Jei pamenate, vasarą ir rudenį, kol nereikėjo naudoti šildymo, mieste pavykdavo nuvažiuoti apie 130 km viena įkrova. Dabar žiema, šildymas veikia nuolat, tad tokie „toliai” yra nepasiekiami. Dalinai dėl to sumažėjo ir mano tarpmiestinių kelionių. Jos vis dar įmanomos, bet dėl gerokai sparčiau senkančios baterijos ir ilgesnių įkrovimų jos pasidarė ilgesnės.
Vasarinės kelionė Kaunas – Vilnius – Kaunas
Jei Vilniuje reikalų turėdavau nedaug ir visa kelionė tilpdavo į 220 km atstumą, buvau jau „atkalęs” optimalų važiavimo – įkrovimo variantą. Greitis – 100 km/h, du įkrovimai po 15-20 min. Vienas į priekį – Elektrėnuose, antras atgal, Vievyje. Grįžus baterijos likutis būdavo minimalus, bet to užtekdavo.
Jei Vilniuje turėdavau daugiau veiklos, prie dviejų įkrovų pakeliui prisidėdavo dar vienas 15-20 min įkrovimas Vilniuje. Žinoma, priklausomai nuo plano galima buvo ilgiau krautis Elektrėnuose ir taip išvengti krovimo Vilniuje. Kita vertus, greito įkrovimo stotelės sparčiai bateriją pildo iki maždaug 70%, o po to įkrovimas gerokai sulėtėja. Taigi, optimalesni yra trumpesni bet dažnesni nei ilgesni ir retesni įkrovimai.
Ar įmanoma Kaunas – Vilnius kelionė nestojant?
- oro temperatūra nereikalaujanti salono šildymo
- greitis kelyje – 100-110 km/h
- jūsų kelionė telpa į 100, max 110 km, kur prie kelionės tikslo turite įkrovėją
- pageidautinas tinkamos krypties ar bent jau ne priešpriešinis vėjas
Žinoma, jei važiuosite įsikabinę į „fūros” galą, nuvažiuosite toliau, nes oro pasipriešinimas bus minimalus. Taip pat turiu komentarą ir apie pirmą punktą – vakar Vilniuje kraunantis sutikau elektrinio e-NV200 vairuotoją, kuris sakė, kad prie „nulinės” temperatūros šildymo nejungia. Naudoja sėdynės šildymą, vairo šildymą ir šiltą striukę bei kokybiškus šiltus žieminius batus. Šis vairuotojas net vakar miesto režimu galėjo įveikti apie 130 km. Ekstremalas, ne kitaip.
Teoriškai, pagal trečią parametrą net nuo savo namų aš galėčiau pasiekti greitą įkrovimo stotelę Vilniuje prie operos ir baleto teatro, bet tokio ekstremalumo nespėjau išbandyti. Na, o tilto per Kauno hidro elektrinę (arba kitaip tilto per HES) uždarymas šią kelionę padarė neįmanoma. Galbūt, šią vasarą 🙂
Žieminis Kaunas – Vilnius
Oro temperatūra kelionės į priekį metu – 0 laipsnių. Greitis kelyje Kaunas – Vilnius buvo 100 km/h. Elektrėnų įkrovimo stotelę pasiekiau su 12% baterijos likučiu, išnaudojęs 88 %. Iki Vilniaus įkrovimo stotelės prie operos ir baleto teatro pagal google žemėlapį – 46 km. Su likusiais 12% galbūt buvo galima pasiekti Vievį, bet Vilnių – niekaip. Net ir be lyšnų 8 km Kaune.
Žieminis įkrovimas Vilniuje
Taigi, manęs laukė neišvengiamas įkrovimas Vilniuje, kuris truko 45 min. 15 min teko palaukti, kol įkrovimą baigė jau mano minėtas ekstremalas su e-NV200, o aš kroviausi likusį pusvalandį. Kroviau iki 84%, arba 51%. Įkrovimo sparta – 1.7 kWh per minutę.
Žieminis Vilnius – Kaunas
Taigi, gerai, kad turėjau rezervą, nes suvartojau 66%, o kiekvienas kelionės iki Vievio kilometras man kainavo beveik pusantro procento baterijos. Vievyje per 40 min įkroviau 69% – nuo 18% iki 87%. Įkrovimo sparta – 1.7 kWh per minutę.
Kelionės Kaunas-Vilnius-Kaunas suvestinė
- Kaunas – Vilnius – Kaunas – 254.7 km
- Greitis pirmyn – 100 km/h
- Greitis atgal – 90 km/h
- Oro sąlygos į priekį – šlapia, 0 laipsnių
- Oro sąlygos atgal – sniegas, pūga, -3 laipsniai
- Įkrovimams pakeliui sugaištas laikas – 120 min arba 2 valandos
- Įkrovimo laukimas – 15 min Vilniuje
- Kelionei išnaudota 62+51+69+93=275% baterijos
- Vidutinės 1 km sąnaudos – 1,07 % baterijos
- Pagal vidutines sąnaudas, su pilna baterija galima įveikti iki 93.5 km
Mano vakarykste kelione:
Kaunas – Vilnius – Kaunas – 250 km
Greitis pirmyn – 95 km/h
Greitis atgal – 95 km/h
Oro sąlygos į priekį – -3 laipsnių, truputis sniego be vejo
Oro sąlygos atgal – -6 laipsniai, truputis sniego be vejo
Įkrovimams pakeliui sugaištas laikas – apie 1.5 valandos. Po pusvalandi: Elektenai, Vilnius lidl, Vievis.
Tomai – kiek piliečių automobilyje ir koks tas automobilis, jei nepaslaptis?
Automobilis toks kaip tavo. (ziurek i savo daryta nuotrauka prie baziu 🙂
pilietis vienas ir apie 50kg ivairaus turto bagazineje