Su Nissan Leaf yra paprasčiau – dauguma Lietuvoje parduodamų šių elektromobilių yra atplukdyti iš JAV, kur siūlomos trys aiškios komplektacijos ir trys papildomos įrangos paketai. Nors Leaf pardavėjai paprastai būna inteligentiškesni žmonės, nei eiliniai „perekupai”, dalis pastarųjų piliečių būdo bruožų kaip virusas persiduoda ir elektromobilius pardavinėjantiems žmonėms. Šiuo straipsneliu pabandysiu parodyti pagrindinius skirtumus ir tuo pačiu pateiksiu Nissan Leaf elektromobilio pirkėjo gidą.
Nissan Leaf iš JAV komplektacijos
S komplektacija atsirado nuo 2013 metų, kartu su poreikiu pasiūloje turėti kiek pigesnį elektromobilį. Taigi, iki 2013 metų buvo tik SV ir SL, o nuo 2013 – S, SV ir SL.
SV komplektacija, nors ir yra turtingesnė nei S, vis tiek gali neturėti greito įkrovimo jungties – ji 2011-2014 metų modeliuose nebuvo standartinės įrangos sąraše. Gerai tai, kad šį trūkstamą komponentą galima buvo užsisakyti papildomai.
2013 metais buvo pristatyta patobulinta, šilumos siurblio pagrindu padaryta hibridinė šildymo sistema. Senoji sistema vis dar liko tik S komplektacijose, o pasirinkti geresnės šildymo sistemos, deja, negalima.
2013-2014 metų S komplektacija neturi dar vieno svarbaus dalyko – B tipo energijos regeneravimo režimo. Su juo stabdymo energija regeneruojama gerokai efektyviau. Kiti nedideli skirtumai – S gali neturėti kruizo kontrolės ar audio sistemos valdymo ant vairo.
S komplektacija dažnai neturi greito įkrovimo jungties, o vidutinis krovimas galimas tik 3.3 kW galia, kai SV/SL – 6.6 kW. Tiesa, šias abi problemas gali išspręsti „Charge” paketas, tad dalis Lietuvą pasiekiančių S modelių šių trūkumų neturi.
2013- Nissan Leaf iš JAV papildomi paketai
„Charge” paketas
Šiuo paketu gali būti papildomas 2013-2017 metų S modelis. Jame yra:
- 6.6 kW galios įkroviklis. Standartiškai S modelis turi tik 3.3 kW kroviklį. Ką tai duoda – mieste ir namie iš vidutinio greičio įkrovimo stotelių galite krautis dvigubai greičiau
- greito įkrovimo jungtis, tad galėsite krautis ir greito įkrovimo stotelėse
- galinio vaizdo kamera (tik 2013 metų modelyje, mat nuo 2014 metų ji yra standartinėje S komplektacijoje)
„LED Headlights and Quick Charge” paketas
Šiuo paketu gali būti papildoma 2013-2015 metų SV komplektacija. 2016-2017 metais šis paketas SV komplektacijoje tampa standartu. Šiame pakete yra:
- greito įkrovimo jungtis, tad galėsite krautis ir greito įkrovimo stotelėse
- LED trumpų šviesų žibintai
- priekiniai rūko žibintai
- automatiškai įsijungiantys žibintai
„Premium” paketas
Šis paketas nesikeičia nuo 2013 metų ir juo gali būti papildomos visos 2013-2017 metų SV bei SL komplektacijos. Šiame pakete rasite:
- Arround view monitor – 4 vaizdo kameros, rodančios vaizdą aplink elektromobilį
- BOSE audio sistema su septyniais garsiakalbiais
Nissan Leaf gamybos vieta
Jei perkate Nissan Leaf elektromobilį iš JAV ir jis pagamintas 2011 arba 2012 metais – jo kilmės šalis – Japonija. Jei tai – 2013-2017 metų modelis, jis bus pagamintas JAV esančioje Nissan gamykloje. Nuo 2013 metų Europoje parduodami tik Didžiojoje Britanijoje pagaminti Nissan Leaf.
Nissan Leaf baterija
2016 metais pristatyta 30 kWh baterija buvo dedama tik į SV bei SL komplektacijas, o 2016 metų S komplektacijoje vis dar buvo 24 kWh baterija.
2017 metų modelio visos komplektacijos parduodamos tik su 30 kWh baterija.
2017 metų pabaigoje laukiama visiškai naujos Nissan Leaf elektromobilio kartos, kuri, pagal sklandančius gandus, priklausomai nuo komplektacijos turės 41 kWh arba 60 kWh baterijas.
Nissan Leaf nuvažiuojamas atstumas
Europa turi savo NEDC matavimo sistemą, kuri, mano asmenine nuomone, matuoja „pievas”, tad jos rezultatais tikėti nevertėtų. Na, nebent planuojate visada važiuoti nuo kalno, be eismo, naktį, neveikiant šviesoforams ir neviršijant 50 km/h greičio bei nešildant / nekondicionuojant salono. Mat tik taip galėsi pasiekti skaičius, deklaruojamus NEDC.
Jei skaitėte ankstesnius įrašus, Nissan Lietuva atstovams pavyko patvirtinti NEDC skaičius, bet kelionė iš Latvijos truko laaabai ilgai (važiuota 50 km/h).
Įdomi detalė – EPA matavimų metodika kiek pasikeitė 2014 metais, tad, nors niekas Nissan Leaf nei viduje, nei išorėje nepasikeitė, 2014 metų modelis turi didesnį nuvažiuojamą deklaruojamą atstumą.
Modelio metai ir atstumas
Nissan Leaf modelis | Nuvažiuojamas atstumas pilna įkrova (EPA) |
2011 metų SV ir SL | 117 km |
2012 metų SV ir SL | 117 km |
2013 metų S, SV ir SL | 121 km (senoji EPA metodika), 135 km (naujoji) |
2014 metų S, SV ir SL | 135 km |
2015 metų S, SV ir SL | 135 km |
2016 metų S | 135 km |
2016 metų SV ir SL | 172 km |
2017 metų S, SV ir SL | 172 km |
Reiktų nepamiršti, kad šie skaičiai tampa neįmanomais vos atėjus žiemai ir paspaudus pirmam šaltukui. Mano asmeninė patirtis su 2013 metų Nissan Leaf SL, turinčiu 24 kWh bateriją:
- vasarą nesunkiai galima nuvažiuoti 100-120 km. Pasistengus – ir 137 km ir dar turėti kelių procentų likutį
- žiemą 100 km tampa sunkiai pasiekiamu atstumu. Esant iki -5 laipsnių šalčio nuvažiuoti galima apie 75-95 km. Jei šaltukas spaudžia labiau – nuo 60 iki 80 km.
Kitoje Nissan Leaf pirkėjo gido dalyje – vizualūs skirtumai tarp gamybos metų, komplektacijų bei esamų papildomų paketų.
Dėkoju už apžvalgas. Tai taip išeina, kad žiemą, kai lauke laikosi apie -15, per dieną 60 km gali ir nepavykti nuvažiuoti su 2011 metų mašina?
Jei stovėsite kamščiuose ir tuo metu šildysitės, tikėtina, kad taip. Plius 2011 metų modelyje baterija bus kiek senesnė ir gali būti natūraliai mažiau sveikatos beturinti.
Truputį norėčiau patikslinti dėl 2013 S komplektacijos šildymo sistemos:rašoma „2013 metais buvo pristatyta patobulinta, šilumos siurblio pagrindu padaryta hibridinė šildymo sistema. Senoji sistema vis dar liko tik S komplektacijose…” Iš tikrųjų šildymo sistema pakeista ir S komplektacijoje – vietoje antifrizinės atsirado feninė, kuri naudoja jau tik orą, skirtumas nuo prabangesnių komplektacijų tik tas, kad nėra papildomo šilumos siurblio, kuris yra efektyvesnis prie mažų šalčių.