Nesu niekaip susijęs su Nissan atstovais, tad blogas nėra Nissan Leaf reklama. Turbūt pastebėjote, kad nesvaigstu, koks tai tobulas automobilis ar kaip gyvenimas nusispalvina rožinėmis spalvomis vos į jį įsėdus. Nissan Leaf tikrai toks nėra. Nissan Leaf važinėju dėl to, kad jis yra, mano nuomone, optimalus pasirinkimas tiems, kurie negali sau leisti BMW i3 ar Tesla Model S/ Model X. Kitų įperkamų modelių yra labai mažai, tad ir jų pasirinkimas perkant, ir servisas bei atsarginių dalių paieška gali tapti galvos skausmu.
Blogas – asmeninė patirtis
Šie ir kiti kolegos tikrai galėtų mums visiems gerokai daugiau papasakoti apie patirtį ir nuotykius su elektromobiliais, bet jie ir taip turi ką veikti vietoj to, kad rašinėtų straipsnelius. Taigi, jums belieka pasikliauti mano nuomone 🙂
Į blogą žiūriu kaip į patirties dalinimosi platformą ir labai norėčiau su jumis dalintis informacija ne tik apie Nissan Leaf. Bandžiau iš BMW bei Kia atstovų paprašyti BMW i3 ar Kia Soul EV ilgalaikiam testui, su pažadu aprašyti visą patirtį ir taip padėti jiems skleisti žinią apie savo siūlomus modelius, bet, deja, atsakymų nesulaukiau. Galbūt, ne tais adresais kreipiausi, o galbūt, blogas su 100 skaitytojų nepasirodė vertas dėmesio.
Ar jums tinka elektromobilis?
Mano asmenine nuomone, yra keli pagrindiniai aspektai, kurie leis jums atsakyti į klausimą, ar jūs – būsimas elektromobilio vairuotojas:
- koks jūsų charakteris
- ar turite galimybę namie ar darbe naudotis įkrovimo rozete
- kiek kilometrų nuvažiuojate per dieną ir kokiu greičiu
- ar gyvenime esate planuotojas
- ar esate technikos naujovių mėgėjas
- ar galvojate apie taupymą su elektromobiliu
Charakteris???
Kaip poreikių pavyzdį, pasakė, jog automobiliu nori naudotis kada nori, o ne laukti / planuoti, kada jis bus pakrautas, nori „skristi” autostrada 150+ km/h greičiu ir bet kada galėti nuvažiuoti žvejoti į Klaipėdą ir grįžti atgal negalvojant apie krovimo vietas. Faktas kaip blynas, kad tokiam žmogui elektromobilis, net jei tai Tesla S P100D, greičiausiai, netiks. Bent jau kol kas
Kita vertus, jei esate agresyvesnio vairavimo stiliaus mėgėjas, elektromobilis jums tiks tik jei nuvažiuojate nedidelius atstumus. Tiesiog, ilgesniems neužteks baterijos talpos, net ir kraunant kasdien.
Galimybė krautis darbe / namie
Kaune greito įkrovimo stotelių nėra, o pvz. Vilniuje paskutiniu metu man pačiam tenka palaukti bent po 20-30 min, kol galiu pasinaudoti greito įkrovimo stotelėmis, mat jos dažniausiai būna užimtos (su retomis maloniomis išimtimis).
Ši sąlyga, kaip ir turbūt visos kitos, nėra geležinė taisyklė – esu sutikęs ir Nissan Leaf vairuotoją kuris neturi galimybių krautis nei namie, nei darbe, net važinėja su elektromobiliu jau daugiau nei metus, visada kraudamas baterijas viešose stotelėse.
Kiek kilometrų nuvažiuojate per dieną?
Kitas, svarbus faktorius – greitis. Tą taip pat minėjau prie charakterio punkto. Jei mieste važinėjate greitai („gazas dugnas” – stabdis „dugnas”) – tikėtina, galėsite nuvažiuoti vos 50 km. Jei važiuosite autostrada 130 km/h, mano asmeninė patirtis sako, kad su 2013 metų Nissan Leaf nuvažiuosite vos 30 km, kai tuo tarpu 100 km/h greitis leis pasiekti kelionės tikslą ir už 100 km.
Manau, kad šeimoje ar poroje, šalia elektromobilio, būtinas ir paprastas automobilis vidaus degimo varikliu. Su elektromobiliu, pvz. nenuvažiuosite nuo Vilniaus ar Kauno iki jūros, nepasiesite daugelio Lietuvos vietų, kur nėra įkrovimo stotelių.
Ar gyvenime esate planuotojas?
Pvz. aš dažniausiai elektromobilį kraunu kas naktį namie, tad kiekvieną kart grįžęs vakare namo prijungiu kroviklį. Jei planuoju tolimesnę kelionę, tenka praleisti ne vieną minutę žiūrint į atstumus ir planuojant jų įveikimo galimybes. Pvz. – kelionė Kaunas – Molėtai. 130+ km. Ramiai važiuojant šilto sezono metu galima nuvažiuoti į vieną pusę. Grįžti galima tik jei yra galimybė įsikrauti + tai gali trukti iki 6 valandų ar daugiau, tad turi susiplanuoti ne trumpesnį vizitą, nei reikia krovimui.
Dažniausiai į Molėtus važiuojame dyzeliniu automobiliu, bet kartą pabandžiau tai padaryti elektromobiliu. Tam prireikė važiuoti į Vilnių, krautis Elektrėnuose, tada krautis Vilniaus pakraštyje, nuo kurio Molėtai yra per 65 km. ir tada 130 km kelionė į abi puses yra įmanoma. Deja, apsiskaičiavimas ir išlindimas ne į tinkamą kelią pridėjo 15 km, tad teko ieškotis kitų sprendimų, nes mano kruopštus planas nuėjo „šuniui ant uodegos”.
Taigi, šalia to, kad kelionės planavimui reikia skirti laiko iš anksto, kelionė trunka gerokai ilgiau (į Molėtus ji truko apie 4 valandas vietoje ~2 valandų), yra ir nenumatytų stresinių situacijų, kai planas neišdega ar nukrypsta neteisinga linkme.
Ar esate technikos naujovių sekėjas / hipsteris?
Visada domėjausi įdomiąja nauja technika ir technologijomis, tad elektromobilis buvo vienas iš tų technikos žaisliukų dideliems vaikams (vyrams), kurio labai norėjau ir, pasitaikius galimybei, įsigijau. Jei jūs toks ir atitinkate viską, ką išvardinau aukščiau – jūs būsimas, o gal net ir esamas elektromobilio vairuotojas.
Be tų, kurie seka technologijas, turime dar mados sekėjus. Dabar madinga būti hipsteriu, rūpintis aplinka ir į tą įvaizdį puikiai įsipaišo elektromobilis. Kažkada JAV tai buvo Toyota Prius, į kurį persėdo net tie, kurie prieš tai vairavo monstrus Hummer, mat reikėjo būti madingiems ir parodyti kitiems, kaip tu rūpiniesi savo planeta.
Norite sutaupyti?
Kilometro su elektromobiliu kaina tikrai mažesnė nei praktiškai bet kokios transporto priemonės us vidaus degimo varikliu. Sutikite, su 2,5 euro ar 2,5 litro, skaičiuojant, kad kuras kainuoja apie 1 eur už litrą, 100 km vargu ar nuvažiuosite. Galbūt, jei esate ūkininkas ir pilate žalią dyzeliną į savo ypatingai taupantį automobilį, pasiesite panašų rezultatą, bet tai bus labiau išimtis, nei taisyklė.
Naujas elektromobilis kainuoja 2 kartus daugiau nei analogas su vidaus degimo varikliu. Nelabai tikiu, kad sutaupysite tiek, kad naujas elektromobilis jums atpirktų šį skirtumą. Dėvėtas elektromobilis kainuoja keliais tūkstančiais brangiau nei panašios klasės ir metų bei ridos automobilis, tad šį skirtumą gal būt ir galima atpirkti. Automobilio remontas taip pat greičiausiai reikalaus mažiau investicijų, tad visai tikėtina, kad po 4-5 metų skirtumą atpirksite.
Klausimas, kuris kol kas lieka neatsakytas – kas bus su baterijomis po 10 metų ir daugiau? Juk Lietuvos automobilių vidurkis yra 15 metų ir jis keičiasi labai lėtai. Masiškai gaminami elektromobiliai rinkoje kol kas tik 5 metai, tad investicijų į baterijas klausimas lieka atviras ir gali stipriai įtakoti galutinį atsipirkimą. Gali būti, kad viską suskaičiavus, elektromobilis, jei ir bus pigiau eksploatuojamas, pridėjus baterijos keitimo tikimybę taps nebetokiu patraukliu pirkiniu.