Šį kart į mano akiratį papuolė keturios Smart ed kartos, Kia Soul EV, Fiat 500e bei Mitsubishi i-MiEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero elektromobiliai. Visi jie turi savo privalumų, tad lengvai gali tapti ir jūsų pasirinkimu.
Smart ed (2007-)
Keista, bet šis mažylis per savo gamybos laiką turi net 4 naujus modelius, kai tuo tarpu tokie elektromobiliai kaip Nissan Leaf ar Mitsubishi i-MiEV – vos po vieną. Trumpai apžvelgsiu kiekvieną iš Smart modelio kartų.
Pirmoji Smart ed karta (2007)
Antroji Smart ed karta (2009-2012)
Įdomus faktas, kad antros kartos Smart ed turėjo Tesla kompanijos pagamintą bateriją (taip, tos pačios Tesla). Ši Smart ed karta turėjo 16,5 kWh ličio jonų bateriją bei 20-30 kW (27-40 arklio galių) variklį. NEDC skaičiavimais šis modelis galėjo įveikti 135 km. Elektromobiliui pasiekus JAV rinką, EPA skaičius, kaip ir galima tikėtis, buvo stipriai mažesnis – 101 km.
Trečioji Smart ed karta (2013-2016)
Smart ed pagaliau gavo savęs vertą variklį. Vos 20-30 kW galios antros kartos agregatą pakeitė naujas, 55 kW arba 74 arklio galių motoras. 17,6 kWh talpos ličio baterijas šiam elektromobiliui pradėjo gaminti vokiečių kompanija ACCUmotive. Tai leido pasiekti 145 km nuvažiuojamą atstumą pagal NEDC matavimus. EPA išmatavo 109 km.
Ketvirtoji Smart ed karta (2016-)
Deja, bet pagrindinio patobulinimo – talpesnės baterijos naujasis Smart ed negaus. Taigi, ir 2017 metais siūloma ta pati, kaip ir trečios kartos elektromobilyje buvusi ličio jonų 17,6 kWh baterija. Šiek tiek, iki 60 kW arba 80 arklio galių padidėjusi variklio galia nėra labai didelis privalumas. Nuvažiuojamas atstumas, tikėtina, kad bus kiek didesnis – NEDC skaičiavimais tai – 155 km. EPA skaičiavimas kol kas neatnaujintas ir jis siekia tuos pačius 109 km.
Smart ed 2017 kaina
JAV Smart ed kaina prasideda nuo 13000 dolerių. Tiesa, tai – be baterijos nuomos kainos ir tai dar ne naujausio modelio kaina.
Kia Soul EV (2014-)
Kaip ten bebūtų, bet 2014 metais pristatytas elektromobilis Kia Soul EV 2016 metų pradžioje pasiekė 10000 pardavimų rezultatą. Lyginant su populiariausiais Nissan Leaf ar Tesla Model S – rezultatas labai kuklus. Kuklus jis ir lyginant su ne tokiais populiariais BMW i3 ar Renault Zoe.
Kia Soul EV turi beveik identiškos Nissan Leaf galios elektrinį variklį, generuojantį 81,4 kW arba 109 arklio jėgas.
Neaišku, kas pakišo koją šio elektromobilio pardavimų skaičių augimui. Galbūt, tai – gamintojo ženklelis. Gal išskirtinio dizaino modelio pasirinkimas, kuris patinka toli gražu ne visiems. O gal tai, kad pats automobilis negimė elektriniu.
Kia Soul EV kaina
Naujas lyderis! Bet tik trumpam…
Na, bet 2016 metų modelyje pristatyta 30 kWh talpos baterija Nissan Leaf vėl leido išsiveržti į priekį su 172 km rezultatu ir gražinti lyderystę į savo rankas. Kol kas iš KIA jokių naujienų nėra, tad, tikėtina, 2017 metais Kia Soul EV populiarumu neblizgės. Juo labiau, kad to paties koncerno naujasis Hyundai Ioniq stipriai lenkia Soul EV pagal turbūt visus parametrus.
Mitsubishi i-MiEV/ Peugeot iOn / Citroen C-Zero (2009-)
Taip pat Mitsubishi i-MiEV pirmas pasiekė ir į Gineso rekordų knygą įrašytą 10000 parduotų elektromobilių skaičių. Tai atsitiko 2011 metų vasarį, bet rekordą vos po 7 mėnesių pagerino Nissan Leaf. Na, o po to Leaf šovė į viršūnę, o Mitsubishi liko nedidelis rinkos gabalas. Iki 2016 metų birželio pavyko parduoti 37600 Mitsubishi elektromobilių. Tiesa, įskaičiuojami ir praktiškai tik gamintojo ženkliuku besiskiriantys Peugeot iOn bei Citroen C-Zero.
10000 Mitsubishi elektromobilių yra parduota gimtojoje rinkoje – Japonijoje. 17500 (Mitsubishi + Peugeot + Citroen) – Europoje. Labai silpnai atrodo JAV pardavimų skaičiai, siekiantys mažiau nei 2000 vnt.
Mitsubishi i-MiEV skaičiais
Mažas automobilis gavo 47 kW / 63 arklio galių elektrinį variklį bei vos 16 kWh talpos bateriją. EPA vertinimu, toks variklio ir baterijos komplektas šį mažylį ir jo keleivius gali nuvežti 100 km. Įskaitant tai, kad naudojant šildymą drastiškai mažėja nuvažiuojamas atstumas, šalto klimato šalyse šis pasiūlymas nėra labai patrauklus.
Įdomus faktas apie Mitsubishi i-MiEV – jis turi galinę varomą ašį, o variklis irgi yra bagažinėje.
Mitsubishi i-MiEV kaina
Didžiausią įtaką prastiems pardavimų skaičiams akivaizdžiai turėjo ir tai, jog Mitsubishi savo elektromobiliu nesirūpino. Pasirodęs 2009 jis vis dar taip pat atrodo ir turi tokią pat bateriją. Dėl analogiškų priežasčių vartotojai nusigręžia ir nuo Nissan Leaf, bet Leaf bent jau bateriją padidino, o ir rinkoje Nissan Leaf yra beveik 2 metais trumpiau nei mažasis Mitsubishi…
Fiat 500e (2013-)
JAV rinkoje nuo 2013 metų starto Fiat pavyko parduoti apie 16500 vnt 500e mažylių, o tai tik 2 kartus mažiau nei Mitsubishi i-MiEV ar jo brolių iš Citroen bei Peogeot stovyklų. Panašu, kad italams netikėtai gavosi visai smagus elektromobilis!
Nors Fiat 500e gaminamas per prievartą, jo techninės charakteristikos visai neprastos. Toks mažylis turi 3 kW galingesnį elektrinį variklį nei Nissan Leaf bei 24 kWh talpos skysčiu aušinamą bateriją. Nissan Leaf bateriją aušina oras, tad ir čia Fiat turi privalumą. EPA vertinimu Fiat 500e gali įveikti apie 140 km.
Fiat 500e kaina