Juk rimti konkurentai ilgai slėpėsi po lapais ir žiūrėjo, kuo gi baigsis Nissan elektrinis eksperimentas. Pasigirdus kalboms kad kai kuriose valstybėse nuo 2025 ar 2030 metų nebebus leidžiama pardavinėti vidaus degimo variklius turinčius automobilius, rodos, visi pabudo iš žiemos miego ir vienas po kito puolė į benuvažiuojantį traukinį.
Doers vs Talkers
Kai Nissan pristatė 2017 metų Leaf su ta pačia baterija, kaip ir 2016, nustebau. Rodos, Nissan Leaf 2017 su 30 kWh baterija ir 172 km pralaimi ne vienam konkurentui, kurie žada ir gali daugiau, bet realiai tai nėra visai tikslu. Nors man ir nelabai patinka šio vaizdo klipo mintis, bet turiu sutikti, kad ji iš dalies teisinga:
2017 metai – naujo lyderio laukimas
.
.
.
.
.
Gasdinantis Bolt / Ampera-e, bet…
Rodos, Nissan Leaf pardavimams „šakės”. Bet palaukim:
- Chevrolet / Opel, o tiksliau General Motors, kuriam priklauso abu gamintojai padarė keistą sprendimą – šio modelio su vairu dešinėje nebus. NEBUS! Kodėl? Tiesiog, todėl. Taigi, atkrenta Japonijos, Australijos, dalies azijos, Kipro, Maltos ir, turbūt, žymiausia – Didžiosios Britanijos rinka. O kas gi ten sėkmingai pardavinės savo senstelėjusį elektromobilį – ogi Nissan Leaf 🙂
- Chevrolet pardavimai JAV prasidėjo, bet yra įtarimas, kad General Motors nepasiruošusi pagaminti daugiau nei 30.000 vnt per 2017 metus. Jei gandai pasitvirtins, stipriai šis modelis rinkos pakeisti per metus tiesiog nespės
- Opel Ampera-e bus pristatytas tik pavasarį-vasarą-rudenį. Na, o iki to pirkėjų mielai lauks Nissan salonai 🙂
Tesla model 3 – rimta grėsmė, bet kitąmet
Šis mažylis žada būti „game changer’iu”. Tesla jau užsitarnavo vietą prabangių masiškai gaminamų elektromobilių olimpe su Model S bei Model X. Model S yra antras populiariausias elektromobilis pasaulyje po Nissan Leaf. Jei Leaf 2017 metais bus parduota nedaug, Tesla Model S gali gerokai priartėti prie Leaf pardavimų skaičių. Tiesa, tik priartėti – aplenkti tikrai nespės.
O Model 3 yra Tesla žemesnio kainų segmento elektromobilių šturmas. Tesla turi Apple įvaizdį, o jų automobilių geidžia visi. Model 3 turi šimtus tūkstančių išankstinių rezervacijų – potencialių pirkėjų, kurie pervedė 1000 USD avansą, parodydami ketinimą pirkti Model 3 kai tik jis pasirodys.
Deja, bet pirmieji Model 3 gatvėse pasirodyti turėtų tik 2017 metų gale / 2018 metų pradžioje. Beje, reikia turėti omenyje ir Tesla automobilių gaminimo dabartinius pajėgumus. Jei situacija per metus kardinaliai nepasikeis ir nepamatysime kokios nors sutarties, tarkim, su Daimler koncernu, gaminančiu Mercedes-Benz, kelis šimtus tūkstančių Model 3 užsakymų Tesla vykdys ilgai. Kaip minimum – metus. Tikėtina – ilgiau.
2018 žada būti tikrai įdomūs
Na, o 2018 matysim Tesla Model 3, antros kartos Nissan Leaf ir, neabejoju, dar visą būrį kitų rimtų konkurentų.