elektromobiliu.
Viešos elektromobilių įkrovimo stotelės užsienyje
Galbūt, nenuostabu, kad Vokietijoje neteko stovėti nė prie vienos įkrovimo stotelės – jei elektromobilį nuolat įkrauti jose, nėra jokios finansinės naudos jį turėti, palyginus su taupiu dyzeliniu automobiliu. Juk mano vidutinė metinė Nissan Leaf 100 km kaina siekia apie 1,5 euro, įskaitant ir tikrai nemažai nemokamų įkrovimų viešose stotelėse. Šį skaičių padauginus iš 7 (vokiškų ir lietuviškų kainų skirtumas), gautume daugiau nei 10 Eur / 100 kilometrų. O tai – ne tik daugiau už beveik visus dyzelinius, bet daugiau net ir dalį benzininių automobilių.
Taigi, skirtingai nuo Lietuvos, Vokietijoje viešo įkrovimo stotelės, deja, neskatina elektromobilių proveržio. Su tokiomis kainomis ten krautis galima tik tada, kai jokios kitos išeities nėra. Gerai bent tai, kad Vokietijos šiaurinėje dalyje vis dar yra nemažai nemokamų įkrovimo stotelių, bet ir jos greitu metu bus apmokestintos.
Brangiausias įkrovimas Vokietijoje
O gi tai – dar vienas įkrovimo apmokestinimo tipas Vokietijoje – mokėjimas už įkrovimo laiką. Yra fiksuota kaina už minutę ir nesvarbu, ar tai – greitas krovimas, ar lėtas, vis tiek mokama už minutes. Minutės kaina toje stotelėje, kuria naudojausi – 0,125 Euro. Jei tai būtų greitas įkrovimas, viskas neatrodytų taip blogai, mat per pusvalandį galėtum įkrauti apie 80% baterijos, už tai sumokėdamas 3,75 Euro. Būtų netgi pigiau, nei aukščiau minėti krovimai už kilovatvalandes.
Deja, mano naudota stotelė krauna maksimalia 22 kW galia per Type 2 jungtį. Jei mano automobilis būtų Tesla, tuos 22 kW galėčiau ir pasiimti. Deja, Nissan Leaf ar KIA Soul EV nėra Tesla ir jie gali krautis maksimalia 6,6 kW galia. Tai dar irgi būtų pusė bėdos, bet kažkodėl mano KIA Soul ši stotelė įkrovė vos 3,3 kW galia, taip dvigubai padidindama sąskaitą. Bandžiau grįžęs skųstis mane apmokestinusiai kompanijai, bet jie atsakė, kad nėra stotelės savininkai ir neatsako už tokius nesusipratimus.
Kiek man kainavo kelionė Prancūzija-Lietuva?
Pirmą bandymų dieną įveikiau 175 km, antrą – dar 350 km. 525 km man kainavo 21,68 Euro arba vidutiniškai 4,13 Euro 100 km. Įskaitant, kad per tas dvi dienas du įkrovimai buvo nemokami, o kiti du – mokami, 100 km kaina būtų gerokai aukštesnė jei mokami būtų buvę visi 4 įkrovimai.
Kelionėje 1926 km įveikiau su jau minėtu vienu pačiu brangiausiu įkrovimu. Dar buvo vienas įkrovimas Lenkijoje pas elektromobilių entuziastą namuose, bet jis man kainavo didelį šokoladą, tad jo į kainą netraukiu. 1926 km už 19,19 Euro arba apie 1 Eurą /100 km kelio.
Jei įskaičiuoti viską – ir pasiruošimą ir baterijos pildymą Kaune, 2451 km man kainavo 43,4 Euro. 100 km visos kelionės vidutiniškai kainavo 1,78 Eur. Jei šioje kelionėje būčiau važiavęs su mano anksčiau vairuotu dyzeliniu BMW, naudojusiu apie 7,5 dyzelino 100 km kelio, tokia pati kelionė būtų kainavusi nei daug, nei mažai – 184 Eurus, arba 140 Eurų brangiau.
Kiek kainuoja 100 km su KIA SOUL EV Lietuvoje?
Štai pilna lentelė su informacija apie tai, kiek kilometrų kurią mėnesio dieną buvo važiuota, kiek kainavo ta kelionė ir kiek vidutiniškai kainavo kiekvienas 100 km pagal tos dienos išlaidas. Kaip ir anksčiau – žvaigždutė prie dienos skaičiaus reiškia, kad pilnai ar dalinai tą dieną buvo įkrovimų nemokamose viešose įkrovimo stotelėse.
Diena | Nuvažiuota, km | Kelionės kaina, € | 100 km kaina, € |
12 | 175 | 8.06 | 4.61 |
*13 | 350 | 13.62 | 3.89 |
*14 | 552 | 0 | 0.00 |
*15 | 545 | 19.19 | 3.52 |
*16 | 523 | 0 | 0.00 |
*17 | 306 | 2.5248 | 0.83 |
18 | 226 | 3.6192 | 1.60 |
*19 | 283 | 1.9104 | 0.68 |
*20-21 | 309 | 1.968 | 0.64 |
22 | 149 | 2.2176 | 1.49 |
*23-26 | 304 | 0.6816 | 0.22 |
*27 | 262 | 1.8624 | 0.71 |
*28-30 | 332 | 1.1424 | 0.34 |
*31 | 323 | 1.4592 | 0.45 |
VISO | 4639 | 58 | 1.26 |
KIA Soul EV vs BMW 530d
Mėnuo | Automobilis | Nuvažiuota, km | Kelionių kaina, € | Sutaupyta, € |
2017.08 | KIA Soul EV | 4639 | 58.26 | 289.67 |
2017.08 | BMW 530d | 4639 | 347.93 |
Daug kilometrų – daug sutaupyta. 289 Eurai per mėnesį – tikrai daug. Žinoma tokių mėnesių per metus gal ir bus tik vienas. Na, o kaip šie skaičiukai atrodys pirmą lietuvišką mėnesį sužinosite pasibaigus rugsėjui.